[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Seven

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:32

Water
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 11:33

Pharootz schreef:
Tekening voor deze weekkk:

[ [url=m/T4SYlx.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/KsdzEW.png]Afbeelding[/url] ]

Ik heb wat nieuwe brushes gedownload die ik heel graag wilde uitproberen. Hoewel dat in kleur misschien beter uitkomt, vind ik denk ik de zwart wit versie iets sprekender geworden :p

Ik heb vorige week ook getekend, die moeten nog gescand worden, maar dan ben ik denk ik weer helemaal bij! =D

Ik vind persoonlijk die in kleur veel mooier :P
Echt super gaaf

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:41

Aquarelle 17/365

Afbeelding

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:42

Er komen zulke mooie werken langs dat ik die van mij bijna niet durf te plaatsen!
Ik vind ze allemaal geweldig. (blijf moet houden om ooit zo te kunnen tekenen.)

Tekenen/schetsen jullie zo uit de hoofd iets of hebben jullie er een plaatje/foto bij?
Mijn inzending voor deze week:
Afbeelding
]

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 14:58

Mhollander, maar die van jou is toch juist enorm leuk! Niet schamen hoor.
Ik kan helaas niets zelf verzinnen en heb altijd een voorbeeld nodig. Nu met de snelheid laat ik de werkelijkheid wel vaak los.
Hopelijk kan ik na dit jaar ook dingen uit m'n hoofd.

Pharootz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 15:10

@Mhollander: Die is tof!
Het is trouwens wel echt heel erg herkenbaar wat je zegt. Er komen zulke intimiderend goede dingen voorbij! Ik teken wel met references omdat ik mensen gewoon niet uit mijn hoofd kan tekenen. Beestjes soms, maar ik probeer te verbeteren ermee en dat is het makkelijkst met een voorbeeld. Gister had ik het er zo bijstaan: http://i68.tinypic.com/14x0ym1.png
Met een tekenpoppetje probeer ik er nog wel wat anders mee te doen. Ik vind een tekenpoppetje na tekenen alleen wat saai :p

Oh, eigenlijk wat sanneb zegt. Daar kan ik me helemaal in vinden.

De dingen die ik zonder voorbeeld doe, zijn meestal fantasiebeesten of abstract.

@joey_lover: Niceee! Vind kleurtjes mooi! Benen hadden wel iets breder / groter gemogen denk ik, maar vind hem heel erg leuk uitkijken!
En ahhhh, dat gebeurde met potlood. Maar vind het echt waanzinnig wat jij met kleurtjes en potloden kan.

@eclair98: Wat misschien helpt met krasserig, is wat meer met het vachtje meegaan en wat lossere / kleinere stroken, maar ik vind hem erg leuk!

@Seven: Dat blauw doet je tekening echt goed!! Ik kijk alleen wat vreemd tegen de borstkas aan.

@sanneb: Niceee! Die kleuren zitten heel erg mooi!

Vind het ook tof om jullie feedback te lezen en grappig dat jullie juist de kleurenversie mooier vinden. Thanks ya'll! =D

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:27

@Pharootz die is ook heel goed gelukt. Ik teken ook veel na van een plaatje maar toch worden ze niet precies het zelfde. Het poesje wat ik nu getekend heb vond ik toen ik hem af had niet echt heel goed gelukt. Als ik er nu na kijk denk ik ja best redelijk. (Heb ik via youtube tipts gezocht)

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 17:58

Telpeva schreef:
Nynkemarit: die is gaaf zeg <3 hij heeft iets bekends maar ik kan het niet plaatsen... is de man een acteur of zanger oid? Dat hij niet helemaal klopt was mij niet opgevallen, pas toen je het zelf zei.

Het zijn Marie Avgeropoulos en Ricky Whittle, ook wel bekend als Octavia en Lincoln uit de serie the 100 :D

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:09

Ziet er allemaal weer super super leuk uit!!

Voor degene die geen inspiratie hebben weet ik nog wel een onderwerp.

Een fazant!

Weinig getekend en gaaf qua kleuren!!
Ben benieuwd wie er een fazant gaat maken!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:24

Leuk onderwerp ga ik eens naar kijken

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:43

Shettepret schreef:
Ziet er allemaal weer super super leuk uit!!

Voor degene die geen inspiratie hebben weet ik nog wel een onderwerp.

Een fazant!

Weinig getekend en gaaf qua kleuren!!
Ben benieuwd wie er een fazant gaat maken!

Ik ben nog bezig met 2 fazanten, maar ben er al bijna een jaar niet meer mee bezig geweest. :o
Mega groot doek is het, en ik zat te hannissen met de achtergrond.
stiekum zou ik graag de stijl van pompompom haar schilderij er wel in willen hebben...

Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 21:12

Ik loop alweer heel wat dagen achter door die examens := Donderdag is gelukkig mijn laatste (maar vrees dat dat een herexamen wordt :') )

8/365
Afbeelding

9/365
Afbeelding

10/365
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:45

Fazant
Afbeelding

Mijn nieuwe set is binnen gelijk ecen mee aan de gang gegaan door deze fazant te maken

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:08

Ooooh, die is gaaf Seven!!

Ik heb vandaag helemaal geen tijd en zin. Wil wel eens een keertje op een normale tijd naar bed vanavond := Dus alleen even wat snelle doodles. Wilde eens proberen of ik ook iets uit m'n hoofd op papier kon krijgen, dus zonder voorbeeld. Nog absoluut niet perfect, maar voor de eerste keer ben ik er best tevreden over. Denk dat ik dit wel wat vaker ga oefenen.

17/01
Afbeelding

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 23:33

Was net bezig aan mijn post met commentaar en moest juist vertrekken :+ wat vertraging opgelopen dus

@Seven; heel leuk die hond! de verhoudingen lijken alleen niet echt te kloppen maar so what. Toffe stijl :D

@RenskeFrea; ik heb ook problemen met foto's te vinden, ik word mijn eigen foto's al snel beu gekeken. Daarom zoek ik ook geregeld tussen stockfoto's op deviantart :J mooie schets :)

@Telpeva; heel leuk gedaan zo! mijn vriend heeft ook een airbrush liggen dacht ik.. misschien ook eens uitproberen :))

@Pharootz; wow zooo leuk gedaan! niets op aan te merken echt supergaaf!

@joey_lover; heel mooi gedaan :) vind dat echt leuk hoe je met een wit potlood de highlights hebt aangehaald +:)+ Dat hert vind ik trouwens ook suuupergaaf _/-\o_
En zijn het spelende katten de 12de? mijn favoriet tot nu toe denk ik!

@eclair98; ik vind dat krasserige juist wel leuk :) heb wel het gevoel dat je heel hard op je potlood hebt gedrukt bij deze tekening?

@Seven; hele leuke tekening! ik vind ook de borstkas te breed denk ik? maar het is sowieso een moeilijke houding.. petje af!

@sanneb; knap! leuk dat het eens een ander standpunt is dan 'normaal' :)

@mhollander; heel schattig :)) ik gebruik wel een foto als referentie ja (de meeste foto's heb ik zelf genomen)

Shettepret

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 07:10

Hij is gaaf geworden Seven!! Echt mooi met die kleuren!

Vind je schilderij in wording ook prachtig zwanepol!!

Ik vind je muisjes echt te schattig joeylover. Knap zo zonder referentie!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:40

Het valt mee hoe hard ik heb gedrukt, het zijn officieel potloden maar het lijkt wel krijt :')

Die muisjes zijn leuk!!!!!

18/365
Kameleon in pastel.
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 13:37

Herder
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 20:56

Deze is een sjabloon om te airbrushen :)
Hij bestaat uit 2 losse sjablonen, lichtgrijs en donkergrijs horen op 2 aparte vellen, maar als ik ze los van elkaar zou laten zien dan zou denk ik niemand de auto er in herkennen :D Hij zal later deze challenge vast nog wel als airbrush tekening voorbij gaan komen, daar had ik dit keer geen tijd voor. Mijn pc haperde enorm en dat heeft veel tijd opgeslokt, geloof het of niet hier heeft uren werk in gezeten :+ stomme pc.

9/180
Illustrator (digitaal)
Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 21:00

