[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:31

Indd wat Slina zegt :j

Ik heb mijn tekening af, maar het is zo vreselijk dat ik hem liever niet post :+

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:38

ik zal vanavond commenten ook weer, nu eerst naar stal toe haha tijd is een beetje hard gegaan.

17/365
inkt 6,4 x 8,9 cm
Afbeelding

18/365
Aquarel en inkt a4 23 x30,5 cm
Dia de Muertas
Afbeelding

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:40

Posten Nayomie! :D

Yvanna, Slina geeft al goede tips inderdaad :j . Vind het wel super tof dat je met kleuren gaat experimenteren, zeker mee doorgaan! En inderdaad een voorbeeld pakken als je niet zeker bent.
Sjolvir, super knap! Ik vind je fjordentekeningetjes echt heel gaaf steeds. Van deze vind ik het hoofd zeer aansprekend, en de schaduwen goed gedaan. Ook de achtergrond spreekt me aan!
Fnanna, heel ander werk, maar weer erg gaaf. Ik vind de stijl van losse lijnen echt mooi, ga ik misschien ooit ook wel eens proberen.
Telpava, vind vooral nummer 16 eruit springen! Alleen de oren lijken wat groot/onafgewerkt. Gebruik je veel de smudge tool veel? Overigens super knap met eigen kleuren kiezen, das nog niet zo makkelijk!
Ginger, :')
DianneM, vind het toch erg knap, die pentekeningen. Zou ik niet durven nog, want ik gum altijd veel te veel :P Teken je dit zelf steeds uit de losse hand?

Ik loop een beetje achter, ik weet het :P Zal vandaag nummer 14 en 15 in ieder geval posten!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:44

SilverStrom, heel dubbel, spinnewebben en rozen.... Juist leuke combinatie bedoel ik daarmee te zeggen.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:04

Mieske200 Wel een heel mooi begin hoor! Al ben ik het ook met Telpeva eens, uiteindelijk is het wel je eigen 'challenge' en zou je die gewoon moeten doen op een manier die bij jou past.
Wat betreft de mislukkingen, dat valt inderdaad toch altijd wel mee, al was het maar omdat anderen toch altijd anders naar je werk kijken dan je zelf doet. Jij ziet elke verkeerde streep en veeg, een ander ziet een mooie lijn of een apart sfeertje.
SilverStorm, die 'grottekeningen', hoe gaaf en weer zo heel anders! De tweede serie is ook weer bekend mooi. Vind die Dia de Muertas wel heel erg gaaf!
Telpeva, ik vind de breedte en grootte wel meevallen (maar goed, nu ken ik een breedbekQuarter dus dan ben je wel wat gewend :') ), het oog is wel heel erg lief. Die tweede is gewoon weer geweldig, heerlijke cartoonstijl heb je! Die tweede serie is dan weer heel anders om te zien, maar beslist niet minder mooi. Dat oog bij de bovenste en die neus bij de tweede zijn zo mooi...
DianneM Leuke schets weer! Ben echt wel benieuwd wat je zou kunnen als je er echt lang en goed voor zou gaan zitten.
ginger18, Lol, ach, het is weer eens wat anders he? Twee paarden die zelf een kunstwerkje maken. :D
Fnanne, maar goed dat je zelf al uit je hoek geklommen was, ik had je er met alle liefde uitgesleurd. Zó erg was ie écht niet. Wel een heel lief en rustig plaatje. Die tweede is dan weer zo anders, maar ook wel erg gaaf met dat blauw erbij.
_l_amanda_l_ Hoe bizar. Ik had laatst in een boek zitten kijken naar schilderkunst om wat inspiratie op te doen en toen viel me precies dat werk op.
Was er ook niet echt super tevreden mee, inderdaad dat bepaalde lijnen en dingen gewoon niet klopten. Was trouwens allebei op gewoon papier, vandaar dat kreukeleffect bij de linker. En bovendien veel te klein, dus echt priegelen op de vierkante millimeter en dan werken grote kwasten ook niet echt bij mij. Maar goed, kan ook niet altijd perfect wezen, toch?
Sjolvir , Lol, erg herkenbaar dat met dat pastelkrijt. Ik zou zeggen probeer eens met verf, nog beter resultaat, neem je niet alleen de kat maar ook een half servies, je mouwen en een keuken mee. :D
Maar serieus, dat is het nadeel van krijtjes, vind ik, dat je er inderdaad niet erg nauwkeurig mee kunt werken. Pastelpotloden werken wat dat betreft fijner.
Hij is even goed wel erg mooi geworden. Heerlijk Fjordenkoppie om te zien.
yvanna , Ik vind 'm juist wel erg leuk en vrolijk met al die kleurtjes.

