[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mieske200

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:46

Ik heb het nu al niet bij kunnen houden xd ik ga voor de één per maand, volledig uitgewerkt. Voor een collage met 12 paardentekeningen, hopelijk met vooruitgang :3

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 11:54

Ga ren andere keer de details toevoegen.
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 12:14

Mieske200 schreef:
Ik heb het nu al niet bij kunnen houden xd ik ga voor de één per maand, volledig uitgewerkt. Voor een collage met 12 paardentekeningen, hopelijk met vooruitgang :3

Mag ik een tip geven?
Ik denk heel vaak, meestal zo rond een uur of 10 in de avond 'oke weet je wat, ik ga die hele challenge niet meer redden, ik heb geen zin om te tekenen vanavond, f*** it'.
Maar ik moet zeggen, ik heb mij een paar keer echt er toe gezet om dan toch maar iets te tekenen, al is het maar een stomme schets of iets kleins waar je maar 5 minuten over doet. En als ik er op terug kijk dan zeg ik ja, het heeft soms echt veel moeite gekost, maar ik heb nu inmiddels wel alweer 16 tekeningen, die zou ik anders nooit hebben gemaakt.

Als je echt terug wilt vallen naar 1x per maand dan moet je je imo vrij voelen om dat te doen, en ik zal je ook zeker niet tegen houden máár wat je dan ook zult missen, is dat enorme gevoel van voldoening als je op je werk terug kijkt. En ik gun het je dat je ook dat toffe gevoel van die voldoening gaat ervaren! Het gevoel dat je niet opgegeven hebt, en de wetenschap dat je met elke tekening weer ietsje beter bent geworden met tekenen (dat ga je merken!) Dat gevoel is echt buitengewoon tof :D

Don't give up! Je kan het!

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-15 13:43

En soms lukt het gewoon niet... Maar omdat ik het idee al had dat deze challenge ook zou betekenen met de billen bloot te moeten ga ik 'm toch plaatsen.

17/365

Afbeelding
*gaat in hoekje zitten :=

Mieske200

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 13:49

Telpeva schreef:
Mieske200 schreef:

Mag ik een tip geven?
Ik denk heel vaak, meestal zo rond een uur of 10 in de avond 'oke weet je wat, ik ga die hele challenge niet meer redden, ik heb geen zin om te tekenen vanavond, f*** it'.
Maar ik moet zeggen, ik heb mij een paar keer echt er toe gezet om dan toch maar iets te tekenen, al is het maar een stomme schets of iets kleins waar je maar 5 minuten over doet. En als ik er op terug kijk dan zeg ik ja, het heeft soms echt veel moeite gekost, maar ik heb nu inmiddels wel alweer 16 tekeningen, die zou ik anders nooit hebben gemaakt.

Als je echt terug wilt vallen naar 1x per maand dan moet je je imo vrij voelen om dat te doen, en ik zal je ook zeker niet tegen houden máár wat je dan ook zult missen, is dat enorme gevoel van voldoening als je op je werk terug kijkt. En ik gun het je dat je ook dat toffe gevoel van die voldoening gaat ervaren! Het gevoel dat je niet opgegeven hebt, en de wetenschap dat je met elke tekening weer ietsje beter bent geworden met tekenen (dat ga je merken!) Dat gevoel is echt buitengewoon tof :D

Don't give up! Je kan het!

Ja haha, maar ik heb liever dat ik maar 12 tekeningen van paarden maak in een jaar, maar dat ze wel mooi en afgewerkt zijn. Want mijn schetsen zijn zo geweldig niet xd

Hier ben ik nu mee bezig voor Januari;
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 14:08

Fnanne schreef:
En soms lukt het gewoon niet... Maar omdat ik het idee al had dat deze challenge ook zou betekenen met de billen bloot te moeten ga ik 'm toch plaatsen.

17/365

[ [url=m/wcGLUY.jpg]Afbeelding[/url] ]
*gaat in hoekje zitten :=

High five aan jou :+ ik heb ook al enkele gepost die ik echt... Echt vreselijk vind. Het leuke (en ook opbouwende, vind ik) is dat andere mensen het mee vonden vallen, en als ik het eerlijk mag zeggen, dan vind ik die van jou ook best mee vallen, ik vind hem iets heel liefs en rustigs hebben, het heeft wel wat imo.

Kom maar snel uit die hoek vandaan, het is daar eenzaam en donker. hier is het veel gezelliger!

