[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:56

mhollander En dan kom je met zo'n snoezig katje aanzetten. Valt trouwens niks op aan te merken. Is gewoon een perfect snoezig katje.
Jeika Ben ook wel erg benieuwd naar de Trump tekening. :j
Seven Mooie ijsvogel, ik vind het kopje zo mooi geworden met die kleine veertjes, al kijkt hij wel erg pittig. De herder is lief. De fazant briljant. Lijkt heel veel werk zo, met al die veertjes details. Heel mooi gelukt! Zeepaard is ook mooi, die glans op de manen, heel erg gaaf.
sanneb Hele mooie oogstudies. Heb d'r al meer zien langskomen en ik vind ze echt heel gaaf.
RenskeFrea Lief eekhoorntje en die maraboe kijkt ook echt alsof ie het koud heeft. Die raaf (of was het nou een kraai?) van laatst vond ik wel erg goed gelukt.
Telpeva Strak werk, lijkt me alleen dat al lastig genoeg, dat strak krijgen. Benieuwd wat je er verder mee gaat doen, ziet er zo wel al gaaf uit.
eclair98 Ziet er inderdaad wel wat apart uit voor kleurpotlood, maar sommige soorten geven inderdaad een ander effect dan weer andere soorten. Toch wel goed gelukt die kameleon.
joey_lover Zo lief die muisjes...vooral dat slapende diertje. Die ernaast vind ik voor een vluggertje wel heel erg mooi hoor.
xTitanic Weer gewoon mooi lijnenwerk. Die in zwart vind ik ook wel mooi apart, alleen jammer dat dat hoofd van het tweede paard wat apart wegvalt. Zal duimen voor morgen dat het wel goed komt met de examens!
zwanepol Ziet er ook al mooi uit, zo die fazanten, dan word ik ook weer zo nieuwsgierig naar het eindresultaat.

En verder kijk ik zo tussendoor wel eens stiekem mee naar wat er allemaal gemaakt wordt, zou wel vaker willen reageren maar heb ook niet altijd de tijd en rust om daar echt voor te gaan zitten :o , maar ik geniet er wel van. Zó leuk om te zien wat iedereen fabriceert en wat zitten er toch een mooie, leuke en fijne werken tussen.
Zelf nog aan het stoeien voor deze week. Ik wil iets met sneeuw en ijs doen. Mja, morgenochtend weer wachten bij de HA, misschien goeie tijd om eens rustig na te denken. :D

Fearn

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 00:33

Hoi hoi! :) ik ben wat laat maar kan ik mij nog melden?

Ik wil graag 1 keer per week een tekening maken :D ik ben voor mezelf al soort van begonnen. In het verleden al wel vaker tekeningen en schilderijen gemaakt, maar nooit echt doorgezet. Nu wil ik dus vaker oefenen, en ook omdat ik het leuk vind om te doen en het eigenlijk te weinig doe.

Mijn 'doel' is om minder perfectionistisch te zijn, minder lang achter een tekening te zitten, gewoon vrijer zijn en schetsmatiger tekenen. Heb namelijk altijd de neiging om nooit tevreden te zijn, te veel gaan prutsen, lijnen te vaak/te dik overtrekken waardoor het weer minder wordt. Het is wel een beetje mijn stijl, cartoon achtig bijna, maar ik wil het ook eens anders doen. Meer juiste verhoudingen, lossere stijl, hoeft niet perfect zolang het maar sprekend is.

Op dit moment ben ik bezig met mensen portretten (iets wat ik lastig vind).

Vorige week deze:
Afbeelding
Claire Fraser van Outlander :) haar nek is op de foto ook echt zo lang, haha. Ben hier best tevreden over, een snelle tekening en dat voor het eerst sinds een half jaar weer tekenen.

En deze gisteren:
Afbeelding
Maria van Orange is the new Black. Hier ben ik tevreden over de expressie en herkenbaarheid, maar de verhoudingen kloppen niet echt nog..

Ook oren vind ik vreselijk om te tekenen :') dus dat moet ik nog oefenen.

Nou, het is een heel verhaal geworden. Mijn excuus voor niet reageren op de anderen, dit ga ik morgen nog doen! :D feedback rondje.

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 01:28

Iedereen weer heel erg bedankt voor de reacties en voor het plaatsen van alle leuke werken, erg motiverend :j

Sorry dat ik zelf momenteel even zo weinig reageer, zal proberen om binnenkort weer even een bijwerkpost te doen, maar heb het nu gewoon even heel erg druk.

