[VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-12 23:33

MonteKarlo schreef:
Het is nog maar een uurtje 'morgen' hihi :)
Nee ik zal rustig afwachten, snap dat je nog meer te doen hebt.

Maar je kijkt wel uit naar de volgende update??

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:13

TheHorseInn schreef:
MonteKarlo schreef:
Het is nog maar een uurtje 'morgen' hihi :)
Nee ik zal rustig afwachten, snap dat je nog meer te doen hebt.

Maar je kijkt wel uit naar de volgende update??

:j :j :j :j :j :j :j :j :j

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-12 21:15

Sorry jongens, was het gister totaal vergeten! :o Ik ga nu hard aan het schrijven :j

Janine001

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 21:36

Komt het upje vandaag?
Ben erg benieuwd :P

TheHorseInn

Re: [VER] The mysterious life of Gwen Lawcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-12 21:41

Update?? :D :D :D

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 22:31

Ben je ermee gestopt, of ? -O-

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:18

Sommige mensen hebben ook nog een leven buiten Bokt, gewoon geduldig afwachten.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:17

xx_Horsiex schreef:
Sommige mensen hebben ook nog een leven buiten Bokt, gewoon geduldig afwachten.

Ik mag dat toch wel vragen, ze zei de 11e dat ze aan het schrijven was, het is nu de 16e.
Niet dat dat erg is, maar als ze ermee stopt dan hoef ik ook niet elke keer enthousiast te gaan kijken of er een nieuw stuk staat :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:34

Als ze er mee stopt al ze dat heus wel zeggen. Het is best vervelend om te 'moeten' schrijven, legt de druk behoorlijk hoog.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 10:19

Heb alles vandaag gelezen, top!!!!!!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 16:05

xx_Horsiex schreef:
Als ze er mee stopt al ze dat heus wel zeggen. Het is best vervelend om te 'moeten' schrijven, legt de druk behoorlijk hoog.

Idd.

Sorry dat ik niks van me heb laten horen. Heb het nogal druk momenteel (met werken, paarden en wiskundetaak van school), dus schrijven gaat heel langzaam. Als ik er mee gestopt zou zijn zou ik dat zeker zeggen! Gewoon nog even geduld hebben, ik hoef nog maar 200 woorden voor de update klaar is, dus die komt binnenkort wel :j

BlizzardBoy schreef:
Heb alles vandaag gelezen, top!!!!!!

Leuk dat je mee leest! :D

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:46

Update?

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:10

TS heeft gister gezegt dat ze het druk heeft, dus gewoon geduldig afwachten :)

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 09:43

Sry niet hezien

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 20:55

Mijn excuses dat het zo lang geduurd heeft, maar hier is ie dan: de nieuwe update! Hij is langer dan een normale update, als goedmakertje! :o

Enjoy & het is een van de laatste update's, ik verwacht er nog 1/2 :D .

