[CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Sanne

Re: [CENTRAAL] Jouw website, mijn website

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:51

Haha ik zei bij het stukje over Gianti dit: Bij het stukje over jezelf. Begin nooit met IK. Heb echt een fobie om een zin met ik te laten beginnen bij iets zakelijks! Doe ik eigenlijk zelde.

Vandaar mijn reactie ;)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:53

Nayomie schreef:
Ik heb weeer een nieuwe site :) Met een goed doel. Vind hem zelf kaal, maar hoe kan ik zorgen dat de site meer aandacht krijgt? :)

http://complimentactie.weebly.com/

Leuk concept!

Zoals je zelf al zegt: hij is best saai en... zwart. Allereerst wat me opvalt is deze zin: "Op deze site vind je alle informatie van de actie en hoe je zelf een kleurtje aan de wereld kunt geven." Waar is je kleur? :D Een mooie header met veel kleurtjes zou goed doen. Een foto bijvoorbeeld. Ik mis een eigen touch.

Inhoudelijk: ik mis op de homepage, naast de 'teaser' (die overigens pakkend is!), een korte inleiding waar Actie! over gaat. Het is vervelend om eerst filmpjes te zien. Het is dan ook niet helemaal duidelijk, of het duurt te lang voordat het duidelijk is. Ik snap de opzet (verhalend, een bezoeker meenemen in onthullen van de actie) echter de navigatie is niet hiervoor geschikt. Op de homepagina zou een goede foto al duidelijk maken waar Actie! over gaat. Complimenteren toch? Maak dit dan ook gelijk duidelijk! Complimenteren, dát is wat iedereen zouden moeten doen!
Is 'Actie!' een logo? Of een roep, dat het een actie is? Niet helemaal duidelijk. Ik zou er dan eerder 'Complimentactie!' van maken.

Dus, kleur en meer duidelijkheid :) Site mag best vrolijk zijn. Ik twijfel zelfs nog of zwart wel de goede achtergrondkleur is.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 00:56

Dank je wel! :D Ik ga ik morgen zeker aan werken! :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:13

Oh, ik dacht, laat ik het nu maar eens aanpassen :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:16

My_Little_P schreef:
Nieuw bloed, nieuwe beoordelingen :P : http://www.plonedfotografie.nl
Ben benieuwd...

In tegenstelling tot iemand voor mij: blauwe kleur houden! Lekker fris! Kan je jezelf juist mee onderscheiden. Echter ben ik het wel eens dat je logo helemaal wegvalt. Kijk maar eens door je wimpers (ogen beetje dichtknijpen dus): wat valt als eerste op? De fel-gekleurde teksten. Wat ik zou doen: zwart uit het logo halen (want optisch gezien oogt het blauw daardoor groener) en de blauwe omkadering dezelfde kleur geven als de tekst (dus zelfde RGB-code) en zo dik maken dat de linkjes en het logo in evenwicht zijn of het logo iets meer opvalt, want dat is wat je wilt.

Homepage: te veel tekst. Dat ga ik echt niet allemaal lezen :P Ik wil foto's zien. Als ik meer over jou wil weten klik ik op 'over mij'. Het spreekt ook voor zich dat ik voor meer foto's van jou naar portfolio moet gaat. Overbodige informatie in mijn ogen. Je 'laatste opdrachten/nieuws' vind ik leuk voor op een homepage!

Ik zou menu-volgorde als volgt doen: home - portfolio - informatie - over mij - nieuws & gezocht - contact
Misschien een foto van jezelf bij 'over mij'? Mensen vinden het fijn om te weten welke persoon achter Ploned Fotografie zit.
Ik twijfel nog een beetje over de grootte van de foto-viewer. De miniaturen zijn fijn, gelijk een mooi overzicht van al je foto's. Maar als ik een foto wil bekijken is er een kleine teleurstelling dat de foto niet zo groot te zien is. Is voor mij dan moeilijker beoordelen van de kwaliteit.

Mooie foto's! Die bewerking van hond met frisbee is tof! :D

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:25

Nayomie schreef:

WOW :+ :# Absoluut meer kleur zo haha! Je opzet vind ik al beter, straalt meer uit. Je header vind ik, op zijn zachtsgezegd, niet zo mooi. Probeer iets te kiezen (foto op gratis stockfoto sites: bijvoorbeeld http://www.sxc.hu/photo/1409738 ), of te maken natuurlijk die past bij die kleur geel. Geel is een goede kleur by the way! Straalt positivisme uit.

