[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:15

Hoe hebben jullie de Bullet Journal ingedeeld? Welke lijsten, trackers, overzichten, etc hebben jullie?

Ik zie zooooveel leuke dingen dat ik de bomen door t bos niet meer zie. :wow:
Liefst wil ik alles, maar dat is geen optie haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:16

Haha ik heb heel saai maar alleen de yearly, monthlies, weeklies, book list & pen test pagina haha. Voor de rest vooral een deel aantekeningen voor m'n scriptie :)

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:20

Misschien is dat ook gewoon het beste om mee te beginnen, haha.

Gebruik je voor de studie ook een bullet journal? Werkt dit goed en makkelijk?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:33

Ja ik vind het heerlijk! Heb een paar pagina's terug een foto gestuurd, maar ik heb mijn agenda verdeeld in 2 delen zegmaar (per dag een schooldeel en een privedeel) en zo hou ik alles uit elkaar! Werkt geweldig!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:55

Ik gebruik hem ook voor de studie, maar niet echt als agenda. Mijn agenda heb ik gewoon online. Maar ik maak in mijn BJ wel weekoverzichten waarin ik een planning maak voor leren, opdrachten, literatuur die gelezen moet worden, algemeen to do lijstje etc.

Ik ben mijn BJ begonnen met een verjaardagskalender, boeken die ik wil lezen, films die ik wil zien, quotes en doelen voor 2017. Daarna weekoverzichten, per maand gegroepeerd, waarbij iedere maand begint met een overzichtje en eindigt met een review pagina. Tussen de maanden dan andere lijstjes. Zo heb ik nog pagina's met een medisch overzichtje, recepten die lekker waren, deadlines, films die ik erg goed vond, musicals die ik gezien heb (of nog wil zien) en af en toe gewoon een pagina met een tekeningetje.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 20:35

Ik gebruik o.a.
Jaarkalender (future log), maandkalenders, maandelijkse habit tracker, pen test pagina, en voor de rest gebruik ik hem vooral als notitieboek en to do lijst boek. Ik heb geen wekelijkse of dagelijkse agenda er in.

Wat ik zelf ook geinig vind zijn kleine dingetjes die voor jou leuk of speciaal zijn. Zo heb ik een pagina met daarop 'het stal ritueel', inclusief plaatjes erbij getekend. In tekst staat alles beschreven wat ik op een dag doe op stal (van water koken tot snoepje pakken, paard halen tot de kast afsluiten, alles). Elke keer wanneer ik die pagina zie moet ik weer aan mijn verzorgpaard moet denken, ik word daar blij van

Verder hou ik ook enkele verzamelingen er in bij, niet alleen van boeken of films maar ook andere dingen die mij aanspreken. Zoals mijn starbucks mokken, maar ik wil ook een pagina maken met mijn stripboekenverzameling, modelpaardenverzameling, misschien ga ik ook wel een lijst maken met alle dekjes, halsters, touwtjes en andere paardenmeuk die ik in huis heb :') gewoon omdat dat kan

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 21:38

Ik ben ook met heel veel dingen begonnen, maar dat vond ik toch niet heel fijn om bij te houden of te veel gedoe. Ik gebruik hem ook vooral voor werk, maar ook voor klusjes thuis en dergelijke.

Heb nu Year in Pixels, Habit tracker (deze houd ik niet meer echt bij), What's in the freezer ( :') ), Budget Cooking (ben ik ook mee gestopt), Series en Pattern page (hier doe ik af en toe een vierkantje voltekenen met een patroontje, als ik me niet kan concentreren oid.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 23:07

Ik heb een Bullet Journal voor mijn paard, dus dat is wat anders ingedeeld dan gemiddeld. ;)
Maar het werkt erg fijn, in de oude dagboekjes kon ik nooit wat terugvinden omdat alles een zee van tekst was, nu kan ik in een oogopslag zien wanneer [***] bekapt is, wat er gebeurd is qua training en of er iets aan het voer veranderd is.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 12:22

