Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb voor de line wat dingen aangepast nadat ik inderdaad gespiegeld had. Ik ga dat zeker blijven doen. Omdat ik van honden eigenlijk bijna niets ken van de anatomie klopt het inderdaad dat er daar nog heel wat fouten in zitten. Ik zie dat dingen niet kloppen, maar ik weet niet goed wat ik moet doen om het beter te laten lijken. Ik denk dat dit door oefening wel opgelost gaat raken (en info opzoeken over de anatomie).
Ik ga proberen wat meer te shaden zonder vacht. Ik ben wel bang dat het er dan wazig komt uit te zien van mij hoewel ik dat ook wel bij mijn paarden doe.
en hij is aardig goed gelukt vind ik zelf

Hiraeth schreef:Netjes! Je hebt de norse expressie zeker weten vastleggen.
Even een vraagje: is er iemand hier die photoshop gebruikt en die toevallig wat olieverf achtige brushes heeft? Ik krijg het idee dat ik in mijn hoofd heb nog niet helemaal op mijn digitale canvas namelijk.
Dit is mijn meest recente, ik ben er redelijk blij mee maar het is dus niet helemaal geworden wat ik wou.
[ Afbeelding ]
Hiraeth schreef:Netjes! Je hebt de norse expressie zeker weten vastleggen.
Even een vraagje: is er iemand hier die photoshop gebruikt en die toevallig wat olieverf achtige brushes heeft? Ik krijg het idee dat ik in mijn hoofd heb nog niet helemaal op mijn digitale canvas namelijk.
Dit is mijn meest recente, ik ben er redelijk blij mee maar het is dus niet helemaal geworden wat ik wou.
[ Afbeelding ]

ben nu toch wel benieuwd, wanneer is er sprake van het kopiëren van content en wanneer is er sprake van manipulatie zodat een beeld acceptabel is als en zogenaamd onherkenbaar gemaakt?
Mensen zien vaak niet in dat het namelijk gewoon stelen is. Voor eigen gebruik mag het overigens, maar helemaal voor dit soort commercieel werk als een evementenposter zou ik de gok niet maken.
ik denk dat ik het in een wat abstractere vorm na ga maken, het moet uiteindelijk op A6 (worden uitnodigingskaartjes) gedrukt, dus zoveel detail is ook niet nodig naar mijn mening. Dan blijft het beeld en de sfeer behouden maar doe ik niet aan plagiaat. Dan maar wat uurtjes minder slaap
(tis voor een kennis en voor promotie van mezelf dus vraag er niks voor). Better safe then sorry. Goeie vergelijking btw