[VER]Gepest - dagboek van een "bonus" moeder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:29

candalisa schreef:
Ik zou gewoon antwoorden “klopt ging per ongeluk toen ik je nummer wilde verwijderen fijne dag nog” _/-\o_

Precies, hoi he :wave:

PoelieWoelie schreef:
Achteraf gezien had ik dat bij mijn ex ook al vééél eerder moeten doen := maar het sluipt er in hè, de combinatie van een manipulatieve man en een onzeker meisje (of andersom) is een erg slechte.

En dit kan ik uit ervaring helaas beaamen.

Anna_Dani

Re: [VER]Gepest - dagboek van een

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:29

Als ik dit verhaal lees, denk ik "wegwezen!" maar ik heb zelf ook 4 jaar zo'n giftige relatie gehad. Blij dat het voorbij is en nu wel van me af kan bijten.

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 16:43

Gosh goed bezig ts! Je heb me weer helemaal compleet mee weten te sleuren. We want more!!

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:29

Oh jeetje meerrrrr wat een onwijs nare man waar iedereen bij staat gewoon zijn vriendin uitschelden wat een mafklapper zeg, echt ik snap er niets van. Knap dat Nina zo rustig is gebleven.

Chichika

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 12:39

Meeeer !!! :-)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 13:49

miesnaom schreef:
Gosh goed bezig ts! Je heb me weer helemaal compleet mee weten te sleuren. We want more!!

Jouw reacties maken me altijd helemaal blij. Wilde ik gewoon even zeggen :) .

Wat leuk dat je meeleest Anna,
Jij bent nu helemaal op je pootjes terecht gekomen <3. Dan is er nog hoop, haha!

Okay, billen bloot, totaal uit mijn comfort zone...
Maar in het onderstaande stuk heb ik weer echt wat proberen te doen met de tips van vorige week (?). Ik heb geen idee, haha, hoe het is/ uitpakt.

Later zal duidelijk worden waarom ik het lastig vind om de "band" te omschrijven tussen Nina en Prem. Maar daar hebben jullie nu niks aan, haha, dat weet ik. Maar ik heb echt mijn best gedaan dit mee te nemen (en niet door te slaan in appjes :)) ).
En daarnaast, voor mijn doen, heelll erotisch geschreven (hahaha := ).

Ik had niet verwacht dat drama-schrijven me beter af zou gaan, haha. "Gelukkig" draaien er al heel snel wat andere stoeltjes bij de ronddraaiende tafels........

Hopelijk weten de stukjes hieronder jullie toch te boeien........ Heb het in ieder geval kort en bondig gehouden.... Dus anders slaan jullie maar over haha.

Nee, toch ook wel benieuwd naar reacties.........

Saudade
Woensdag 27 mei 2019

Aan de ene kant ben ik blij dat ik een bericht van hem ontvang (want: ik ben niet vergeten). Maar aan de andere kant ben ik boos (want: nu kan hij me opeens wel een bericht sturen). En hoe meer ik erover nadenk, hoe erger de tweede emotie regeert.

"Niveau kleuterklas" mompel ik in mezelf. Lekker kinderachtig dat hij wacht tot ik eerst contact met hem opneem. En in dit geval niet eens expres. Hij had toch ook contact met mij op kunnen nemen als hij daar behoefte aan had?

Beelden van het Dam-incident schieten door mijn hoofd. Nee, hoe bijzonder onze onzichtbare klik ook was, dit moet ik niet meer willen. Snel maak ik een lijstje met punten waarom ik vooral niet naar hem terug moet gaan.
- Noemt me rascist
- Schaamt zich voor me tegenover zijn kinderen
- Zegt elke keer dat ik dik ben, beledigingen
- Neemt het niet voor mij op
- Schreeuwt in het openbaar
- Praat alleen maar over zichzelf
- Zegt elke keer dat ik dronken ben terwijl hij dat zelf is.

Zo, denk ik vastberaden. Als ik ooit in een zwak moment kom (ik ken mezelf), kan ik dit terug lezen. Geen haar op mijn hoofd die er dan nog aan denkt contact met hem op te nemen.
Ten slotte wis ik ook het laatst gebelde nummer. Zijn nummer. Ik voel me sterker dan ooit.

-“Nien, praat tegen me. Waarom belde je me?”. Het is nog geen uur later als Prem me weer Appt. Verdorie, moet ik weer alles wissen, denk ik. Maar het laatste wat ik wil is dat hij denkt dat ik doelbewust contact met hem gezocht heb.
“Ik belde per ongeluk. De boodschap dat je NOOIT meer iets van me wilt horen of zien, was voor mij duidelijk genoeg, don't worry”.
-“Ah, kom op Nien, dat heb ik nooit gezegd”.
“Dat heb je wel gezegd. En ik denk dat heel Amsterdam je gehoord heeft”.
-“Nien, sorry. Volwassen mensen maken wel eens ruzie. Loop niet gelijk weg. Laten we dit als volwassen mensen oplossen”.