Gisteren een bizarre dag gehad dus niet geupload en alleen maar een heel snel schetje met wat loslopende balpennen op een notitieblokje gemaakt:
Afbeelding

Vandaag weer eens wat anders geprobeerd en de stiften gepakt. Met referentiefoto uit eigen voorraad. Kleurstiften op gewoon tekenpapier, A4, en vervolgens nabewerkt op de comp.
Afbeelding

(en daarom kom ik dus in de top 10 van langschrijvers, wat een lap weer :') )

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:21

Pluizebolpum schreef:
yvanna , Ik vind 'm juist wel erg leuk en vrolijk met al die kleurtjes.

Gisteren een bizarre dag gehad dus niet geupload en alleen maar een heel snel schetje met wat loslopende balpennen op een notitieblokje gemaakt:
[ Afbeelding ]

Vandaag weer eens wat anders geprobeerd en de stiften gepakt. Met referentiefoto uit eigen voorraad. Kleurstiften op gewoon tekenpapier, A4, en vervolgens nabewerkt op de comp.
[ Afbeelding ]

(en daarom kom ik dus in de top 10 van langschrijvers, wat een lap weer :') )

Dankje! Wat gaaf! Die onderste is echt gaaf

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:26

Hier dus nog twee van mij :)

Afbeelding

Afbeelding

xemmosx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:34

Silverstorm: wauw! Echt mooi, ben jaloers :D
Pluizebolpum: erg mooi! Ik vind die 2e foto net lijken of het een oud schilderij is, erg gaaf!
Flux: leuk gedaan!

Dit is die van mij voor deze week, ik vind hem zelf echt vreselijk.. Maarja
Dus tips zijn welkom! :+
Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:40

xemmosx, heb wat problemen met je naam :D :+ sorry.
Weet niet of je hier wat aan hebt, maar probeer de proporties na te meten met iets, dus op je voorbeeld (als je die gebruikt) bv een gummetje, half gummetje, 2 gummetjes, lang lijf en dat dan ook zo te tekenen. (of een geodriehoek)
Nu is vooral het lijf wat lang geworden, als je het beetje nameet kom je veel makkelijker in de buurt.
(ik gebruik meestal mijn vingers, die heb ik altijd bij me)
Als je zijn lijf stukje korter denkt is het al een heel ander paard en helemaal zo slecht niet.

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:42

Leuke inzendingen allemaal weer. En zo lekker verschillend allemaal.

Xemmosx, de rug is erg lang. Je hebt er een tekkelpaard van gemaakt :)
Ik denk als de rug wat korter is dat dat heel veel verschil maakt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:01

Ik zal strakjes wat tekeningen bekijken en op reageren, eerst even opwarmen want mijn handen zijn bevroren. :D
Week 3 Half uurtje werk
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:16

Prachtig allemaal!!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:43

Thanks allen :)

@Nayomie: Mooi gedaan, en dat voor een half uur!
@xemmosx: Inderdaad beetje een lange rug en de stand van de ogen is wat schuin imo. Ook staan de hoefjes niet gelijk op de grond. Als je daar op de grond ook nog een schaduw aanbrengt zweeft hij niet op papier. verder leuk gedaan!
@Flux: mooi gedaan, vooral die tweede vind ik zeer geslaagd.

@Pluizebolpum: wat een aparte die tweede! lijkt net een inkttekening zo! Heb je de achtergrond er later in gezet of is dat ook stift? Die eerste vind ik ook wel wat hebben.
@yvanna: :) aparte stijl heb je.
@Sjolvir: Wat een prachtig zachte uitstraling heeft je fjordentekening gekregen! Nadeel van krijt is inderaad wel de grofheid, maar in deze tekening zorgt het wel voor een zachtheid!

