[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:29

Seven schreef:
:Y) Nou ervaring, ik ben echt nog een beginner zeker met olieverf. Zo'n achtergrond vergt gewoon ontzettend veel geduld en dat heb ik nooit zo dus dan moet ik gewoon ontzettend veel tijd er in steken en als ik er zat van ben gewoon weg zetten wat gelukkig makkelijk kan met olie verf.

Volgens mij is deze dame klaar
Vanmorgen 2 uur detailwerk gedaan dus ik zie het niet meer hahaha

[ [url=m/5Be63J.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/tccQqq.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CPe73m.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi geworden hoor. Het heeft toch wel wat, zo'n bonte achtergrond :j.

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:54

Dank je San :D

Dank je urosa
Ik heb echt geen idee wie de schilder is maar die glans en die achtergrond ik vond hem zo mooi heb hem al jaren in m'n cloud staan :D

Henny
Ja ik hou er echt van overal waar ik heen ga ga ik naar kunst kijken en ik lijf me verwonderen over de schilderkunst van vroeger, bizar hoe goed ze konden schilderen <3

Pepperrr

Berichten: 8389
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:54

Seven, ik zou er een begin aan maken. Ik denk dat je dat best wel kunt! En oefening baart kunst, letterlijk in dit geval ;)

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 11:59

Dat is zeker waar pepperrr
Het staat voor dit jaar zeker in de planning als ik betere foto's van de dames heb gemaakt in zomervacht :D

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 18:21

urosa schreef:
Jis_: knap zeg! Ik doe het je echt niet na, links vind ik de stof in blauw en rood wel erg mooi (eigenlijk rechts op de foto, maar denk dat je ook rood links op de foto bedoeld?)

Gezondheid ging even wat minder, dus tekenen stond stil, maar vandaag weer begonnen! Ben nu tevreden met de palomino kleuren, was even een uitdaging. En tegen de 'regels' in maak ik even eerst het hele hoofd in de basislaag af voordat ik aan de details begin, had erg moeite met de kleur en dan fijner even door te werken. Straks dus eerst haren etc toevoegen voordat ik verder mag met de hals :+
[ [url=m/i8MQvz.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik bedoel het rood voor ons rechts. :D Is het gewoon nog net niet.

Mooi al je Palomino! :j

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:37

Je hebt me geïnspireerd jis
Ben als uitdaging tussendoor ook begonnen aan een mens
En ik vind het echt mega moeilijk, op de foto oogt hij wat grijs maar hij is wel wat rossiger kwa kleur. Het eerste laagje

Afbeelding

Hopelijk word hij beter als ik ermee verder ga. Want dit is echt pffff lastig

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:47

Wat leuk! :D Is ook lastig maar vind het er al heel goed uit zien.

Zal eens kijken of ik nog een foto mijn eerste portret van een mens kan vinden ergens.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 15-02-20 19:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Ibbel

Berichten: 49325
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 19:49

Ik kijk op m’n telefoon dus het beeld is wat klein, maar dat ziet er akelig goed uit Seven.

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 20:33

Daar ben ik heel benieuwd naar jis

Bedankt ibbel
Mn man herkende hem ook gelijk dus hij lijkt al wel maar pfff ik vind het nog niets. Maar we gaan gewoon door

Napie

Berichten: 9077
Geregistreerd: 24-06-04
Woonplaats: Lennisheuvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-20 22:44

Afbeelding

Afbeelding
Tuterials aan het volgen op YouTube. Lekker meerekenen.

oji

Berichten: 4307
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 10:44

Oh dat muisje Napie...hoe schattig!
Palomino wordt mooi!.
Wat betreft het gras bij de zebra's, ik zou dat golvende randje aan de onderkant van het gras weggommen. Nu is het net een eilandje wat een beetje raar oogt. Gewoon het gras dunner laten worden tot niets is natuurlijker denk ik.

Leuk dat overzicht dat je goed ziet het verschil tussen scherp en doezelen...De Okapi is echt heel mooi...maar ook de tekening van San, met de combinatie doezelen en scherp is echt heel gaaf.

Mooi hond Harmony! Knap alleen met palletmes. Ik vind dat echt onvoorstelbaar hoe je met een paletmes zoveel detail krijgt...ik heb al moeite met details met een penseel.

