[VER] Gebroken lucht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kaspar

Re: [VER] Gebroken lucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-11 16:45

Meid je bent weer heel goed bezig! Fantastische stukken tekst.
Ik wacht met smart op het volgende stuk.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-11 16:48

bedankt! Wie weet vanavond weer een nieuw stuk =)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 10:39

toppieeeee weer!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 15:03

bedankt! Hier weer een nieuw stuk, het verhaal komt steeds dichter bij het einde ;)

Citaat:
Nog voordat ik het zelf besef waar ik heen ga merk ik dat ik dicht bij Gloria’s huis ben. Ik zucht en besluit dat er niets anders op zit en loop in een vlot tempo naar haar huis. Voordat ik me kan bedenken loop ik naar de voordeur toe en bel aan. Ik haal even diep adem terwijl ik voetstappen naar de deur hoor komen. Een moment later doet Gloria’s moeder de deur open.
‘Sue!,’ zegt haar moeder vrolijk. ‘Je komt zeker voor Gloria? Loop maar door, ze is boven samen met Josh. Je kunt misschien beter eerst even aankloppen,’ zegt ze met een knipoog.
Ik lach als een boer met kiespijn en loop dan door naar boven. Voor haar deur blijf ik even stilstaan en klop dan aan. Ik hoor gegiechel en dan zachtjes ‘ja?’ en een andere stem iets mompelen.
‘Gloria? Ik ben het, Sue,’ zeg ik twijfelachtig. Ik voel me schuldig om ze te moeten storen, maar dan weet ik weer waarom en dan voel ik de woede voor Josh. Zielenjager of niet, hij had het recht niet om Blake iets aan te doen. Mijn handen ballen zich tot vuisten en ik moet me inhouden om niet zomaar naar binnen te stormen.
Dan gaat de deur open en kijkt Gloria me vrolijk aan. ‘Sue! Leuk om je te zien,’ zegt ze met glimlach. ‘Ik had je niet verwacht,’ zegt ze terwijl ze even achterom kijkt naar Josh, die me met een arrogante blik aankijkt. Waarschijnlijk heeft Gloria over mij en Blake vertelt en weet hij dat we wat met elkaar hadden, als je het zo kan noemen.
‘Nou, eigenlijk wil ik even met Josh praten als het mag, onder vier ogen,’ zeg ik er nadrukkelijk achteraan. Gloria kijkt van mij naar Josh en haalt dan haar schouders op. Precies de reactie die ik van Gloria had verwacht. Dit keer ben ik haar ontzettend dankbaar dat ze geen vragen stelt en het gewoon laat gaan, hoe vreemd deze situatie ook is.
‘Oké, ik ga wel even beneden wat eten,’ zegt ze vrolijk en loopt de kamer uit. Ik stap naar binnen en doe de deur achter me dicht. Josh heeft al die tijd nog niets gezegd en kijkt me nog steeds met die arrogante blik aan. Ik voel de woede in me oplaaien en heb al mijn wilskracht nodig om hem niet aan te vallen.
‘Wat heb je met Blake gedaan?,’ vraag ik met een kwade ondertoon. Ik zie een glimp van verassing in zijn ogen komen die net zo snel weer weg is. Dan lacht hij en leunt ontspannen achterover alsof er niets aan de hand is.
‘Ik zou niet weten waar je het over hebt,’ zegt hij met een voldane grijns. Het liefst zou ik die grijns van zijn gezicht af slaan, maar ik weet dat het niets zal helpen. Ik hou mijn handen in mijn zakken in de angst dat ik me anders niet kan inhouden en haal even diep adem.
‘Oké, dan zit er niets anders op,’ zeg ik rustig en maak aanstalten om de kamer uit te lopen. Ik zie zijn argwanende blik en zeg dan: ‘Gloria zal het vast leuk vinden om alles over jouw geheim te horen.’
‘Je bluft,’ zegt hij, maar ik merk dat hij niet op zijn gemak is. Ik blijf hem strak aankijken en zoals ik had gehoopt geeft hij toch maar op. Hij zucht even en zegt dan:
‘Oké, ik zal je het vertellen als je belooft niets tegen Gloria te zeggen. Zij mag hier niets van weten,’ zegt hij waarschuwend. Ik knik en maak een kruis met mijn handen als belofte. Hij knikt en knakt zijn vingers stuk voor stuk. Ik voel de rillingen over mijn rug lopen en schud dat nare gevoel van me af. Ik vertrouwde hem al nooit, maar nu walg ik al helemaal van hem.
‘Die engel van jou is een maand geleden bij me geweest,’ zegt hij met een walgende stem en ik kijk hem minderwaardig aan. ‘Hij had me een interessant aanbod gedaan. Hij zou zijn leven geven als ik ervoor zou zorgen dat de zielenjager van dit district deze stad zou verlaten.’