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:06

hebben we dan allemaal het gevoel dat we nu even een diipje hebben? Interessant...

Hier 2 x aceo 6,4 x 8,9 cm
aquarel inkt en acryl vrij naar grottekeningen

2015-01-15
Afbeelding

2015-01-16
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 15:49

Weer meerdere tekeningen tegelijk zodat ik weer bij ben met posten.

013/365
Afbeelding
Hier vind ik echt niks aan, de breed en te kort hoofd. Max 10 minuten schets, ik zat in tijd nood (lees: het was 23:50 en ik wou slapen) Ware grootte.

014/365
Afbeelding
Cartoon versie van het bijrijdpaard van een vriendin. Een uurtje over gedaan, denk ik. Het origineel is 2x zo groot, verkleinen heeft de kwaliteit verslechterd. Ze is te dik, maar dat is de bedoeling want het paard 'in het echt' is dit jaar drachtig :)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:08

Telpeva: vind de 2e erg leuk! Leuke stijl. Doe je ook haflingers? O:)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 18:43

Hihi jahoor! de kleur doet waarschijnlijk anders vermoeden, maar mijn 004/365 was eigenlijk een haflinger, ik ben alleen niet zo'n ster in kleuren kiezen en hij was te donker uitgevallen om door te kunnen als haflinger kleurtje
http://migaria.com/images/2015art/004.png

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:12

Zo, het is alweer een week geleden dat ik mensen beoordeelt/commentaar gegeven heb, dus ik ga er weer eventjes voor zitten :D Ik zal een poging doen mijn eigen initiatief vol te houden en iedere beoordeling weer aan een artiest te koppelen (als het me lukt haha) :P

Hannah_Kika: de verhoudingen zijn al heel goed! Alleen het oog lijkt wel plat zo.. Je zou voor een volgende tekening kunnen proberen wat meer contrast erin te kunnen brengen en daarmee (dus de randen bv wat lichter dan de "pupil", en een duidelijk lichtpuntje) het wat levendiger te laten lijken. Plus over het laten zien van je tekening: Heb je geen whiteboard? Je kan de tekening nl. beter met magneetjes (of anders plakbandjes of punaises) vastzetten, nu heb je door wat er bovenaan op ligt, een grote schaduwvlek en lijkt het zo rommelig langs de randen.. En dat is zonde! Als je moeite steekt in je tekening, is het beter om hem zo netjes mogelijk te presenteren.. ;) Hier een Boktwiki linkje naar hoe je een mooi ruimtelijk paardenoog zou kunnen tekenen, door bokker Duke...

SilverStorm: Had niet gedacht dat jouw werkjes zo klein waren! Ze leken me groter, op de een of andere manier :+ Mooi zijn ze weer, al vind ik bij de eenhoorn die de jambette doet, de slagschaduwen wel erg hard, hier door vallen de hoeven een beetje in het niet. De rest van de achtergrondkleuren is juist erg mooi pastel.. Dat monsterlijke eenhoornbeest is gewoon tof, niet echt iets op aan te merken (alhoewel; als je hem iets anatomisch correcter had willen maken; de neus lijkt me wat kort, i.c.m. de opengesperde mond lijkt dat nog erger..)
Hierbij een kunstenaar die ik wel passend vind, Jennifer Meyer... Check haar site ook even, ze maakt echt supergave illustraties :)

Drawerlover: een tattoo, leuk! Door de overbelichte vlek rechts vallen er helaas een paar details weg, heb je geflitst? Ik neem aan dat de zwarte delen helemaal ingevuld zijn? Je zou misschien de volgede keer de ruimtes tussen het zwart in, wat groter kunnen laten. Nu lijkt het op sommige plekken alsof de zwarte vlakken elkaar alleen raken, omdat de punt van je stift(?) te dik was.. Het ontwerp zelf vind ik wel heel mooi gelukt! :j
Iemand anders had je al voorbeelden van tattoo's laten zien, maar ook via zo'n soort zoekterm valt er genoeg aan mooie handige voorbeelden te vinden.. :)

SilverStorm: nóg kleiner, tjonge! Het lijken wel ATC's zo.. (aceo? is dat hetzelfde?) (jammer dat dat topic overleden is, dat was leuk!) Ik had op je eerdere post al commentaar gegeven dus hou het nu even kort :D Die groene springt er mooi uit zo! Hier is de schaduw veel mooier, nu zie je de overgang van voeten en grond veel beter. De tweede had misschien iets meer kleur in de figuur kunnen hebben? Of in de bomenrij erachter.. omdat de lans/speer wel een andere kleur is. Verder niet veel op aan te merken!