18/01
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 06:35

OUTLANDER!!!!

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:28

<3 Joey_lover, welk materiaal heb je gebruikt?

Oh en outlander.... mijn favo boekenreeks ooit. Hoewel "mijn" Claire er anders uitziet dan in de serie. Welkom IsaCalixa.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 09:37

Hier eens weer wat anders geprobeerd
Afbeelding
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:13

joey_lover schreef:
Iedereen weer heel erg bedankt voor de reacties en voor het plaatsen van alle leuke werken, erg motiverend :j

Sorry dat ik zelf momenteel even zo weinig reageer, zal proberen om binnenkort weer even een bijwerkpost te doen, maar heb het nu gewoon even heel erg druk.

18/01
[ [url=m/RtMlTW.jpg]Afbeelding[/url] ]

O wat gaaf deze!

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 11:50

19/365

Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:05

sanneb schreef:
19/365

[ [url=m/eIz13b.jpg]Afbeelding[/url] ]

Love it!!!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 13:08

sanneb schreef:
19/365

[ [url=m/eIz13b.jpg]Afbeelding[/url] ]

_/-\o_ heel mooi!

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:23

11/365 Diallo <3
Afbeelding

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:36

16 uurtjes verder maar daar is dan mijn nieuwe tekening ;) ben enorm trots, denk dat dit mijn beste tot nu toe is..

Afbeelding
Rottweiler op A3 formaat, pastel.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 15:50

Wat een prachtige werken komen er langs vanavond ga ik overal even wat dieper op in

Ik heb aquarel eens geprobeerd nog moot gedaan. Heb geen verf maar wel waterstiften dus daarmee geverfd best leuk resultaat :j

Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:21

Er komen echt mooie dingen voorbij! Ik doe vanavond weer een rondje.
Wilde even iets anders dan een paard of olieverf.
Wildlife stond al een poos op m'n lijstje.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:50

Reactie rondje, ik loop weer wat achter daarmee dus het is weer een lijst
Pagina 23
Pharootz: gaaf die dansende dame! Ik vind beide versies mooi, de kleurenversie spreekt mij net wat meer aan maar de zwart wit versie heeft toch ook wel wat, het oog wordt dan naar andere details getrokken. Ik vind ze allebei mooi :j
Joey lover: leuk dat die structuur van het papier er nog in zit, je kan goed zien hoeveel druk je op het potlood gezet hebt. Die druk vind ik mooi verdeeld, je hebt duidelijk controle over je materiaal.
Eclair: I like bunbuns <3 goeie stap op weg naar meer details met de haartjes, de schouders vind ik ook mooi gelukt zo, realistisch.

Pagina 24
Seven: ik vind jouw werk echt leuk, lekker vrolijk!
Sanneb: ik zie niet heel goed waar ik naar kijk, klopt het dat het paard recht naar de camera kijkt met de neus iets in de lucht? Het kleurgebruik vind ik mooi (dat blauw vind ik tof geplaatst)
Mhollander: die is zo schattig <3 gewoon blijven plaatsen hoor! Trouwens, ik zie zat aan jouw tekening dat mij aanspreekt en waardoor ik denk dat je het echt wel in je hebt: gebruik van de marker, je weet precies waar je je lijnen wilt en waar je ze kan weghalen, hij is mooi strak, netjes ingekleurd, ik vind hem leuk!
Nynkemarit: hmm dan ken ik de acteurs toch niet, ik ben nog even verder wezen zoeken en ik denk dat ik de man met de tattoo verwarde met een van de leden van Pitchfork Project (een band).
XTitanic: ik vind ze mooi, maar omdat het steeds dezelfde stijl is vind ik het moeilijk om er iets zinnigs over te zeggen dat ik niet al een keer gezegd heb. Je houdt de stijl wel goed vast, ze blijven leuk om naar te kijken :)
Seven: die blik van die fazant :') zo herkenbaar! Mooi uitgewerkt!

Ik ga zo verder met de rest

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:50

Afbeelding
Bij deze: mijn Trump! :+ ik reageer vanavond op iedereen!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 16:57

19/365
Flamingo met waterverf en acryl. Geheel ONtevrede :') Ik krijg de acryl er niet netjes op.