Ik kijk hem geschrokken aan. Waarom zou hij Jerry zo graag weg willen hebben en daar zijn eigen leven voor geven? Ik voel het verdriet in mijn hart, mijn grootste angst is waarheid geworden. Blake is er niet meer, hij is dood. Hoe heeft hij dit kunnen doen? Ik vecht voor de zoveelste keer uit alle macht tegen de tranen, ik gun Josh het niet, niet na wat hij heeft gedaan.
‘Natuurlijk heb ik zijn aanbod afgeslagen,’ zegt Josh verveeld. Ik kijk verbaasd naar hem en voel de verwarring. ‘Je hebt hem niet vermoord?,’ vraag ik voorzichtig in de angst dat hij alsnog dood is.
‘Nee, natuurlijk niet. Een engel die zijn leven aanbied is lang niet zo leuk als de jacht op een engel die nog wel wilt leven,’ zegt Josh lachend. ‘Buiten dat, ik ben van plan nog wel langer te blijven en dan kan ik een extra zielenjager goed gebruiken.’
Ik kijk hem woedend aan en voel iets warms over mijn handen lopen, maar concentreer me op Josh.
‘Waar is Blake nu?,’ vraag ik dreigend. Alleen al het idee dat hij Blake iets heeft aangedaan maakt me woedend. Hij is de laatste die Blake nog heeft gezien en daardoor ook de enige die mij kan helpen, hoe frustrerend het ook is.
‘Rustig maar. Ik weet van Gloria hoe gehecht je aan ‘je engel’ bent,’ zegt hij alsof Blake een stuk ongedierte is. ‘Hij is weg gegaan en ik heb hem gewaarschuwd niet meer in deze stad te komen, doet hij dat wel dan zal ik hem opjagen en niet stoppen voor hij dood is.’
Even later vlieg ik hem aan en ik grijp hem bij zijn keel. Blind van woede haal ik naar hem uit en ik voel niets meer. Voordat ik er erg in heb heeft hij mijn handen vast en draait ze achter op me rug. Hij beukt met een vuist in mijn buik en ik hap naar adem. Ik zak in elkaar op de grond en voel een druppel bloed op de grond vallen. Ik voel een windvlaag de kamer inkomen en even later hoor ik gekreun achter me.
‘Dat had je niet moeten doen,’ hoor ik een bekende stem zeggen. Ik hoor een misselijkmakende dreun en daarna is het stil. Dan tillen twee armen me op en ik sla mijn armen om Zack zijn nek heen. ‘Dank je,’ is het enige wat ik uit kan brengen, ik voel gelijk een pijnlijke scheut in mijn zij. Hij zegt niets en kijkt me even aan. Zijn ogen zijn wit van woede en ik hoor een soort licht gegrom uit zijn mond komen. Ik hou gelijk mijn mond dicht uit angst dat hij nog kwader word.
Ineens besef ik dat hij naar het open raam toe loopt in plaats van de deur en ik hou hem stevig vast. ‘Zack, niet doen,’ zeg ik waarschuwend, maar hij reageert niet en springt zo het raam uit. Ik knijp mijn ogen stevig dicht en wanneer ik ze weer open doe zie ik alleen nog maar kleine stipjes die waarschijnlijk huizen moeten voorstellen. Ik pak Zack nog steviger vast en denk even dat we ieder moment zullen neerstorten, maar Zack lacht alleen maar.
Ik hoor een zacht geluid en kijk over Zack zijn schouder en zie zijn gigantische vleugels op en neer slaan. Ze zijn anders dan die van Blake, die felwit zijn met een blauwe gloed er overheen. Bij Zack zijn ze meer gebroken wit met een gouden gloed er omheen. Ik kijk bewonderend naar de vleugels en zie dan hoe de spieren in zijn rug zich bij elke beweging inspannen. Dan besef ik ineens dat hij helemaal geen shirt aan heeft en ik voel mijn wangen een beetje rood kleuren. Gelukkig heeft Zack het niet in de gaten, die geconcentreerd voor zich kijkt en af en toe een blik naar beneden werpt.
‘Waarom heb ik het niet koud?,’ weet ik uiteindelijk te vragen terwijl ik nu geïnteresseerd naar beneden kijk. Zack kijkt me lachend aan en schud dan zijn hoofd. ‘Je bent echt ongelofelijk, je bent kilometers verwijderd van de grond en vliegt met mij in de lucht en het eerste dat je vraagt is hoe het kan dat het niet koud is?’ Ik kijk hem verbaasd aan en haal dan verontschuldigend mijn schouders op. Als het kon had ik me nu ergens diep onder de grond verborgen van schaamte, maar dat is een beetje lastig in de lucht.
‘Het komt door mijn lichaamstemperatuur. Die kunnen we zelf regelen zodat we het niet koud krijgen als we vliegen,’ zegt hij terwijl hij me vragend aankijkt of ik het begrijp. Ik had niet gedacht dat het zo simpel zou zijn, maar eigenlijk is het wel logisch. Ineens voel ik de kriebels in mijn buik en ik merk dat we naar beneden gaan.

