[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:02

Jis_ schreef:
Myrsky, Mooi! Vooral de Zebra is gaaf zo op dat zwarte papier.

Pluizebolpum, Jouw paarden schetsen vind ik super.

sanneb, Gaaf gedaan, hele mooi al die kleuren...heel herkenbaar maar zit nu wel lekker in een flow. Voor zolang die duurt. :D

Malenka, prachtig!

lovelyfiefy, auwts, hoop dat je ze snel weer kan gebruiken.

_San87_, Heel mooi!

_roodvos_, Cool, heel mooi gedaan....ik moet wel veel geduld hebben, ben sowieso al een trage schilder. :D

sanneb, Mooi sprekend oog.

Ik heb deze dame af! *\o/*


[ [url=m/ELMJ1D.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8I13XR.jpg]Afbeelding[/url] ]

En deze er nu weer bij gepakt, in 2013 begonnen :o en te veel hooi op mijn vork genomen en lang weg gezet, ook nog met de sneldrogende acryl, nu denk ik dat ik een stuk verder ga komen, kado voor mijn oudste zoon en begon als grap en toen dacht ik ik ga het gewoon doen. Replica met een twist, met zoon en eigen paard. Nog een verandering gedaan en dat is een bitloos hoofdstel. :P Alles krijgt nog weer een laag en wat aanpassingen, alleen de achtergrond blijf ik zoveel mogelijk vanaf. Met gezicht en hoed begonnen. 80x100.


[ [url=m/4XkNcn.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat gaaf zeg deze 2!! <3

sunny44

Berichten: 837
Geregistreerd: 04-08-08
Woonplaats: ergens in het noorden van ons kikkerlandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:05

Hoi!
Mag ik mij bij jullie aansluiten?
Ik had een maand challenge topic lopen, maar daar werd weinig in gereageerd en ik had in januari even wat anders aan mijn hoofd.

Ik wil minimaal 1x per maand wat te maken.Wat ik tot zover dit jaar heb getekend :

20 * 30
Afbeelding
15 * 20
Afbeelding
25 * 25
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:07

Mooi, Sunny +:)+.

@Jis, de napoleon remake herinner ik me nog, tof dat je m weer oppakt :D.

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 20:29

Dank je lovelyfiefy!

Leuk Sunny, mooie werkjes, met pastel?

Ben er klaar voor San :D vond hem zo saai qua kleurgebruik en kwam er niet uit, schaduwen veelal te hard, ook mooie overgangen kosten zoveel moeite met gewone acryl en ook op veel plekken te veel wit gebruikt.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-19 18:02

Afbeelding

Deze heb ik vandaag gemaakt :). Ik moet nog heel veel oefenen met digitaal tekenen, maar ik vind het wel heel leuk. Ik ben er niet 100% tevreden mee, maar ik kan niet zo goed plaatsen wat er mis mee is haha. Vandaar zijn tips dus heel erg welkom weer!

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 15:14

Oog voor ons rechts is een fractie groter in lengte denk ik (daardoor is de wenkbrauw ook ietsje langer )
maar dat is echt minimaal, of dat op zal vallen zonder aanpassing als je daar ook verder mee bent vraag ik me af.
Vind hem trouwens zo met dit haar ook wel heel gaaf al. :j Is het mogelijk om hem net ietsje ophoog te plaatsen, of is dat niet meer te doen, geen verstand van digitaal tekenen. :o

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 16:56

pagina 24:

Sanneb:
Ja inderdaad :) En uiteindelijk is het doel toch meer tekenen, en als een doel als "1 x per week" als effect heeft dat je het een keer niet haalt en het dan maar meteen helemaal opgeeft streeft het zijn doel ook wat voorbij.
Je paard ziet er goed uit :D Het oog is mooi geworden ook, heb wel het idee dat de rest van het paard er niet helemaal bij hoort of zo. Hij is wat raar geplaatst denk ik.
Jis_: Oh prachtig. Supertof idee ook met napoleon :D

pagina 25:

sunny:
Tuurlijk! :) Wat was je challenge topic?
Mooie tekeningen ook. Al die haartjes :oo

Remembrance: Je bent goed op weg hoor! :) Gezichten zijn zo moeilijk, dit ziet er al zo goed uit :) Helemaal niet dat je meteen denkt "he, wat is daar voor iets raars mis mee?"