Daar heeft Prem wel een punt. Ik word vaak uitgemaakt als “weggooier” omdat ik bij ruzies er vaak direct een einde aan wil maken. Aan de relatie dan, he.
-“En je belde me echt niet per ongeluk” appt Prem er achteraan met een smiley. Ik moet lachen. Typisch Prem.

Als ik ’s avonds thuiskomt, staat er een hele grote doos voor mijn deur. Als iemand me vanmorgen verteld had dat de dag zo zei eindigen, had ik het niet geloofd, denk ik, en al hoofdschuddend til ik de doos naar binnen. Als ik hem open maak, stijgt er een grote balon uit omhoog.
Boos zijn is slecht voor de gezondheid. Doktersadvies. Het spijt me..

Saudade - vervolg
Vrijdag 29 mei 2019

Ik voel me sterker dan ooit als ik naar Prem’s deur loop. Prem is tenslotte degene die in het hol van de leeuw mag komen, nu. Kom maar op. Ik heb tenslotte niets te verliezen.

Maar als Prem de deur open doet, voel ik mijn knieën week worden. Prem zoent me als nooit tevoren. Het voelt intens en warm. Fout maar goed. Dwingend maar veilig. Ik wil me verzetten, maar bedenk dat ik er ook gewoon van kan genieten. En op dat moment verlies ik mezelf. Maar krijg ik tegelijkertijd ook een stuk van mezelf terug.

“Hoi, hoe is het?” zegt Prem even later als we, uitgeput en naakt, op bed liggen.
-“Ssstttt” antwoord ik. “Ik ben nog even in de wolken”.

Saudade - vervolg
Zaterdag 31 mei 2019

Met gemengde gevoelens kijk ik terug op dit weekend. Prem’s zoon zou eigenlijk bij hem zijn, maar het was mooi weer en de zwemleraar ging varen. Dus ging hij mee met hem. Ik voelde aan Prem dat hij daar moeite mee had. Hij voelde zich duidelijk gepasseerd.
“Tja, het is jammer dat ze niet van paarden houden” zei ik, “dan hadden je kinderen me beslist leuk gevonden”.
-“Je had gewoon ook een boot moeten hebben”. Ik denk dat ik Prem soms verkeerd interpreteer want ik geloof nooit dat hij dit echt kan menen.
Voor ons kwam het goed uit dat Man niet kwam.

Allereerst confronteerde ik hem met de dingen op mijn lijstje. Zijn wenkbrauwen schoten bij elk punt verder omhoog.
-“Dat kan ik niet gezegd hebben” herhaalde hij elke keer, waarbij hij zijn hoofd schuldbewust heen en weer schudde. “Een racist! Als iemand dat niet is, ben jij het wel”.
-“Weet je wat het is Nien, ik heb nooit een normale familieband gehad. Mijn vader was ernstig alcoholist. Heeft zich uiteindelijk doodgedronken. Ik denk dat ik ook niet tegen alcohol kan”. Ik knikte. “Ik heb mijn hele familie achter gelaten in de oorlog toen ik naar Nederland ging. Ze hebben al hun spaargeld bij elkaar gelegd om mijn ticket te kunnen betalen. Mijn ouders, mijn zussen... En waarom? Omdat ik zo nodig moest studeren. Toen mijn vader enkele maanden overleed, kon ik niet terug komen. Ik heb ze in de steek gelaten. Ik ben f*cked up, Nina. Het spijt me”.

Mijn hart breekt als ik het hoor en ik krijg medelijden met hem. Ik kom uit zo’n andere wereld. Misschien moesten we elkaar juist daarom wel tegenkomen. Misschien bestaat "lotsbestemming" echt. Misschien kan ik hem juist wel met mijn achtergrond hem helpen. Ik glimlach. Als alle problemen overkomen zijn, zouden we echt een droomleven hebben. En samen staan we sterker. Samen moet het lukken.

Het is ook niet niets dat zelfs je eigen kinderen en ex je een narcist noemen. En hem geen eigen leven gunnen. Prem drukt een kus op mijn hoofd. En ik denk dat hij mij ook met heel veel dingen kan helpen. Maar het belangrijkst is dat ik me veilig voel bij hem. Misschien juist wel omdat ik weet dat hij misschien wel de enige is op de hele wereld die mij kan helpen.

-“Je moet me wel beloven dat je dat lijstje wist, Nien. Laten we een nieuwe start maken. Een schone lei. Niet blijven hangen in negativiteit, zeg jij toch altijd?”. Ik kijk hem aan en glimlach. Hoe langer ik hem ken, hoe mooier ik hem vind worden.
Ik wis het lijstje uit mijn telefoon. Maar ik weet dat ik het niet direct uit mijn gedachten gewist heb. Nina vergeeft wel, maar vergeten doet ze niet. En op dit moment heeft Prem nog heel wat goed te maken.

to be continued

Berriepi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:23

<3 <3

Yeah! Goede update!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:24

Hele goede update. Bij deze voel ik echt de manipulatie (zeer herkenbaar ook) en wat maakt dat ze blijft. Als als als.