Haleloeja. Alsof ik niet vaak genoeg ten doodde ben opgeschreven. Ik moet me sterk houden, door vechten. Ik zal niet opgeven. Als ik een zwaard in mijn buik overleef dan moet ik een buikgriepje ook wel kunnen overleven.
‘Kom op pa,’ mompel ik schor, ‘doe niet zo dramatisch, ik heb Lawcy-genen.’
Ik rijk mijn hand naar hem uit, die hij meteen vast grijpt. Hij gaat naast mijn bed op zijn knieën zitten en drukt mijn hand tegen zijn wang. Tranen rollen uit zijn ogen die intens verdrietig staan.
‘Dat is je geraden,’ snikt hij met een gebroken stem.
De dokter kijkt ongemakkelijk toe. ‘Mr. Lawcy, ik adviseer u om uw dochter veel rust te geven en haar warm te houden met wat dekens. Ze moet veel water drinken en droog brood eten. Als ik verder nog iets voor u kan doen..’
‘Ga weg! Je hebt genoeg gedaan,’ snauwt mijn vader naar hem.
De dokter slikt zenuwachtig en zet het brilletje op zijn neus recht. ‘Goed, ik zal u verlaten. Sterkte Miss,’ met die woorden verlaat hij de kamer.
‘Zou je ons alleen willen laten, Anna?’ vraagt mij vader haar zachtjes.
Ze knikt en volgt zijn orders op.
Ik knipper vermoeid met mijn ogen. ‘Pap.. Ik-ik moet rusten,’ fluister ik.
‘Nee,’ zegt hij.
‘Alsjeblieft, je hoorde wat de dokter zei..’ ga ik verder.
‘Gwen, luister. Ik wil dat je dit weet.’
‘Pap...’
‘LUISTER!’ schreeuwt hij.
Verschrikt klap ik mijn mond dicht.
‘Russel Black is dood,’ zegt hij dan op een zachte toon.
Ik slik. Hij zou er ooit achter zijn komen. En Valko had al gezegd dat mijn vader het wist. Ik had er alleen niet bij stil gestaan hoe ik zou moeten reageren als hij het me vertelde. Moet ik hem in vertrouwen nemen? Of is het beter om hem in onwetendheid te laten? Ach, wat maakt het uit als ik het hem vertel? Ik ben toch al in levensgevaar, veel erger kan het niet worden. ‘Dat weet ik.’ Hij kijkt me met verbaasde blik aan, maar niet geschokt. Alsof hij het op een of ander manier had verwacht dat ik het al wist.
‘Hij is vermoord,’ gaat hij verder.
‘Weet ik.’
Zijn ogen kijken me strak aan door een waas van tranen. ‘Hoe lang weet je het al?’
‘Sinds de moord zelf.’
Niks aan zijn uitdrukking veranderd. ‘Heb jij hem vermoord?’ vraagt hij zonder enige emotie in zijn stem.
‘Ik zag het gebeuren,’ zeg ik, het beeld voor mijn ogen wegknipperend dat naar boven komt drijven bij de woorden.
‘Je was getuige?’
‘Ja.’
‘Je weet dus wie het gedaan heeft?’ N
et wanneer ik wil antwoorden, bedenk ik me. Wat zal mijn vader met Valko doen als ik hem vertelde dat hij het gedaan heeft? Misschien zal hij hem wel doden. Bij de gedachte dat Valko gedood wordt omdat hij mij heeft gered, wordt mijn gezicht nog bleker dan bleek. Ondanks dat ik nog steeds boos ben om zijn brief, zou ik nooit willen dat iemand hem wat aan doet.
‘Gwen, wie was het?’
Verdomme. Ik heb te lang getwijfeld. Mijn vader weet dat ik weet wie het gedaan heeft. ‘Ik.. Ik weet het niet..’
‘Je liegt.’
Ik kijk hem met smekende ogen aan. ‘Ik kan het je niet vertellen,’ stotter ik.
