[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:17

Nienke15 wat een super leuke stijl!

Vandaag verder gegaan met een tekening die al een tijdje ligt. Zit al best wat uurtjes tekenen in en liep er een beetje mee vast. Bedacht me dat ik gewoon stukje voor stukje ga doen en dan gewoon een klein poosje. Ben benieuwd of ik er de motivatie weer voor vind. De mooie haflinger is van bokker Shirley komt uit het aanvraagtopic. Ben er dus nog niet mee klaar.

Afbeelding

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:26

Heb niet zo veel tijd vandaag, dus ik zeg alleen wat over de laatste 2 tekeningen.
Paard_Aap: heel mooi! De hals vond ik ook wat minder, maar weet niet echt waar het aan ligt. Bij het heefd zou wel wat meer contrast mogen (naar mijn smaak), nu is het een beetje plat.

plovesb: echt heel gaaf! Ook erg origineel met die kleine stipjes. Erg realistisch vind ik het.

Ik denk dat ik mijn challenge verander van 1 tekening per week naar 2 per week. Heb namelijk wel genoeg tijd en inspiratie.
Bij deze mijn probeersel van vandaag, gemaakt met een gewoon grijs potlood tijdens wiskunde :+. Geen paard, maar ik had hier even zin in. Ik ben er niet heel erg tevreden over, maar toch laat ik hem even zien.
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:28

vanaf dag 5:

Seven: Mooi hoor! Is de wol een cover up voor de onderkant? :D Je hebt wel een echte kattenblik weten te pakken!

Larissa Julia: Ik vind hem niet slecht! Alleen kijk ik een beetje raar naar de wang/hals. Die staart is goed gelukt zeg!

Nienke: Weer eens prachtig :) Het verste oog lijkt een beetje te hoog, misschien.

Selina: Niet zo slecht hoor! Ik denk dat je moet proberen wat minder hard te drukken met de donkerste kleur (met de lichte eigenlijk ook) en het er voorzichtig in laagjes moet opbrengen, dan lijken het niet zulke abrupte streepjes. Een slechtere kwaliteit kleurpotlood (geen idee welke kwaliteit jij hebt natuurlijk) is ook gewoon moeilijker.

Martine: Met wat manen zou het er misschien al direct beter uitzien! hoofdstel is ook goed gelukt :)

Paard-Aap: wat heb je die vacht goed weergegeven zeg! mooie neus ook, heel herkenbaar dat het een boerenpaard type is

Plovesb: tijdgebrek zegt ze dan :+ Weer eens super mooi!

Elle: Mooi! Maar waar is de mond? De jas en de armen zijn echt goed gedaan.

Elsa: Prachtig! Wat een teddybeer oortjes al!

kashmino: Goed begin, hij lijkt wel heul breed :)

Seven

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per week

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:33

Jullie hebben me ik wou iets voor de pootjes maken en had de wol al ingetrokken bekkie dus dacht extra wol := niet tevreden mee maar dat moet ik in dit jaar gaan leren ook de moeilijke dingen toch doen.

Anniek22

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:43

Ik meld me!(voor een paard per dag) Ben natuurlijk weer wat laat maar haal even in :) omdat ik druk ben op en naast school krabbel ik vaak even wat in m'n schrift of op een toets ;) hier van 1 jan tot 5 jan (vandaag). Hoop van t weekend echt te kunnen gaan tekenen en niet zoals dit - schetsen :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:06

Reacties voor deze pagina:

elsa91
Mooi <3
Een dingetje, zijn die oren niet iets te klein? :=
En dat wazige voor dat beest zal wel adem zijn he :P

Kashmino
Mooi, ik ben er ook dol op om dat te tekenen :P
En ik teken zoiets best vaak. Ik heb een opmerkinkje, dat schedel is ietsje te rond. Het mag de volgende keer een beetje ovaler +:)+

Anniek22

Mooi :)
Ziet er allemaal heel erg leuk uit :P
Alleen bij nummer 3 lijkt het net of hij een beetje een dik hoofd heeft. Misschien moet je de volgende keer iets meer voorpluk maken daar ;)

Ik voel me altijd zo negatief als ik tips geef :')
Net alsof ik andermans tekeningen aan het afkraken ben.
Hebben dat er meer? :')

Nou mijn nummer 5 vandaag. Ik was in een jolige bui, wat krijg je als ik in een jolige bui zit?
Juist ja, OLAF!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Afbeelding

Hij heeft alleen een beetje een kleine neus gekregen maar dat kan de pret niet bederven toch??

Nelleke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:10

Wat leuk om iedere dag het topic door te kijken.
Hier weer mijn werk.

Dag 5/366

Afbeelding

Een goede foto maken is erg lastig.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:14

4/366
Afbeelding

5/366
Afbeelding

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:20

OLAFFFF

Okay sorry dat moest even. Frozen wordt ik toch iets te groot voor, maar Olaf... Geniale sneeuwpop!