Fnanne: weer een Gericault, je bent op dreef! ;) Mooi hoe je met zulke 'simpele' penseelstreken zoveel diepte/reliëf kunt suggereren, het paard spat echt van het vel :j Enige wat ik op te merken zou hebben, is dat het linkeroog een beetje extreem lijkt, door het donkere vlekje/stukje eronder. Net alsof er zijn neusbeen heel extreem bol is, snap je wel stuk ik bedoel? Ben niet zo goed in het omschrijven.. :') Het oog vind ik wel errug mooi geworden!

Telpeva: Wauw, deze houding is wel een enorme uitdaging! Heb je hem nagetekend of uit het hoofd? De hoek van de kaak is bijna onmogelijk correct te krijgen, maar voor een schets wel een erg goede oefening! Je zou de ècht donkere stukken misschien nog een nóg donkerdere kleur kunnen geven, daardoor kan je wat meer "vorm" creëren bij de kaak/hals. Ook denk ik dat de hels misschien wat te rond is, dat stukje links? Daar zit een beetje een slag in, op dezelfde hoogte als het opgeheven been, hierdoor lijkt het wat vreemd. Verder is het werk natuurlijk nog niet af, dus ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden! :)
De schets eronder is een hele goede manier om de anatomie te leren, en het gaat je niet verkeerd af heb ik het idee :D De linkerwang is misschien wat breed aan de onderkant? Dat lijkt aan de rechterkant veel minder te zijn. Zou zo niet weten hoe je dat op moet lossen, behalve een foto zoeken en daar heel goed naar gaan zitten kijken,'n erg lastige houding!
Er is één schilderij (of eigenlijk, een fresco) waar ik meteen aan moest denken, als het om lastige houdingen gaat :D en dat is dat van de Zonnestrijdwagen van Giovanni Battista Tiepolo, (close upje)

xCynthiaVos: mooi werkje! De achtergrond stoort me wel een beetje, de zon is nogal "nep" maar zeer aanwezig, die had je beter wat geleidelijker over kunnen laten gaan of gewoon weg kunnen laten, vind ik.. Paard niet echt wat op aan te merken, mooie strakke tekening! De staart is misschien wat simpel/kort, lijkt me dat het een Arabier moet zijn? Die mag dan misschien een wat enthousiaster wapperend exemplaar hebben... :P Ik weet zo 1 2 3 geen kunstenaar hierbij, dus maar gewoon een digitaal werk van een paard met meer manen dan die van jou :+. Weet niet van wie, kan het niet lezen..

Pluizebolpum: leuk om eens iets in een heel andere stijl van je te zien!
Lekker veel contrast, daar hou ik van :D Lekker losjes en vlot.. De rechter heb ik niet veel op aan te merken, misschien dat je (dat lijkt iig zo) de achtergrond een beetje óver de oren heen hebt geschilderd? Dat is jammer, want nu lijken ze net wat te kort voor de rest van het paard.
De linker vind ik wat minder, de opzet is heel goed (de lichte en donkere vlakken in het geheel en de vorm van de kaak/neus/oog). Het tekort aan manen stoort me niet, maar de combinatie van de vreemde vorm van de nek/bovenkant in combinatie met het rechteroor, geeft dat het niet helemaal lekker kijkt..
Ze doen me beiden een beetje denken aan een werk van Robin Palanker, genaamd Amo, amas, amat. (kan er helaas geen grotere versie van vinden)

ginger18: het hoofd is inderdaad al flink goed gelukt! . Als je nog niet heel veel geschilderd hebt (?), is een zijaanzicht van een hoofd misschien wat makkelijker om mee te oefenen? Dan zit je niet zo met de scherptediepte en zo'n achterlijf waar je aan "vast zit" :D Heb het idee dat je de foto die je als voorbeeld gebruikt hebt, een beetje een groothoekeffect heeft? De neus lijkt flink wat dichterbij dan de rest van het hoofd, daardoor zijn de verhoudingen wat weg en dat lijkt wat vreemd..
Je schildertechniek lijkt me al heel aardig, gewoon veel oefenen! Als voorbeeld geef ik hierbij weer eentje van Da Vinci; Study of a horse. Omdat Da Vinci een hele duidelijke verzameling schetsen heeft, die je heel goed als voorbeeld kan gebruiken :j

