ik heb nu de nieuwe versie van photoshop en toen ik nog de oude had kon ik penselen snel verwijderen door op ALT te duwen en op m'n penseel te klikken. maar hoe doe je dit nu in de nieuwste versie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Quebelle schreef:Ik zie aan de kleuren dat je de pipet gebruikt om de kleuren over te nemen; dat is zeker niet fout maar probeer je gepipette kleur iets donkerder of lichter te maken, ipv de kleur rechtstreeks van de foto over te nemen. De kleur op je tekening is erg ongesatureerd en flets. Op een foto zit er veel meer kleur, opgedeeld in hele kleine pixels, wat eruit ziet als een bepaald stukje bruin is eigenlijk een concentratie van pixels met verschillende tinten. Dit zie je als je eens heel erg inzoomt op je voorbeeldfoto. Dus probeer, als je een kleur hevt overgenomen, om daar nog meer tinten in de te steken, dit door bvb je kleurschuiver iets te verplaatsen wanneer je een kleur hebt geselecteerd
Koekeldoedel schreef:d4rkhorse: Zelf doe ik niet aan HARPG maar ik ken het concept wel ongeveer. Je maakt eigenlijk je eigen virtuele stal met paarden. Die paarden kunnen realistisch of fantasie zijn. Je kan je paarden trainen in alle disciplines door ze te tekenen in die discipline. Ook kan je meedoen aan competities die andere mensen hebben georganiseerd. Hier geldt hetzelfde, je kan meedoen door een tekening van je paard te maken tijdens de wedstrijd. De jury kiest dan de beste tekening als winnaar. Hoe meer en mooiere tekeningen je van je paard hebt, hoe meer je paard waard is denk ik. Je kan ook fokken met eigen paarden of paarden lenen van andere mensen. Je fokt ook weer door een tekening te maken van de paarden samen (breedingpic). Ik ben er zelf dus ook niet echt in thuis, hopelijk heb ik geen foute dingen gezegd.
Telpeva, Ik ken niets van Clip studio, sorry.
Telpeva schreef:Kan iemand mij vertellen hoe je in Clip studio kan werken met dat je je tekening omzet naar zwart-wit zodat je de waardes in de gaten kan houden, of hoe deze techniek heet zodat ik wat kan googlen? Ik heb het nog niet kunnen vinden in het programma zelf.
Er is ook zo'n techniek waarin mensen eerst beginnen met alle waardes in zwart wit, en dat de kleuren er daarna in komen (of dat nu met de hand gedaan wordt of met een tooltje daar ben ik nog niet achter). Weet iemand hoe dat precies zit? Of als iemand weet hoe die techniek heet dan ben ik ook al blij want dan kan ik googlen erop