Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mieske200 schreef:Ik heb het nu al niet bij kunnen houden xd ik ga voor de één per maand, volledig uitgewerkt. Voor een collage met 12 paardentekeningen, hopelijk met vooruitgang :3
Telpeva schreef:Mieske200 schreef:Ik heb het nu al niet bij kunnen houden xd ik ga voor de één per maand, volledig uitgewerkt. Voor een collage met 12 paardentekeningen, hopelijk met vooruitgang :3
Mag ik een tip geven?
Ik denk heel vaak, meestal zo rond een uur of 10 in de avond 'oke weet je wat, ik ga die hele challenge niet meer redden, ik heb geen zin om te tekenen vanavond, f*** it'.
Maar ik moet zeggen, ik heb mij een paar keer echt er toe gezet om dan toch maar iets te tekenen, al is het maar een stomme schets of iets kleins waar je maar 5 minuten over doet. En als ik er op terug kijk dan zeg ik ja, het heeft soms echt veel moeite gekost, maar ik heb nu inmiddels wel alweer 16 tekeningen, die zou ik anders nooit hebben gemaakt.
Als je echt terug wilt vallen naar 1x per maand dan moet je je imo vrij voelen om dat te doen, en ik zal je ook zeker niet tegen houden máár wat je dan ook zult missen, is dat enorme gevoel van voldoening als je op je werk terug kijkt. En ik gun het je dat je ook dat toffe gevoel van die voldoening gaat ervaren! Het gevoel dat je niet opgegeven hebt, en de wetenschap dat je met elke tekening weer ietsje beter bent geworden met tekenen (dat ga je merken!) Dat gevoel is echt buitengewoon tof![]()
Don't give up! Je kan het!
Fnanne schreef:En soms lukt het gewoon niet... Maar omdat ik het idee al had dat deze challenge ook zou betekenen met de billen bloot te moeten ga ik 'm toch plaatsen.
17/365
[ [url=m/wcGLUY.jpg]Afbeelding[/url] ]
*gaat in hoekje zitten
ik heb ook al enkele gepost die ik echt... Echt vreselijk vind. Het leuke (en ook opbouwende, vind ik) is dat andere mensen het mee vonden vallen, en als ik het eerlijk mag zeggen, dan vind ik die van jou ook best mee vallen, ik vind hem iets heel liefs en rustigs hebben, het heeft wel wat imo.