‘Zometeen ziet iemand ons,’ zeg ik verbaasd. Wat als er net op dat moment iemand op straat loopt, dat zou lastig uit te leggen zijn. Ik kijk naar beneden en zie tot mijn verbazing alleen maar bomen. ‘Waar zijn we?,’ vraag ik nieuwsgierig. Ik kijk naar een bekend iets, maar ik zie helemaal niets wat ook maar ergens op lijkt.
‘We zijn in het bos achter mijn huis. Kijk, daar is het meer,’ zegt hij terwijl hij met zijn hoofd gebaart naar de plek. Ik herken inderdaad het meertje achter zijn huis, dat er nu nog kleiner uitziet. Ik had verwacht dat we gelijk naar zijn huis zouden vliegen, maar in plaats daarvan land hij zachtjes aan de rand van het meer. Hij zet me zo rustig mogelijk op de grond, maar ik voel alsnog een steek in mijn zij en ik leun voorover om adem te halen.
‘Sue, mag ik?,’ vraagt Zack voorzichtig terwijl hij zijn hand uitsteekt naar mijn zij. Ik knik met een pijnlijk gezicht en zodra hij zijn hand erop legt zie ik een witte gloed onder zijn vingers doorkomen. Nog geen minuut later is de pijn helemaal weg getrokken en kan ik weer normaal ademen.
‘Dank je,’ zeg ik nog een keer terwijl ik verlegen mijn hoofd naar beneden hou. Ineens voelt het enorm raar om in zijn buurt te zijn, wat is er toch met ons aan de hand? Uiteindelijk kijk ik hem toch maar aan en ik zie zijn woedende gezicht.
‘Wat bezielde je? Ik zei nog dat je geen stomme dingen moest doen,’ briest hij woedend. Ik zie de witte gloed weer in zijn ogen en dit keer trekt het niet terug en ik weet dat hij dit keer echt kwaad is.
‘Het spijt me Zack, maar ik moest dit gewoon doen,’ zeg ik verontschuldigend. ‘Jij had hetzelfde gedaan als ik het was geweest, dat weet ik zeker.’ Hij zucht en ik zie de witte gloed langzaam verdwijnen.
‘Oké, je hebt gelijk,’ geeft hij toe. ‘maar hij had je nog veel erger kunnen verwonden als ik niet op tijd was geweest.’ Ik kijk hem recht in de ogen en ik zie hem even twijfelend kijken. Waarschijnlijk weet hij mijn vraag al, maar dat houd me niet tegen om het alsnog te stellen.
‘Hoe wist je waar ik was? Ben je me gevolgd?,’ vraag ik, een beetje beschuldigend. Hij draait zich met zijn rug naar me toe en ik ga naast hem staan. Ik wacht geduldig op zijn antwoord die ik al weet en geef hem de kans zich uit te leggen.
‘Ja, ik wist dat je naar Josh zou gaan. Zo moeilijk is het niet om jou te doorzien,’ zegt hij serieus. ‘Toen Josh jou aanviel en ik hem tegenhield ben ik meer te weten gekomen.’ Ik kijk hem vol afwachting aan en hoop dat hij goed nieuws heeft.
‘Ik weet waar Blake is,’ zegt Zack terwijl hij zich omdraait en me bezorgd aankijkt.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:13

