Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Dus nu ligt de vacht weer buiten op het rek. Moet eerst goed droog zijn voor ik er mee aan de gang kan gaan. Al wel wat stukjes verwijderd waar ik niks mee kan doen. Rest van de vacht moet ik nog uitzoeken maar volgens mij hoeft er maar weinig verwijderd te worden. Er leek nat een stuk vervilt te zijn maar dat was (bijna) droog en kon ik toen wel goed uit elkaar halen. Het spinnen zelf moet nog even wachten tot mijn spinstoeltje er is
. En ik kreeg vanmorgen bericht van een medebokster of ik belangstelling heb voor een aantal Alpaca vachten.
. Ik ben momenteel aan het haken (heb al een blaar op mijn vinger
) en ik wil eigenlijk dit weekend het patroon maken voor mijn werkvest van fleece, dan kan ik dinsdag bij mijn moeder het grote logo laten borduren. Jas is te warm en ongevoerde bodywarmer net niet voldoende. Een vest is altijd lekker om erbij te hebben!
.
dus ik loop ook in vesten nu.
. We hebben wel eens (veulen)vachten gekocht in Gelderland. Prachtige vachten die niet bepaald goedkoop waren. Die vachten waren al schoon en konden dus in slopen of jute weggezet worden. Na 3-4 maanden allemaal mot er in, zowel bij mijn moeder als bij mij. En ik weet nog niet wat ze er voor wil hebben. Alpaca moet dus zeker niet te lang in de zak blijven....
. Maar het zonnetje schijnt nu dus ik verwacht dat de vacht vandaag wel droog zal zijn. Dan kan ik hem verder uitzoeken en in een sloop doen. Ik hoop dat komende week mijn spinstoeltje komt (het is 160 km hiervandaan dus ik rij daar niet "even" naar toe). Stoeltje is antiek en zeldzaam en was erg leuk geprijsd
.
. Er zijn veel collega's die ook graag een vest willen, maar ja, het zit niet in het kledingpakket... Ik moest even zoeken naar blauwe (zware) drukknopen maar die heb ik gevonden en in huis inmiddels. Patroon zal het meeste werk zijn; de kleurverdeling moet wel kloppen. Wat haal ik me eigenlijk op de hals 
. Mijn quilttop is af:

. Hmmm, zo interessant is mijn breiwerk tot nu toe nou ook weer niet hoor! Het is nog steeds een "gewoon" rondgebreid stuk. Bij wijze van spreke zou het nog een hemd of shirt kunnen worden. Absoluut nog niet zichtbaar dat het een legging gaat worden. Ik denk dat ik het "vergeet" om mee te nemen

. Zit ik wel met het feit dat ik meer garen heb gekocht dan nu nodig is. Maar: ik kan dan een paar bijpassende korte kousen/lange sokken (een tussenmaat eigenlijk tot halverwege de kuit) breien!!!!
klinkt verstandig hem kort te houden!
. Dus ik kan spinnen...
. Lekkere warme sokken erbij lijkt me een prima oplossing voor dit "overschot" aan wol
.

. Bovendien heb ik voor deze proefdraad niet de beste wol gebruikt. Ik wilde eerst even lekker prutsen en uitproberen. Tenslotte zijn dit mijn eerste stappen in het verwerken van een schapenvacht naar een draad (bruikbare) wol. En toch, ondanks de niet egale gladde draad, vind ik het prachtig worden
. De streng is nog niet gewassen dus ik verwacht dat het nog wel iets lichter van kleur zal worden. Je ziet amper dat er wat van de vacht af is, dit is zo'n 3-4 uurtjes spinnen. Dus voor ik alles heb gesponnen is het volgend jaar zomer of zo
. 
Maartje heeft de breinaalden weer gevonden! Leuk idee om voor Utje een deken te breien.
. Dus dat wordt doorspinnen... Ik weet eigenlijk al welke trui ik wil gaan breien, dus dat scheelt alweer: http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... =1&lang=nl. De naalddikte zal goed overeenkomen schat ik zo in.
) en dat past prima bij onze rode kinderwagen. Denk dat ik met dubbele draad ga werken, want uit mijn hoofd zijn beide voor naalddikte 3 en dat duurt me te lang
Ik had het gister naast me liggen op de bank, maar mijn ogen gingen steeds vanzelf dicht
.
. Verplicht leuk vinden
. Spinnen doe ik buiten maar dankzij de
nu ook even niet. Overigens heb ik een mooier patroon gevonden voor die zelf gesponnen wol. Kabels met patentsteek
.