[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-17 19:46

IMANDRA schreef:
Ohhh en BuJo topic! Cool!

Ik hou er ook 1 bij:
[ [url=m/82Yoxt.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Xe2Vcx.jpg]Afbeelding[/url] ]
Twee delen per dag, een voor schooldingen en de ander voor privedingen!

[ [url=m/qv4tkf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/uQE8Ip.jpg]Afbeelding[/url] ]
One of many spreads :o. Beetje overboard gegaan met m'n washi haha.

[ [url=m/6draMH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ivm druk schooljaar heb ik deze aan t begin van t jaar in 1x gemaakt. Lekker simpel en strak. Inmiddels dus half vol, maar wil nu alweer een andere. Zit te kwijlen bij de nieuwe Rhodiarama Goalbook <3. Twijfel om die te halen voor als ik ga werken (nieuwe fase in je leven enzo), maar aan de andere kant is het zonde van deze haha.
Maar ik irriteer me zo aan de ghosting in mijn Leuchttrum!

Leuk om dingen van anderen te zien trouwens! Dat embossing ziet er zo gaaf uit! Embossing tools staan 'ineens' op m'n wishlist, lol. Net als zo'n minc foil applicator.. en meer bujo-ish dingen. Lol.

Door jou wil ik weer beginnen aan een BuJo. Echt schandalig dat ik als topic starter eigenlijk 0,0 heb gedaan met BuJo :') :') :')

IMANDRA

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 20:20

Haha ach het is wel veel werk om te starten idd. Ik heb het met een vriendin van me gedaan, lekker dagje BuJo'en! Motiveert wel haha

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-17 16:55

Ik ga ook weer journallen! Heb besloten een digitale te maken gezien ik mijn agenda heel ergens anders in heb dus eigenlijk gewoon een soort.. lijsten die ik bij houd. Ik maak hem via onenote!

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:26

Hi BuJo lovers,

Ik ben ook een fan van alles wat te maken heeft met pennen, tekenen, creatief zijn en tutten met whasi tape etc. en zo ben ik een poos geleden in een normaal schrift mijn eerste BuJo begonnen!

Dit bevalt zo goed, dat ik een mooi BuJo notitieboek wil aanschaffen, maar.... Mijn eisen lijstje is:
- Liever geen ringband, graag een harde kaft
- Afsluitbaar met een elastiek
- Dik, dotted papier (ik werk graag met markers en fine-liners, die moeten niet te erg doordrukken)
- Het liefst een effen kaft
- Makkelijk te bestellen (geen gedoe met buitenlandse webshops).

Ik had in dit topic al Moleskine en Leuchtturm voorbij horen komen, bevallen deze goed? Is er iemand die mij kan helpen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:29

Leuchtturm gebruik ik, maar omdat ik deze te veel vind doordrukken ga ik een eigen ontworpen bestellen op 170 grams papier.

Overigens vind ik Leuchtturm minder doordrukken dan Moleskine.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:47

Ik heb ook een Leuchtturm, vind het echt een top boekje, alleen inderdaad het doordrukken. Ik ben er inmiddels wel aan gewend geraakt maar ik zou ook liever hierna een boekje hebben wat niet doordrukt. Dus mochten jullie iets weten wat niet doordrukt, hoor ik het graag.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:56

Rhodia heeft heeeeeeeeeel goed papier. Ook hardcover ertussen, maar vooral softcover.
Kijk eens naar Rhodiarama goalbook :) dat is de Bujo versie ervan!

Veel beter papier dan leuchttrum, en de Rhodiarama wordt ook mijn volgende BuJo!
Penstore.nl heeft ze besteld en gaan ze ook verkopen :). Ik krijg een mailtje van ze wanneer ze binnen zijn!
Laatst bijgewerkt door IMANDRA op 22-06-17 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 21:57

Nuuna heeft heel dik papier, maar die moet je wel uit het buitenland halen/ bestellen. Is ook best prijzig. Heb er zelf geen nog nooit in een geschreven, dus ik kan jullie niet mijn eigen ervaring vertellen.

Bij mij ligt het door drukte een beetje stil, het kost dan toch te veel tijd en ik heb nog niet iets gevonden wat echt optimaal voor mij werkt. Ik zit erover te denken om alles er meteen in te tekenen tot het einde van het jaar en 'm dan als agenda te gebruiken.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:10

Felicxa schreef:
Nuuna heeft heel dik papier, maar die moet je wel uit het buitenland halen/ bestellen. Is ook best prijzig. Heb er zelf geen nog nooit in een geschreven, dus ik kan jullie niet mijn eigen ervaring vertellen.

Bij mij ligt het door drukte een beetje stil, het kost dan toch te veel tijd en ik heb nog niet iets gevonden wat echt optimaal voor mij werkt. Ik zit erover te denken om alles er meteen in te tekenen tot het einde van het jaar en 'm dan als agenda te gebruiken.

