Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Maar goed, ik brei op een gemiddelde avond misschien 6 toeren, dus zo hard ga ik ook weer niet.
Ik heb ook nooit een zondag ofzo dat ik de hele dag kan breien, dus dan schiet het al snel wat minder eeh... snel op
Ik brei ook tijdens TV kijken en als ik even rust nodig heb (breien werkt best wel meditatief bij mij!
), maar ik kan een sjaal / kol in drie dagen afbreien!
. Ach, sommige projecten gaan heel snel en sommige duren een paar maanden. Bij die kabel-met-patent sokken had ik behoorlijk last van "het 2e sok syndroom" en was de 2e sok pas/al af 3 jaar ná de 1e sok
. Mijn 2e kous gaat morgen waarschijnlijk op de pen. Héél misschien is die dan ook met 4 dagen klaar. Hoewel.....ik heb vandaag een nieuw project opgepakt bij het quilten. Dat kan ik alleen overdag doen bij zeer goed licht en die sokken kunnen ook bij lamplicht gebreid worden. En ik heb ook het patroon vandaag gekregen voor mijn nieuwe winterjas dus daar ga ik een dezer dagen ook aan beginnen. Nu nog genoeg aan mijn "tussenjas" maar wil wel graag voor de echte kou die nieuwe jas maken. En truien, en broeken en vast nog wel meer

Dus het wordt gewoon een babytruitje, voor haar eerste kleinkind 

Krissis schreef:3.5?? Das een never-ending-story
maar absoluut waar, het is wel mooi.
Ik las net dat we een "horrorwinter" krijgen (ijskoud) dus ik moet ff gaan opschieten om de boel winterklaar te krijgen.
Nog 1 bol en dna vind ik hem wel af
Gelukkig wil ik geen mega lange sjaal (dan was ik er zo ook niet aan begonnen) want dat vind ik met rijden echt te irritant.
Wordt een lange winterstop met alleen een buitenbak... 
) en ga ook maar over op een paar beenwarmers (aangezien ik lees dat het niet zo moeilijk is. 2 recht en 2 averecht is het mooist denk ik??
xMarieke schreef:Het simpelste patroon voor een muts is:
Veelvoud van 8 steken opzetten
Boord: 3/3 of 2/2 boordsteken gedurende 3 cm.
Muts: 10 cm in tricotsteek (of meer afhankelijk van het formaat hoofd)
Bovenkant:
in een rechte toer, steeds 6 steken gewoon en daarna 2 samen breien
volgende rechte toer, steeds 5 steken gewoon en daarna 2 samen breien
volgende rechte toer, steeds 4 steken gewoon en daarna 2 samen breien
volgende rechte toer, steeds 3 steken gewoon en daarna 2 samen breien
volgende rechte toer, steeds 2 steken gewoon en daarna 2 samen breien
volgende rechte toer, steeds 1 steken gewoon en daarna 2 samen breien
volgende rechte toer, steeds 2 samen breien
De draad door de resterende steken trekken en binnenstebuiten de muts dicht naaien.