Wat mij opviel is de overgang tussen het gezicht en het haar. Nu is het haar een groot vlak nog, en hier en daar is de rand (tussen haar en gezicht dus) ook wat happerig. Daardoor ziet het er wat opgeplakt uit. Nu is haar echt heel moeilijk om goed te tekenen (vind ik dan), maar wellicht dat het al zou helpen om aan de randen wat losse haartjes te tekenen. Dat het dan wat minder een vlak wordt waar streepjes op getekend zijn, maar het wat duidelijker wordt dat de streepjes samen het vlak vormen (en er dus ook wel eens eentje uitsteekt hier en daar)


Ik heb de afgelopen paar weken wat linosnedes gemaakt, deze is geeindigd op een soortement zakje waar ik mijn leesboek in heb gestoken zodat die niet volledig gesloopt wordt in mijn tas. (heb regelmatig last van omgebogen of zelfs afgescheurde kaften, beetje jammer :P)
Afbeelding

En nog een, deze week kregen we de opdracht om in een paar uur een stapel visitekaartjes in elkaar te zetten. Niet afgekregen, maar heb ze later thuis gedrukt. De tekst moet er nog op, maar ik vond dit ook wel een leuk beeld zo. Nu nog even bedenken welke ik ga gebruiken. (boven de vos komt nog mijn naam denk ik, en op de achterkant de overige informatie. Of ik centreer de vos netjes als het niet zo goed werkt met een naam erboven)
Afbeelding

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:53

Het gebruik van kleur is nog een studie op zich, ik vind de kleuren niet zo uitgekomen als ik dacht dus ik heb de foto van het schilderij omgezet naar zwart wit. Dan benadert het wat meer wat ik in gedachten had. Nog maar weer verder oefenen :). Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 23:38

_roodvos_ schreef:
pagina 24:

Sanneb:
Ja inderdaad :) En uiteindelijk is het doel toch meer tekenen, en als een doel als "1 x per week" als effect heeft dat je het een keer niet haalt en het dan maar meteen helemaal opgeeft streeft het zijn doel ook wat voorbij.
Je paard ziet er goed uit :D Het oog is mooi geworden ook, heb wel het idee dat de rest van het paard er niet helemaal bij hoort of zo. Hij is wat raar geplaatst denk ik.
Jis_: Oh prachtig. Supertof idee ook met napoleon :D

pagina 25:

sunny:
Tuurlijk! :) Wat was je challenge topic?
Mooie tekeningen ook. Al die haartjes :oo

Remembrance: Je bent goed op weg hoor! :) Gezichten zijn zo moeilijk, dit ziet er al zo goed uit :) Helemaal niet dat je meteen denkt "he, wat is daar voor iets raars mis mee?"

Wat mij opviel is de overgang tussen het gezicht en het haar. Nu is het haar een groot vlak nog, en hier en daar is de rand (tussen haar en gezicht dus) ook wat happerig. Daardoor ziet het er wat opgeplakt uit. Nu is haar echt heel moeilijk om goed te tekenen (vind ik dan), maar wellicht dat het al zou helpen om aan de randen wat losse haartjes te tekenen. Dat het dan wat minder een vlak wordt waar streepjes op getekend zijn, maar het wat duidelijker wordt dat de streepjes samen het vlak vormen (en er dus ook wel eens eentje uitsteekt hier en daar)


Ik heb de afgelopen paar weken wat linosnedes gemaakt, deze is geeindigd op een soortement zakje waar ik mijn leesboek in heb gestoken zodat die niet volledig gesloopt wordt in mijn tas. (heb regelmatig last van omgebogen of zelfs afgescheurde kaften, beetje jammer :P)
[ [url=m/FQkbt8.png]Afbeelding[/url] ]

