[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 16:03

Dank je Nevony. Ik word wel een beetje kriegel van mezelf, steeds weer met iets nieuws willen beginnen. :D Na de aflevering van het geheim van de meester deze week, dit keer over een zelfportret van Charley Toorop, dacht ik dat moet ik ook eens doen, dus gisteravond begonnen, :') deze laat ik pas ziet als hij af is. :o Klein detail van een doek van 70x70.


Afbeelding

Selina

Berichten: 14399
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:27

Ik had me 2 weken geleden gemeld en toen niks meer gepost, maar ben nu nog steeds bezig met een tekening uit 2018 en dat telt eigenlijk niet, maar deel hem toch maar, meer om wat meer betrokken te raken hier. Heb wel over 2 weken een pastelworkshop dus wil deze daarvoor toch eens af hebben.

Afbeelding

P22:
Malenka: Vind jouw kleurgebruik altijd zo lekker kleurrijk. Zo out of the box met kleuren durf ik nog niet :+
Vikawiek: De juiste verhoudingen krijgen zit ook haast het meeste werk in. :P Succes ermee
Nevony: Mooie tekening, ook je kleurgebruik! Leuk dat dan de wip een kijkje achter de schermen biedt.
Roodvos: Doe je een creatieve opleiding? Dat zou ik denken na je illustratie -spiekt op profiel- Ha, had het goed :+ Je eekhoorn is ook leuk.
Pluizebolpum: Geweldig je fantasie, die meloenen :+ Leuk hoe je fantasievolle werkjes afwerkt met meer realistische werkjes en het beide klopt.
Jis: Aan hoeveel schilderijen werk jij haha. Ik volg je vrouw ook in je topic, mooi hoe je door het proces heen steeds dingen verandert zodat het steeds meer wordt wat je voor je ziet. Ik werk heel erg stukje voor stukje en dan is zoiets interessant om te zien.
Remembrance: Mooi kleurgebruik in je appel, ik vind het juist tof als mensen veel kleine schetsen kunnen maken, want je moet dan veel vaker iets verzinnen :P
Marley93: Leuke schetjes!

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 17:40

Ik denk dat ik er ongeveer 10 nog af moet maken. en nog een paar waarvan ik weet dat ik ze niet ga af maken. Onder mijn zelfportret zit ook iets anders. O:) Laagje gesso er overheen en ik kan weer aan iets nieuws beginnen. :D

Prachtig die hond! Heel mooi met dat blauw er in.


marley93 schreef:
Aaah, nog snel op de valreep voor deze maand! Al een week of twee geleden gemaakt, maar steeds vergeten te posten. Strakjes doe ik een comment post, als ik achter mijn laptop ben gekropen. :)
[ [url=m/Irumgp.jpg]Afbeelding[/url] ]


Leuk gedaan marley, vooral het vleermuisje.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 13:40

Echt bizar drukke week gehad. Wel netjes getekend en gekrabbeld en heel veel nagedacht, maar nog niet aan uploaden toegekomen. Als ik vandaag niet wegwaai doe ik dat vanavond, uploaden en posten, niet wegwaaien. Wel weer even bijgenoten:

Jis_ Kan me voorstellen dat de kleding, al die plooien en die rand met kleine 'balletjes, een heel werk is, maar wat is ie mooi! Ik vind het kleurgebruik ook geweldig, heerlijk, warm bruin en koud blauw.
Schilderij van het hondje is ook mooi, die staart valt me dan zo op, dat ie precies zo'n staartflufgevoel heeft. Ik denk dat dat op zich ook wel een kunst is om niet precies fotorealistisch te werken maar wel die essentie over te kunnen brengen. Dat lukt je, geloof ik, wel. Ik kan me gewoon voorstellen hoe het hondje voelt.
Erg benieuwd naar hoe de Toorop wordt, oog ziet er al veelbelovend uit.
Ik moet zeggen dat ik bij jouw werk altijd erg zin krijg om ook weer eens iets te schilderen, wie weet kom ik nog eens verder dan mijn verf bij elkaar verzamelen en sorteren.
Remembrance Leuk, die 'krabbeltjes', vooral die appel, die is inderdaad heel mooi!
marley93 Hihi, die vleerhond/muis(?) is een knap werkje, dat krabbeltje er achter lijkt net batman, vind ik dan weer enorm grappig. En dan zo'n snoezig varkentje.
Selina Hij is nog niet af? Dan telt ie wat mij betreft toch gewoon? Ik kan niet voor de anderen praten, maar ik doe niet moeilijk daar over.
Wel heel erg mooi, die kop. Krijg al zin in meer van je werk.