Ik zal een poging doen mijn eigen initiatief vol te houden en iedere beoordeling weer aan een artiest te koppelen (als het me lukt haha)
Hier een Boktwiki linkje naar hoe je een mooi ruimtelijk paardenoog zou kunnen tekenen, door bokker Duke...
Mooi zijn ze weer, al vind ik bij de eenhoorn die de jambette doet, de slagschaduwen wel erg hard, hier door vallen de hoeven een beetje in het niet. De rest van de achtergrondkleuren is juist erg mooi pastel.. Dat monsterlijke eenhoornbeest is gewoon tof, niet echt iets op aan te merken (alhoewel; als je hem iets anatomisch correcter had willen maken; de neus lijkt me wat kort, i.c.m. de opengesperde mond lijkt dat nog erger..)
Die groene springt er mooi uit zo! Hier is de schaduw veel mooier, nu zie je de overgang van voeten en grond veel beter. De tweede had misschien iets meer kleur in de figuur kunnen hebben? Of in de bomenrij erachter.. omdat de lans/speer wel een andere kleur is. Verder niet veel op aan te merken!
Mooi hoe je met zulke 'simpele' penseelstreken zoveel diepte/reliëf kunt suggereren, het paard spat echt van het vel
Enige wat ik op te merken zou hebben, is dat het linkeroog een beetje extreem lijkt, door het donkere vlekje/stukje eronder. Net alsof er zijn neusbeen heel extreem bol is, snap je wel stuk ik bedoel? Ben niet zo goed in het omschrijven..
Het oog vind ik wel errug mooi geworden! 
De linkerwang is misschien wat breed aan de onderkant? Dat lijkt aan de rechterkant veel minder te zijn. Zou zo niet weten hoe je dat op moet lossen, behalve een foto zoeken en daar heel goed naar gaan zitten kijken,'n erg lastige houding!
en dat is dat van de Zonnestrijdwagen van Giovanni Battista Tiepolo, (close upje)
Ik weet zo 1 2 3 geen kunstenaar hierbij, dus maar gewoon een digitaal werk van een paard met meer manen dan die van jou
. Weet niet van wie, kan het niet lezen..
Lekker losjes en vlot.. De rechter heb ik niet veel op aan te merken, misschien dat je (dat lijkt iig zo) de achtergrond een beetje óver de oren heen hebt geschilderd? Dat is jammer, want nu lijken ze net wat te kort voor de rest van het paard.
Heb het idee dat je de foto die je als voorbeeld gebruikt hebt, een beetje een groothoekeffect heeft? De neus lijkt flink wat dichterbij dan de rest van het hoofd, daardoor zijn de verhoudingen wat weg en dat lijkt wat vreemd..
Het paard zelf is netjes qua verhoudingen, maar jammer dat zijn oren er niet meer op pasten.. Het oog is misschien een beetje klein, maar wel mooi levendig. De complementaire kleuren maken het wel mooi ruimtelijk, je mag misschien nog wat gedurfdere kleuren gebruiken, t'is wat tam nu.. (tenzij dat de bedoeling was uiteraard..
) Het is nu nog een beetje een ingekleurde lijntekening, je kan, met de kleuren als vlakken, veel meer een 3D effect creëren waardoor het nog levendiger wordt. Een mooi voorbeeld van een kunstenaar die geregeld met complementaire kleuren werkte, is natuurlijk Vincent van Gogh. (hier De barmhartige Samaritaan)
Ik vind hem juist mooi! Een paar kleine dingetjes waarvan ik denk "had ik liever anders gezien", maar wel mooi levendig en los hoor
De overgang van de ondergrond in de achtergrond in combinatie met de vagere (suggestie van) achterbenen is een beetje abrupt/te aanwezig vind ik, maar het paard zelf heb ik niks over aan te merken.. Ze hoeven niet allemaal op Gericault te lijken, o.a. Franz Marc heeft ook hele mooie paarden geschilderd!
Mijn oefenschetsen waren idd uit het hoofd, met uitzondering van die ene met het paard dat omhoog kijkt, daarbij heb ik een beetje afgekeken hoe de spieren e.d. op de onderkant van het hoofd er uit zien vanaf een plaatje. Want dat weet ik niet uit mijn hoofd (en paarden willen ook nooit even stil staan, als je daar wilt kijken
) _l_amanda_l_ schreef:yvanna: Zo, dat is ook wel even iets anders dan wat je normaal maaktHet paard zelf is netjes qua verhoudingen, maar jammer dat zijn oren er niet meer op pasten.. Het oog is misschien een beetje klein, maar wel mooi levendig. De complementaire kleuren maken het wel mooi ruimtelijk, je mag misschien nog wat gedurfdere kleuren gebruiken, t'is wat tam nu.. (tenzij dat de bedoeling was uiteraard..
) Het is nu nog een beetje een ingekleurde lijntekening, je kan, met de kleuren als vlakken, veel meer een 3D effect creëren waardoor het nog levendiger wordt. Een mooi voorbeeld van een kunstenaar die geregeld met complementaire kleuren werkte, is natuurlijk Vincent van Gogh. (hier De barmhartige Samaritaan)
_l_amanda_l_ schreef:Drawerlover: een tattoo, leuk! Door de overbelichte vlek rechts vallen er helaas een paar details weg, heb je geflitst? Ik neem aan dat de zwarte delen helemaal ingevuld zijn? Je zou misschien de volgede keer de ruimtes tussen het zwart in, wat groter kunnen laten. Nu lijkt het op sommige plekken alsof de zwarte vlakken elkaar alleen raken, omdat de punt van je stift(?) te dik was.. Het ontwerp zelf vind ik wel heel mooi gelukt!![]()
Iemand anders had je al voorbeelden van tattoo's laten zien, maar ook via zo'n soort zoekterm valt er genoeg aan mooie handige voorbeelden te vinden..
Telpeva schreef:Hihi jahoor! de kleur doet waarschijnlijk anders vermoeden, maar mijn 004/365 was eigenlijk een haflinger, ik ben alleen niet zo'n ster in kleuren kiezen en hij was te donker uitgevallen om door te kunnen als haflinger kleurtje
http://migaria.com/images/2015art/004.png
Ik heb er enkele uitgepikt voor zo ver ik kon terugscrollen!
Maar ik zit er nu nog eens naar te kijken, en ik vind het echt meevallen hoor
hij is echt niet slecht!
Daar zal je wel lang mee bezig zijn, dan vind ik het ook niet heel gek dat je het niet gaat redden om elke week zoiets te maken
Ik ben benieuwd naar hoe die wordt als hij af is, ik vind hem nu al gaaf!
die motiveerde mij om vandaag ook een eenhoorn te tekenen!
!

ik heb hier en daar laten weten dat ik elke dag een paard teken, en inmiddels druppelen de voorbeeldfoto's binnen van vriendinnen die hun lieveling graag nagetekend willen hebben. Enkele basis kleuren heb ik gecolorpickt, mengen en alles zelf gedaan en verzonnen.
ben benieuwd naar het veulentje :-D
de stijl van je drachtige paardje vind ik erg leuk; vrolijk werk 

aan mij, aan de kat etc.
yvanna schreef:Ben nog met de manen bezig dus die andere foto hoeft niet xD
[ [url=m/v8peex.jpg]Afbeelding[/url] ]
Slina schreef:yvanna schreef:Ben nog met de manen bezig dus die andere foto hoeft niet xD
[ [url=m/v8peex.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoewel ik het goed vind dat je ook andere kleuren dan bruin gebruikt, zou ik wel proberen te voorkomen dat het een duitse vlag-idee wordt. Dus niet zwart-rood-geel, maar hier een stukje rood, daar een stukje geel. Meer in vlekken.