Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
En genoeg kleuren om uit te kiezen sowieso. murphypower schreef:Ik heb even een vraagje voor de mensen met pastelpotloden.
Wat voor papier gebruiken jullie?

Ik heb laatste tijd moeite om het tekenen vol te houden en dan ben ik al opgelucht als ik uberhaubt iets op papier krijg en dan is reageren nog even een extra dingetje dat om de hoek komt kijken
Maar dat ga ik zeker weer oppakken zodra ik mijn draai weer heb gevonden.

Seven schreef:Aah schattig
Betere foto's van m'n customs gemaakt. [ [url=m/x1SJaa.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/gq7ONn.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DyyImI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/72GKko.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/RBbcGg.jpg]Afbeelding[/url] ]
) DanielleVos schreef:Victory-Boy: dankjewel voor het lieve compliment! Ik vind die cartoons echt geweldig, vooral die eerste nadat hij is ingekleurd! Hoewel het vrij 'simpel' is gekleurd maakt het echt een groot verschil, het maakt de cartoon veel sprekender! Wat betreft het inkleuren, ik kan me herinneren dat ik heel vroeger wel eens bij iemand in het atelier was die met een speciaal soort inktpennen kunstwerken maakte, dat kleurde zo mooi in op papier! Streeploos en super 'vivid'. Volgens mij trok ze wel de buitenlijnen van de tekening over met een soort wasstift. Dat hield dan de uitloop tegen.
Selina schreef:Victory-boy: Die schubben in de staart waren vast veel werkLeuke schetsen. Schaduw is ook lastig, probeer gewoon goed naar voorbeelfoto's te kijken, wat zijn de belangrijksts schaduwen en laat ook ruimte over voor highlights.
xyzutu2 schreef:@ Victory-Boy, mooie warme kleuren rond die zeemeermin, leuk bedacht, die glitters op de staart, die geven echt zo'n schubben-gevoel. Hoe werken ecoline brushpennen precies? Ik ken ecoline wel, maar van die pennen heb ik nog niet eerder gehoord.
Het steigerende paardje kende ik niet, maar ik vind hem zeer geslaagd, hij heeft echt van die stevige ponypootjes.
Ecoline brushpennen werken eigenlijk hetzelfde als gewone ecoline. Je kan ze gewoon zo als stift gebruiken, of een meer waterverf effect krijgen door op nat papier te werken of het papier (of gedeeltes ervan) na het tekenen nat te maken. Je kan ook wat water in een bakje doen en daar een (of meerdere verschillende) brushpen in dopen tot je een gewenst kleureffect krijgt. Het vloeit wat minder als de echte ecoline, vind ik zelf en ze vallen me ook wel een beetje tegen. Maar het voordeel is dat ik ze sneller pak dan dat ik de inkt pak (die ik (nog) niet heb), omdat ze wel makkelijk werken. Ik heb geen kroontjespen of penseel nodig, gewoon de brushpennen en een waterbrushpen. Eigenlijk dus ecoline in een stift vorm.

Ik ben benieuwd naar de tekening!