Ik zou heel graag een soort hemdje willen haken, weet iemand daar een (gratis) patroon van?
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Annemiek80 schreef:lol
Ik zat mijn post even na te kijken...
Degene met de titel: nog een schaapje... is geen schaapje
Die titel had onder de eerste foto gemoeten![]()
Dat is natuurlijk een ezeltje, als het herkenbaar is tenminste want de kleuren zeggen nu niet bepaald 'ezel'
Verder ben ik momenteel bezig aan een ander patroon van Mala-design, en heb ik al driekwart jaar een onafgemaakt project van Mala liggen die daarna eerst maar eens afmoet omdat die zo goed past bij degene die ik nu aan het maken ben en helemaal past in het lente thema lol.
Misschien helpt het als ik mijn onafgemaakte projecten hier neerzet, geeft het net dat extra duwtje om het wel af te maken... ook heb ik hier nog Maximus de leeuw in stukken liggen, alle stukken zijn gehaakt, hij moet alleen nog in elkaar gezet worden (die rottige manen bestaan uit 18 verschillende onderdelen)
En ik ben op zoek naar advies van mensen die wel eens kleding haken. Ik heb nog nooit eerder kleding gehaakt en zoek een wolletje wat in de wasmachine kan, niet teveel acryl percentage (ivm zweten), in zomer/herfstkleuren (geel/oranje/rood) en mag best wat kosten (leg er geld voor opzij, dus ik kan even sparen).
Heb in mijn hoofd zoiets te maken:
[ Afbeelding ]
Maar dan met uitlopende mouwen eraan zoals dit:
http://farm8.static.flickr.com/7121/7649229372_bd5a3e064a_z.jpg
En een 'muts' eraan, zo'n hele wijde die een beetje in een punt tussen je schouderbladen valt (dus net boven 'de circel' van het design op de rug)
Mocht iemand advies hebben wat betreft wolkeuze heel graag! Ik kreeg van iemand al de tip scheepjeswol invicta (een sokkenwolletje) en dat lijkt me een zeer mooi en geschikt wolletje waar het niet dat deze niet in de kleuren te vinden is waarin ik mijn project wil maken. Dus iets vergelijkbaars? Het moet in de wasmachine kunnen (ik ben lui) en niet pillen.
Verder moet het wel wat warmte geven, maar hoeft niet super dik te zijn oid, ik zal er niet in de winter buiten mee gaan lopen zonder jas, maar in het voorjaar/najaar ipv jas (mits het weer en temperatuur het toelaat) misschien wel
Ook ben ik nog altijd op zoek naar de juiste zoektermen (hoe heten de dingen die ik wil maken lmao) in het engels, of als je een plaatje tegenkomt en je hebt het idee dat het lijkt op wat ik wil maken... zeer welkom, ik moet ws nl toch verschillende patronen combineren.
Hoeft niet perse in dit topic, want dat is misschien teveel offtopic maar tips/hints etc per pb zijn zeer welkom want ik heb nog nooit kledingstukken gemaakt, elke beginnertip is welkom, ook wat betreft maat/maat opnemen/maat houden
xPaardjuH_ schreef:Heey mensenMag ik me ook melden? Haha ik wil me hier ook graag aan wagen voor de vakanties enzo, en gewoon als ik me verveel. Alleen soms kan ik echt al mn spullen gewoon wel weggooien omdat t best vaak niet lukt
![]()
Dus ik hoop hier wat te leren
lisa_pluisje schreef:xPaardjuH_ schreef:Heey mensenMag ik me ook melden? Haha ik wil me hier ook graag aan wagen voor de vakanties enzo, en gewoon als ik me verveel. Alleen soms kan ik echt al mn spullen gewoon wel weggooien omdat t best vaak niet lukt
![]()
Dus ik hoop hier wat te leren
Hindert niks, ik kwak alles weg wat me niet bevalt, welkom in deze gezellige groep