Zit op ipad.. Maar mijn site met foto's staat in mijn onderschrift!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

. Er zijn nu 53 naalden af van de 90 voor het heupstuk. Gelukkig duurt het nog even voor ik deze aan zal (moeten) doen. Breit wel lekker maar de pijpen zullen wel een tijdje duren voor die af zijn!
. Niet dat iemand het zal zien behalve mijn man (en ik uiteraard) maar het gaat om het idee! Ik heb het aan 3 mensen verteld in het dorp dus binnenkort weet het hele dorp het
. Iemand vroeg of ik er ook voeten aan ga breien. Nee dus. Zou natuurlijk wel kunnen maar wegens hygiëne doe ik dat maar niet. Deze legging kan ik 4 dagen dragen in geval van kou. Maar 4 dagen dezelfde sokken dragen
, echt niet. Wie weet hou ik genoeg Alpaca over om bijpassende sokken te breien. En anders heb ik nog grijze Alpaca en 2 bollen sokkenwol van dezelfde kleur voor sokken. Die sokken kunnen wel met grijze Alpaca want in de sokkenwol zit tenslotte ook grijs!
Ik lig in een deuk wat het weer betreft: vorige week zondag en maandag was het wat minder. Precies in die 2 dagen heb ik een korte broek gemaakt voor het werk. Toen heb ik dus niet gebreid aan deze legging. Daarna ben ik weer gaan breien en werd het stralend weer. Met temperaturen rond de 20-25 is het lekker werken buiten hoor
. Ik begin al aardig te verkleuren. 
Maar elk paard kan natuurlijk schrikken.
Enne, dank je voor je breiwerk met weersinvloed alvast 
. Afgelopen vrijdag bij de plaatselijke schaapscheerder 2 ruwe vachten gekocht; 1 voor mijn moeder en 1 voor mij. De mijne staat nu in de 1e (was)week, daarna uitspoelen. Water was binnen 10 seconden of zo ongelooflijk smerig. Na het spoelen moet de vacht drogen (hoop dat het lukt voor de komende regenbuien!) en daarna spinnen
. En pas ná het spinnen de wol wassen... Als er in het proces niets misgaat, kan ik na het wassen een trui of vest gaan breien. Behoorlijk intensief vóór je een breidraad hebt
. Maar je krijgt op deze manier wel een ongelooflijk fijn kledingstuk wat jaaaaaaaren meegaat! Het spinnewiel is al van zolder gehaald, ik heb een origineel spinstoeltje gekocht en nu is het wachten tot de vacht klaar is om te verwerken.
Gaaf hoor, dat je zelf gaat spinnen! Vriendin van me doet dat ook en die doet het zelfs wel eens van hondenhaar. Heeft ook heel mooi garen 

Nu weer energie vinden om iets te gaan breien ofzo...
. Het is wel een paar jaar geleden dus zal eerst "prutsen" worden.... Ik heb net de vacht uitgespoeld dus die moet nu drogen. Ja regen
. Ik had net bij het bezorgen al wat spetters! Maar nu is het droog. En als ik me niet vergis, komen de ergste buien woensdagavond. Tegen die tijd hoop ik wel dat de vacht buiten droog is hoor
.
. Mooie foto's gezien op FB!
. Vanmorgen voor ik ging werken nog weer omgedraaid (vannacht buiten gelaten) en vanmiddag nog een keer omgedraaid. Na het werken heb ik er ook nog niet naar gekeken.
. Op het heetst van de dag met 50 kilo fietsen
. Maar wij hebben nauwelijks wind in de tuin... En toch gaat de vocht morgen in de 2 grote kuipen de schuur of zo in, al dan niet volledig droog. Ik wil niet hebben dat die vacht nat regent want dan droogt hij nooit

fantastique schreef:Heb even een vraagje,
Ik wil graag gaan breien met een rondbreinaald.
Nu was ik aan het kijken op internet, maar je hebt verschillende lengtes?
Wat is de meest voorkomende lengte?
Of hoe werkt zoiets?