Nuuna kun je ook in Nederland bestellen ;) Ik heb hem bij DDKado besteld en de volgende dag in huis :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:11

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-17 22:27

Voor alcoholmarkers zijn de leuchtturms in elk geval niet geschikt, ze bloeden door en en de ghosting ermee is echt enorm. Ik heb mjn copics af en toe wel eens gebruikt (bij gebrek aan een viltstift of fineliner in x kleur bijvoorbeeld) maar voor tekeningen en veel gebruik vind ik ze ongeschikt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 00:19

WiancaR schreef:
De dotted van Rhodia heeft ook maar 90 grams papier? Dat is iets dikker als Leuchtturm (80 grams). Of komt er nog een andere versie?

Of je moet een andere versie dan deze bedoelen https://www.penstore.nl/papierwaren/not ... inas-zwart?

Papier is wel superieur aan dat van leuchttrum! Kijk de reviews maar haha. & de nieuwe versie had 90 grams dacht ik.
Nee maar Rhodia gebruikt clairefontaine papier, veel beter dan dat van leuchttrum. Heb zelf ook een pad van 80 dacht ik, en dat papier is ook beter dan die van leuchttrum ^^. Weinig tot geen ghosting, geen doordruk ^^.

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:09

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 10:43

Ik hoor juist slechte ervaringen over Rhodia, haha!
Dat de inkt er heel erg in zuigt en verspreidt.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 11:30

Maanlicht schreef:

Oh kan ik me dus totaal niet voorstellen haha. Rhodia zn blokken zijn gemaakt voor vulpennen en pointed dip pens enzo. Als ik naar mijn blok kijk, ik kan er alles mee! Heb nog nooit gehad dat t doordrukte

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 13:15

Oh dit is echt leuk! Later nog eens terug lezen, net even snel door gebladerd.

Wel iets waar ik denk ik echt veel mee ga kunnen. :j
Vooral om wat meer orde en overzicht te krijgen in mijn hoofd. Dit is dan ook nog eens een hele leuke manier!!

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:10

Hoe groot is het formaat van jullie BuJo nu? Ik heb een relatief klein boekje maar ik vind het aan de kleine kant. Nou vraag ik me af, wat is jullie favoriete maat?

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:24

Mijn eerste boekje was 21x14,5 fijn formaat alleen door de lijnen schreef ik te groot.

Nu stippen en het boekje is 22x16,5 en merk dat dit net even fijner is. Door de regel afstand schrijf ik kleiner en passen dingen beter.

Nog een greep uit mijn bujo:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 14:26

Aleeneh schreef:
Hoe groot is het formaat van jullie BuJo nu? Ik heb een relatief klein boekje maar ik vind het aan de kleine kant. Nou vraag ik me af, wat is jullie favoriete maat?

Ik heb A5! Hele fijne maat.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 15:22

IMANDRA schreef:
Aleeneh schreef:

Ik heb A5! Hele fijne maat.

De rhodiarama goalbooks zijn vanaf nu te koop op penstore.nl ! https://www.penstore.nl/papierwaren/not ... etjournals

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-17 17:34

Ik hoop een tussenweg gevonden te hebben. Ik vond het echt super om zelf te schrijven in mn BuJo, maar ik heb te veel te doen om het netjes op te schrijven. Toen heb ik besloten om zelf mn agenda te maken, zodat ik deze kon maken naar mn wensen. Ook dit was niet helemaal gunstig. Toen kwam ik bij een zweeds bedrijf uit waarbij je zelf je agenda helemaal kunt layouten en laten printen. Dit voor 30 euro incl verzendkosten. De levertijd is wel lang, maar het ziet er goed uit. Ik hoop dat het net zo fijn werkt als mn Bujo. :) Ik zal het jullie laten weten als ik m binnen heb.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 10:25

IMANDRA schreef:
Maanlicht schreef:

Oh kan ik me dus totaal niet voorstellen haha. Rhodia zn blokken zijn gemaakt voor vulpennen en pointed dip pens enzo. Als ik naar mijn blok kijk, ik kan er alles mee! Heb nog nooit gehad dat t doordrukte

http://www.fountainpennetwork.com/forum ... pointment/

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 12:00

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 15:42

De feathering bleek in de bovenstaande voorbeelden niet echt door het duwen veroorzaakt te worden maar door de inkt zelf (zie de druppel bovenaan de pagina, die is er niet ingeduwd maar erop gedropt); met andere inkt ging het wel goed. Los daarvan kun je door te hard duwen met een vulpen/kroontjespen de toplaag inderdaad het papier beschadigen, maar als de feathering zo wild is dan ligt het blijkbaar eerder aan de inkt zelf.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-17 17:13

Nee je hebt gelijk, ik zat op mobiel en toen was me de druppel niet opgevallen ^^.
Ik heb net de rhodiarama goalbook besteld, dus ben benieuwd :D