En ja. Ik ken het liedje "Zomer" van Olaf uit mijn hoofd. En ja, ik kan alle scenes met Olaf exact naspelen. Ooit kende ik ook Let it Go uit mijn hoofd. Ooit. :j

Nu ik dit lees bedenk ik me dat ik vandaag nog moet!!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:25

princie1999 schreef:
OLAFFFF

Okay sorry dat moest even. Frozen wordt ik toch iets te groot voor, maar Olaf... Geniale sneeuwpop!

En ja. Ik ken het liedje "Zomer" van Olaf uit mijn hoofd. En ja, ik kan alle scenes met Olaf exact naspelen. Ooit kende ik ook Let it Go uit mijn hoofd. Ooit. :j

Nu ik dit lees bedenk ik me dat ik vandaag nog moet!!

:')
Leuk menneke hé <<)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:30

Ik reageer weer tot zover in mijn lijstje gaat :)

NellekeH: Tof gedaan met aquarel!

Nenah: Super gaaf gedaan. My goals :D

drawerlover: leuk gedaan, die olaf!

Anniek22: leuk en gewaagd om met pen te werken. Verhouding klopt her en der niet. Maar komt goed.

Kashmino: dat is nog eens wat anders. Leuk gedaan!

elsa91: wauw super vet!

elle: Gaaf gedaan. Mis alleen de mond :)

Damned: tof! Geen aanmerking

plovesb: gaaf! Geen aanmerking

Paard_Aap: ik mis hem wat diepte rond het oog. Verder tof gedaan!

martine12h: hoofd lijkt wat te klein. Verder tof! En manen bij de tweede.

Selina: achterbenen zitten er niet heel goed op, verder erg netjes!

Nienke15: super gaaf!

Ik had dit weekend een schets gemaakt voor een grotere opdracht. Heb 1 kat ingekleurd vandaag. Zal ik deze insturen voor vandaag of niet? :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:48

Dag 4, heel snel

Afbeelding

Nog bezig met 5

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:49

Afbeelding
mijn nummer 5/366
geen tijd voor een reactierondje, sorry :)

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:50

De penneneter, met potlood, zwart aquarelpotlood en fineliner. Gebaseerd op een waargebeurd verhaal, de arme pen heeft het helaas niet overleefd.
De ogen zijn wat raar, maar ogen zijn stom en verder ben ik best enigszins tevreden.
Afbeelding

Titanic: Gaaaaf!
Nelleke: ook gaaf, los en toch ook weer niet.
Drawerlover: Sneeuw! Ik wil ook sneeuw, net als in groningen :P En dan is zijn neus gewoon een stukje opgegeten, of zijn hoofd in geduwd. Zo veel opties..
Anniek: Leuk dat je ook meedoet :) En leuke schetsjes.
Kashmino: Raar hoofd zal dat paard gehad hebben :P
Elsa: Ik wil aaien :D
Elle: Leuk gedaan zo, hij spreekt. (ook zonder mond)
Damned: Net alsof er een echt oor uit het papier komt.
plovesb: Sorry.. Niets spectaculairs? :P
Paard_Aap: It's fluffy! Ik vind de hals nog best oke eigenlijk. Iets minder dan het hoofd, maar zeker niet slecht.
martine: Hoofdstel van de tweede is mooi gelukt. Eerste is ook leuk, hoofd mag wel wat groter denk ik.
Selina: Inderdaad mezelf als referentie gebruikt. Dankjewel! :D En waarom motiveert het niet? Hij is best mooi, en al doende leert men en dergelijk. :) Wat ik altijd wel prettig vind bij kleur is gewoon met 1 kleur in donker en licht varieren, eigenlijk net als met grafiet. Is stiekem net wat makkelijker.
Nienke: Wauw, blauw!
Larissajulia: Je paardje kijkt lief. :)
Seven: Heel stiekem die camouflagewol, maar ziet er wel leuk uit. Ergens net alsof alle blauwe achtergrond ook wol is. 'neeeee! Wat heb je met de wol gedaaan!' En dan zit die kat er zo heel tevreden bij te kijken. 'kijk eens baas? cadeautje! :D '
Lexieflexie: Awh :)
Silverstorm: Jouw. Stijl. Is. Zo. Ontzettend. Tof. Niets meer over te zeggen. Mag ik ze hier allemaal aan de muur hangen?
MCScout: Bekend probleem, gezichten zijn rottig. Bij mij zien ze er ook dikwijls zo uit, en in no-time kijkt mijn model dan ook zo omdat hij/zij beledigd is dat ik hem/haar zo een raar hoofd heb gegeven. :P Maar los van de rare blik wel goed gelukt.
Nayomie: Verhoudingen zijn inderdaad wat raar, maar delen afzonderlijk vooral de benen) zien er best goed uit. Misschien de volgende keer wat hulplijntjes tekenen/een soort van skelet opzetten zodat je iets van een basis hebt om vanuit te gaan?