Ik lees, door dit lettertype, 'Flctie' ipv. Actie :P
Op de homepage: "Welkom bij Compliment" zou ik "Welkom bij ComplimentActie" van maken. In het stukje eronder: "Korte inleiding hierover." weglaten.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:29

Lipydo schreef:
Nayomie schreef:

WOW :+ :# Absoluut meer kleur zo haha! Je opzet vind ik al beter, straalt meer uit. Je header vind ik, op zijn zachtsgezegd, niet zo mooi. Probeer iets te kiezen (foto op gratis stockfoto sites: bijvoorbeeld http://www.sxc.hu/photo/1409738 ), of te maken natuurlijk die past bij die kleur geel. Geel is een goede kleur by the way! Straalt positivisme uit.

Ik lees, door dit lettertype, 'Flctie' ipv. Actie :P
Op de homepage: "Welkom bij Compliment" zou ik "Welkom bij ComplimentActie" van maken. In het stukje eronder: "Korte inleiding hierover." weglaten.

Ik moest even snel een header maken :+
Waar zie je die ''Actie'' dan? :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 01:36

Zo, een nieuwe header :j

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 02:15

Nayomie schreef:

Beter! Leuk tekeningetje haha :P

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 09:51

Lipydo schreef:
My_Little_P schreef:
Ben benieuwd...

In tegenstelling tot iemand voor mij: blauwe kleur houden! Lekker fris! Kan je jezelf juist mee onderscheiden. Echter ben ik het wel eens dat je logo helemaal wegvalt. Kijk maar eens door je wimpers (ogen beetje dichtknijpen dus): wat valt als eerste op? De fel-gekleurde teksten. Wat ik zou doen: zwart uit het logo halen (want optisch gezien oogt het blauw daardoor groener) en de blauwe omkadering dezelfde kleur geven als de tekst (dus zelfde RGB-code) en zo dik maken dat de linkjes en het logo in evenwicht zijn of het logo iets meer opvalt, want dat is wat je wilt.

Homepage: te veel tekst. Dat ga ik echt niet allemaal lezen :P Ik wil foto's zien. Als ik meer over jou wil weten klik ik op 'over mij'. Het spreekt ook voor zich dat ik voor meer foto's van jou naar portfolio moet gaat. Overbodige informatie in mijn ogen. Je 'laatste opdrachten/nieuws' vind ik leuk voor op een homepage!

Ik zou menu-volgorde als volgt doen: home - portfolio - informatie - over mij - nieuws & gezocht - contact
Misschien een foto van jezelf bij 'over mij'? Mensen vinden het fijn om te weten welke persoon achter Ploned Fotografie zit.
Ik twijfel nog een beetje over de grootte van de foto-viewer. De miniaturen zijn fijn, gelijk een mooi overzicht van al je foto's. Maar als ik een foto wil bekijken is er een kleine teleurstelling dat de foto niet zo groot te zien is. Is voor mij dan moeilijker beoordelen van de kwaliteit.

Mooie foto's! Die bewerking van hond met frisbee is tof! :D

Superbedankt voor je commentaar! Ga eens kijken wat ik er mee ga doen. Moet wel zeggen dat ik de volgorde wel hetzelfde wil houden, want dat vind ik persoonlijk de opbouw van de site ten goede komen. De tekst in Home ga ik over nadenken, dat vind ik wel een goeie! Ook het logo neem ik nog eens onder de loep. Hoe ik de foto's groter op het scherm moet krijgen is me eerlijk gezegd een raadsel, maar ik ga er zeker nog eens naar kijken. Nogmaals bedankt!!

Wil je jouw website ook beoordeeld hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:02

Ik ben heel benieuwd wat jullie van onze site vinden:

http://www.kappertfotografie.nl

Ikzelf vind hem niet erg professioneel ogen, hoe kijken jullie hier tegenaan? :oo

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 10:08

Liinn: Misschien heb ik het gemist, maar heb je zelf ook al beoordeeld? Dat houdt het topic wel zo leuk.

YentlShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 10:25

Liinn schreef:

Ikzelf vind hem niet erg professioneel ogen, hoe kijken jullie hier tegenaan? :oo

Ik vind het begin een erg mooie binnenkomer. Hij verspringt dan niet steeds van foto zoals bij mij maar hij gaat zo na elkaar
verder vind ik je fotoS ook erg mooi! En dat je hem niet proffecioneel vind ogen, dat is echt niet waar. Ik vind hem juist WEL mooi!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 11:41

Nayomie schreef:
Ik heb weeer een nieuwe site :) Met een goed doel. Vind hem zelf kaal, maar hoe kan ik zorgen dat de site meer aandacht krijgt? :)

http://complimentactie.weebly.com/

Leuke website!
Kleur geel doet het goed, lekker fris. In je header vind ik het "logo" er buitenvallen, wellicht kun je die een transparante achtergrond geven of een randje eromheen.
Je social media buttons met daaronder de zoekbalk vind ik mooi afgewerkt, oogt erg professioneel. :)

Je pagina's en de verdere opbouw van de layout vind ik duidelijk en overzichtelijk, een kleine tip voor de filmpjespagina: Wellicht kun je 2 filmpjes naast elkaar plaatsen, dan geef je de inhoud in mijn ogen wat overzichtelijker weer.