yvanna: Zo, dat is ook wel even iets anders dan wat je normaal maakt ;) Het paard zelf is netjes qua verhoudingen, maar jammer dat zijn oren er niet meer op pasten.. Het oog is misschien een beetje klein, maar wel mooi levendig. De complementaire kleuren maken het wel mooi ruimtelijk, je mag misschien nog wat gedurfdere kleuren gebruiken, t'is wat tam nu.. (tenzij dat de bedoeling was uiteraard.. ;) ) Het is nu nog een beetje een ingekleurde lijntekening, je kan, met de kleuren als vlakken, veel meer een 3D effect creëren waardoor het nog levendiger wordt. Een mooi voorbeeld van een kunstenaar die geregeld met complementaire kleuren werkte, is natuurlijk Vincent van Gogh. (hier De barmhartige Samaritaan)

Fnanne, had er nou gewoon niks bij gezegd... ;) Ik vind hem juist mooi! Een paar kleine dingetjes waarvan ik denk "had ik liever anders gezien", maar wel mooi levendig en los hoor :j De overgang van de ondergrond in de achtergrond in combinatie met de vagere (suggestie van) achterbenen is een beetje abrupt/te aanwezig vind ik, maar het paard zelf heb ik niks over aan te merken.. Ze hoeven niet allemaal op Gericault te lijken, o.a. Franz Marc heeft ook hele mooie paarden geschilderd! :)

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:24

Oei... die fresco is wel heel gaaf, helemaal mijn ding inderdaad om een paard in zo'n onmogelijke houding uit te beelden :D Mijn oefenschetsen waren idd uit het hoofd, met uitzondering van die ene met het paard dat omhoog kijkt, daarbij heb ik een beetje afgekeken hoe de spieren e.d. op de onderkant van het hoofd er uit zien vanaf een plaatje. Want dat weet ik niet uit mijn hoofd (en paarden willen ook nooit even stil staan, als je daar wilt kijken :') )

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:36

_l_amanda_l_ schreef:
yvanna: Zo, dat is ook wel even iets anders dan wat je normaal maakt ;) Het paard zelf is netjes qua verhoudingen, maar jammer dat zijn oren er niet meer op pasten.. Het oog is misschien een beetje klein, maar wel mooi levendig. De complementaire kleuren maken het wel mooi ruimtelijk, je mag misschien nog wat gedurfdere kleuren gebruiken, t'is wat tam nu.. (tenzij dat de bedoeling was uiteraard.. ;) ) Het is nu nog een beetje een ingekleurde lijntekening, je kan, met de kleuren als vlakken, veel meer een 3D effect creëren waardoor het nog levendiger wordt. Een mooi voorbeeld van een kunstenaar die geregeld met complementaire kleuren werkte, is natuurlijk Vincent van Gogh. (hier De barmhartige Samaritaan)

dankje wel voor het commentaar!! hoe bedoel je dat met het vlakken?
ja normaal eb ik er geen tidj voor maar had nu watmeer tijd om te schilderen/ tekenen

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:40

_l_amanda_l_ schreef:
Drawerlover: een tattoo, leuk! Door de overbelichte vlek rechts vallen er helaas een paar details weg, heb je geflitst? Ik neem aan dat de zwarte delen helemaal ingevuld zijn? Je zou misschien de volgede keer de ruimtes tussen het zwart in, wat groter kunnen laten. Nu lijkt het op sommige plekken alsof de zwarte vlakken elkaar alleen raken, omdat de punt van je stift(?) te dik was.. Het ontwerp zelf vind ik wel heel mooi gelukt! :j
Iemand anders had je al voorbeelden van tattoo's laten zien, maar ook via zo'n soort zoekterm valt er genoeg aan mooie handige voorbeelden te vinden.. :)

die overbelichte vlekjes komen door slecht licht. Ik kan geen flitser gebruiken op mijn mobiel omdat ik alleen de 'selfie' camera kan gebruiken. En ja de zwarte delen zijn helemaal ingevuld. Komt weer door dat licht. En ja die punt dat had ik beter moeten inschatten.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 20:40

Telpeva schreef:
Hihi jahoor! de kleur doet waarschijnlijk anders vermoeden, maar mijn 004/365 was eigenlijk een haflinger, ik ben alleen niet zo'n ster in kleuren kiezen en hij was te donker uitgevallen om door te kunnen als haflinger kleurtje
http://migaria.com/images/2015art/004.png

Zijn idd niet echt de haflinger kleurtjes :P

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 23:42

Weer een snelschets. Hoop binnenkort weer wat meer tijd te hebben :)
Afbeelding

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 00:40

Bedankt voor de uitgebreide reactie Amanda.
Ik schilder inderdaad nog niet zo lang, dit is mijn 4e schilderij.
En ja het was inderdaad nog een veel te moeilijke houding en ik ga vanaf nu moeilijke houdingen proberen met potlood of stift. Met de acryl ga ik het even wat simpeler houden voor nu.