Ik meld me hier ook. Het is even chaos in mijn leven. Hoop hiermee weer beetje grip en overzicht te kijken. Heb een boekje besteld die er als het goed is morgen is. Nu alvast wat lijstjes maken en dingen proberen in een oud notitie blok.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:31

Zijn er ook nog mensen met 'nieuwe' ideeen voor pagina's? Ik ben door Pinterest en mijn fantasie heen :')

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:37

Ik heb een zomer to do lijst. Met dingen die ik deze zomer wil ondernemen. Zoals een bbq, samen met mijn vriend en weekend naar een onbekende bestemming etc.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 15:46

goriginal wat zijn je hobby's, misschien dat je daar wat mee kan?
Hier is iemand die een RPG game van zijn bullet journal heeft gemaakt (ik zit zelf nog te puzzelen of ik het iets vind, ben er nog niet helemaal over uit of ik het over ga nemen)
http://www.emeraldspecter.com/bujorpg-t ... ying-game/

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:01

Is een lastige , met hobbies heb ik ook al alles wat ik kan bedenken.. Dacht misschien hebben sommige bokkers hier gewoon geinige pagina's die ze zelf hebben bedacht.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 19:27

Ik houd bij hoeveel ijsjes ik per maand eet, met een max van 26 :) volgens mij wel origineel haha

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:13

Tijden geleden iets geplaatst. Heb nav dit topic toen mijn eigen agenda gemaakt. Gebaseerd op bullet journal maar net anders. Nu ga ik in september een opleiding beginnen en wil ik qua agenda toch iets nieuws. Ben hier net niet helemaal tevreden over. Nu vind ik bv een organizer van HEMA prima qua week indeling etc. Mis alleen de extra ruimte voor lijstjes Ed. Die ik in mijn zelf gemaakte agenda wel had. Waar ik daarin tegen aan loop is dat ik niet kan toevoegen, indeling niet kan veranderen ed. Ik wil dus eigenlijk een standaard agenda aan vullen met notitie pagina s, vandaar dat organizer mij handig leek. Maar degene waar ik bv gelinieerde, geruite of zelfs dotted(filofax) aanvulling bij vind zijn ontzettend duur. Iemand daar tips in?

Ingewikkeld verhaal maar kort gezegd: een gewone agenda/organizer is prima maar ik wil zelf notitie ruimte kunnen toevoegen...

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:24

JustMe8484 schreef:
Tijden geleden iets geplaatst. Heb nav dit topic toen mijn eigen agenda gemaakt. Gebaseerd op bullet journal maar net anders. Nu ga ik in september een opleiding beginnen en wil ik qua agenda toch iets nieuws. Ben hier net niet helemaal tevreden over. Nu vind ik bv een organizer van HEMA prima qua week indeling etc. Mis alleen de extra ruimte voor lijstjes Ed. Die ik in mijn zelf gemaakte agenda wel had. Waar ik daarin tegen aan loop is dat ik niet kan toevoegen, indeling niet kan veranderen ed. Ik wil dus eigenlijk een standaard agenda aan vullen met notitie pagina s, vandaar dat organizer mij handig leek. Maar degene waar ik bv gelinieerde, geruite of zelfs dotted(filofax) aanvulling bij vind zijn ontzettend duur. Iemand daar tips in?

Ingewikkeld verhaal maar kort gezegd: een gewone agenda/organizer is prima maar ik wil zelf notitie ruimte kunnen toevoegen...

Personal-planner.se :j Ik verwacht de mijne komende week

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 20:50

Maar de notitieboeken/planners van Personal-planner.se zijn toch ook niet veranderbaar als je ze eenmaal besteld hebt? Ik vraag me af of JustMe hier wel mee geholpen is. Ik heb bijvoorbeeld gewoon een paperblanks agenda met links de hele week en rechts steeds een pagina met lijntjes voor notities. Dan heb je heel veel ruimte voor notities maa ook dat is niet flexibel; je kunt er geen volle notitiepagina's uithalen of verse toevoegen.