Oehhhh spannend!
Je bent wel lekker bezig zeg, zo vaak een nieuw stuk *\o/*

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:15

oeww waar ie tieeeeeeeee... Ben altijd zo blij als er weer nieuw stuk staat. Daarna baal ik altijd als ik hem weer uit heb :( . Ben zo benieuwd, wil zo graag dat ze weer bij Blake is!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:16

Oooo wat een goed stuk weer! Blake komt weer terug joepie!
Snel verder schrijven hoor, ik kan niet wachten

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 15:22

haha, nou ik ga vanavond nog wel ff schrijven tussendoor, ondertussen het kattengejank aanhoren van the voice of holland ;)
dus waarschijnlijk vanavond nog een stuk, anders zorg ik dat ik morgen het nieuwe stuk klaar heb.

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:23

Jippie :D ..

Edit: bedenkt in een keer dat als Sunnylove nu veel en snel gaat schrijven, en dat ze zegt dat het einde nabij is... Dat dit verhaal straks al bijna afgelopen is ... Net als een boek kan ik soms ook zo van balen, dat ie uit is.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 15:46

Wat een verwennerij! Zo veel nieuwe stukken I Love It! :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 16:12

Jumpie schreef:

Edit: bedenkt in een keer dat als Sunnylove nu veel en snel gaat schrijven, en dat ze zegt dat het einde nabij is... Dat dit verhaal straks al bijna afgelopen is ... Net als een boek kan ik soms ook zo van balen, dat ie uit is.

Wees niet ongerust, ik heb hierna alweer 2 verhalen heel globaal klaarliggen om uitgewerkt te worden. Wel iets anders, maar hetzelfde genre. Ik ga wel een iets andere schrijfstijl uitproberen, even experimenteren!

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 16:19

sunny_l0ve schreef:
Jumpie schreef:

Wees niet ongerust, ik heb hierna alweer 2 verhalen heel globaal klaarliggen om uitgewerkt te worden. Wel iets anders, maar hetzelfde genre. Ik ga wel een iets andere schrijfstijl uitproberen, even experimenteren!

ooew leuk leuk :D

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 18:37

Fijn dat je hopelijk vanavond alweer en stuk kan plaatsen. Bedankt!

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-11 22:51

Vind het een ontzettend tof verhaal, en echt top dat je de laatste tijd zoveel hebt gepost!
Jammer, maar aan elk verhaal komt een einde. Als je we nieuw verhaal begint ga ik die zeker volgen, als je hem op Bokt gaat plaatsen [:

+:)+

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-11 23:36

Ja die komt ook zeker op bokt! Voorlopig heb ik het toch nog te druk om alles te herschrijven en naar een uitgever te sturen. Ik ben het uiteindelijk wel van plan, maar eerst wil ik alles nog helemaal naar mijn zin maken.