En nog een, deze week kregen we de opdracht om in een paar uur een stapel visitekaartjes in elkaar te zetten. Niet afgekregen, maar heb ze later thuis gedrukt. De tekst moet er nog op, maar ik vond dit ook wel een leuk beeld zo. Nu nog even bedenken welke ik ga gebruiken. (boven de vos komt nog mijn naam denk ik, en op de achterkant de overige informatie. Of ik centreer de vos netjes als het niet zo goed werkt met een naam erboven)
[ [url=m/10QODw.png]Afbeelding[/url] ]

Ik denk dat je er al bent met enkel de voorkant zo en je informatie op de achterkant.

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 00:27

San: Ja toch wel he. Ik heb het vanmiddag uitgeprobeerd met nog text erboven maar daar gaat het niet echt op vooruit. Het is ook niet zo lekker leesbaar door die rode en zwarte streepjes die er doorheen lopen. (eigenlijk gewoon heel erg onleesbaar)

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 14:14

Wilde hem uiterlijk vandaag af hebben en dat is gelukt *\o/*
Ik moet echt nog wennen aan honden joh, vooral dat die vacht alle kanten op gaat. (Teken meestal paarden) En hem goed op de foto krijgen is ook lastig. Ingescand was hij super blauw en op de foto valt het paars weg. Ach ja :Y)

Faber castell kleurpotloden op Canson papier.
A5

Afbeelding

P25:
Sunny: Welkom! Wat veel tekeningen al, vooral de kat vind ik mooi.
Remembrance: Ik mis denk ik nog wat hardere contrasten en misschien wat lossere plukjes, nu is het haar zo stijf. Maar wel heel goed, gezichten vind ik super lastig.
Roodvos: Zou verder niks meer op de voorkant zetten, vind ze zo al heel sprekend.
Nescafe: Ik vond je versie in kleur heel mooi, waarom ben je niet tevreden?

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-19 17:01

Geweldig weer roodvos! <3 En dank je. :D

Breek me de bek niet op en NESCAFE, een behoorlijke studie voor mij ook. :o
Blijven oefenen en dan gaat dat zeker lukken. Heel benieuwd hoe hem verder gaat uitwerken in zwart wit.

Prachtig geworden Selina! :j

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 08:02

@selina, de kleuren “werken” op een of andere manier niet samen en ik kan niet genoeg nuance in het kleurverloop krijgen.
@Jis, heb je het jezelf geleerd? Ik oefen in elk geval weer verder :). Er zitten zoveel aspecten aan het tekenen/schilderen. Een levenslange studie vrees ik. :)
Ik denk dat ik gesso over dit schilderij ga doen en wat anders ga maken. Er zit al teveel olieverf op om verder mee te gaan.

pagina 25
@sunny44, de kat is heel sprekend geworden. Het paard is ook mooi geworden qua kleuren, ik mis er nog een beetje diepte in. Wat er bij de andere twee wel in zit.

@remembrance, ik vind digitaal tekenen zo moeilijk. Het is toch heel anders dan op papier. Ik vind dat je al mooi structuur in het gezicht hebt gekregen, ben benieuwd hoe hij verder wordt.

@Roodvos, heel gaaf je visitekaartjes. Ik zou ze denk ik zo laten en idd je info op de achterkant zetten.

@selina, wat een sprekende blik, mooi!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 09:34

Selina schreef:
Wilde hem uiterlijk vandaag af hebben en dat is gelukt *\o/*
Ik moet echt nog wennen aan honden joh, vooral dat die vacht alle kanten op gaat. (Teken meestal paarden) En hem goed op de foto krijgen is ook lastig. Ingescand was hij super blauw en op de foto valt het paars weg. Ach ja :Y)

Faber castell kleurpotloden op Canson papier.
A5

[ [url=m/wGS8Zg.jpg]Afbeelding[/url] ]

P25:
Sunny: Welkom! Wat veel tekeningen al, vooral de kat vind ik mooi.
Remembrance: Ik mis denk ik nog wat hardere contrasten en misschien wat lossere plukjes, nu is het haar zo stijf. Maar wel heel goed, gezichten vind ik super lastig.
Roodvos: Zou verder niks meer op de voorkant zetten, vind ze zo al heel sprekend.
Nescafe: Ik vond je versie in kleur heel mooi, waarom ben je niet tevreden?