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:57

Anniek22 schreef:
Ik meld me!(voor een paard per dag) Ben natuurlijk weer wat laat maar haal even in :) omdat ik druk ben op en naast school krabbel ik vaak even wat in m'n schrift of op een toets ;) hier van 1 jan tot 5 jan (vandaag). Hoop van t weekend echt te kunnen gaan tekenen en niet zoals dit - schetsen :)

[im.g]m/rvy3gq.jpg[/img]

[img.]m/is75uz.jpg[/img]

[im.g]m/NMTmuu.jpg[/img]

[img.]m/0AuzlF.jpg[/img]

[img.]m/xOFAHj.jpg[/img]

Op een toets? Ik zie de leerkrachten al kijken haha

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 21:59

Jeika schreef:
[ Afbeelding ]
mijn nummer 5/366
geen tijd voor een reactierondje, sorry :)

Dit vind ik er altijd zo gaaf uitzien! <3
Ik maak het zelf ook vaak!
Ga zo beginnen dus tot zo!

Henrike5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:00

Elsa91:
Wauw, vooral met die stoomwolkjes
Kasmino:
Wiskunde :’) ik vind hem wel mooi hoor. Het hoofd mag wat langer maar ik heb hier helemaal bar weinig verstand van.
Aniek22:
Heel leuk vooral die met hapje.
Drawerlover:
Olafff, niks op te zeggen, geweldig.
Nelleke_H:
Heel mooi, ik zou zijn ogen wat aanpassen dat ze er iets meer uitspringen.
Xtitanic:
Eerste vind ik echt heel erg. De zwarte achtergrond met wit echt gaaf. De tweede vind ik daarom wat minder doordat de eerste zo mooi is.
Kittydylan:
heel leuk, mooie schets.
Jeika:
Wauw wat een werk heel mooi.
Roodvos:
Heel erg mooi, jammer dat de pen het niet overleefde :D Zijn er nog meer slachtoffer gevallen?

even een paar mensen van mijn kant en 1 van mijn eerste afgemaakte digitale tekeningen
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:05

_roodvos_ schreef:
Seven: Heel stiekem die camouflagewol, maar ziet er wel leuk uit. Ergens net alsof alle blauwe achtergrond ook wol is. 'neeeee! Wat heb je met de wol gedaaan!' En dan zit die kat er zo heel tevreden bij te kijken. 'kijk eens baas? cadeautje! :D '

Jij snapt hem :j

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:07

Wat veel reacties alweer en wat een mooie tekeningen komen er voorbij!
Hierbij mijn eerste bijdrage. Het is een kado voor mijn zus van haar kindje, ik hoop dat ze hem niet per ongeluk al te zien krijgt
Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:22

Henrike, Jep, de keel van het monster. Die heeft de rest van de avond geklaagd dat er een stukje plastic in zijn keel zat, en het de volgende dag -samen met wat bloed- opgehoest. Eigen schuld dikke bult, had hij mijn pen maar niet moeten vermoorden :Y)
En wat een schattig paardje.
Seven: :D
Sanneb: Aaah wauw, heel gaaf!
Kitty: Is dat je veulentje? Ik heb hem hier en daar al langs zien komen (het veulen, niet de tekening), ziet er uit als een leuk beestje :)

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:24

Ja, moest inderdaad mijn veulen voorstellen :=

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:53

5/366

Nou dan maar deze. Vandaag ingekleurd, zondag geschets (met raster ivm opdracht).

Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:54

Hier mijn 5! Zal zo even verder reageren.

Afbeelding

Nayomie: Ah wat mooi! Heel schattig al, mis de uitwerking van het voor ons linkeroog nog een beetje.

Sanneb: Knap hoofdje! De oogjes zijn echt goed gelukt, heb wel een beetje idee dat hij een beetje loenst?

Henrike5: zo schattig!

_roodvos_: Vind hem ook goed gelukt. Volgende keer weer de ogen oefenen :)

Jeika: wat een werk! Tof idee, achterbenen zijn ook goed gelukt.

KittyDylan: Voor een snelle schets goed in proportie. Linkeroog vind ik het mooist, lijkt echt leven in te zitten.

xTitenic. Prachtige werken, zo'n dunne fineliner moet ik ook nog eens aanschaffen.

Nelleke_H: goed gelukt in aquarel, altijd lastig. Kleurdiepten zitten er mooi in.

drawerlover: <3

Anniek22: Leuke krabbeltjes. eerste vind ik het leukst!

pompompom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:16

4 en 5 januari...

Afbeelding

Afbeelding

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 23:38

drawerlover schreef:
Ik voel me altijd zo negatief als ik tips geef :')
Net alsof ik andermans tekeningen aan het afkraken ben.
Hebben dat er meer? :')

Ja ik :=
Maar ja, ik ben zelf wel altijd blij met tips, dus ik denk dat het ergens toch niet heel negatief overkomt.