[CHALLENGE]2016: een tekening per dag/week

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:40

4/366

Niet zo fijn gelukt. Verhoudingen kloppen niet helaas. Maarja...zoiets gaat met vallen en opstaan :)

Afbeelding

MCSchout

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:53

Elsa 91: Mooi, voorkant van het hoofd is altijd lastig. Misschien een idee om de manen niet te veel zo langs het hoofd te laten gaan maar misschien ook een stukje er achter te laten vallen.

Selina: Mooie vleugels! En de voorbenen vind ik ook erg goed gelukt.

Ak145461: Oh die veer vind ik orgineel! Erg leuk gedaan. Ook dat de veer niet overal straks is maar ook een beetje uit elkaar staat vind ik een super tof detail!

Nellek_H: Leuk! Een Fries. Ik vind hem erg leuk maar misschien zijn z’n benen nog iets te kort in verhouding met de lengte van het lijf?

Jeika: Netjes hoor. Neusje vind ik leuk. Oortjes zijn altijd lastig. Probeer misschien eens wat losse schetsen te maken van paardenoren? Heeft mij enorm geholpen en gaf een grappig plaatje )een pagina vol oortjes).

JoycexEnya: Cool! Ik heb nog noit een repaint of iets dergelijks gedaan. Lijkt mij erg leuk om een keer te proberen.

Flux: Ah mooi! Vooral nummer vier vind ik erg leuk. Dat schuine oortje maakt het echt af.

Plovesb: iehfjreijfriejg ok, dit is dus srsly waar ik nou zo fan van ben. Topper! Wauw!

Gerlindie: Ik herken duidelijk de avatar stijl! Ziet er goed uit. De personages zijn ook goed herkenbaar.

Nayomie: Ondanks de verhouding vind ik de benen wel al de goeie kant op gaan!

Oh en hierbij nog mijn heks van vandaag (mijn vriend noemde haar zo toen hij zag waar ik mee bezig was :') ). Ik teken echt nooit mensen. Heb er gewoon echt een grote grote grote grote hekel aan. Maar ik heb besloten dat ik gewoon moet oefenen. Anders kom ik nooit verder. Volgende keer zet ik er gewoon een paardenhoofd op _O-

Afbeelding

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 00:54

Wauw, wat gaan jullie goed allemaal! *\o/*

En de comments ik ga deze pagina af en de vorige pagina voor nu:

@MCSchout: voor iemand die nooit mensen tekent vind ik dat je haar met een lekkere schwung hebt neergezet. En ik vind het leuk dat ze lacht.

@Nayomie : beweging zit er mooi in, ik mis alleen de borstpartij. Misschien volgende keer de horizon wat lager zetten, geeft een 'grootser'effect.

@elsa91: Mooi gedaan voor zo'n snelle schets!

@Selina: Gaaf! moeilijke pose, altijd lastig om dan de vleugels enigszins gelijk te krijgen.

@ak145461: Mooi! Ik vind die met de veer het leukste ontwerp en het veulen het mooist gemaakt. Dag 2 is schattig <3

@Nelleke_H: yayks, dat is een beetje het gevoel van vandaag, mooi weergegeven met zoveel losse lijnen.

@Jeika: wat een lieverd om te zien, mooi!

@JoycexEnya: ben beniewd hoe je deze gaat afmaken. grijsbont is zo mooi!

@flux: simpel maar doeltreffend, uitdrukking vind ik ook mooi gepakt van de laatste, ondeugend!

@plovesb: gewoon wauw. mooie stijl en zeer herkenbaar

@Gerlinde: Mooie uitdaging, zoveel portretten op 1 vel
-----------------------------------------------------------------------------------------------

Hier mijn 2,3,4 door drukte kan ik niet elke dag uploaden ben ik bang.

allemaal inkt en acryl op fotokarton A4. 3 en 4 vormen een tweeluikje.

2/366
Afbeelding

3/366
Afbeelding

4/366
Afbeelding

en nu op naar nr 5 :7

LexieFlexie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 09:02

Afbeelding

Oeps, 3 vergeten te uploaden. Hier is mijn 3!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:05

Ak...(kon je cijfers niet onthouden :D )
Ik vind die met de veer prachtig zeer origineel en super uitgevoerd

Nelleke
Mooi zo met dat zwarte en bruine, hoofd oogt wat groot maar toch mooi gedaan

Jeika
Erg moeilijk perspectief, het oog is vriendelijk en het hoofd klopt. Knap gedaan.

Joyceenya
Ik weet niet echt wat hier van te zeggen. Ga ervanuit dat hij nog niet klaar is.