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 00:25

Heb je al een nieuw stuk? :)) :D

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-11 01:31

nee sorry, ik ben het hele weekend op pad dus heb op het moment ook geen tijd om verder te schrijven. Na het weekend een nieuw stuk, beloofd!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 21:13

Nieuw deel! ;)

Citaat:
Ik hap naar adem en kijk hem vol verwachting aan, maar zeg niets in de angst dat het slecht nieuws is. Ik wil niet weten hoe hij die informatie weet en het kan me eigenlijk ook niets schelen. Het enige wat ik wil weten is of Blake nog leeft, dat is het belangrijkste.
‘Sue, hij is…,’ zegt hij met zucht en wrijft met zijn handen over zijn ogen. Mijn ogen springen vol tranen, zijn we dan toch te laat? Ik kijk Zack niet aan en draai me van hem weg. ‘Is hij…. Dood?,’ vraag ik met een brok in mijn keel. Laat het niet zo zijn, ik zou er alles voor over hebben om Blake levend terug te vinden.
‘Nee, maar hij is er niet goed aan toe. Sue, ik weet niet precies waar hij is, ik kan hem niet meer voelen,’ zegt hij voorzichtig. ‘Door Josh onder druk te zetten weet ik dat hij net buiten de stad is in één van oude mijnen daar. Ze zijn al jaren dicht, maar waarschijnlijk heeft Jerry die plek al jaren geleden voorbereid mocht het nodig zijn.’
‘Waarom staan we hier dan nog? Laten we naar hem toe gaan!,’ roep ik gefrustreerd. Waarom heeft hij me hierheen gebracht terwijl Blake aan de andere kant van de stad zit, waarschijnlijk zwaargewond. Ik loop ongeduldig heen en weer en wacht tot Zack in beweging komt.
‘Sue, we kunnen er niet zomaar heen gaan,’ zegt Zack en ik merk tot mijn verbazing dat hij nerveus is. ‘Ik kan daar niet naar binnen. Het enige dat engelen niet kunnen is onder de grond verblijven, dan kunnen we er niet meer zelf uit, alleen nog maar met de hulp van een mens,’ legt Zack uit. ‘Waarschijnlijk zit Jerry daar al veel langer, het zal me niets verbazen als hij een val heeft opgezet.’
Ik kijk hem bedenkelijk aan en schud dan mijn hoofd. ‘Laat mij dan gaan. Breng me erheen zodat ik naar binnen kan gaan, ik weet zeker dat Jerry mij niets zal doen,’ zeg ik snel. ‘Je hebt geen keus Zack, ik ga met jou of zonder jou maar ik ga er hoe dan ook heen.’ Zack lacht even als een boer met kiespijn en loopt dan naar de rand van het meer.
‘Oké, dan gaan we,’ zegt hij zuchtend. ‘Maar eerst moeten we langs mijn huis, je hebt bescherming nodig. Gewoon voor het geval dat.’ Ik knik zwijgend en wil verder lopen tot ik ineens merk dat Zack nog steeds bij het water staat. Hij kijkt me aan en zegt dan met een grijns: ‘Wil je lopen of op de snelle manier?’
Ik kijk hem een beetje wantrouwend aan en loop dan uiteindelijk toch maar naar hem toe. Ik vond één keer in zijn armen wel genoeg, maar als we zo sneller bij Blake zijn dan moet het maar. Ik blijf voor hem stil staan en kijk een beetje verlegen weg. Binnen een seconde heeft hij me opgetild en ik schrik even van zijn plotselinge actie. Van schrik grijp ik me weer vast aan zijn nek en ik hij lacht tevreden naar me. Ik reageer niet en concentreer me op het uitvouwen van zijn vleugels. Zelfs nu ik ze uit zijn rug zie komen is het nog steeds een ongelofelijk gezicht.
Even later vliegen we in de lucht richting zijn huis. Hij vliegt recht over het meer naar zijn kamer, waar één van de ramen open staat. Hij vliegt niet naar binnen, maar zet mij eerst op de grond neer. Zijn vleugels gaan nog één keer op en neer waarna hij ook naar binnen stapt. Terwijl hij door de opening van het raam heen komt vouwen zijn vleugels zich achter zijn rug. Ik merk ineens dat ik hem met open mond aan zit te gapen en concentreer me snel op iets anders.
‘Wat heb ik nodig?,’ vraag ik nog steeds een beetje afgeleid. Zack lijkt het niet in de gaten te hebben en anders zegt hij er in ieder geval niets over. Ik kijk ondertussen rond in de kamer of er iets ligt wat ik kan gebruiken, zoals een spuitbus bijvoorbeeld.
‘Ik ben zo terug,’ zegt Zack tegen me terwijl hij zijn kamer uitloopt. Ik wacht even in de hoop dat hij snel terug is, maar het duurt me te lang en ik begin ongeduldig te ijsberen. Ieder moment is nu belangrijk, waarom verspilt hij dan al die tijd met het zoeken naar een wapen? Ik weet zeker dat Jerry me niks zou aandoen, ook al ben ik van plan Blake te redden.