Leuk initiatief ook! :D

My_Little_P schreef:
Ben benieuwd...

Je website heeft een duidelijke opbouw en is overzichtelijk.
Over de inhoud op de homepagina, ik lees over je nieuwsbericht van de reiningcompetitie heen.
Ik zou je inhoud van de homepagina dus bij elkaar laten staan, onder Welkom bij... zou ik je inhoud plaatsen van de homepagina. Het nieuwsbericht zou ik of erboven of eronder plaatsen. Zo houd je het iets overzichtelijker?

Ik vind je tips in de sidebar ontzettend leuk! :D
Erg leuk idee! :)
Je portfolio is erg uitgebreid, ik hou daar van hihi! Je krijgt een goede indruk van je werk.

De pagina nieuws en overzicht mist in mijn ogen nog een stukje overzichtelijkheid. Wellicht kun je hier gebruik maken van H3-kopjes.
In mijn browser komen je invulvelden op de contactpagina iets over je contentvak heen, persoonlijk zou ik de invulvelden van naam en emailadres korter maken.

Ik vind je website erg uitgebreid, leuk gedaan! :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 12:43

@My_Little_P: Veel dingen zijn al gezegd, dus ik probeer even wat andere punten aan te halen!

Het eerste wat ik denk als ik je site open en er even doorheen blader is: "wow, druk!!" Vooral wanneer je bij portfolio aankomt :D

Persoonlijk vind ik je logo in de header een storend. Je maakt hele mooie foto's en dan vind ik dat een mooi logo ervoor zorgt dat het totaalplaatje compleet is. Nu word ik aan het twijfelen gebracht door je logo, omdat het er niet professioneel uitziet. Vooral ook omdat het in zo'n zwart blok staat! Persoonlijk zou ik echt een mooi professioneel logo (laten) ontwerpen (ik heb dat laten doen door Kaaaren hier op bokt) en als je dat niet wilt, zou ik dat zwarte blok weghalen en de letters van je logo in een andere kleur zetten, waardoor het lekker opvalt tegen de grijze achtergrond.

Als ik dan kijk in de rechter kolom, zie ik kadotip staan. Harstikke leuk dat je een cadeaubon kan kopen, dat is altijd een goed idee! Maar ik vind het er dan weer te geknutseld uitzien met die letters in dat zwarte blok, ik zou daar echt een mooie bon neerzetten waar je gelijk hebberig van wordt! Als ik een cadeaubon koop, wil ik namelijk een leuke/mooie bon geven. (Dit is toevallig een puntje waar ik zelf ook nog mee bezig ben, ik vind mijn eigen bonnen er ook nog te geknutseld uitzien) De "Gulden Snede" tip vind ik erg leuk, maar het lettertype is erg klein en doordat het wit is op lichtgrijs, zijn de letters extra moeilijk te lezen. Ik zou dus of een andere kleur letters doen, die meer afsteekt tegen de achtergrond, of het lettertype wat groter maken.

Je portfolio spreekt me wel aan, omdat je gelijk heel veel foto's ziet. Maar doordat er dan ook weer foto's aan de rechterkant staan, wordt het weer erg vol en een beetje rommelig en als ik zo brutaal mag zijn... Ik vind sommige bewerkingen niet in je voordeel werken. Voor foto's van een hond/kat/paard zou ik je zo inhuren, maar voor een bewerking, nee... Ik heb geen verstand van foto's hoor, maar als ik kijk naar Shining Jac, dan staat het logo bijna tegen zijn oor aan. Als ik kijk naar Nic's Smoking Gun, dan lijkt het net of er een foto in Publisher is bewerkt met WordArt (wat ik zelf ook kan). De Arabier in het fotolijstje, van die lijstjes kan ik ook om mijn foto's zetten met zo'n programma'tje van HP wat standaard op mijn computer staat. Ik vind het afbreuk doen aan de rest van je mooie, professionele portfolio!

Dan de tarieven, die staan weer in de rechter kolom en zijn niet zo goed te lezen. Vooral de kleine lettertjes niet en ik heb echt een hekel aan kleine lettertjes. Het is dan net of mensen/bedrijven niet willen dat de klant de randvoorwaarden leest. Om misverstanden te voorkomen, kan je beter zorgen dat mensen die dingen ook goed kunnen lezen. Als je toch wilt dat die zinnetjes kleiner blijven dan de rest van je tarieven, zou ik ervoor kiezen om alle letters iets groter te maken. Ik vind trouwens dat frisse blauw in de tekst voor het contactformulier ed wel heel mooi. Valt lekker op en het past mooi bij het grijs van je site!