Afbeelding

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:37

:wave: Daar ben ik ook weer eens :))
Druk druk gehad, en ik wilde mijn schetsjes eerst digitaliseren voordat ik ze wilde plaatsen, dus ik plaats de hele strip in een keer vandaag :D

Maar eerst een reactie rondje, uhh, ronde..

Pagina 18
Pluizebol: heel gaaf, je flamenco, danseres! Ik had niet verwacht dat het waterverf en acrylverf was, het lijkt net olieverf! Heel mooi. Knap hoe je met zo’n grove vegen toch zo precies een persoon weet neer te zetten!
Seven: Heel gaaf cartoonpaard, en die appeltjes zijn prachtig!
anniekow: De verhoudingen van je stier zien er prima uit, knap hoe je die beweging erin krijgt.
Telpeva: Waaw wat een leuk paardje, en die bloemen in zijn mond, super lief!
Pagina 19
joey_lover: Erg mooie vos! Het oog heb je echt heel mooi gedetailleerd getekend en toch past het nog bij het grof geschetste lijf, mooi!
RenskeFrea: wat jammer dat je de rat niet af hebt kunnen maken, maar de schedel is al duidelijk herkenbaar. Bij de eekhoorn had ik wel wat diepte mooi gevonden, maar ik vind em zo ook al wat hebben. En je vos en ree zijn erg leuk, lekker grof, ook daar leer je veel van!
kallipooh: Super gaaf, je fantasiekat!! Echt een prachtige stijl, zo realistisch maar toch cartoonachtig door de omlijning, echt waaw!
eclair98: Leuke vis, en mooi hoe je er verschillende kleuren in gebruikt. Fineliner lijkt me zeker ook mooi erbij! En misschien zelfs met witte fineliner de highlights accentueren, omdat een vis altijd zo glimt :D
sanneb: gaaf, je aquarel-paardje! Mooi, zo’n gedetailleerd oog en dan de rest zo heerlijk speels.
Seven: Erg leuk paard weer. Ook mooi hoe je de tekening weg laat faden.
mhollander: Malle <3 Erg leuk! Ik denk dat die er extra uit zou springen als je de contouren met fineliner overtrekt.
kallipooh: Alweer zo’n prachtige schetsen! Ik vind het echt knap. Het lijken haast foto’s met een photoshop effect erover!
AmyLyklama: Mooi portret, de ogen zijn echt heel gaaf, alsof ze echt in het papier liggen.
Pagina 20
RenskeFrea: Leuke uil! Lijkt me lastig met al die veertjes inderdaad.
joey_lover: héérlijk werk, die ree! Zo’n mooie, rustige compositie en een heerlijk kleurgebruik!
eclair: je giraffe ziet er goed uit, mooie verhoudingen.
Seven: Weer een mooi paard, en mooi kleurgebruik!
sanneb: ik vind em met fineliner mooier denk ik, heel gaaf werk, mooie achtergrond ook
Nora_lovely: Mooi oog, dat brengt herinneringen terug :D Hebben we ooit voor school moeten doen.
Selina: ahw wat een schattig paardje! Leuk :D
joey_lover: Waaw, heel apart! Super gaaf hoe het lijkt alsof er een filter over de tekening heen ligt. Heel mooie techniek!
Seven: Heerlijk kleurrijke vogel, dat is vast veel werk geweest met die veren! En leuk ook zo van bovenaf.
sanneb: Mooi markerpaard, de ogen en snuit zijn erg gaaf! De borst had ik denk ik iets meer diepte gegeven. Maar verder heel gaaf!
eclair: Wat een lief konijn :D Ziet er goed uit!
Seven: Je stier is heel gaaf, heel krachtig, en de witte stiften komen daar heel mooi op uit.
Pagina 21
Malenka: Je haan wordt heel erg mooi zo te zien! Sowieso prachtige beesten om te tekenen! En leuk dat je op zo’n donker papier werkt.
EvaLuna: Super leuke, vrolijke schetsjes! Ik word er helemaal blij van :D
sanneb: ik zie niet helemaal wat het moet voorstellen, maar ik vind het erg gedurfd en een mooie compositie!
RenskeFrea: Leuke schetsjes met lekker wat kleurtjes erin. Mooi
Seven: Leuke kat, leuk gebruik van de witte markers, de ogen zijn mooi!
eclair: je zwarte/witte acrylwerkjes doen me aan japanse kunst denken :D Leuk!
Michelle_S: heel erg knap, de arabier! Knap hoe je die haartjes allemaal zo scherp getekend krijgt! En heel erg mooie lichtval, mooie details, super!
Nienke15: Echt een super leuk ecoline/inkt paardje, heerlijk om naar te kijken!
Seven: Mooie arabier, leuk dat je eigen stijl echt herkenbaar is in elk plaatje!
Telpeva: Ahh, je woestijnrat is echt enorm aaibaar, heerlijk werk!
joey_lover: prachtige otters, heel gaaf!
RenskeFrea: mooie raaf, met een prachtige blauwe gloed