Dianne, leuk hoor voor een snelle schets, ik vind dat sowieso leuk met stift.

Telpeva, die cartoon is echt super leuk.

Ik heb ook nog een simpele tekening gemaakt met stift, met een wat moeilijkere houding.
Wel 18 plus haha, mijn verzorg tinker die gedekt word. Als het veulen er is zal ik die ook tekenen.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 01:39

Ginger18 jij durft zeg! :wow:

Ik wil ook nog even iets uitgebreider reageren :D Ik heb er enkele uitgepikt voor zo ver ik kon terugscrollen!

Pluizebolpum: leuk hoe simpele lijnen toch heel veel kunnen zeggen, de lijnen lijken heel grof maar ze zijn het toch niet want je ziet precies wat het moet uitbeelden. Vind ik leuk! Bij de eerste (wit paard met de zwarte achtergrond) is de achtergrond een beetje apart, heb je die op stof gemaakt oid? of is dat papier dat door het vocht is gaan kreukelen? ergens vind ik het wel leuk want het paard zit precies in het centrum van die soort van kreukel ster (snap je wat ik daarmee bedoel?)

Ginger18: (over te tekening met het enkele paard) wat mij een beetje afleid zijn de ogen, die maken haar een beetje scary bijna omdat beide ogen een andere kant op kijken. Het kleurgebruik vind ik leuk en ook interessant om naar te kijken, ook vind ik het leuk hoe de kleuren lichter worden bij het lichaam, vergeleken met het hoofd.

Yvanna: De spullen die er voor liggen, zijn dat de spullen die je gebruikt hebt? toen ik naar het paard keek dacht ik dat hij geschilderd was, maar dat is hij geloof ik niet? En ehm... wat voor materiaal heb je gebruikt om die achtergrond zo te krijgen, ik vind hem heel mooi en subtiel. I like it :~

Fnanne: op jouw tekening heb ik eerder vandaag eigenlijk al gereageerd :D Maar ik zit er nu nog eens naar te kijken, en ik vind het echt meevallen hoor :(:) hij is echt niet slecht!

Mieske200: ik kan er nog niet veel over zeggen omdat het natuurlijk een WIP is, maar woei, wat een detail :~ Daar zal je wel lang mee bezig zijn, dan vind ik het ook niet heel gek dat je het niet gaat redden om elke week zoiets te maken :) Ik ben benieuwd naar hoe die wordt als hij af is, ik vind hem nu al gaaf!

SilverStorm: Hihi ik heb de originelen een keer gezien op vakantie, gaaf he die grot tekeningen! Ik herkende de stijl meteen! de 2e moest ik even 2x bekijken, is dat nu een paard in een paard? heel abstract, leuk verzonnen! En nog even een reactie op een van je eerdere tekeningen: die evil eenhoorn is leuk :# die motiveerde mij om vandaag ook een eenhoorn te tekenen!

DianneM: die is goed gelukt zeg voor een pen tekening, bij mij wordt dat meestal een hoop gekras om gemaakt fouten te verbloemen. Bij die van jou zie ik dat vrijwel niet! heb je die serieus in 1x helemaal zo gemaakt zonder fouten? want zo ja, ik doe het je niet na :)!

ginger18:
Speciaal voor jouw tekening een achtergrondmuziekje <<)

Dan nog even 2 van mij, morgen post ik een laatste keer 2 tekeningen tegelijk, en dan ben ik voorlopig weer even bij :D

015/365
Afbeelding
Bijrijdpaard van een vriendin :D ik heb hier en daar laten weten dat ik elke dag een paard teken, en inmiddels druppelen de voorbeeldfoto's binnen van vriendinnen die hun lieveling graag nagetekend willen hebben. Enkele basis kleuren heb ik gecolorpickt, mengen en alles zelf gedaan en verzonnen.