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:07

Liinn schreef:

De binnenkomer is erg afhankelijk van smaak, ik hou zelf meer van 1 mooie foto, waardoor ik nieuwsgierig wordt naar de rest. Ik zou het stukje over jullie zelf, even een paar regels omhoog verplaatsen, had eerst niet door dat daar nog iets stond :o

Ik zie nergens wat het verschil is tussen een standaard shoot en een uitgebreide? Ik vind de tekst bij "informatie" wel heel mooi opgebouwd!

Ik vind jullie portfolio vrij weinig foto's bevatten.

Ik vind jullie website over het algemeen er wel erg mooi uitzien!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:09

Lipydo schreef:
Nayomie schreef:

Beter! Leuk tekeningetje haha :P

Gelukkig is het te zien wat het moet zijn :))

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:11

Linn, ik heb geprobeerd de filmpjes naast elkaar te doen, maar is me helaas niet gelukt. Ik kan er nogmaals naar kijken in hoop dat ik dan wel snap hoe het moest :Y)
Dank je wel :D Ik ga nu jouw site even bekijken :j

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 13:18

Liinn schreef:

Ik vind het over het algemeen een leuke site om naar te kijken. Zoals Gianti al zei, de portfolio. Daar mist inderdaad nog wat foto's.

Informatie is lekker goed uitgelegd.
Alleen op de home, de header vind ik erg leuk. Maar had even geduurd voor het kwartje bij mij viel dat ik naar onder kon scrollen.

AZNLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 15:42

Liinn schreef:

Ik vind het er heel chique uit zien !
Mooi ingedeeld.
Niet te druk of te onrustig.
Ik vind hem echt heel netjes
ik heb mijn site compleet omgegooit qwa styl.
wat vinden jullie ?
http://amyderksen38.wix.com/thexrightxmoment

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:04

AZNLady schreef:
Liinn schreef:

Ik vind het er heel chique uit zien !
Mooi ingedeeld.
Niet te druk of te onrustig.
Ik vind hem echt heel netjes
ik heb mijn site compleet omgegooit qwa styl.
wat vinden jullie ?
http://amyderksen38.wix.com/thexrightxmoment

Mijn eerste indruk. Ik ben niet verder dan home gekomen. Ik heb op home namelijk geen idee waar de site over gaat. Er is geen inleiding. :)

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:55

Even een algemene opmerking: Ik vind alle websites zoals .weebly.com .tk .wix.com en ga zo maar door bij voorbaat al erg onprofessioneel overkomen, nog voor ik de site heb gezien. Dus wil je serieus genomen worden en serieus aan de slag met je website/bedrijf/hobby, investeer dan in elk geval in een .nl of .com adres!

Ik heb mijn site al eerder genoemd om te beoordelen, maar ik had toen zelf nog geen tijd gehad om andere sites te beoordelen, dus Femke is toen de enige geweest die wat op/aanmerkingen heeft gegeven. Inmiddels heb ik de laatste tijd een paar sites onder de loep genomen (met uitgebreid verslag), dus vind ik het tijd om die van mij er nog eens op te gooien, om te zien wat jullie ervan vinden: www.fuzzylicious.nl

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 16:57

Das makkelijk gezegd, maar een .nl site is ook lastig te maken ;)
Vriend van mij zou er een voor mij maken maar dat duurt al een half jaar en hij is nog niet eens begonnen volgens mij :=

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:26

Je kan zo'n goedkope/zelfgemaakte site ook gewoon aan een .nl website koppelen hoor (of door laten verwijzen naar een .nl site), dus het hoeft niet moeilijk te zijn! ;) Maar ik kan me voorstellen dat als je een .nl domeinnaam hebt, je daar ook een mooie site zonder reclame op wilt laten draaien.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 17:28

joyce2 schreef:
Je kan zo'n goedkope/zelfgemaakte site ook gewoon aan een .nl website koppelen hoor (of door laten verwijzen naar een .nl site), dus het hoeft niet moeilijk te zijn! ;) Maar ik kan me voorstellen dat als je een .nl domeinnaam hebt, je daar ook een mooie site zonder reclame op wilt laten draaien.

Weebly heeft ook geen reclame hoor :n
Overigens ben ik het niet met jou eens. Er zijn een goede en leuke site, die gratis zijn. Niet iedeeen kan over een betaalde host beschikken. ;)