Nu loop ik vast in toer 6. Daar moet ik stokjes samen haken terwijl toer 4 en 5 alleen maar vasten waren. Iemand een idee wat ik in die toer precies moet doen?
Kan het niet zijn dat je in 1 steek een stokje moet haken maar dan de laatste keer doorhalen niet doet en dan het volgende stokje haakt en bij dit stokje bij de laatste keer doorhalen alle lusjes doorhaalt.
Ja klopt, ik ben eruit. Mijn oefen slofjes zijn nu af!
BloemBloem
Geplaatst: 08-02-17 13:58
Kiimm_ schreef:
Ja klopt, ik ben eruit. Mijn oefen slofjes zijn nu af!
Foto
borstnoot
Geplaatst: 08-02-17 14:35
Heehoi allemaal! Ik ben er van overtuigd dat de vraag al ooit eerder gesteld is, maar ik zou graag leren haken. De enige die ik ken die kan haken is m'n oma, maar aangezien die dement is verwacht ik niet dat ze me het kan leren.
Enfin: waar kan ik het best mee beginnen? Wat is een leuk maar gemakkelijk patroon? Wat voor naald/garen kan ik het best kopen als beginneling? Waar koop ik die?
Fijne hieraan is dat je echt patronen voor beginners hebt en het patroonlezen erg goed wordt uitgelegd Verder: youtube, youtube en nog eens youtube!! Succes
Hier is de kat weer eens aan de haal gegaan met een werkje van me.... grrrrmm moet het echt hoog leggen anders heeft die het zo te pakken Hij weet heel goed dat t niet mag maar zodra ik me omdraai.... draak is het ook Gelukkig maar 7 toeren ofzo opnieuw maar toch balen. Alle pootjes van unicorn zijn bijna af
borstnoot
Geplaatst: 08-02-17 15:13
Ik snap ook gewoon helemaal niks van alle termen die hier gebruikt worden. Ik zal idd eens op youtube kijken!
Hopelijk kan ik binnenkort ook mee kletsen
Edit: heb je nog wel antwoord op de vraag waar ik ergens zo'n spul kan kopen? Wat zijn eigenlijk wel dingen die je echt nodig hebt naast een naald (welke maat?) en garen (welke dikte?)
Nou beginnen met het leren van een ketting losse, een vaste, een magische ring, een stokjes en een half vaste. Dan kom je al een heel eind https://www.youtube.com/playlist?list=P ... oIbUr5IASm Hier heb je wellicht wel wat aan.
Naalden kun je halen bij de action, wibra, zeeman en xenos. Zelfde als wol, om mee te beginnen is dat prima. Ik zou wel gaan voor softgrip naalden, haakt net wat lekkerder. Ik heb ze bij xenos gezien en geloof dat wibra ze tegenwoordig ook verkoopt. Om knuffels te haken is haaknaald 3 wel prima, maar elk garen heeft andere naalden nodig. Dus dan moet je even kijken op de verpakking
spatter
Geplaatst: 08-02-17 16:18
Je begint bij het patroon wat je wilt haken. Kies iets wat niet te moeilijk is. Daar staat op welke maat naald en wol je nodig hebt. Verder heb je dan de beschrijving en op youtube worden de steken heel duidelijk uitgelegd.
Ik kon dan wel haken maar meer als een vaste en een stokje kende ik ook niet maar ben nu toch lekker aan de gang.
Losse, vaste, halve vaste en een stokje worden het meeste gebruikt. Als je dat kan lukt alles.
Kiimm_
Geplaatst: 08-02-17 17:51
Het enige babydingetje dat ik hier kan showen. Nog iets meer dan een maand, dan kan de rest ook online. Ik heb een kraampakket gemaakt met allemaal gehaakte spulletjes voor een vriendin. Alleen zij zit ook op bokt. De slofjes heeft ze bij me aangevraagd, dus die zijn geen verrassing meer. Alleen nog een paar in het donkerblauw maken
Mando
Geplaatst: 08-02-17 21:19
Toen ik begon heb ik wol gehaald bij boekenvoordeel. Kan je prima mee haken.
Ik merk dat ik veel Haaknaald no 1 - 2.75 gebruik. Ik heb een extra set met alle maten besteld bij Aliexpress met softgrip Investeer in een goede Haaknaald met softgrip
Ik heb ook veel aan youtube gehad. En als ik het niet wist gewoon in de groep gooien dan wordt je vanzelf de goede kant uit gestuurd.
Ik ben begonnen met een makkelijk patroon van een poesje van stip en haak.