Mooi geworden. Wel heb ik het gevoel dat de kleuren niet volledig dekkend zijn. Maar dat kan aan mij liggen.

De ogen zijn heel erg sprekend.


Afbeelding
Ik ben met een nieuwe grafiettekening begonnen. Het formaat is 20 x 25 cm (iets groter), ik maak m passend op een passe partout dat ik heb liggen.

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:19

@_San87_ mooi weer! Teken je dat nou zo na zonder eerst de omtrek te tekenen?

Ik ga maar weer terug naar de basis, contouren tekenen en de lichte en donkere partijen zoeken.

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 10:40

Deze teken ik uit m'n hoofd :j. Ik maak zelden eerst een schets, wel heb ik de omtrek van de passe partout aangegeven zodat ie past.

Mooie schets,

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 11:17

Ja ik ben autodidact NESCAFE. Na 10 jaar kan ik zeggen dat ik het kleuren mengen en wat waar het mooist uit komt bij realistisch werk onder de knie aan het krijgen ben. Maar zeker nooit uitgeleerd.


Ik ontdekte bij een van mijn eerste schilderijen dat je met gebrande omber en sap groen (sap groen koop ik nu niet meer maar meng hem zelf) zwart kunt maken. De overgangen met die kleuren naar licht vond ik veel mooier dan zwart uit een pot. Dit geldt ook voor gebrande omber en ultramarijn, of van dijkbruin en ultramarijn. Prachtig warm (met de omber) of koel zwart kun je daar mee maken. Wat voor portretten van mensen weer heel mooi is.


Mijn kleurenpalet van de golden open is nu, Gebrande omber, ultramarijn, gele oker, rauwe sienna, citroen geel, cadmium light rood, teal en titaan wit. Ik ga nog van dijk bruin toevoegen.

Prachtig San!

Mooie schets NESCAFE!

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 19:37

Vandaag aan deze prachtige kat begonnen <3 Ik hou van heilige birmanen, so fluffy. Had een pastelworkshop dus dacht, ga voor een uitdaging. (Ik vind katten lastig :+ )

Afbeelding

San: Niet volledig dekkend kan kloppen, dat is nog een uitdaging voor mij. Ben bang dat ik dan details verlies dus teken al gauw te licht :o Heb daarom bij de kat bewust goed dikkende onderlaag getekend.
Doe je dat oog helemaal uit je hoofd? Mooi zeg.
Nescafe: Terug naar de basis is altijd goed zo nu en dan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 16:56

Afbeelding
Afbeelding

Aaaand done :D.

@Selina, heel mooi al! Ik snap wat je zegt, dat heb je bij de kat goed opgevangen :j.

Deze tekening is idd uit m'n hoofd gekropen, haha.

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:15

Wat word hij gaaf Selina! Ik ben ook met hetzelfde katje bezig, :D zag je topic.

Wat een kleur die ogen hè, ik maar ze expres wat groter. Past ook bij de uitsnede vind ik.

Afbeelding


Heel mooi geworden San!

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:23

Das toevallig :D Altijd interessant om verschillende werken van dezelfde foto te zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-19 18:30

Oh leuk, Jis :D. Die ogen zijn wel heel indringend, snap dat de foto aanspreekt. Je uitsnede ben ik fan van, tof!

Ben benieuwd hoe jullie je kat gaan uitwerken.

En bedankt voor t compliment, Jis :D.

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 17:25

Eindresultaat van het hondje in de sneeuw.

Afbeelding

NESCAFE

Berichten: 3204
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-19 18:00

Mooi, de kleuren zijn geweldig!

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 14:56

Dankjewel!

Ogen zijn klaar,

Afbeelding