Hij schud zijn hoofd en bijt op zijn lip. ‘Het is zijn leven of dat van jou, Gwen.’
Woedend kijk ik hem aan. ‘Ik ga toch al dood!’ snauw ik.
Hij wend zijn blik af.
‘Waarom kan het je ook maar iets schelen wie het gedaan heeft? Nou? Waarom wil je de moordenaar pakken? Je weet niet eens waarom hij het gedaan heeft!’ schreeuw ik zo hard ik kan. Zinderende pijn trekt door mijn lichaam, maar ik negeer het. Hijgend staar ik hem aan, wachtend op zijn antwoord.
‘Sorry Gwen, dit is te veel voor je...’ mompelt hij bezorgt.
‘Beantwoord mijn vraag!’ krijs ik met een overslaande stem.
Hij schraapt zijn keel en bijt op zijn onderlip. ‘Zijn zoon is woedend, Gwen. Jij was Russel’s aanstaande en hij wist dat jij meer zou weten over zijn dood. O, wacht, ik bedoel moord. Want hij heeft zelf gezien hoe zijn vader gedood is. De vraag is alleen nog wíe het heeft gedaan. En ik wou niet dat hij je dat persoonlijk ging vragen. Ik vertrouw hem niet.’
Beduusd kijk ik hem aan. Russel’s zoon... Valko had hetzelfde gezegd. Had Russel dan toch een zoon waar ik niks vanaf wist? Waarom zou hij dat voor mij verborgen hebben gehouden? Waarom ben ik nooit aan zijn zoon voorgesteld? Wat voor een reden had Russel daarvoor gehad? Was hij bang geweest dat ik zijn zoon niet zou mogen? Of waren er andere redenen? Ongelovig schud ik mijn hoofd. Zo veel vragen, zo weinig antwoorden.
‘Waarom wist ik niet dat Russel een zoon heeft?’ denk ik hardop.
Mijn vader kijkt me beschaamd aan. ‘Omdat het een buitenechtelijk kind was. Russel had hem verwekt bij een van zijn dienstmeisjes. Hij ontkende het niet, maar wou hem niet officieel als zijn zoon laten erkennen. Daarom wist je het niet.’ Koortsachtig verwerk ik de informatie. Russel had dus wel een zoon verwekt, maar hij erkende hem niet als zijn zoon. Maar waarom zou die zoon nu wraak willen nemen op de moordenaar van zijn vader? Als ik me verplaats in hem zou ik juist blij zijn om van mijn ‘vader’ af te zijn. Als je vader je zo iets verschrikkelijks aandoet, je eigenlijk dumpt, waarom zou je zijn dood dan willen wreken? M
ijn vader haalt me uit mijn gedachten. ‘Gwen, je moet rusten.’
Ik slaak een zucht. Hoe zou ik kunnen rusten met zoveel nieuwe informatie die ik moet overdenken? En ik kan Valko toch niet zo maar in de steek laten? Maar toch knik ik instemmend. ‘Best.’
Hij ziet mijn afwezige blik en grinnikt. ‘Niet weglopen he?’ zegt hij alsof hij mijn gedachten gelezen heeft.
Ik schud mijn hoofd. ‘Wat denk je wel niet van me pap?’ zeg ik poeslief.
Dan doet hij iets onverwachts. Hij buigt zich naar voren en drukt een kus op mijn voorhoofd. Het is zo’n vaderlijk gebaar dat de tranen me weer in de ogen schieten. Dit is de vader die ik altijd al wou hebben. Een vader op wie ik kan rekenen, die van me houd, die voor me zorgt. Na al die tijd heeft hij nu pas door, hoe hij een vader voor me kan zijn.
‘Ik hou van je, Gwen. Je blijft altijd mijn kleine brutaaltje.’ Met die woorden laat hij me alleen.
En tot mijn grote verbazing val ik vrijwel meteen in slaap.

