[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ylvy

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 14:53

Ik ga denk ik jager in de nacht ga bestellen :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 17:25

joke165 schreef:
Bedankt voor je antwoord Dallista. Shipping is dus inderdaad prijzig. Maar wat staan er mooie tussen bij Paintworks! Een paar tegelijk bestellen is dus wel handig. Wel erg leuk om met de kerst aan iets nieuws te kunnen beginnen.

Ja, Paintworks hebben echt prachtige ertussen zitten! Overigens is voor zover ik weet alles van Paintworks met mix kleuren; voor de grote paintings kom je dan op zo'n 36 tot 38 kleuren uit.

Vergeten de site van Plaid te vermelden, maar daar heb ik nog nooit iets direct bij besteld, alleen via amazon.com. Ze hebben ook minder dan Paintworks: http://www.plaidonline.com/plaid-paint- ... roduct.htm

Hebben jullie trouwens nog tips voor fijne penseeltjes voor detail werk? (bijna alles dus) Ik verslijt er nogal wat! :o

Sijs15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 00:18

Meelezer die zich eens meld. Iemand zin om voor kerst met een club wat uit de VS te bestellen? Kunnen we iig de verzendkosten delen :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 01:37

Nog iets wat me te binnen schoot vandaag, is misschien leuk om te weten: bij de paintings van Dimensions worden speciale verftechnieken gebruikt. Niet bij alle (de schimmel hengst was puur vakjeswerk), maar sommige hebben 1 of meerdere. http://www.eksuccessbrands.com/paintworks/tips.htm geeft uitleg.

Het fijne (IMHO) is dat dit dus ook op de board en het controle-papier staat, dus je hoeft het allemaal zelf niet te bedenken. Ik ben alles behalve creatief aangelegd, dus dit werkt voor mij wel fijn. Dat het voorgekauwd wordt, betekent overigens nog niet dat het ook simpel is. Die painting van de eenhoorn in mijn eerste post, die heeft wat van dat dry brushing (de lucht tinten die in elkaar overlopen), en je kan zien dat het de ene keer wat beter is gelukt dan de andere. Kwestie van heel veel oefenen, denk ik...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:38

Vandaag weer een poos geschilderd aan de orchideetjes, en nu heb ik links en midden af. Nu blijft rechts en links nog even bij mijn schoonouders, midden ga ik thuis de kleuren van verdiepen deze week :j

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:42

nu moet ik nog wachten tot sinterklaas, wil er nu aan beginnen.....

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 21:32

ik heb een beetje het topic doorgelezen en het kriebelt toch wel een beetje, ben alleen bang dat ik er weinig tijd voor zal hebben.. Wat is een kleine niet al te dure, (hoeft niet meteen met geweldige details te zijn) zodat ik kan kijken of het wat is? :-)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 09:18

Reeves is in veel winkels te krijgen, hobby shops, Pipoos zo uit mijn hoofd, e.d. Is relatief goedkoop, er is er eentje met een paardenhoofd, die is leuk, imho.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:02

Jullie gaan snel..!! Ik ben no steeds geen druppel verder gekomen.. :( moet er langzaam maar eens vaart achter gaan zetten want ik heb nog tot kerst.. :+ Wel al een lijst gekocht om hem in te doen.. :D en daarna ga ik eens kijken welke ik nog meer ga maken.. :D

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 14:06

Ik ben ook geen drol verder gekomen, heb het veel te druk de laatste tijd of andere dingen aan m'n hoofd... Wil vanmiddag weer eens beginnen (studie ontwijkend gedrag :+ )

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 17:53

Ik ben al een paar maanden bezig met zo'n grote van Plaid (40 x 50 cm). Alleen nog niet bedacht waar ik al die grote paintings ga laten als ze klaar zijn... Heb niet echt veel ruimte aan de wanden.

Jeany

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-12 17:56

Ik heb de gummibeertjes ook af maar geen plaats!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:26

Jeany: Foto..??? :P

Dallista welke ben jij aan het maken.. ?
Die wat ik aan het maken ben is ook 40 x 50.. :)

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 21:54

XxLiEsJuHhxX schreef:
Dallista welke ben jij aan het maken.. ?
Die wat ik aan het maken ben is ook 40 x 50.. :)

http://www.amazon.com/Bucilla-21692-Num ... ese+garden
Die tinten blauw en groen in de lucht en de bosjes midden-boven in het schilderij zien er trouwens raar uit op dit plaatje...
En ik heb geen idee of dat kleine bouwwerkje ook echt Japans is; doet niet erg Japans aan, maar the overall picture is wel erg mooi. Ik heb een zwak voor tuinen met waterpartijen, vooral Japanse. <3

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 13:50

Bij het doorlezen van dit topic kwam ik ergens een link naar De Kwast tegen. Mijn dank is groot! Het is tot nu de enige website die ik ben tegengekomen waar ze manet galaxy synthetique penselen (rond, size 70 / 2) verkopen. Hoera! Ik schilder bijna exclusief met dit penseeltje, ligt zo lekker in de hand, maar langer dan een paar maanden gaan ze helaas niet mee (zal ook wel aan mij liggen, dat ik ze niet goed schoonmaak of zo). Maar ja, voor 1,95 euro maakt dat niet zo heel veel uit. Wel dat je ze dan op voorraad moet hebben, en tot nu toe vind ik het best lastig om die dingen te vinden. Dus dolblij dat er een NL webshop is die ze verkoopt!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:56

PFFFF ik baal...

Ben net aan de donkere kleuren begonnen, na best lang wachten (heb m'n schilderij nu 5 weken denk ik). Heeelemaal ingedroogd. Een dikke klont in een potje. Terwijl de potjes niet open zijn geweest, en de lichte kleuren zijn qua viscositeit nog super. Heel raar dus...
Nu overal water bij gedaan en hopen dat het wat vloeibaarder wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 15:57

Dat kan een productiefout zijn? Ik zou contact opnemen met de verkoper :j

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 16:32

Het schilderij moet eigenlijk over een week af zijn en ben bang dat ik t dan niet meer red! Zo goed en kwaad als t gaat heb ik nu de donker verf gedaan, na half uur weken was er wel mee te werken (enigzins)) :+

Ben nu zo ver

Afbeelding

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:36

netjes hoor
verder jammer van die donkere kleuren, zou even contact opnemen met verkoper

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 17:39

@Focussed: oh, die is inderdaad prachtig! Heb hem wel on-line gezien, waar is die ook alweer van? Wat een plaatje!

edit: oh, duh, ja, Schipper dus.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:15

Wouw Focussed die is wel echt mooi. Ik moet nog 1 plaat van de taj mahal.

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:31

Gaaf zeg! Ik wil het ook wel graag gaan doen, maar vind het ook wel duur. Misschien leuk idee voor kerst :) Bestellen jullie ze bij bol.com of zijn ze ook in winkels te verkrijgen?

Davinia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 18:31

Focussed, die is prachtig! Waar heb je die vandaan? :)

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 19:53

Dit zijn de delen die af zijn

Afbeelding

En dit is het 3e deel ( eigenlijk het eerste maar ben met de andere begonnen ) Kleuren lijken anders maar is niet.

Afbeelding

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 20:26

Heel erg bedankt, die is van Schipper inderdaad!