@Fnanne, niet zozeer een dipje, maar even geen inspiratie.. geen idee ... jouw tekening doet me denken aan zo'n lichtreclame uit de jaren tachtig. dat blauw werkt echt heel sterk!
@Telpeva: mooi werk weer! Vooral die tweede vind ik erg mooi. t kriebelt hier nu ook een beetje om ook wat digitaals te gaan proberen haha.
@Ginger18: Ja dat weet ik nog heel goed die opdracht voor jou :D Leuk dat je hem nog hebt! Ik vind je 18+ tekening erg pikant, mooi gedaan. Wanneer wordt het veulen verwacht?
@DianneM: Voor een snelschets ziet het er prima uit!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:09

Ik dacht dat ik vandaag wel tijd zou hebben, maar helaas.. Stalgenootje was flink in de lappenmand, dus heb ik vandaag ook voor haar paardjes gezorgd :-) daardoor geen pc tijd meer, maar wel een nieuw experiment.. :D

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:16

Ik volg dit topic al even, ik vind het een supertof idee en heb al tig leuke creaties langs zien komen.
Na een tijd wikken en wegen of ik niet ook mee zou doen, heb ik besloten om mee de uitdaging aan te gaan.
Vroeger tekende ik op alles wat los en vast zat op school, maar de laatste tijd teken ik bijna niet meer. Ik kan dus wel weer wat oefening gebruiken en neem me al tijden voor om weer eens te gaan tekenen, maar elke keer bedenk ik weer een andere smoes waarom het niet gelukt is.
Vandaar ook mijn twijfel of ik het wel vol ga houden om elke dag een tekening te maken, maar door wat Telpeva eerder zei heb ik bedacht dat ik nu ook wel weer tig smoesjes kan bedenken maar dat het juist wel tof is om er voor te gaan en gewoon bezig te gaan.

Ik heb nog geen idee hoe het gaat uitpakken, en ik hoop dat ik alsnog verlaat welkom ben in het topic.
Ik zou wel willen oefenen in schaduwen en kleur, doorgaans teken ik hoofdzakelijk schetsen en kom dan niet verder, of ik besluit met kleur te werken en blijf dan halverwege hangen, of ben bang de schets weer te verpesten, die dan uiteindelijk al te veel in detail is.
Juist goeie oefening om snelle schetsen te maken en eventueel met kleuren te gaan spelen. Heb er materialen zat voor.

Voor nu een vrij snelle schets op A5 met 2b potlood, van een oude foto die ik laatst vond.
Reacties op anderen zullen denk ik later nog wel volgen als ik tijd en zin heb :)

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:24

Jongens normaal doe ik echt totaal iets anders n deze x gewoon mn creativiteit z'n gang laten gaan xD

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:25

Zwartwit, maar dan andersom.. Pastel en permanent marker op A6 (11x15 cm) zwart papier. Schetsje in 20 minuten, foto van het aanvraagtopic.
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:41

Nayomie, knap werk voor een half uurtje hoor!
Flux, mooie werkjes weer. Die tweede is wel heel erg gelukt he?
xemmosx, het is al best een leuk paardje. De tip van Sjolvir met het gummetje is wel een hele goeie om de proporties een beetje goed te krijgen. En trouwens, zo makkelijk is het nog niet om even een goed geproportioneerd paard uit je mouw te schudden. Ik ben zelf ook nog altijd vreselijk aan het knutten op de achterhand, daar gebeuren altijd de meest bijzondere dingen... :')
DianneM, wowwie, mooi!
RenskeFrea, Och, je kiest dan ook wel gelijk de meest makkelijke houding...Toch goed gedaan hoor, vind vooral die achterhand erg kloppen. En ja, het is een heerlijke manier om weer stevig aan het tekenen te slaan en eindelijk al die onuitgepakte tekenspullen aan te breken. Van een soortgelijke challenge maar dan met fotografie (elke dag een foto maken) heb ik ook heel veel geleerd. Niet alleen door het zelf elke dag te doen maar ook dat je op een gegeven moment meer wilt dan, in mijn geval dan, telkens die kat en uitdagingen gaat zoeken en daar ook weer in groeit. Daarnaast is het werk van anderen ook enorm inspirerend en het is echt zó leuk om aan het eind van het jaar te zien hoe je bent vooruitgegaan en veranderd in je werk.

O ja, silverstorm, het hoofd is gemaakt met zwarte en grijze viltstiften, maar vond het zo op wit papier wat saai dus heb er daarom die 'vlekken' digitaal aan toegevoegd.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:47

yvanna schreef:
Jongens normaal doe ik echt totaal iets anders n deze x gewoon mn creativiteit z'n gang laten gaan xD

Ik vind hem echt veel leuker zo :)) Lekker gedurfd! Ben benieuwd naar een vervolg.. ;)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 23:18

@Fnanne,mooi met die blauwe accenten erin!