‘Hier heb ik het,’ zegt Zack terwijl hij een pistool in mijn handen geeft. Ik kijk hem geschrokken aan en geef het pistool snel weer terug aan hem. ‘Nee, je denkt toch niet dat ik dat pistool ga gebruiken?,’ zeg ik een beetje verontwaardigd. ‘Ik kan niet iemand doodschieten, buiten dat zal dat niet nodig zijn als Jerry daar is. Want zelfs dat weten we niet zeker, misschien is het helemaal geen val.’
Zack kijkt bedenkelijk en knikt dan. ‘Ik dacht al dat je dat zou zeggen. Daarom heb ik dit ook maar opgezocht,’ zegt hij terwijl hij een bus pepperspray achter zijn rug vandaan haalt. ‘Sue, ik kan je niet helpen zolang je in die grot bent en ik weet niet of pepperspray genoeg is. Neem het pistool in ieder geval mee.’
Ik kijk hem bedenkend aan en pak dan de pepperspray en het pistool aan om van het gezeur af te zijn. We hebben al genoeg tijd verspild, tijd om naar Blake toe te gaan. Zack loopt naar de deur en houdt hem voor me open, maar ik kijk hem verbaasd aan. ‘Moeten we niet zo?,’ vraag ik terwijl ik naar het raam wijs. Het vliegen ging behoorlijk snel, waarschijnlijk de snelste manier om er te komen.
‘Nee,’ zegt Zack vastbesloten. ‘Ik wil mijn energie voor zometeen sparen, mochten er onuitgenodigde gasten komen.’ Hij kijkt er onheilspellend bij en ik wil er niet over nadenken wie hij daar mee bedoelt. Ik loop langs hem heen de deur door en loop snel richting de voordeur. Zack loopt zo licht dat ik zijn voetstappen niet hoor, maar ik voel dat hij vlak achter me loopt.
Als we eenmaal buiten staan ril ik even van de kou en loop dan achter Zack aan naar zijn auto. Waarschijnlijk is die even snel als het vliegen, bedenk ik me. Ik stap in en doe automatisch gelijk mijn gordel om. Ik weet hoe hard deze auto kan, ik heb er voor mijn gevoel al te vaak ingezeten terwijl Zack met een snelvaart reed. Ook deze keer trapt hij zijn gaspedaal volledig in, maar nu vind ik het niet erg.
De rit lijkt uren te duren en ik staar naar buiten zonder iets te zien. Er spoken allerlei beelden door mijn hoofd wat er gebeurd kan zijn. Wat als we te laat zijn? Nee, zo mag ik niet denken. Als dat zo zou zijn geweest had Josh dat wel gezegd. Ik weiger te geloven dat Blake dood is, maar van binnen voel ik de knoop in mijn maag steeds strakker worden.
Ik voel Zack af en toe naar me kijken, maar ik blijf naar buiten kijken. Het enige waar ik nu aan kan denken is Blake, ik wil niet dat Zack zich gaat bedenken. Ineens komt er een ander beeld in mijn hoofd van de kus die Zack me gaf. Ik voel mezelf een beetje warm worden van binnen en tegelijkertijd zijn mijn gevoelens helemaal in de war. Ik sta op het punt om Blake te redden, hoe kan ik dan aan Zack denken?
Ineens trapt Zack op de rem en we staan plotseling stil. Ik kijk om me heen en zie een paar honderd meter verderop de mijnen liggen. Ik sta op het punt om uit te stappen als Zack mijn arm vastgrijpt. ‘Ik kan hem voelen Sue,’ zegt hij en ik voel zijn angst. Ik kijk hem vragend aan en hij kijkt me met grote ogen aan. ‘Hij is er niet goed aan toe Sue, helemaal niet goed.’
Nog voordat hij kan reageren stap ik de auto uit en ren naar de mijn toe. Jammer genoeg is Zack veel sneller en staat hij alweer voor me nog voordat ik ook maar in de buurt ben. ‘Sue, ik weet niet hoe het kan dat ik hem voel, maar ik weet wel dat het niet goed is. Ga niet naar binnen, asjeblieft,’ smeekt Zack.
Ik voel de tranen achter mijn ogen en kijk hem verontschuldigend aan. ‘Ik moet wel,’ zeg ik terwijl ik een traan over mijn wang voel lopen. Ik neem een stap richting de mijn, maar bedenk me dan en draai me om. Ik trek Zack zijn gezicht naar beneden en kus hem op zijn mond. Hij beantwoord gelijk en we gaan helemaal in elkaar op terwijl er tranen over mijn wangen stromen. Ik snik en trek me weer terug en kijk hem recht in zijn ogen. ‘Dank je Zack,’ is het enige wat ik zeg. Hij gaat met zijn hand over mijn wang en veegt de tranen weg. Ik leg mijn hand op de zijne en hou hem even tegen mijn wang aan. Dan haal ik zijn hand weg en loop naar de mijn toe terwijl ik even diep ademhaal.
‘Kom op Blake, hou vol,’ zeg ik in de hoop dat hij me kan horen.

dreamgurliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:21

wauuuuuuw echt mooi

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 21:22

jij leest snel :P ben je niet boos omdat Sue met Zack heeft gezoend (expres dit keer)? Was ik wel even benieuwd naar hoe dat ontvangen zou worden...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 21:53

Wauw wat een goed stuk weer. Ik hoop dat je nu echt heel snel verder gaat schrijven. Het word te spannend!

Macyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:03

Het word inderdaad erg spannend haha, té spannend.

tijgerr91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 22:38

Inderdaad een beetje vreemd dat sue zack zoent maar het past ontzettend mooi in het stuk! Het is echt te spannend nu! (Meer meer meer! :d)

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 23:21

ik heb dit verhaal afgelopen weekend gevonden en was heel erg onder de indruk, ik hoop ook dat er snel een vervolg komt en dat het einde ook snel nadert.

heb er ook een hekel aan als een boek bijna uit is, maar heb een nog grotere hekel als ik het niet kan uitlezen :D

TS je bent echt goed, alhoewel er wel een paar kleine zinsopbouw fouten inzitten of herhaling zoals: ik kan
ik ...... ;)

verder echt top!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-11 23:26

Dankjewel crazyshar! Ja dat is waar. Ik zit nu ook weer te denken om hier een vervolg op te maken, want het plan dat ik in mijn hoofd had zitten is nog steeds niet uitgevoerd haha! Het is allemaal net wat anders gelopen...
Bedankt voor de tip, ik probeer er ook zo veel mogelijk op te letten. Nederlands is eigenlijk best een lastige taal met al die regels enz. Ik kan helaas de fouten nu niet zo snel vinden, waar staat het precies in de tekst? Dan kan ik het gelijk verbeteren namelijk!