Flux
3 het oog is mooi maar persoonlijk te donker ik mis de pupil en iris onderscheiding
4 zelfde gevoel met het oog verder vind ik hem erg mooi. Eigenwijs ogen met het koppie zo scheef

Plovesb
Wauw echt wauw prachtig opgezet en de verschillende technieken ja ik vind het prachtig

Gerlinde
Love avatar. Jammer dat je ze niet verder hebt uitgewerkt de belijning ziet er namelijk heel goed uit.

Nayomie
Mooi op gezet de achter benen zijn nog niet geheel kloppend de ene wat zonder sprong gewricht maar verder mooi gedaan

Mcschout
Mooi echt mooi, Losse stijl en toch zo detailvol ja echt top

Silverstorm
Prachtige werkjes je tweeluik is ook echt top. Ben benieuwd naar de volgende

Lexieflexie
Mlp is het eerste wat ik dacht leuke opzet, anatomische nog niet helemaal kloppend maar toch schattig en lief opgezet

Vandaag ben ik uit m'n comfortzone gegaan en heb een kat getekend, al dat haar pffff ben niet geheel tevreden maar toch ergens ook wel.

5/366

Afbeelding

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:49

Echt mooie plaatjes komen hier voorbij zeg!! Ik vind vooral de stile van Silverstorm en Seven echt super gaaf, maar iedereen heeft hier mooie tekeningen!

Mijn doel voor deze maand was eigenlijk alleen maar aquarel, maar dan zul je net zien dat het aquarel papier op is bij mij :') doel aangepast aan een maand lang Monty, mijn vorige pony tekenen. Volgende maand word het Larissa, mijn 'nieuwe' pony, en daarna aquarel denk ik.

Hier mijne van gisteren, ben nu bezig met die van vandaag. Even een snelle schets, op A4 papier. Ik had alleen een H potlood bij de hand, dus om echt de vacht goed te doen lukte me niet. Afbeelding

Nu die van vandaag af. Deze is nogal mislukt :') heb heel snel wat gekrast. Is uit het hoofd getekend. Op A5 formaat.
Afbeelding

Nienke15

Re: [CHALLENGE]2016: een paard per week

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:43

4/366
Afbeelding
Dit is die van gisteren, OI inkt en ecoline op beige papier.

Vanavond komt nummer 5 en dan zal ik ook even op anderen reageren (op dit moment even druk bezig mijn to do list af te werken := )

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 15:56

Nienke15 schreef:
4/366
[ Afbeelding ]
Dit is die van gisteren, OI inkt en ecoline op beige papier.

Vanavond komt nummer 5 en dan zal ik ook even op anderen reageren (op dit moment even druk bezig mijn to do list af te werken := )

Heel mooi werk! Absoluut een stijl wat ik graag zie :j

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:42

Ooo is dat mijn vriendje <3

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:17

Ik wil ook wel graag meedoen.
Is iedereen bezig met paarden?
Ik ben juist bezig met portretten. Moet wel eerst weer ontdekken hoe je ook alweer foto's plaatst☺️

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:23

sanneb schreef:
Ik wil ook wel graag meedoen.
Is iedereen bezig met paarden?
Ik ben juist bezig met portretten. Moet wel eerst weer ontdekken hoe je ook alweer foto's plaatst☺️

Ik ben ook bezig met portretten :)

Als je een bericht plaatst in het topic staat er onder in 'voeg foto's toe'. Daarna spreekt het voor zich

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:31

Nienke, die is eht prachtig. Gave stijl ook.

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:33

Mijn pc wil niet meewerken dus ik kan geen tekeningen maken :/

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:40

Heel gaaf Nienke!

zanakuzies schreef:
Mijn pc wil niet meewerken dus ik kan geen tekeningen maken :/

Ouderwets papier en potlood? :D

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:46

Nummer 5:
Ik probeer te leren inkleuren maar denk dat ik het weer bij schetsen houd. Dit motiveert niet echt.

Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:52

Waarom demotiveerd het je vind hem niet verkeerd hoor, mooi juist

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:56

Seven schreef:

Dank je, vind hem gewoon mislukt :+ Maar ik ben zo ongeveer extreem kritisch dus eer ik iets mooi vind := Challenge er voor mij bij: tevreden leren zijn :Y)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 17:58

Daar heb ik ook last van inderdaad. Vaak denk ik ja het is wel wat ik post het kijk 10 min later en denk pfff vreselijk :D

MillyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:03

Ik ben gisteren m'n foto vergeten te plaatsen :Y)
Ik zal hem er nu maar bij plaatsen dan..