De dagen slepen voorbij. En tot de grote vreugde van iedereen gaat het elke dag een stukje beter met mijn gezondheid. Na een week kan ik bijna alles eten zonder over te geven en is de hoofdpijn en de buikpijn draagbaar. Ook de griep is een paar graden gezakt.
Mijn vader heeft me niet meer naar Russel’s moord gevraagd, dus ik neem aan dat Valko en ik niet meer in levensgevaar verkeren. Die zoon van Black houd zich dus op de achtergrond. Dat kan twee redenen hebben: of hij heeft zich er overheen gezet, of hij is een heel plan aan het verzinnen over hoe de moordenaar van zijn vader te boeten. Ik hoop het eerste, maar je weet maar nooit. Tussen Anna en mij gaat alles nogal stroefjes. Het lijkt alsof ze me zo veel mogelijk probeert te ontwijken. Wanneer we elkaar tegen komen groeten we elkaar, dat is het. Ik kan het niet echt meer een vriendschap noemen. Ik snap niet wat voor een reden haar gedrag heeft, maar ik probeer er niet te veel bij na te denken en geef haar zo veel mogelijk ruimte.
Mijn moeder is twee dagen geleden op reis gegaan naar een of andere vriendin van haar. Ze zou daar een paar weken blijven tot mijn grote vreugde. Stiekem hoop ik zelf dat ze een ongeluk krijgt onderweg waardoor ik haar nooit meer hoef te zien. Ik weet het: niet bepaald aardig van me om dat te denken. Maar ieder mens heeft wel mensen die hij haat en bij mij is dat toevallig mijn harteloze moeder.
Ik laat de wind door mijn haren glijden en snuif de frisse lucht op. Ik zit tegen het hek van het weiland. Het is de enige plek waar ik me niet eenzaam voel, de enige plek waar ik mijn oude herinneringen aan Alec weer helder voor me kan zien. A
ls ik mijn ogen over de heuvels laat glijden heeft elk stukje van het weiland zijn eigen herinnering.
De vijver, waar ik vorige zomer nog met Alec door heen zwom. Ik weet nog hoe weinig moeite het hem koste om zich door het water te bewegen. Alsof hij in het water geboren was, zo goed zwom hij.
De beuk, waar ik bij warm en zonnig weer tegen aan zat om een boek te lezen terwijl Alec aan mijn haren frummelde.
Het stuk weiland dat tegen het bos aanliep, waar hij altijd probeerde om de blaadjes van de bomen te plukken.
Ik glimlach gelukzalig. Alec heeft me zo veel geluk en liefde gebracht. Ik zou me niet kunnen voorstellen hoe ik zonder hem een fijne jeugd gehad zou kunnen hebben. Ja, Anna was er natuurlijk ook nog. Maar ik moest me wel altijd op een bepaalde manier aan haar aanpassen. Dat is niet erg, ik denk dat de meeste mensen zich aan hun vrienden moeten aanpassen. Maar bij een dier hoeft dat niet. Bij Alec hoefde ik dat niet. Ik kon zo chagrijnig zijn als de pest, toch hield hij mij gezelschap.
En hij liet me groeien in mijn persoonlijkheid. Dankzij hem kijk ik met een heldere blik tegen het leven aan, kan ik van meerdere standpunten de situaties beoordelen.
Hij leerde me ook om vertrouwen te hebben in anderen, maar nooit honderd procent. Niemand is helemaal te vertrouwen, hoe je het ook wend of keert.
Hij leerde mij te vechten voor mijn doelen, want met stilzitten bereik je niks. Sommige mensen doen er langer over om te beseffen wat hun doelen zijn, zoals mijn vader. Eindelijk beseft hij wat het is om een vader te zijn. Een goede, toegewijde vader. Hij beseft dat hij er dingen voor moet inleveren, maar ook zoveel meer voor terug krijgt. Hij werkt hard aan onze relatie, hij doet echt zijn best om als die jaren dat hij voor mij afwezig was in te halen. Dat was dus zijn doel: een goede vader zijn. En ik moet zeggen, dat hij dat doel bijna bereikt heeft. Ik vind het fijn om met hem te praten en te lachen, maar nog altijd heb ik de angst dat hij terug valt in zijn oude patroon en me laat vallen. Na mijn avontuur ben ik heel wantrouwend geworden naar iedereen en trek ik te snel conclusies. Dat moet ik los laten, maar daar gaat een tijd overheen.
Tijd, tijd, tijd. Alles draait om tijd. Het kost tijd om te genezen. Het kost tijd om te vergeven. Het kost tijd om antwoorden te vinden. En het kost tijd om te beseffen dat het niet blijft bij een paar tegenslagen in het leven: er zullen er nog heel wat volgen.