joey_lover: de kleuren van het wolf-portret vind ik heel mooi, mooie compositie, gewoon heel gaaf!
Pagina 22
Seven: Mooie uil, wat een priegelwerk :D
NynkeMarit: knap hoe je mensen al zo goed kan tekenen na 4 keer oefenen! Het ziet er heel realistisch uit.
eclair: leuke koe, dat kruintje is grappig!
AmyLyklama: waaw, heel gaaf, zeker in kleur! Heerlijke stijl heb je!
Jolandeee: Erg mooi veulen, heel aaibaar. En mooie diepte erin.
sanneb: Ik zie een oog, maar niet helemaal duidelijk van welk dier. Hoe dan ook vind ik het mooi hoe je de pupil hebt gekleurd!
RenskeFrea: leuke ijsvogel, lekker kleurrijk!
joey_lover: Waaw, super gave eland! Heel mooie hoek heb je gekozen en een prachtig kleurgebruik!
Seven: Het katje is echt enorm schattig! En de haas is ook erg leuk, je hebt de typische blik van een haas goed te pakken!
eclair: leuke olifant, de houding lijkt netjes te kloppen.
sanneb: Nog zo’n mooi oog, deze is zeker al mooier dan de vorige! Mooie diepte
Pagina 23
Seven: Mooie diepte in de hond, mooie blik ook
RenskeFrea: heel leuk veulen, lastige houding maar je hebt hem goed getekend!
Telpeva: Airbrush <3 Het ziet er goed uit!
Pharootz: Waaw wat een gave tekening!! Echt geweldig! Je kan er naar blijven kijken. Wat een mooie brushes heb je gebruikt, dat maakt het werk meteen een heel stuk dynamischer.
joey_lover: Heel gaaf paard! Ik hou altijd van dat zwart/wit op een gekleurde achtergrond. Alsof er diepte in het papier zit.
eclair: konijn ziet er goed uit, nu inderdaad nog iets minder krasserig inkleuren en iets meer diepte geven, maar ik vind em mooi!
Pagina 24
Seven: Mooi, dynamisch werk. Altijd lastig, zulke houdingen, knap hoor!
sanneb: Mooi kleurgebruik! Ziet er super uit!
mhollander: Wat een lieve kat! En leuk, zo zachtjes ingekleurd :)
xTitanic: Weer een paar prachtige werkjes! Ik vind je stijl echt heel gaaf. En de verhoudingen zijn gewoon perfect. Bij het tweede werk moest ik even kijken hoe het zat bij het hoofd.. daar lijkt de schaduw een beetje in het andere paard over te lopen. De appeltjes heb je dan weer heel knap getekend. En die manen, heel gaaf.
Seven: mooi die fazant, ik mis wel wat diepte maar dat komt misschien ook door de vele kleuren
joeylover: de ratjes zijn echt super lief, heerlijke stijl, super schetsen!
eclair: duidelijk een kameleon :j Leuk dat je meerdere kleuren gebruikt, bij de schaduwkanten zou je ook nog wat donkerdere kleuren kunnen gebruiken.
Seven: Je herder is erg gaaf. Mooi, die vacht!
Telpeva: Gaaf, een airbrush-sjabloon! Doe je die plotten?
RenskeFrea: Wat leuk, die babyeekhoorn. Ik zocht de staart, maar dat hebben die kleintjes natuurlijk niet haha. De maraboe is ook leuk, al lijkt het net of hij zijn schouders heel hoog heeft opgetrokken als je niet weet wat het is haha!
sanneb: Gaaf, hoe je de lucht in het oog ziet weerkaatsen!
Seven: Waaw, de ijsvogel is erg gaaf! Heel gedetailleerd, super!
Pagina 25
IsaCalixa: Knap hoor, mensen tekenen. De verhoudingen lijken inderdaad net niet helemaal te kloppen, maar dat is ook enorm moeilijk! Ik ken de mensen niet, dus zou niet kunnen zeggen of ze echt erop lijken haha!
joey_lover: waaw, heel gaaf weer! Het doet me denken aan een grotschildering. Heel mooi met die kleuren ook! Gebruik je een speciale techniek voor de kleur?
Seven: Dat zou een leuke kerstkaart zijn :D En het hartje is ook mooi. Lijkt heel simpel om zoiets te tekenen, maar dat valt vies tegen. Knap dat het je gelukt is!
sanneb: Mooi! Mooie beweging heb je vast gelegd, en lekker kleurrijk ingevuld!
xTitanic: Heel gaaf weer! Echt heel apart, je stijl.
Michelle_S: Waaw, zo enorm realistisch! Heel knap!
Seven: Leuke boxer, en mooi hoe je de blik hebt vastgelegd.
sanneb: Heerlijk speels werk! Mooi met die details in het gezicht en dan toch zo lekker grof!
Jeika: Wat een grappige karikatuur :)) Duidelijk Trump ja! Met zijn skankface :))
eclair: heel leuk, je flamingo. De snavel is wel erg bobbelig :P En bedoel je dat de verf doorschijnend is? Dat is vrij normaal bij magenta verf, die is haast nooit dekkend ;)

