Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Mieske200 schreef:Ik heb het nu al niet bij kunnen houden xd ik ga voor de één per maand, volledig uitgewerkt. Voor een collage met 12 paardentekeningen, hopelijk met vooruitgang :3
Telpeva schreef:Mieske200 schreef:Ik heb het nu al niet bij kunnen houden xd ik ga voor de één per maand, volledig uitgewerkt. Voor een collage met 12 paardentekeningen, hopelijk met vooruitgang :3
Mag ik een tip geven?
Ik denk heel vaak, meestal zo rond een uur of 10 in de avond 'oke weet je wat, ik ga die hele challenge niet meer redden, ik heb geen zin om te tekenen vanavond, f*** it'.
Maar ik moet zeggen, ik heb mij een paar keer echt er toe gezet om dan toch maar iets te tekenen, al is het maar een stomme schets of iets kleins waar je maar 5 minuten over doet. En als ik er op terug kijk dan zeg ik ja, het heeft soms echt veel moeite gekost, maar ik heb nu inmiddels wel alweer 16 tekeningen, die zou ik anders nooit hebben gemaakt.
Als je echt terug wilt vallen naar 1x per maand dan moet je je imo vrij voelen om dat te doen, en ik zal je ook zeker niet tegen houden máár wat je dan ook zult missen, is dat enorme gevoel van voldoening als je op je werk terug kijkt. En ik gun het je dat je ook dat toffe gevoel van die voldoening gaat ervaren! Het gevoel dat je niet opgegeven hebt, en de wetenschap dat je met elke tekening weer ietsje beter bent geworden met tekenen (dat ga je merken!) Dat gevoel is echt buitengewoon tof![]()
Don't give up! Je kan het!
Fnanne schreef:En soms lukt het gewoon niet... Maar omdat ik het idee al had dat deze challenge ook zou betekenen met de billen bloot te moeten ga ik 'm toch plaatsen.
17/365
[ [url=m/wcGLUY.jpg]Afbeelding[/url] ]
*gaat in hoekje zitten
_l_amanda_l_ schreef:yvanna: Zo, dat is ook wel even iets anders dan wat je normaal maaktHet paard zelf is netjes qua verhoudingen, maar jammer dat zijn oren er niet meer op pasten.. Het oog is misschien een beetje klein, maar wel mooi levendig. De complementaire kleuren maken het wel mooi ruimtelijk, je mag misschien nog wat gedurfdere kleuren gebruiken, t'is wat tam nu.. (tenzij dat de bedoeling was uiteraard..
) Het is nu nog een beetje een ingekleurde lijntekening, je kan, met de kleuren als vlakken, veel meer een 3D effect creëren waardoor het nog levendiger wordt. Een mooi voorbeeld van een kunstenaar die geregeld met complementaire kleuren werkte, is natuurlijk Vincent van Gogh. (hier De barmhartige Samaritaan)
_l_amanda_l_ schreef:Drawerlover: een tattoo, leuk! Door de overbelichte vlek rechts vallen er helaas een paar details weg, heb je geflitst? Ik neem aan dat de zwarte delen helemaal ingevuld zijn? Je zou misschien de volgede keer de ruimtes tussen het zwart in, wat groter kunnen laten. Nu lijkt het op sommige plekken alsof de zwarte vlakken elkaar alleen raken, omdat de punt van je stift(?) te dik was.. Het ontwerp zelf vind ik wel heel mooi gelukt!![]()
Iemand anders had je al voorbeelden van tattoo's laten zien, maar ook via zo'n soort zoekterm valt er genoeg aan mooie handige voorbeelden te vinden..
Telpeva schreef:Hihi jahoor! de kleur doet waarschijnlijk anders vermoeden, maar mijn 004/365 was eigenlijk een haflinger, ik ben alleen niet zo'n ster in kleuren kiezen en hij was te donker uitgevallen om door te kunnen als haflinger kleurtje
http://migaria.com/images/2015art/004.png
yvanna schreef:Ben nog met de manen bezig dus die andere foto hoeft niet xD
[ [url=m/v8peex.jpg]Afbeelding[/url] ]
Slina schreef:yvanna schreef:Ben nog met de manen bezig dus die andere foto hoeft niet xD
[ [url=m/v8peex.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hoewel ik het goed vind dat je ook andere kleuren dan bruin gebruikt, zou ik wel proberen te voorkomen dat het een duitse vlag-idee wordt. Dus niet zwart-rood-geel, maar hier een stukje rood, daar een stukje geel. Meer in vlekken.