@Sjolvir: mooie speekende tekening. De beentjes storen mij persoonlijk niet eens!

@Yvana: jouw schilderij heeft een totale make-over gehad hihi, leuk met die kleurtjes!

@Nayomie: jammer, hoop op een nieuwe update morgen :)

@SilverStorm:mooi weer! Die tweede, aquarel.. Kan dat überhaupt op zwart papier? :oo

@Flux:ja,ik teken dat uit losse hand. Maar 100 procent gelijkend zijn ze niet en dat hoeft voor mij ook niet. Als ik met potlood teken, gum ik me ook een ongeluk, maar moet mijn tekortkoming ook accepteren :')

@Pluizebolplum:leuke werkjes weer. Die tweede doet me denken aan zo'n Cubaanse prent van die ene (hoe heet hij ook alweer)

@Flux,mooie schetsen!

@xemmosx: lekker blijven tekenen, oefenen baart kunst :) goed naar de verhoudingen leren kijken en heel veel oefenen! Mooie van dit topic is dat je ze lekker hier kan showen :)

@Nayomie: mooi begin! Ga je hem nog afmaken? Hij lijkt nog niet klaar :D

@RenskeFrea: goede schets, je hebt het jezelf wel lekker moeilijk gemaakt, maar het resultaat mag er zijn!

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 01:52

wieuwww wat leuk kan ik nog meedoen? :D

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 10:10

Ik ga vanmiddag mijn werk van gister even uploaden, gister helaas geen tijd voor gehad, dan ga ik ook even reageren op de andere werken :)

Horsenart95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 12:33

Ben ik weer!
Ik ga denk ik toch maar naar 1 paard per week, Wordt toch wat te druk anders:)

DianneM: Ik vind dat altijd zo'n mooie techniek, dat wit op zwart! Dat geeft gelijk zo'n mooie sfeer aan de tekening.
RenskeFrea: Mooi! goede verhoudingen ook:)
Nayomie: Voor een half uurtje ziet het er erg gedetailleerd uit, mooi hoor :)
xemmosx: Let goed op de verhoudingen. De knieën en hakken zitten nu te hoog, maar blijf oefenen :j
Flux: Wauw, die onderste _/-\o_
Pluizebolpum: And again: Wauw, die onderste _/-\o_
Silverstorm: Mooie kleuren, heel fantasierijk!

Dit is de mijne. niet per se voor dit topic gemaakt, maar ik zet hem er toch maar in :)

Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 13:51

wauw die is echt heel mooi gedaan. Heb het zelf al een paar keer geprobeerd, maar krijg niet echt een schimmel mooi op papier. Ziet het er eigenlijk gewoon als een potloodschets uit.

DianneM; gaaf gedaan zo met wit op zwart. Eigenlijk heel eenvoudig getekend en toch lijkt hij tegelijkertijd ook weer gedetailleerd.

RenskeFrea; goed gelukte schets. Idd een moeilijke houding, maar hij is mooi op papier gezet.

Nayomie: doe het je niet na om dat in een half uur neer te zetten. Ziet er goed uit.

xemmosx: rest is al gezegd, wou er nog even aan toevoegen, dat je de hoefjes aan de bovenkant niet te ver laat doorlopen. Vooral bij voorbeentjes lijken ze wel tot in de kootholte door te lopen. Compleet lichaam is idd lastig. Net als Sjolvir gebruik ik ook meestal de gum om de verhoudingen beter in de gaten te kunnen houden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 15:21

Nou, mijn 3e..

Tijd: 30 min
Materiaal: HB potlood en vier kleurpotloden.

Wilde eens experimenteren met kleurpotloden, laatste keer dat ik die gebruikt heb is ook 3 jaar terug. Bij de schaduwen meerdere kleuren geprobeerd te gebruiken. De manen+staart zijn een beetje mislukt :o Het is overigens een Pokemon (Rapidash) vandaar de kleur geel + het vuur. Het geel op het lichaam is helaas weggevallen op de foto :( En het oranje ook. Voor de schaduwen geel,rood,oranje en bruin gebruikt, maar je ziet alleen het rood -.- Ik heb overigens een hekel aan inkleuren, kan het ook niet netjes :') Op de kleuterschool haatte ik al inkleuren

Afbeelding