Je zou eens kunnen kijken bij https://www.etsy.com/uk/shop/CitrusBook ... 6281d2f0ce
Zij maakt met de hand journals met vastgenaaid papier maar kan ook 'journal kaften' maken waarbij elke kaft in de rug 4-5 elastieken heeft zitten waar je zelf steeds bundeltjes papier in kunt schuiven. Dat kunnen blanco pagina's zijn maar je kunt ook voorgeprinte journal/agendapagina's aan haar opsturen, dan print zij ze voor je uit. Bijvoorbeeld met lijntjes of puntjes of ruitjes, precies zoals je wilt.

Edit: Hmm, ik zie de boeken die ik bedoelde er niet meer bij staan, nu lijkt alles ingebonden te zijn, maar ze kan ze misschien de oude modellen waarbij je gewoon een kaft met elastieken in de rug krijgt plus bundeltjes papier om in die elastieken te schuiven nog maken?

Hier is hoe dat werkt (ander merk): https://www.paperseahorse.com/pages/how ... s-notebook.

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:06

Loveslimpie: ik heb snel gekeken maar is het idd net niet...

Xyzutu: dat lijkt er al meer op, maar vind het wat rommelig over komen.

Eigenlijk zoek ik gewoon een filofax maar dan een goedkope versie.de navulling vind ik nog te doen, maar de buitenkant wil ik dan niet zoveel aan uit geven...

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:09

Zoek je echt zo'n alles in 1 luxe agenda of mag het ook een los boekje met dots zijn? Ik heb hier en daar gelezen (ook in dit topic, pagina 16) dat ze bij de flying tiger ook boekjes hebben met dots voor niet zoveel geld

lora22

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:26

Wat een leuk topic ! Ik ben ongeveer een maandje geleden mijn Bullet journal begonnen. Het is zo leuk om te doen, alles zelf indelen en bedenken (+ ideeen van Pinterest). Leuk om hier misschien nog inspiratie op te doen :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:37

Telpeva schreef:
Zoek je echt zo'n alles in 1 luxe agenda of mag het ook een los boekje met dots zijn? Ik heb hier en daar gelezen (ook in dit topic, pagina 16) dat ze bij de flying tiger ook boekjes hebben met dots voor niet zoveel geld

Ik hoef niet perse Dots. De boekjes die jij bedoelt zijn denk ik niet aan pasbaar of wel?
Ik hoef niet perse zo'n luxe agenda. Maar wel dat systeem zeg maar. Ik wil pagina's kunnen invoegen/verwijderen waar ik wil.

Heb nog even terug zitten zoeken want ik wist dat er iemand was die ongeveer had wat ik bedoelde. Ik kwam op een bericht van keet (kan ik hier taggen eigenlijk) over de arc van Staples. Dat is ongeveer wat ik bedoel. Ik denk dat ik dat ga aanschaffen... Stuk goedkoper als bv filofax, moet dan alleen het agenda deel zelf nog maken maar dat is te doen. Heb ik met mijn huidige boek ook gedaan immers. Om te beginnen ben ik inclusief verzendkosten minder dan €20 euro kwijt, dat vind ik prima...

Maar als er meer tips zijn.... Graag!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:41

Wilde Arc voorstellen maar dat had je inmiddels gevonden :)

JustMe8484

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:46

Keet schreef:
Wilde Arc voorstellen maar dat had je inmiddels gevonden :)

Ja zeker! Ben wel heel benieuwd hoe het jou bevalt?!
Is het idd makkelijk in en uit voegen van pagina's?
Hoe gebruik jij m nu?

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 21:47

Hoe houden jullie het zo consistent? Ik begin vol goede moed, raak de interesse dan kwijt omdat iedereen zo'n mooie bujo's heeft, en die van mij dat niet zijn...

Dan staat er weereens iets fout, dan is het weer niet recht, en zo'n icoontje is overal schots en scheef :\

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 22:26

Niet meer :+ geen tijd en zin meer in.