4/366 zelf vind ik hem wel mooi
Afbeelding

5/366 hier vind ik de nek te lang, hoofd vind ik wel mooi :j
Afbeelding

selina mooi paardje!! Zelf zou ik het hoofd wel anders doen.
Nienke15 ik ben nu officieel jaloers _/-\o_ nee, maar heel erg mooi <3
LarissaJulia supermooi getekent :o alleen het hoofd moet denk ik iets groter?
seven erg lieve kat!! Verder kan ik daar niet echt iets over zeggen

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:16

vanaf pagina 23:
Elsa91 Voor een snelle schets vind ik hem echt niet slecht!
Selina Heel mooi :j Ik heb wel het idee dat ik een beetje raar tegen zijn rechterachterbeen aankijk
ak145461 Die van 2 januari is echt schattig <3 die van 3 en 4 zijn ook echt heel mooi, ook al ziet het er zonder achterbenen wel apart uit :+
NellekeH voor mijn idee lijkt het een beetje alsof hij van bovenaf in elkaar gedrukt is. Ik vind zijn hoofd wel echt mooi!
Jeika Zijn hoofd is inderdaad een beetje dik uitgevallen. ik wist eerst niet goed of ik nou van de voorkant of vanaf de zijkant tegen zijn hoofd aankeek :)
JoycexEnya Ziet er al goed uit :D
Flux Ik vind nummer 4 echt lief!
Plovesb Ik vind deze veruit je beste tot nu toe, hij is zo ooi _/-\o_
nayomie Zijn voorbeen is vooral wat te lang uitgevallen, en zijn hoofd + nek zijn misschien iets te dun, maar verder klopt hij volgens mij wel *D
MCschout Ik vind haar lijf heel mooi in verhouding,alleen haar hoofd is lichtelijk creepy :+
Silverstorm Ik vind je eerste twee tekeningen echt geweldig met zo'n mooie achtergrond, de derde en vierde spreken me iets minder aan omdat ik het zo wel extreem zwartwit vind worden
lexieflexie Zijn achterbenen zijn nu korter dan de voorbenen, misschien iets waar je de volgende keer op kan letten :D
Seven Ik vind hem echt heel mooi!
Larissajulia Ik vind je tweede tekening niet mislukt hoor, ziet er goed uit!
NIenke15 Echt heel mooi!
Selina Zijn hoofd lijkt iets scheef op zijn lichaam te staan, maar verder is hij wel mooi!
Martine12h Je eerste paard heeft n wel een heel breed front, maar die is inderdaad goed gelukt, en bij de tweede tekening sluit ik me bij jou zelf aan :D

Ik ben zelf weer verder gegaan met mijn tekening, als ik weer een grote stap vooruit ben, zal ik wel weer een keer een foto plaatsen :)

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 18:32

Selina schreef:
Seven schreef:

Dank je, vind hem gewoon mislukt :+ Maar ik ben zo ongeveer extreem kritisch dus eer ik iets mooi vind := Challenge er voor mij bij: tevreden leren zijn :Y)

Hier ook. Één ieniemieniefoutje die ik maak en dan kan de hele tekening soms opnieuw :')

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:08

Week 2/52

Afbeelding
Het hoofd vind ik zelf wel goed gelukt, de hals alleen niet zo. :') Dat heb ik eigenlijk bij al mijn paarden tekeningen, het hoofd lukt, de hals verpest het. :')

plovesb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:09

Nayomie: Verhoudingen zijn inderdaad nog niet helemaal lekker, en vind hem ook vrij 'eenvoudig'. Als-in ik zou meer contrast en schaduwen aanbrengen :) Lekker door blijven tekenen, komt goed!

MCSchout: Mooie tekening zeg! Vind het een hele leuke houding en qua verhouding en schaduwen etc vind ik hem heel mooi :) Kijk iets raar tegen haar gezicht aan maar kan mn vinger er niet op leggen.

SilverStorm: Ik ben fan van jouw werk! Niks op aan te merken, vind vooral de laatste twee erg mooi. Kan je prima op een doek van een meter maken en boven de bank hangen! :)

LexieFlexie: leuke tekening! Vind het een beetje een teckeltje van de paardenwereld haha.

Seven: Heel mooi en fijn kleurgebruik! Vind alleen zn pootjes een beetje weg vallen, verder een hele mooie tekening!

Larissajulia: Fijne tekeningen om naar te kijken, vind vooral de ogen erg goed gelukt

Nienke15: zoals ik al aangaf, prachtig! Hier kan ik naar blijven kijken, heel mooi gebruik van materialen :j

Selina: lekker door gaan met kleur! Vind hem ook zeker geslaagd hoor :)

martine12h: Mooi al hoor! ik vind ze allebei wel wat hoekig, tevens qua verhouding niet helemaal lekker ogen. Hoofdstel van het tweede paard wel goed gelukt!

Bij deze mijn nummer 5, helaas vandaag wat tijdgebrek dus geen spectaculaire van mijn kant. Het is een tekening gemaakt met stift en fineliner, volledig met kleine stipjes :)

Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:14

Nummer 5 :
Afbeelding

Ik zal straks wat commentaar geven :)

elle108030

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 20:15

mijn 5
Afbeelding