Petje af!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:32

Ik lees al de hele tijd mee :D
Maar nu toch eindelijk eens posten. Wat een geweldig stuk! Je hebt hiermee zoveel duidelijk gemaakt over de basis van deze relatie. Zijn gedrag is zo herkenbaar geworden en ik begrijp Nina's keuzes en gevoel nu veel beter.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 14:36

Pfffffffffffffffffffffffffffffffttttt...
_/-\o_
Diepe, diepe, diepe, hele diepe zucht van verlichting.

En dankbaar voor alle tips! Want ik had dit zelf nooit zo geschreven/ kunnen schrijven <3 .

ZO leerzaam voor mij!
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 07-08-20 14:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:39

Toen ik las dat het heel erotisch geschreven was dacht ik owww ok.
Maar valt echt wel mee hoor! Ik vind het heel goed geschreven :)

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 14:49

Goed geschreven, zat op het puntje van mijn stoel.

Heb 1 puntje voor feedback: als woensdag 27 mei is en op vrijdag is het 29 mei. Dan kan het op zaterdag geen 31 mei zijn. Vermoedelijk moet dan de "zaterdag" een "zondag" zijn? omdat Nina het weekend overdenkt

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:00

Ik vind het een geweldig verhaal, nog geen moment verveeld. Je schrijft fijn en leesbaar. Ik ben heel benieuwd hoe het verhaal gaat verlopen.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:01

Ik voel hier ook echt de manipulatie. Vind het absoluut niet lief en heb zeker geen gevoel van ‘ah ja.. schone lei..’ := red flags everywhere! Maar ik weet hoe het is en met bepaalde brillen zijn deze vlaggen niet rood maar roze...

Je gaat hard vooruit met schrijven TS!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-20 15:10

Rocamor schreef:
Heb 1 puntje voor feedback: als woensdag 27 mei is en op vrijdag is het 29 mei. Dan kan het op zaterdag geen 31 mei zijn. Vermoedelijk moet dan de "zaterdag" een "zondag" zijn? omdat Nina het weekend overdenkt

Klopt!
Ik heb echt deze smiley nodig hier:
Afbeelding
*schaam

Kan het alleen niet meer aanpassen, maar ben WEL super dankbaar met jullie opmerkingen! Want pas het in mijn Word-versie dan gelijk aan.

En sowieso dankbaar dat iedereen de moeite neemt om te reageren! Wat ik zei; ik beleef het verhaal zo niet helemaal "alleen". En kan nu tenminste bijsturen. Kritische mensen zijn het best haha, dat maakt de positieve opmerkingen dan "extra".

Nogmaals thanks!
Nu ga ik helemaaaaaaaaaal snel update maken hahha! You all made my day!

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:26

Ik vind het nog steeds geen makkelijk verhaal om te schrijven (objectief gezien, geen kritiek), maar vind wel dat je laatste stukjes veel beter geschreven zijn! Ik lees nog steeds mee hoor!

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 15:30

astridastrid schreef:
Rocamor schreef:

Klopt!
Ik heb echt deze smiley nodig hier:
[ [url=m/JpHxKX.jpg]Afbeelding[/url] ]
*schaam

Kan het alleen niet meer aanpassen, maar ben WEL super dankbaar met jullie opmerkingen! Want pas het in mijn Word-versie dan gelijk aan.

En sowieso dankbaar dat iedereen de moeite neemt om te reageren! Wat ik zei; ik beleef het verhaal zo niet helemaal "alleen". En kan nu tenminste bijsturen. Kritische mensen zijn het best haha, dat maakt de positieve opmerkingen dan "extra".

Nogmaals thanks!
Nu ga ik helemaaaaaaaaaal snel update maken hahha! You all made my day!

F5
F5
F5

zo, nu is het niet helemaal een oneliner :D

Stinkmodder

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:39

Robijntjah schreef:
Hele goede update. Bij deze voel ik echt de manipulatie (zeer herkenbaar ook) en wat maakt dat ze blijft. Als als als.

Petje af!

Inderdaad! Ik lees ook al vanaf het begin mee, maar had nog niet gereageerd. Inderdaad een goede update. Complimenten! Ben erg benieuwd naar het vervolg.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 17:00

Dit is verreweg je best geschreven stuk tot nu toe, je doet het super +:)+

miesnaom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:29

Lief van je ts. Haha ik meen ze ook echt:)
En Gosh!!! Ik wordt kriegel (in de goede zin). Het is idd zoals al gezegd zo duidelijk hoe prem nu opeens nee dat kan ik nooit hebben gedaan, manipulatieve gedrag vertoont en dat Nina daar toch in trapt. Nouja ik weet niet of het trappen is. Ik snap haar gevoel namelijk helemaal!

Snel een nieuwe update! Haha

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:26

YES ik ben weer helemaal terug in het verhaal! Je laatste stuk vind ik heel goed geschreven, de gevoelens en emoties komen zoveel beter uit je tekst nu! *\o/*

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 20:43

Super updates! *\o/*

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 22:23

Geweldig goede update, je gaat ZO vooruit!
Ik blijf heel geboeid lezen.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 08:49

Je schrijfstijl is heel goed!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 09:59

Ik vind het helemaal geen leuk verhaal meer. :n Veel te herkenbaar :))

Het is weer heel goed geschreven!