Myrsky

Berichten: 4124
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:29

Ik zal zo even bijlezen, maar eerst mijn volgende drie tekeningen:

Pastelkrijt
Afbeelding

Met houtskool
Afbeelding

Wit potlood op zwart papier. Helaas was het niet een geweldig potlood. Het witte had scherper gekund.
Afbeelding

Myrsky

Berichten: 4124
Geregistreerd: 16-04-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 14:38

P22
Malenka, heel mooi, vooral je kleurgebruik vind ik erg mooi!

p23
Nevony, je wip wordt al gaaf zeg! Hele sprekende ogen al.
Roodvos, leuke cover geworden hoor! En zo heerlijk jou met dat vosje dat nog even de hoek om komt kijken :D die eekhoorn is ook leuk!
Pluizebolpum, die hand is mooi geworden! Precies de juiste plekken extra benadrukt ^^ die meloenen op motoren _O- geweldig bedacht! Die witte pony is ook echt heel leuk geworden!
Nevony, wauw hij is nog gaver geworden dan hij al was! Echt prachtig!
Jis, zo gaaf! <3 Ook hoe je die schaduwen in de kleding doet, zo ontzettend knap!
Remembrance, ze zijn leuk! Je pompoen kijkt wel heel boos zeg :oo
Jis, die hond is ook al zo gaaf!
Marley, ah gut dat varkentje is zo schattig <3

p24
Jis, dat ook is nu al heel sprekend zeg!
Selina, zo mooi <3 die ogen springen er echt uit.

Hoe maken jullie trouwens fatsoenlijke foto's van jullie tekeningen?

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 21:32

MyrskyAch, die eerste, is dat een mars rovertje? Ik vind 'm zo zielig :(:) .In het echt is hij vast duidelijker, denk ik?
De tweede is gaaf. 't Perspectief zo, en die blik, heerlijk intens. Niet iemand die dat marsrovertje nu moet tegenkomen. In het donker.
De zebra (was vast zebraweek of zo :P ), ik weet wat voor een werk 't is en vind de jouwe mooier. Ondanks dat het potlood misschien wat vager is zie je wel wat diepte en wat ik mooi vind, ook de bolling van de buik.

Fatsoenlijke foto's maken van je werk lukt mij zelden echt mooi. Beste zou zijn met goed (spot)licht en dan camera op statief. Scanner is, mits het past en niet vlekt, een makkelijkere optie. Of een beetje bijwerken in een fotoprogrammaatje. Hoeft geen hoogstandjeswerk te zijn, juist niet, maar gewoon wat contrast of niveaus aanpassen kan soms al heel wat schelen.

En dan vlug even mijn week, beetje samengevoegd vanwege de hoeveelheid.
Krabbeltjes, linksboven en rechtsonder met potlood, de andere twee met fijnlijner, stampertje linksonder eerst in potlood, flesje is nagetekend (de heel erg oplettende kijker kan vaag mijn lijf zien tekenen) de rest uit de kop.
Afbeelding

Pogingen tot Werkje. Zebra op zwart met metallic wit stift naar een Pixabay plaatje, de blauwe is in het echt mooier en is met ecoline uit de heel losse pols.
Afbeelding

Gekkigheid. Bovenste is van zaterdag toen mijn broertje langskwam en vertelde over zijn 'War of the Moles'. Terwijl zijn vriendin thuis verslag uitbracht over wat de mollen van het anti-mol-apparaat vonden, een ding dat piep doet en dan horen mollen op te zouten, en hij bedacht of er nog meer manieren waren om mollen te doen verdwijnen zag ik dit voor me. Vlug krabbeltje met stift (en een glas port).
Onderste is van vandaag. Niet alleen buiten storm maar ook binnen. Renneritis van Kat. In het echt is ze een stuk minder erg, hooguit ligt de grand foulard wat ongemakkelijk na zo'n bui, maar dit geeft het gevoel een beetje weer. Met potlood, stift en een snufje pastel voor het tornado gevoel.
Afbeelding

Naar aanleiding van mijn Schaaptsunami post
Citaat:
Denk alleen al aan schaapjes tellen. Dan lig ik de hele nacht wakker omdat ik niet weet hoe je schapen zo traint dat ze over een hek springen (moet je dat wel willen) en omdat al die schapen dus tegen het hek zijn gelopen, vast staan en in een soort wolharige blèrende bal zijn veranderd. En dan breekt het hek, heb je een schaap tsunami en hoe tel je dat dan?!?
als antwoord op Roodvos. Dan zie ik dus die Schaaptsunami...
Potlood opzet en ingekleurd met Gimp.

Schaaptsunami...
Afbeelding

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-19 23:57

Ik heb geen discipline :P
Zijn er nog mensen die hun doel nog steeds volhouden?

Ik heb wel weer eentje meegedaan met de Paardverzameld challenge.