Hehe, dat was een flinke hoop :=
Dan ga ik nu mijn strip uploaden!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 17:46

Nou, meteen 13 schetsen in een keer :Y)
Eerst geschetst, daarna de schetsen in Illustrator overgetrokken met mijn Wacom, daar ook ingekleurd inclusief de schaduwen, en daarna geëxporteerd naar Photoshop en daar de achtergronden gemaakt en de tekstballonnen gevuld.

Ik ben zo blij dat mijn intro strip na járen eindelijk af is <3
Ik heb ook al een hoop leuke vervolgstripjes in mijn hoofd :D
Afbeelding
Om de strip in het groot te zien kun je hier klikken.
En voor de mobiele versie, die je van boven naar beneden leest, klik je hier.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:16

Vervolg reactie rondje :D
Pagina 24
Joey lover: Much love <3 ik ben dol op knagers!
xTitanic: Doen :D is leuk!!
eclair98: ziet er wel prettig uit als ik zo kijk, lijken mij potloden die wel fijn werken :) ik vind het leuk dat je je niet tegen laat houden door zo'n moeilijke houding, want dat is gewoon extra moeilijk.
Seven: Die ga ik zo even aan mijn ma laten zien, die is dol op herders :D Er lijkt iets niet helemaal juist maar ik kan het niet goed plaatsen, hij lijkt aan de onderkant groter en breder dan boven? misschien komt het door de foto. De snuit vind ik echt heel goed gelukt, dat zou ik graag ook ooit een keer onder de knie willen krijgen.
RenskeFrea: Jazeker dat kan :j Daar zijn technieken voor (denk aan werken met maskers, het blokkeren van je nevel met hulpmiddelen, tape, maskeervloeistof), en met wat handigheid moet dat zéker mogelijk zijn inderdaad. Er zijn mensen die dat ook zonder hulpmiddelen kunnen, maar daar heb je behoorlijke skills voor nodig :D
Het eekhoorntje vind ik iets heel liefs hebben met dat pootje zo, de haartjes gaan ook allemaal in de goeie richting. Ik denk dat die heel tof wordt als je meer haartjes maakt, maar daar moet je zin en tijd voor hebben uiteraard. De maraboe vind ik moeilijk om te beoordelen, ik heb niet zo'n verstand van vogels. Met weinig lijnen is hij toch heel herkenbaar en de verschillende structuren (fluffy veertjes) heb je ook leuk opgelost.
sanneb: heb je dit keer met ander papier gewerkt? het papier is niet gaan kreukelen ondanks de hoeveelheid vocht. Ziet er netter uit vind ik!
Seven: jep, hij komt er zo aan, vroem vroem
Dat keeltje en snuitje boven de snavel vind ik weer erg goed gelukt. Het stokje waar hij op zit vind ik iets saai vergeleken met het vogeltje zelf
IsaCalixa: leuk dat je mee doet! En daar is deze challenge behoorlijk goed voor (in mijn ervaring!). Omdat je toch een soort van deadline hebt om iets af te krijgen, moet je toch door werken... en soms moet je dan af en toe iets posten waar je voor je gevoel niet lang genoeg aan hebt gezeten, waar je ontevreden mee bent... maar eigenlijk voelt dat in de loop van de tijd helemaal niet meer zo erg als in het begin, het went en dan is het ook gewoon ok. Ik ben zelf een keer deze tutorial tegen gekomen voor oren, want... ik heb er ook moeite mee. Misschien dat jij hem ook fijn vind als steuntje! http://img13.deviantart.net/d2ee/i/2016 ... 5vts86.jpg
joey_lover: Ik zit al een kwartier te staren en te bedenken hoe je die achtergrond in godsnaam zo krijgt, en ik kom er niet op. Ik vind hem gaaf, het is mij echt een raadsel hoe je dat voor elkaar krijgt!