Telpeva: mooi hoor, met airbrush. Blijft dat altijd zo zacht of kun je er ook scherper mee doen? :) Je lijkt het al aardig onder de knie te hebben.
Pharootz: voor mijn ijsvogel kan dat kloppen van die details, het lijf was al verzadigd dus extra laagjes/kleuren pakten niet meer :P
Mooie creatie hoor, ik vind ook die met kleur het mooist, het maakt het nog veel levendiger.
joey_lover: leuk paardje hoor, die galoppeert zo je papier uit. En water tekenen is volgens mij wel een van de moeilijker dingen, zou ik wat meer tijd voor nemen dan 's avonds laat :j
eclair98: het konijn is mooi gelukt, hij is idd nog een beetje krasserig. Misschien helpt het om kortere kleinere streepjes te doen in de richting van de vacht elke keer, dan is het krasserige sneller een vachtstructuur. Oogje is goed gelukt.
Seven: leuk, jij hebt zo te zien al niet zoveel moeite met water :D Manen vind ik ook mooi, verder kloppen de verhoudingen niet helemaal, maar dat is niet storend.
sanneb: prachtig oogje is dit, en mooi oogpunt, je kan zo het hele hoofd erbij bedenken (moest ik wel even 2x op kijken, maar nu ik het eenmaal zie is het logisch :P)
mhollander: veel denken van hun eigen werk dat het niks is, en vinden andermans werk veel leuker, ik ook regelmatig :D Dus lekker door blijven gaan, want deze is juist heel erg schattig en die streepjes zijn ook echt tof gelukt.
Ik teken meestal vanaf een plaatje, dan lijkt het nog ergens op. Enige die uit mijn hoofd is is het zwarte paardje van dag 2, maar dan zijn ze dus al snel veel minder gedetailleerd. Tekenen van plaatjes is niks mis mee en hoe vaker je dat doet hoe makkelijker en sneller het gaat en je ingewikkelder verhoudingen kan maken, tot je net zo makkelijk iets uit het hoofd neer kan zetten :)
zwanepol, die fazanten zijn gaaf, zou leuk zijn als je die verder af maakt nog ja.
Titanic, mooie paardjes weer. zijn echt van die inkeurplaten. Ik heb echt te veel foto's, ook van paarden, dus meestal vind ik er wel iets tussen, maar nu ik andere dieren doe herontdek ik ineens allemaal foto's die ik op mijn computer heb staan, hartstikke leuk :D
Seven; ook leuk fazantje, die heeft echt zo'n blik van een fazant :P
joey_lover: die zijn lief! wat leuk gedaan, en knap zo uit het hoofd.
eclair98: die kameleon is leuk, je hebt ook echt hun specifieke oogopslag te pakken :)
Seven: de kleuren vind ik erg mooi, maar bij de mond klopt het niet helemaal voor mijn gevoel, waardoor hij niet helemaal gaat leven, maar knap is ie wel, doe ik je niet na :)

Mijne van gister en vandaag, weer niet zulke hoogstaande krabbeltjes. Ben nogal moe dus het lukt niet helemaal zoals ik het wil hebben.
Van gister is een baby eekhoorntje waar ik een foto van vond tussen mijn verzameling, de foto was zo ontzettend schattig <3 de tekening komt nog niet erg in de buurt :P
Van vandaag een Maraboe, die op zo'n briljante manier naar mijn camera keek. Ik had geen gum bij de hand, dus de mislukte lijntjes staan er ook gewoon bij :P

Afbeelding

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 22:50

Na een hele lange dag toch nog een snelle.
Trots dat ik het heb gedaan, maar het resultaat...

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:27

Hier ook een drukke dag

Hier mijn reactie rondje

Pharootz
Mooi werk ik vind die in kleur het mooiste
De neus oogt wat bol maar verder heel sterk

Joeylover
Ik kan ook hier enkel complimenten kwijt erg mooi zo simpel en toch zo veel details

Eclair
Wat krassig inderdaad maar toch duidelijk een konijn. Misschien het krassige omzetten in haartjes :D

Sanne
Mooie kleuren en weet die sterke pupil knap met zo weinig zo'n diepte te maken

Mhollander
Wat een leuke cartoon heel vrolijk

Zwanepol
Mooi al dat schilderij
De rechtse is kwa snavel misschien wat grof ben benieuwd wat je met de achtergrond gaat doen

Titanic
Mooie tekeningen weer
Vind de doorgetrokken lijnen zo leuk doet me denken aan streetart die ik eerder gezien heb

Joeylover
Wat een mooie studie van muizen ik hoop dat je die nog gaat uitwerken

Eclair
Mooie chameleon
Zat even te kijken hoe zit hij maar hij is andersom

Telpeva
Deze ga je deze dan uitwerken met airbrush?

Renskefrea
Leuke schetsen, ze kloppen anatomische nog niet helemaal maar dat komt vanzelf met deze challange :j
Ben benieuwd naar je vooruitgang

Sanne
Deze past er toch goed tussen je hebt er weer een mooi oog van gemaakt.
Leuk om ze straks naast elkaar te zien

Ik vond ergens een uurtje om aan een tweede ijsvogel te werken
Erg lastig vind ik de markers vooral omdat ik andersom moet werken, van licht naar donker terwijl ik normaal van donker maar licht werk

Afbeelding

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:31

Ik heb trump getekend, maar ik weet niet of ik hem moet plaatsen :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 23:32

Altijd plaatsen :j
Niemand z'n werk is perfect en ik ben reuze nieuwsgierig :o

Jeika