Grappig Seven dat jij zo opziet tegen mens schilderen...ik ben begonnen met mens schilderen (nou ja, eerste schilderij was een schaap) 2 van mijn neefje en meisje met de parel. Ben nu met mijn eerste paard schilderij (mijn eigen paard) begonnen en vind dat dus nu veel moeilijker. Pffttt...vachtkleur, glans..haarrichting...Ik vind het tot nu toe maar complex vergeleken met zo'n glad huidje :D

Wel grappig...als ik seven haar eerste lagen iedere keer zag, waar het tuig nog weggelaten was, dacht ik iedere keer..waarom schilder je niet eerst dat tuig, dat geeft wat houvast ofzo...nou ik dus bezig ben...eerst tuig geschilderd...snap ik het...ha ha verrekte lastig om de haar richting vast te houden als het tuig er al staat :)* Ga nu in de volgende laag dus maar gewoon deels over het tuig heen, en dan als ik tevreden ben over de vacht het tuig er weer bovenop zetten.

Voor de olie-ververs een vraagje.... Met meerdere lagen moet je vet over mager schilderen, om barsten te voorkomen. Nou maak je met terpentine je verf minder vet, dat is logisch. Maar wat doet medium? Wordt het met medium vetter als pure verf of is pure verf het vetst? En doen jullie dan per laag in verschillende verhoudingen terpentine en medium mengen? En Glazing medium...dat is voor de laatste lagen..is dat dan weer vetter als gewoon schilders medium? En kan dat bovenop onverdunde verf?

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:15

Moet nog even zoeken Seven, komt uit 2010, en jouw schilderij is echt een stuk beter. :j

oji schreef:
Voor de olie-ververs een vraagje.... Met meerdere lagen moet je vet over mager schilderen, om barsten te voorkomen. Nou maak je met terpentine je verf minder vet, dat is logisch. Maar wat doet medium? Wordt het met medium vetter als pure verf of is pure verf het vetst? En doen jullie dan per laag in verschillende verhoudingen terpentine en medium mengen? En Glazing medium...dat is voor de laatste lagen..is dat dan weer vetter als gewoon schilders medium? En kan dat bovenop onverdunde verf?


Ben geen prof, maar wat ik doe is de opzet en de laag erna alleen flink verdunnen met terpentine. Daarna iets dikkere lagen met beetje terpentine en medium. Laatste laag is wel wat vetter maar nooit zonder medium. Ook gebruik ik dan nog een heel klein beetje terpentine anders gaat het door het medium meer glansen dan ik wil.



Tussen ander werk door nog druk bezig met de replica. Gezicht krijgt nog een laagje, nog wat te donker op stal moge plekken en nog niet helemaal tevreden over voor ons rechter oog
Afbeelding

henny_w
Berichten: 3032
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 11:50

Seven schreef:
...

Henny
Ja ik hou er echt van overal waar ik heen ga ga ik naar kunst kijken en ik lijf me verwonderen over de schilderkunst van vroeger, bizar hoe goed ze konden schilderen <3


Dat heb ik ook :D Wat me opvalt van sommige bekende paardenschilders uit vroegere tijden is dat ze bij de paarden het koppie vaak wat kleiner schilderen in verhouding tot het lijf en met name de achterhand die er vrij fors op gezet wordt. Kennelijk om de elegantie en kracht van het paard er nog meer uit te laten komen :)

Voorbeeld:
http://www.schilderijen.nu/schilderij/s ... ard?i=8098
Mijn seniordames kruising Fjord/Fries hebben dezelfde kleur maar het koppie toch echt wel wat groter.

http://www.schilderijen.nu/schilderij/s ... and?i=8099
Deze vind ik ook wel apart.

Maar er is ook een heel mooi steigerend paard van Philips Wouwerman. Geboren in 1619. Die stond afgedrukt op een poster als reclame voor een tentoonstelling in 2009 in het Mauritshuis.
http://www.getekendsips.nl/index.php/ho ... tiebronnen Als je pagina 2 van deze link aanklikt staat het paard linksboven. Die poster heb ik en dat paard zou ik graag een keer willen schilderen maar dan als 1 van mijn paarden :)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 01:10

Weer wat knappe werkjes zie ik.

