uhm ik heb ook acryl wol gebruikt, in totaal zo`n 375 gram, ik heb hem nog niet gebruikt, ik ben vrij breed en hij is voor mij net te klein maar mijn wol was, athans die lichtblauwe. dus kon er niet meer mee verder.
ga er zeker nog eens een maken, en dan weer in dun acryl, geen wibra acryl.
ik zou voor een soort waar op staat voor haaknaald 2.5 tot 3.5 en dan haken met 3 athans zo heb ik het gedaan.
Maar geen wol van de wibra dus. Mag ik vragen waarom niet? Ligt hier wel een hobbywinkeltje, maar ervaring leert dat het dure oliebol is.
dobbel
Geplaatst: 30-06-11 13:32
nou die wol vind ik veeels te dik, ik haar er nu een deken voor mijn nichtje mee, en voor mijn zoon heb ik er een baby deken van gehaakt en dat was ook een zware deken. maar als omslagdoek lijkt het mij totaal niet fijn en zwaar. de acryl is geschikt om te haken tussen 3.5 en 4.5, en zelfs met 5 gaat het goed. en ik vind het kriebelen.
de wibra heeft ook een soort beetje glansachtig, en die lijkt me wel fijn, die kost 1,49 per bolletje en leuke kleuren, die zou ik wel aandurven, voelt soepeler. geen gekriebel en niet zo zwaar denk ik, maar dat weet ik niet zeker want heb er nog niet mee gehaakt. wel in de handen gehad.
Hmm, oké. Dan denk ik dat ik (eigenwijs) het wel ff probeer, een stukje met dat wibra wol. Gezien ik daar nog een bolletje of 40 van heb liggen. Als het dan lekker/leuk gaat, kan ik alsnog ff langs de hobbyboer.
Of idd langs de wibra. Maar heb het patroon net bekeken, ik kan er nog geen kaas van maken. Wellicht eens kijken of er iemand in de omgeving me opweg wil/kan helpen. Ik kan slecht vanaf papier iets in elkaar steken...
dobbel
Geplaatst: 30-06-11 13:41
ja hoor gewoon proberen, iedereen vind het weer anders. ik heb zelf denk ook nog ongeveer dat aantal ervan liggen, maar ik gebruik ze nu voor amigurumi, en een deel gaat eerdaars mee naar de rommelmarkt. ben benieuwd wat jij er van vind. in welke kleuren ga je het maken.
geen idee waar je woont, maar je bent welkom hoor. help je zo een eind op weg, het is echt makkelijk.
Ben nu nog ff aan het stoeien met zakken kinderkleding, moet nog ff wat boodschappen doen en lunchen, dan ga ik eens rustig dat patroon bekijken. Hoelang heb jij over de omslagdoek gedaan? En je zei dat ie voor jou iets aan de krappe kant was, hoe kun je hem groter maken?
uhm een weekje maar dan haakte ik niet dagelijks, ik denk dat als ik elke avond er aan haak ik hem in 3 avondjes klaar kan hebben, het haakt heeel snel, de grote wordt bepaald door het aantal toeren, elke toer die je maakt wordt het 2 setjes groter,
uit het hoofd, je begint met een rondje van 5 lossen, en die sluit je met een halve vast in de eerste losse.
1) dan maak je 3 lossen, (telt als het 1ste stokje) en dan nog 2 stokjes, dan 2 lossen, dan weer 3 stokjes, en dat is je eerste toer, dat gat van die 2 lossen wordt de punt.
2) dan draai je het werk en haak je weer 3 lossen, wat weer het eerste stokje is, dan nog 2 stokjes in de zelde (1ste) steek, dan maak je 1 losse, en haak je 3 stokjes op de plek van de 2 lossen van de vorige ronde, dan maak je weer 2 lossen en haak je op dezelde plek nog 3 stokjes, dan 1 losse, en 3 stokjes in de laatste steek. werk draaien.
zoals je ziet ben je van 2 stokgroepjes naar 4 stokgroepjes gegaan, en dat wordt met elke toer 2 meer.
de rest van de toeren gaan net zo, net zolang tot jij vind dat de omslagdoek groot genoeg is.
Owkee.... Juist.... Zoals gezegd, zal er zo Voor gaan zitten. Maar super dat je me opweg wilt helpen.
Krissis
Geplaatst: 30-06-11 16:34
dobbel schreef:
1) dan maak je 3 lossen, (telt als het 1ste stokje) en dan nog 2 stokjes, dan 2 lossen, dan weer 3 stokjes, en dat is je eerste toer, dat gat van die 2 lossen wordt de punt
Dankzij YouTube kan ik stokjes haken Het rondje van 5 vasten, waarmee ik moet beginnen, is dat zoals deze? (zoals je ziet, her en der wat media geraadpleegd)
Laatst bijgewerkt door Krissis op 30-06-11 17:20, in het totaal 1 keer bewerkt
oke, een eerste stokje wordt altijd vervangen door 3 lossen, dus je draait je werk en maakt 3 lossen, dat tel je dan als stokje 1, in de eerst steek maak je dan nog 2 stokjes, en dat zijn dan 3 stokjes.
Ja, dat werk draaien... Is ook niet zo'n lekkere. Zolang ik vaste in die lusjes kan maken, gaat het lekker. Dan werkje draaien, zijn de lusjes weg en heb ik rondjes nodig. Die zoek ik nog ff...
dobbel
Geplaatst: 30-06-11 17:30
je houd gewoon je naald in de lus, draaid het werk om en haakt verder, je kan ook als je dat makelijker vind eerst de 3 lossen haken en dan het werk draaien, en dan de 2 stokjes haken in de 1ste steek.
die 5 vasten heb ik niet gemaakt, zie mijn uitleg, daar staat niets over vasten, uitkomst is hetzelde.
( ik kan het patroon niet meer openen van mijn link op pagina 19 dus kan het niet vergelijken)
Krissis
Geplaatst: 30-06-11 21:22
Op een of andere manier wordt ie rond (3D dus ipv plat). Begin maar weer opnieuw. Edit: beter gelezen, ik moet 2 stokjes in 1 vaste doen.
Pirate
Geplaatst: 30-06-11 21:30
De zus van mijn vriendin kan het heel goed (a')
_Lois_
Geplaatst: 01-07-11 23:00
Mag ik me ook melden? Ik ging er wat over opzoeken door dit topic, ben nu helemaal enthousiast en ik ga binnenkort een boek bestellen en wat spulletjes om te beginnen
Welkom Lois Ik ben zelf de geluksmobiel aan het maken (een boomstam waar 1 vogeltje op zit, en waar er 3 vogeltjes aan hangen), de boomstam kan gehaakt worden, maar ik heb een stok in het bos gevonden die ik er voor ga gebruiken. En intussen ben ik ook al bezig met een roze little pony.
Nou, ik heb vanmiddag mn eerste spullen gehaald! Ik ben naar Pipoos geweest, ik heb 2 haaknaalden gehaald (3,0 en 3,5) en ik heb 3 bollen wol en 2 rollen vilt. Oja en een zakje oogjes Ik ben begonnen aan een schildpadje, gaat opzich best goed Ik wilde eerst alvast z'n schild maken maar dat mislukte een beetje, dus heb ik er maar een hoedje voor m'n cavia's van gemaakt
SWP
Geplaatst: 03-07-11 09:17
Dat heet creatief haken Lois, dat doe je goed. Mijn moeder zei ook altijd al tegen mij dat ik zo goed ben in smokkelen met handwerken My littel pony is af. @Cyntje wat een leuke dingen heb je weer gemaakt, en wat ben je er druk mee bezig, een verslaving he...