Seven: Leuk weer eens wat anders! Wat mij op valt is dat de horizon schuin loopt, maar dat zal komen door het scannen of fotograferen. De 2e vind ik ook erg leuk, metaal is weer eens iets heel anders om uit te beelden en dat is ook moeilijk.
sanneb: dit vind ik eigenlijk wel leuker om naar te kijken dan oogjes, hier zit voor mij meer persoonlijkheid in. Stoere speelse arabier, leuk!
xTitanic Ik wil ze zo graag inkleuren als ik ze zie, zo motiverend
Michelle_S :oo Wow! geen andere woorden voor, heel mooi gelukt!
Seven: zijn dat die aqua markers van winsor & newton? die staan al langer op mijn lijstje, ziet er leuk uit! leuke blik in zijn ogen, die past echt bij de hond
sanneb: all the pretty colors :# leuk kleurgebruik ik vind het er helemaal bij passen!
Jeika: Vind het knap dat je met relatief weinig kleuren en weinig stroken toch zo veel detail op papier gekregen hebt, ik herken hem er ook wel in :j
eclair98: Wat vind je niet mooi en op wat voor manier kreeg je het er niet goed op? ik vind hem best leuk, ik vind het ook wel leuk dat de structuur van de verf te zien is in de lichtere stukken. Als je graag een verf hebt die wat makkelijker pakt en over het papier glijdt dan zou je met water erbij kunnen werken, acryl kan je verdunnen met water. Wel maar weinig water, anders wordt het weer erg waterig en dat is ook niet fijn.
8nnemiek: Jazeker }:) Ik speel lekker vals, ik heb hem door mijn plotter gehaald, ik ben veel te lui aangelegd om zelf te priegelen met mesjes. Daarom lukte het gisteren ook niet want ik kreeg de bestanden niet omgezet naar .dxf files, en mijn plotter eet geen .ai files.
Stripje is zo schattig <3 Maak maar snel meer! Ik ben benieuwd naar de avonturen!

Voor het eerst een auto in... 15 jaar? en helemaal de 1e keer met airbrush
Vroem vroem 10/180
Airbrush op A4
'countach'
Afbeelding
Mijn eigen conclusie, de helft van de tijd had ik écht geen idee wat ik aan het doen was. Als je snel kijkt is het een auto. Als je te lang kijkt dan zie je veel te veel dingen die niet kloppen :+ Al met al ben ik er toch best blij mee ondanks alles

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 18:51

Nee heb een nieuwe set gekocht van faber castel de pittmarkers Telpeva
Echt fijne pennetje maar fijn in de hand en scherpe zachte punt dus makkelijk om details mee te maken

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 19:26

Gave strip, leest lekker weg en ben nieuwsgierig naar meer :D

Ik vind hem gaaf Telpeva, zeker voor een eerste keer!

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:07

Ik vind de tekeningen van het stripje heel erg tof. Je hebt daar echt talent voor! De tekst vind ik daarentegen heel lastig door te komen. Daar zou ik geen heel boek van kunnen lezen. Maar er zijn vast schrijvers te vinden die je daar bij kunnen helpen.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:23

Bedankt allemaal!
Ik ga zeker meer plaatsen binnenkort!

Malenka, mijn vriend vond het vooral wat veel tekst, langdradig, is dat wat jij ook bedoelt? Het was vrij lastig om een hele geschiedenis in een korte strip van 12 panelen te stoppen, dus ik kon de tekst niet veel korter maken maar ook niet langer :+
In ieder geval zijn die lange teksten niet meer nodig bij de volgende strips, dat worden vooral tekstballonnen :j

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-17 20:54

Zijn er ook mensen hier die een portfolio of een website of gewoon foto's op Facebook hebben van nog meer werk?
Ik zie soms dingen voorbij komen dat ik heel erg benieuwd ben naar meer werk O:)