[CENTRAAL] Breitopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:01

Mijn patroon is niet op rondbreinaalden :)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:05

ohja, dat zie ik nu pas Marieke. Zo ver had ik hem nog niet gelezen :+

@Mirkim: vast bedankt!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:08

Maartje: ipv een rondbreinaald kun je ook sokkennaalden gebruiken. Veel makkelijker omdat het aantal steken afneemt. En een poncho voor welke maat naalden?

Ik brei altijd met 5 sokkennaalden. Veel handiger dan 4 naalden.

De verhalen over een zeer strenge winter heb ik ook al een paar keer gehoord. Waarom denken jullie dat ik van die dikke sokken aan het breien ben :'). Ik heb een patroon voor een maillot om te breien := wie weet ga ik die toch maar eens opzoeken. Zie je het voor je _O-

Mirkim

Re: [CENTRAAL] Breitopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:10

thnx annemieke voor de tip, ik heb alleen nog geen haaknaalden... daarom eerst maar even proberen op de breipen! :j

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 12:14

Sokkennaalden heb ik wel liggen (heb er wel maar 4), maar weet niet hoe dik ze zijn. Ik wil er binnenkort wel eens mee gaan oefenen.

De poncho ga ik breien met naalddikte 5 of 7 denk ik. Ligt ook een beetje aan het patroon.

Het wordt in ieder geval wel een echte brei-winter, dat is dan weer een voordeel :D

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 12:22

Als je dat patroon met sokkennaalden breit, dan moet je bij het minderen steeds een toer zonder minderen ertussen doen

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:22

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 13:24

Dat is inderdaad een mooie! Moet nu weg, maar zal vandeweek eens nauwkeurig naar het patroon kijken :)

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 13:26

@Patpen Op welke naalden brei je die, want die is echt breed :=

Ik zoek een patroon voor zo'n omslagdoek.
De wol heb ik in Parijs gekocht, ze zeiden dat ik moest googlen op 'chale allegresse' maar dan lukt het met niet om een patroon te vinden. Een Frans patroon is prima te doen met trangslate.google, maar dan moet ik 'm natuurlijk wel eerst vinden :+
Afbeelding

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:02

Die poncho wordt gebreid op naalden 7.

Die sjaal is oorspronkelijk te koop (geweest?) in de webshop: http://www.leslaines.com/en/
Misschien kun je contact met hun opnemen of ze dit patroon nog hebben? Ik kon er zo 1-2-3 niet uitkomen maar mijn Frans is echt verschrikkelijk! Omgezet naar Engels maar dan krijg ik nog het merendeel in het Frans.......

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 14:40

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:42

Dat wordt een heftig project Marieke, niet helemaal mijn ding, teveel poeha, maar ben wel benieuwd

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 15:59

Hmm, mij lijkt het wel wat. Ga zo eens even kijken op die site. Mijn Frans is waardeloos maar als er een goede tekening bijstaat zal het wel lukken. Dat kantbreien is wel heel mooi! Volgens mij moet ik ergens ook heel mooi garen hebben liggen.....

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 16:03

Eindelijk eens wat tijd om te breien. opnieuw begonnen met de sjaal in patent. Had ergens een fout en terugsteken werd er niet beter op. Nu dus opnieuw bezig. Daarna de maten van mijn capbandjes maar eens opnemen, dan kan ik daar passende oorwarmers voor breien. Ook maar eens gaan beginnen aan de trui. Zal vanmiddag een poging doen weer het een en ander op de foto te zetten (de oorwarmers, mijn eerste sokken en begin van de sjaal).

Brei ze!

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:30

pfff ik snap niks van die patronen he ik wou gewoon een vrij simpel patroon maar dan alles in de zelfde steek voor te beginnen maar snap er helemaal niks van grrr

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:34

weet iemand wat er met steekgrootte bedoeld wordt en toeren?
Er staat dus steekgrootte 8 en 15 toeren...

@ maartje, ik heb het patroon ergens neergelegd voor de omslagdoek, maar ik weet niet meer waar... := (ik moest 6 weken elders verblijven, dus alles is hier in huis nog beetje een puinhoop... komt wel weer boven water!)

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:36

Kelly: wat is het probleem? Kunnen we misschien helpen??????

Mirkim: steekgrootte 8 en 15 toeren wil zeggen: 8 steken en 15 toeren = 10x10 cm

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:41

ahhh zo simpel kan het zijn, thnx patpen! :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:45

Welke breinaald gebruik je Mirkim? Nummer 10? Het zijn wel weinig steken voor 10 cm dus het moet een dikke naald zijn ;)

jibberjabber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 17:52

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:07

ik heb al meerdere steken bijgemaakt... ik heb breinaald nummer 7, dus ik doe het even op de gok...

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:25

@patpen, ja eigenlijk alles zo ongeveer, ik zie dan het plaatje allemaal hokjes met streepjes en allemaal tekentjes ja oke daar moet ik de betekeninis van leren , maar snap er helemaal niets van heb gister een uur in een tijdschriftenwinkel gestaan om te kijken maar werd er helemaal tureluurs van, vind de latijnse les van school gemakkelijker als brei patronen hihi

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:36

Kelly: geef mij maar een breipatroon ipv Latijn ;)
Die hokjes zijn je steken. Naast de hokjes staat meestal een rijtje wat de tekentjes betekenen. Bijvoorbeeld blanco = recht, - = averecht maar dit kan per patroon verschillen. Je zou eens kunnen overwegen om een basisboek te kopen ipv tijdschriften. Daar staan hele duidelijke plaatjes en omschrijvingen in om te leren breien. En ongemerkt leer je dan ook patronen lezen! Begin met lapjes van 20 steken (bijvoorbeeld) op te zetten en dan 30 naalden alleen maar recht te breien. Doe dat met verschillende kleuren en later kun je dat aan elkaar zetten om een sprei te maken. Lekker simpel beginnen met wat dikkere naalden. Dan komt het vast wel goed.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:47

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 18:52

jibberjabber schreef:
Voor wie deze mooi vindt; het patroon is in het Engels, misschien ietsje gemakkelijker... :j
http://www.mijnalbum.nl/Foto-YJULEYJL-D.jpg

De link:
http://knitty.com/ISSUEspring08/PATTlaminaria.html

Deze is echt prachtig :+: Maar dat is ook met omslagen als ik het goed begrijp? Die krijg ik dus echt niet voor elkaar... Ik brei gekruist en dan komt het niet uit :\

Maar eerst maar eens mijn wikkelvest afmaken, dat gaat ook niet echt snel op naaldje 2. En ik heb eigenlijk weinig tijd om te breien nu het zulk lekker weer is, dan ga ik liever rijden :P