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:03

Mooi stuk <3
Is de zoon van Russel toevallig die knappe jongen/man die ze in de bosjes tegenkwam :))

xmichxrocky

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:04

wouw goed stuk weer!!

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 21:09

lisaislisa schreef:
Mooi stuk <3
Is de zoon van Russel toevallig die knappe jongen/man die ze in de bosjes tegenkwam :))

Wie weet :D

xmichxrocky schreef:
wouw goed stuk weer!!

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:23

Mooi stuk!!!
Wil ook weten wie Russel zijn zoon is :):)

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:25

thoraklover schreef:
Iets later dan verwacht, maar hier is dan weer de nieuwe update! Lees ze! :D

Ik open nog een keer mijn ogen. ‘Niet schreeuwen.’ Mijn ogen sperren zich wijd open. Een man komt uit de schaduw te voor schijn. Mijn mond opent zich om te schreeuwen, maar er komt geen geluid uit mijn keel. ‘Braaf,’ sist hij. In zijn hand glinstert een mes. ‘Als je stil bent, doe ik je geen kwaad.’ In zijn andere hand houdt hij een touw. Mijn hart gaat te keer. Weg. Weg. Wegwezen! Ik. Moet. Weg. Zijn ogen boren zich in die van mij. Ik ken hem. ‘We hebben elkaar al eerder ontmoet.’ Ja sukkel, alsof ik daar nog niet achter was. ‘Je zag er alleen wat minder verzorgt uit,’ grinnikt hij, ‘met die bult op je hoofd.’ Mijn hoofd kleurt rood. ‘Weet je dat niet meer?’ Hij heeft zijn touw op het dekbed gelegd en aait me over mijn wang. Ik voel me aangetrokken tot deze vreemde onbekende man. Wie is hij eigenlijk? Wat doet hij hier? ‘Jammer dat je op de vlucht sloeg, en tegen een boom aan knalde waardoor je bewusteloos raakte, daardoor wat het voor mij onmogelijk om je te verplaatsen.’ Ik weet in een keer wie hij is en schiet achteruit, zo ver als ik kan, tegen de muur aan. De rover. Hij leunt over het bed heen, waarbij hij op een hand steunt en met zijn andere hand drukt hij het mes tegen mijn keel. Zijn gezicht is gevaarlijk dichtbij. Onze neuzen raken elkaar bijna. Ondanks er zo weinig licht is, zijn zijn ogen helder. Diep blauw, met donkere randen. De ogen van een wolf. Zijn neus is recht, perfect, op een sneetje na. Zijn lippen zijn vol, maar mannelijk. Zijn bruine (of is het blonde?) haar is niet kort, maar ook niet lang, en staat wild alle kanten op. Conclusie: te verleidelijk voor woorden. Ik kan er niks aan doen, als een magneet trekt hij me aan. In. Houden. Ik draai mijn gezicht weg. ‘Waarom zo verlegen,’ fluistert hij in mijn oor. Ga weg, ga weg, ga weg! Ga alsjeblief weg. Ik kan het niet over mijn lippen krijgen. Ik hoor voerstappen op de gang, dit is mijn kans. Net wanneer mijn mond zich opent op te schreeuwen drukt hij zijn lippen op de mijne. ‘Leuk je weer is gezien te hebben,’ fluistert hij. En dan is hij weg. Verdwenen in de duisternis.

thoraklover schreef:
[i] Ik voel dat er iets mis is. Een rover springt uit de bosjes en richt zijn zwaard in mijn richtig. Alec steigerd en draait op zijn achterbenen razend snel een bocht van 180 graden. Maar het is al te laat. Achter ons staan ook rovers met hun zwaard op mij gericht. Adraline suist door mijn aderen. Mijn hard begint sneller te kloppen. Ik hoop met heel mijn hart dat ze me niet zullen herkennen. De rover die ik als eerst zag loopt naar de rechter helft van de voorkant van Alec. Zijn zwaard duwt tegen mijn kin aan. Ik bekijk de rover wat beter. Het is een jonge man van een jaar of twintig. Zijn haar is zwart en hij heeft een getinte huid. Zijn heldere blauwe ogen nemen me op. ‘U bent niet verstandig geweest om alleen op pad te gaan,’ zegt hij grijnzend. ‘Wa-at wil je-e,’ stamel ik. ‘Ik wil je goud en,’ hij maakt zijn zin niet af. ‘Ik he-eb goud voor jullie, jullie krijgen alles!’ piep ik. ‘Ook je paard?’ zegt hij. ‘Nee niet Alec! Hij is het enige wat jullie niet krijgen!’ roep ik in paniek.

Uit deze stukjes? *\o/*

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 21:39

Nee, dat is Valko! :)) Wie Russel's zoon is blijft nog even geheim tot de volgende update! Een tip: zijn naam begint met een O :D

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 21:41

Oh, maar van die eerste niet toch?
Want toen had die man ingebroken & vroeg Valko wat er was gebeurt...

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:28

Die eerste is idd niet Valko :))

lisaislisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 22:29

Oeeeh <<)

thoraklover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-12 22:35

Hij is een stuk spannender dan Valko he? :Y) Maar ja, of ze hem ooit nog weer is tegen komt, dat is natuurlijk de grote vraag :D En of hij de zoon van Russel is... Je weet het, ik geef er altijd een andere wending aan dan je zou denken *\o/*

PS: Nog een verhaal als jullie weer moeten wachten op de nieuwe update: :+ [UK] [VER]De Duistere Dood