Heb even de tip opgevolgd om bij de zebra's het gras/zand minder eilandachtig te maken.
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:37

reactieronde :)

pagina 22

_San87_
prachtig werk. Eerst vond ik de schaduwen wat te hard, maar hoe meer ik terugkijk hoe meer ik het werk apprecieer :)

Napie
goed gelukt portret. En idd tekenen verleer je eigenlijk niet. Heb gisteren ook eens tekeningen uitgehaald die ik jaren geleden nog gemaakt had. Duidelijke verschillen te zien met tekeningen van de voorbije 2 jaar :)
Macro van de vlieg is ook erg interessant met al die details erin.

Seven
Vind het veulen echt prachtig geworden.
Ook het naambordje is weer een knap werk.

Faelynn
Heel mooie aquarel van je kat. Erg goed gelukt zo uit de losse pols :)

Pagina 23
Pepper
fijn uitgelegd over het doezelen. Okapi is erg prachtig ook.

_San87_
_/-\o_ prachtig schimmelpaard die details erin WAUW

Seven
Die ronde Ocean serveerbord spreekt me het meest aan :) knap hoor

Harm0ny
vind het toch knap dat je dit met paletmes kan doen

urosa
palominokleur heb je idd goed te pakken. ben benieuwd naar de rest

Seven
alweer een nieuw project. Deze wordt ook super dat weet ik gewoon :D
Doet me wat aan mijn pony Ranger denken hihi. (is ook een vos met brede bles)

pagina 24
Sevenµ
zo dat portret ziet er al goed uit, mijn eerste poging tot portret bespaar ik jullie liever.

Napie
Oh dat muisje <3 Tutorials op youtube zijn zo leuk en leerzaam.

Jis_
replica wordt ook mooi.





en weer aan een nieuw werk begonnen; Deze zal meetellen voor de maand Maart denk niet dat ik hem nog deze maand af ga krijgen.
Ook weer zonder raster ofzo. Enkel wat hulplijnen (cirkel als startpunt van het hoofd)
Afbeelding

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 23:39

Ogen zien er al goed uit!

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 23:52

Wauw art prachtige ogen heb je al <3

Ik ben ook wat verder met de Vos
Met slecht licht want het is hier donker :D
Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 00:09

thanks

Ik heb mezelf aangeleerd altijd met de ogen te starten. Heb zoiets van... als de ogen mislukken moet ik opnieuw beginnen en heb ik al niet teveel pastel verspild :P

De vos wordt ook prachtig seven.


Edit:
Hier stop ik voor vanavond :)
Krijg de kleuren ook niet 100% goed op foto helaas. Maar er zit geel, lichtblauw en oranje in ook.
In de neus heb ik lichtroze, lichtblauw, paars, geel en felroze/rood gebruikt, ohja en zwart.
Afbeelding

Afbeelding

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 10:22

Ziet er goed uit art ificious

Nu met het hoofd er om heen heb ik het idee dat de ogen niet helemaal kloppen kwa verschil

Hier nieuwe foto gemaakt met daglicht
Heb er stiekem al wat details en highlights in verwerkt want bleef haar zo plat vinden dus ookal moet er nog een laag over nu wel een beter idee of ik goed zit net de verhoudingen en highlights
Afbeelding

En een goede foto gemaakt voor m'n staande paarden portret voor laten.
Nu m'n andere merrie nog

Afbeelding

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-20 10:47

Prachtig schilderij!!
En die merrie mag je even hier komen brengen :~

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 13:04

Dank je Selina
Ja heel blij met de merrie <3

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 14:48

Wauw echt zo'n mooie dingen worden er gemaakt? Waar hebben jullie dat allemaal geleerd zo?

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:43

anniekow schreef:
Wauw echt zo'n mooie dingen worden er gemaakt? Waar hebben jullie dat allemaal geleerd zo?

Ik heb geen cursussen ofzo gevolgd. Gewoon van kinds af aan al aan het tekenen geweest. En zodra ik pastel ontdekte wel veel gelezen via internet over het gebruik en veel filmpjes bekeken :)

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 15:44

@anniekow
Zelf aangeleerd is denk ik de beste beschrijving, ik heb, op wat tekenles op de havo na dan, nooit schilder of teken les gehad.

HorsesRhythm
Berichten: 64
Geregistreerd: 03-11-17

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-20 18:20

@ seven,
Ik word steeds getrokken naar de achtergrond onder haar neus /bij de hals. Die loopt daar net scherper of anders dan de rest van de achtergrond en leid (mij) af van je prachtige paard.