016/365
Afbeelding
Verzorgveulen van een andere vriendin, opnieuw alleen enkele basiskleuren gecolorpickt/gejat van een bestaande foto. Voor de rest een eigen invulling op gebied van kleur.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 10:28

Zal vanavond even wat uitgebreider reageren, met name op de kunstwerken boven mijn krabbel...

Ooh Telpeva, ik maak heus wel fouten met de schetsen hoor, kunst is alleen om ze juist niet proberen te verbloemen :')
Mooie werkjes van jou, ik zou alleen proberen wat meer contrastkleur te gebruiken, daar wordt het beeld scherper van. Nu is alles een beetje blurry. Wees niet bang om een ander penseel te pakken.

Hihi Ginger :-) ben benieuwd naar het veulentje :-D

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 14:23

*klimt uit donker hoekje... :)

Silverstorm ook een dipje? Nee toch? Met name de tweede vind ik erg goed!
Telpeva: dankjewel :) de stijl van je drachtige paardje vind ik erg leuk; vrolijk werk :)
Amanda: dank voor je fijne commentaar :)
DianneM: niks mis met zulke vlotte schetsen toch? Tipje zou zijn het arceren: om dat mee te laten lopen in de vorm.
Ginger: het simpele van jouw manier van tekenen vind ik erg leuk :)
Telpeva: de tweede vind ik qua kleur erg aansprekend :)

Afbeelding
18/365
Acryl en markers op papier.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:45

Fnanne, mooi gedaan zo met die outlines in blauw en wit, daardoor springt hij er echt uit.
Telpeva jouw nummer 16 vind ik persoonlijk veel aansprekender dan nummer 15, komt denk ik omdat ik wel van heldere kleuren houdt.
En nr. 16 kijkt je echt aan.
Nr. 13 doet me niet zoveel, maar 14 vind ik dan weer heel mooi, beetje cartoonesk.
Ginger 18 :')
DianaM, Is weer mooie snelschets hoor, ik hou van zwart wit schetsen.
SilverStorm, wat leuk gedaan, die grot tekeningen.
Mieske, wauw! Ben benieuwd naar het eind resultaat.
Fnanne, en toch heeft je nr 17 ook wel wat.
Yvanna, die van jou kijkt echt zo van, he! jij daar en trekt nog net zijn wenkbrauw niet op. Heeft leuke uitstraling.

Tekenspullen (althans deel ervan) terug gevonden!!! (helaas niet mijn B potloodjes)
Dus mijn nog nooit gebruikte pastel krijtjes maar eens gaan proberen.
Probleem waar ik tegen aanloop, het zijn krijtjes, je kan er niet heel naukeurig mee tekenen.
Overal zit nu pastel krijt :+ aan mij, aan de kat etc.
Heb nog overwogen de tekening van outlines te voorzien gewoon met zwart, denk dat ik hem dan mooier vind.
Beentjes lijken wat te dun, maar als ik daar nog aan ga rommelen wordt het ook alleen maar een hoop geveeg. Het licht kwam op de foto van achteren vandaar de lichtere accenten op de beentjes, maar daardoor lijken ze weer te dun.
Achtergrond, tja, had het beter wit kunnen laten, maar dan viel deel van de snuit en voorborst weg.
Hier dus tekening 5 (ik ga voor de 1 x per week) op een A3 papier.
Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:05

Dankjewel!sjovir
Mooi getekend!!

Ik dacht laat ik eens met kleuren klooien. Geen goed plan geweest en toen hij toch al verpest was waarom zou ik de achtergrond dan ook niet verpesten xD wel kleurrijk!

Hij is vrolijk maar ook lachwekkend.

Afbeelding

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:11

Ben nog met de manen bezig dus die andere foto hoeft niet xD
Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:20

yvanna schreef:
[ [url=m/v8peex.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoewel ik het goed vind dat je ook andere kleuren dan bruin gebruikt, zou ik wel proberen te voorkomen dat het een duitse vlag-idee wordt. Dus niet zwart-rood-geel, maar hier een stukje rood, daar een stukje geel. Meer in vlekken.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 18:23

Slina schreef:
yvanna schreef:
[ [url=m/v8peex.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoewel ik het goed vind dat je ook andere kleuren dan bruin gebruikt, zou ik wel proberen te voorkomen dat het een duitse vlag-idee wordt. Dus niet zwart-rood-geel, maar hier een stukje rood, daar een stukje geel. Meer in vlekken.

Ja maar dan heb uk denk ik n voorbeeld foto nodig