[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

XxLiEsJuHhxX

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:30

Wauw.. Focussed en elvira ze zijn allebij echt super gaaf.!! :D ik heb al weekend dus ga nu zo weer een begin maken om verder te komen.. :D eerst mijn ''fout'' maar eens over verven.

Focussed raar van de verf..!!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 21:36

Ik blijf het iets magisch vinden houden, dat je met vakjes 'inkleuren' zulke prachtige schilderijen kan maken die gewoon levensecht eruit zien. Wat is die Taj Mahal ook geweldig!
Ik heb helaas bij Schipper nog niet iets gevonden wat me nou helemaal wild van enthousiasme maakt, maar hun 'stijl' vind ik wel super mooi. Sommige schilderijen lijken net foto's! Als ze zoiets van een Japanse tempel oid zouden hebben... De ruwharige teckel spreekt mij (als ruwhaar teckel fan) aan, maar die ziet eruit alsof ie ietswat weinig detail heeft, en die tong uit zijn bekkie vind ik dan weer jammer. :-( Maar misschien dat ik die nog wel eens koop en stiekempjes maak voor mijn moeder. *grin*

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 17:52

Hij is af! M'n oma zal er denk ik wel blij mee zijn!
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:00

Heb je hem gesigneerd? Wat leuk! En echt, wow, superdeluxe, wat is ie mooi geworden!!! Heerlijk kleurig en fleurig. :-)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:10

Haha ja, beetje flauw aangezien het niet echt mijn werk is, maar dan doe ik m'n oma een plezier, ik weet nu al dat hij het hele bejaardenhuis rond zal gaan :D

Ben zelf ook erg blij met het resultaat. Mooier geworden dan op de doos! :j

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 20:03

Die is echt heel mooi geworden zeg. Ik heb niet veel meer gedaan.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:22

Je hebt hem wel zelf geschilderd, dus in elk geval gedeeltelijk je 'eigen' werk. ;) En ik vind hem echt prachtig!
Ben benieuwd hoe die van mij eruit gaat zien.... Ben nu op ongeveer 75 %, denk ik.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 21:59

Haha ja dat is waar natuurlijk! :D
Bedankt :D

Ik vind die witte Arabier van jou zo verschrikkelijk gaaf. Heb je bij die zelf verf moeten mengen?

Dat vind ik t grote voordeel van Schipper, je hoeft nooit te mengen. Maar het jammere is dat ik niet al hun taferelen even mooi vindt.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:36

Ja, bij (voor zover ik weet) alle Paintworks moet je kleuren mixen. Ik vind het wel leuk, want dan kan je zelf bijstellen, net iets lichter, net een tintje donkerder... Geeft er net meer iets 'eigen' aan en maakt het net iets professioneler (zeker bij die schimmel). Bij die grote van Plaid die ik nu maak zitten 'maar' 24 kleuren; zo'n zelfde 40 * 50 cm was Paintworks heeft er 18 + zo'n 16 tot 18 mix kleuren, dus ivm Plaid heb je dan wel een veel grotere hoeveelheid kleuren. Hoe zit dat bij Schipper? Zullen wel een hoop potjes zijn dan bij zo'n grote!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:39

Ja het heeft wel idd echt iets leuks, ik schilder zelf ook gewoon normaal dus ben het mengen wel gewend. Maar gemak dient de mens dus alles kant en klaar is ook wel lekker :+

Bij Schipper krijg je inderdaad heel veel potjes. Bij die hierboven (40x50) zaten 36 kleuren en dus ook 36 potjes haha. Bij m'n luipaard van Schipper zaten er zelfs 42 .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:41

Orchideetjes hebben er 19 :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 23:43

Ja die is ook gewoon wit en heel veel roze :D

Ik vind deze van Schipper ook wel leuk...
Afbeelding

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 14:00

Mijn taj mahal heeft er 42. Zijn er echt veel. :D

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:29

Die wordt ook mooi zeg!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 10:52

Heel apart, ja. Mooie kleurencombinaties!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 16:03

Wow je hebt je fout echt heel netjes recht gezet, is echt niks meer van te zien zo!! Ben heel benieuwd hoe hij is als hij af is!

Ik wil er een maken voor mijn andere oma. Ik twijfel heel erg tussen deze 2... Welke zouden jullie nemen voor een oma die wel veel van stijl houdt (chique oma):
Afbeelding
Afbeelding

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 18:01

Die tweede spreekt mij persoonlijk meer aan, maar doet natuurlijk wel sterk denken aan de vorige, dus misschien is de eerste leuker qua afwisseling?

Dit weekend zelf niet opgeschoten, druk met andere zaken, migraines en kerstkaarten maken (met veel origami). Zal blij zijn als dat achter de rug is...

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:24

persoonlijk zou ik ook voor de 2e gaan.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-12 19:37

Dankjullie wel.. :)

Idd van de fout zie je niks meer.. als je heel goed kijkt zie je wel een ''donkere'' kleur erdoorheen komen.. maar ik wacht het eind resultaat af of ik het nog een keertje over doe..
Ik ben ook wel benieuwd hoe hij uiteindelijk word maar vind hem zelf niet zo leuk en merk dat wel in mijn ''zin'' om te schilderen.. :+ hierna ga ik er weer een voor mezelf maken.. :D

Ik zou trouwens de 1e kiezen focussed.. die spreekt mij meer aan ook voor een ''oma'' :P

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:05

Hoi! Ik kom hier ook even binnenvallen.

Schilderen op nummer heb ik altijd leuk gevonden en wil er weer aan beginnen. Ben alleen aan het twijfelen tussen 2 schilderijen. Namelijk tussen de olifanten en de skyline van New York. Mensen hier ervaring met de skyline? Ik wil namelijk een realistisch schilderij en heb hier het schilderij van New York nog niet voorbij zien komen en ben dus wel benieuwd hoe die er geschilderd uit ziet.

Alvast bedankt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:14

Mijn zijpanelen liggen nog bij schoonouders en daar kom ik voorlopig niet -O-

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:10

@Birgit__ welke is de skyline van new york.. ??

Birgit__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:29

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 12:31

Ik zou niet voor Ravensburger gaan, maar dat is omdat ik persoonlijk hun schilderijen niet zo realistisch vindt. Dan zou ik zelf denk ik voor de skyline van Schipper gaan, gezien Schipper altijd wel erg realistisch wordt.

Maar dat is persoonlijke smaak en voorkeur.

Ik twijfel nog steeds tussen die bovenste twee, ga denk maar gewoon aan m'n oma vragen welke ze mooier vindt :D