Weer compleet uit Mn comfort zone en echt alles zat onder waaronder ikzelf, maar het kliederen smaakt wel naar meer.


Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 10:33

Mooie werken komen weer voorbij :D. Ik vind je paardverzamelt erg tof, Sanneb.

Pfff, ik moet ook mijn tekening nog afmaken... Ben er wel in februari mee begonnen, maar had zoveel andere activiteiten (en de komende maand nog) dat tekenen er een beetje in schiet ;(.

Hopelijk komend weekend mijn Zeeuwen afmaken.

Malenka

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-19 18:30

Bekende referentiefoto van jouw werk sanneb. Je hebt een geweldige kleurrijke versie gemaakt!
Dit is mijn versie. Juist eens geen kleur (nou ja.... een heel klein beetje blauw).
Oliepastel op a2 papier (met zwarte gesso). Gemaakt voor de Paarde Verzameld Art Challenge. Afbeelding

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:12

Zo veel zin om te tekenen en schilderen voor het eerst in tijden! Zit ik met een kapotte hand ;( Afbeelding

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:21

murphypower schreef:
Zo veel zin om te tekenen en schilderen voor het eerst in tijden! Zit ik met een kapotte hand ;( [ [url=m/YVTHmW.jpg]Afbeelding[/url] ]


awh :( sterkte
kan je niet proberen om met je andere hand vet creatieve dingen te maken?
desnoods gewoon van die verf-gooi dingen :+
- eind resultaat van zo iets kan best vet zijn -
en dit zou je ook met je andere hand moeten kunnen denk ik :P

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:26

lovelyfiefy schreef:
murphypower schreef:
Zo veel zin om te tekenen en schilderen voor het eerst in tijden! Zit ik met een kapotte hand ;( [ [url=m/YVTHmW.jpg]Afbeelding[/url] ]


awh :( sterkte
kan je niet proberen om met je andere hand vet creatieve dingen te maken?
desnoods gewoon van die verf-gooi dingen :+
- eind resultaat van zo iets kan best vet zijn -
en dit zou je ook met je andere hand moeten kunnen denk ik :P

Hmm tis het proberen waard toch :D

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:55

murphypower schreef:
Hmm tis het proberen waard toch :D


je heb in ieder geval wat te doen :P

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:29

Afbeelding
Ein-de-lijk af <3.

lovelyfiefy

Berichten: 5128
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 15:38

_San87_ schreef:
[ [url=m/ty8whk.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ein-de-lijk af <3.


o die is gaaf zeg!
heel mooi <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:37

Bedankt :D.

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 16:43

Waar tekenen jullie mee met zwart wit?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 17:20

Schilderen met links is niet mijn ding :') eigenlijk is schilderen zoizo niet mijn ding haha!

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 18:38

*kuch* tot zover mijn plan om meer te tekenen. Nah oke, ik heb wel het een en ander gedaan nog (niet echt veel alleen), alleen blijkbaar is de oplader van mijn camera kwijtgeraakt tijdens de verhuizing en inmiddels is ook mijn reservebatterij leeg. :P Dus foto's plaatsen gaat wat moeilijk, moet alles mee naar school nemen om het in te scannen en natuurlijk vergeet ik dat steeds.


Deze is digitaal gemaakt dus die kan ik wel laten zien.
Ik heb toestemming van het onderwerp om m online te gooien :) Heb een referentie gebruikt maar daar staan meer mensen op dus die laat ik even achterwege.

edit: heb m nog wat aangepast.

Afbeelding


pagina 23:
Nevony:
Oh wat is ie goed geworden :D Heb je het onderste randje nog afgemaakt?
Jis: Ik vind het zo knap he, dat je zo lang met iets bezig kan zijn :oo Hier moet alles altijd in een keer af en anders gebeurt het nooit meer.
Remembrance: Ziet er goed uit! Waarmee heb je de appel gemaakt? :) Vind de kleuren heel geslaagd. Voor het mooie zou het wat minder streperig mogen, druk je heel hard op je potlood? Wellicht zou je dan (bij zwart wit tekeningen) een wat zachter potlood kunnen pakken (meer b dus)
Jis:Oh die vind ik echt heel mooi :D
Marley: Wat lief :) Waar kijkt het hondje doorheen?
Selina: Ach wat maakt het uit, je bent er nu toch ook mee bezig? :D Ik vind het blauw erin heel mooi.
En goed geraden ja, staat in mijn profiel idd :P (letterlijk alles dat er staat ook meteen :') )

pagina 23:
Myrsky:
De zebra vind ik erg geslaagd :D Die daarboven is ook erg goed geworden, knap dat je dat kan met houtskool. Bij mij wordt altijd alles gewoon helemaal zwart :') Bij de bovenste heb ik het idee dat het papier het niet helemaal aankon waardoor hij wat vaal is geworden.. Wel jammer, ik denk dat hij echt heel mooi was geweest als het contrast een stuk hoger was geweest. Misshien dat ecoline het ook beter gedaan had.

Nu ik de post van pluizebolpum heb gelezen vind ik het idee wel geniaal :P

Wat betreft hoe ik foto's maak van mijn tekeningen: Ik scan eigenlijk alles in op school, daar staat een redelijk fatsoenlijke scanner. Verder ben ik goede vrienden met de levels tool in photoshop, daarmee breng ik altijd even het contrast op orde van alles wat ik inscan. (en dan snij ik het bij en zet ik het recht als dat nodig is)

Pluizebolpum: Prachtig weer. En die schaaptsunami _O- Ik denk dat ik het inderdaad maar bij plaatjes kijken hou ja :')
Sanneb: Ik had geen doel zodat ik niet kon falen :Y) Ik teken wel nog minder dan ik zou willen, dus ik moet kijken of ik daar wat aan kan doen.
Je kleurige kliederfeestje ziet er wel heel gaaf uit :D en ook alsof je een hoop lol hebt gehad met het maken ervan.
malenka: Die van jou is ook heel vet :oo Dat paard Verzameld art Challenge hoor (en zie) ik vaker langskomen, wat is dat eigenlijk?
Murphypower: Ah balen.. Sterkte!
En gewoon met links bezig gaan inderdaad :+ Ik heb een klasgenoot die zichzelf met links heeft leren tekenen door een blessure. Had ze nog best snel in de vingers. (dit is haar instagram: https://www.instagram.com/lvnskey/ )
San: Wat ontzettend mooi geworden :) Hoe voorkom je eigenlijk dat je overal vlekken op het papier maakt? Want het is met potlood, toch? En toch wordt het geen kliederboel.
Cactusknuf: Ik ben zelf wel fan van Aquarelpotlood in combinatie met pen en stift, of alleen pen. Als ik potlood gebruik is dat meestal een 6 tot 9 b (wat er toevallig in mijn etui zit en een punt heeft :P )

Malenka

Berichten: 7639
Geregistreerd: 04-10-06

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:34

Die trekpaarden! Super knap!

Paard Verzameld is een kunstenaars collectief (van over de hele wereld) dat paarden als onderwerp heeft. Elke maand delen ze een foto als referentie waar je dan jouw werk op kunt baseren. Daar heb je dan een week de tijd voor. Erg leuk! Goed te vinden op Facebook.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 19:39

@cactusknuf, ik teken met grafiet :).

@roodvos, ik ben linkshandig en teken van rechts naar links in dit geval :D. En anders een papiertje eronder.

Jouw werk ziet er goed uit :j.

@Malenka, dank je!

Ik ga paard verzameld eens opzoeken, heb er wel vaker werken van gezien.

Edit; een vragenlijst invullen om mee te doen, meh. Ik weet niet eens of ik wel mee wil doen, wil eerst eens kijken hoe of wat :P.

sanneb
Berichten: 681
Geregistreerd: 18-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-19 12:21

@Roosvos, nou zeker :D
Ik denk dat ik het ook maar zoals jou ga doen. Ik maak mezelf alleen maar gek als ik mn doelen niet haal.

Vandaag weer een keer een zwart/witte acryl.
Doel was meer licht/leven in het oog (was zwart op foto) en weer een losse toets.


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 12:53

Myrsky, Mooi! Vooral de Zebra is gaaf zo op dat zwarte papier.

Pluizebolpum, Jouw paarden schetsen vind ik super.

sanneb, Gaaf gedaan, hele mooi al die kleuren...heel herkenbaar maar zit nu wel lekker in een flow. Voor zolang die duurt. :D

Malenka, prachtig!

lovelyfiefy, auwts, hoop dat je ze snel weer kan gebruiken.

_San87_, Heel mooi!

_roodvos_, Cool, heel mooi gedaan....ik moet wel veel geduld hebben, ben sowieso al een trage schilder. :D

sanneb, Mooi sprekend oog.

Ik heb deze dame af! *\o/*


Afbeelding

Afbeelding

En deze er nu weer bij gepakt, in 2013 begonnen :o en te veel hooi op mijn vork genomen en lang weg gezet, ook nog met de sneldrogende acryl, nu denk ik dat ik een stuk verder ga komen, kado voor mijn oudste zoon en begon als grap en toen dacht ik ik ga het gewoon doen. Replica met een twist, met zoon en eigen paard. Nog een verandering gedaan en dat is een bitloos hoofdstel. :P Alles krijgt nog weer een laag en wat aanpassingen, alleen de achtergrond blijf ik zoveel mogelijk vanaf. Met gezicht en hoed begonnen. 80x100.


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 19:05

Afbeelding