[INFO] Hobby borduren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 19:28

ik heb hem zaterdag binnen gekregen. Ik had hem dinsdag 7 september besteld.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 20:05

Heeft één van jullie mss nog een leuke tip voor een VW kevertje? Ik zoek er eigenlijk één om er een geboortelapje van te maken voor een kennis. Die zijn helemaal fan van eendjes en kevertjes. Voor hun oudste heb ik al een dergelijke gevonden in Frankrijk toen met een deux-chevaux... :D Nu is er een 2e en dan is het pas af met een kevertje vind ik.

xingridx

Re: Hobby borduren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:28

zijn er geen leuke patronen te vinden op internet?
Of laat anders een foto omzetten tot patroon?

P_Tries heb je al reactie gehad?

Ik ben echt zo verslaafd weer :oo zit gewoon te balen dat ik tot 6 uur moet werken omdat ik dan pas om half 8 thuis ben en het dan zo laat is eer ik op de bank kan ploffen _O-

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 16:39

Ik zoek altijd heel wat af, maar ik hoopte dat iemand hem al was tegengekomen. ;)

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:17

Foto omzetten tot een patroon is denk ik de beste optie hiervoor Idefix.. :j

Nop Ingrid, heel raar.. maar helaas weer geen reactie gehad op mijn mail.

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:48

Eindelijk mail terug van de spinnerij! :):)
Kost bij elkaar 95 euries.. VEEEEL geld.. maar ik vind het heus heeeel leuk! :))
Dus ik bestel hem maar gewoon.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 07:39

Ik heb mn pakket nog steeds niet binnen :( . Gisteren maar even gebeld,bleek dat ze hem niet op voorraad hebben. Ze krijgen hem als het goed is eind van de week binnen en dan moeten ze hem nog naar mij opsturen. Is het dan zoveel moeite om dat even via een mailtje te laten weten... zucht... Scheelt een hoop ergernis.
Maar wie weet krijg ik hem volgende week binnen.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:27

voor de mensen hier waar kan je een foto om laten zetten tot een patroon om te borduren?? en wat kost zoiets inclusief draad

heb zelf ook al heel wat afgeborduurt...

een orka een geboorte letter met winny the pooh met me eigen letter..
een verliefd stelletje en een tafel kleedje

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 11:48

http://www.borduureenfoto.nl/ Op die site kan het :). Ik heb het zelf nog niet gedaan dus ik weet niet of het een goed partoon wordt. De koste van het patroon zijn 5 euro maar de koste van het borduurzij ligt er natuurlijk aan hoeveel kleuren je hebt! Dus dan kan je volgens mij het beste een site zoeken waar het borduurzij het goedkoopste is, want de kosten lopen snel op! Je moet natuurlijk ook je stof nog.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:57

Ik meld me ook even in dit topic.

Ik heb sinds een jaar een Husqvarna SE en daarvoor een Husqvarna Rose. Ik borduur om mijn gedachten te verzetten en dan is dit een ideale hobby naast de paarden.

Nu breekt de tijd weer aan om weer mooie dingen te maken! Ik heb zoals velen nog wat projecten liggen die ik graag wil afmaken, maar waar vind ik de tijd?

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-10 23:59

buster4ever schreef:
voor de mensen hier waar kan je een foto om laten zetten tot een patroon om te borduren?? en wat kost zoiets inclusief draad

Wat voor iets is het? Misschien kan ik je helpen. Ik heb diverse softwareprogramma s waarmee ik fotos kan digitaliseren.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:12

idefix4 schreef:
Heeft één van jullie mss nog een leuke tip voor een VW kevertje? Ik zoek er eigenlijk één om er een geboortelapje van te maken voor een kennis. Die zijn helemaal fan van eendjes en kevertjes. Voor hun oudste heb ik al een dergelijke gevonden in Frankrijk toen met een deux-chevaux... :D Nu is er een 2e en dan is het pas af met een kevertje vind ik.

Bij Embroidery Library hebben ze een leuk patroontje VW Beetle

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 00:30

Heb het een hele korte tijd gedaan, maar ik was er geloof ik niet erg goed in. Nu haak ik wel eens, ik wil het wel opnieuw leren of anders breien :+ . Lijkt me wel leuk om daar een keer iets mee te doen, nu wil ik een keer een halstertje haken, maar wol is zo slap ;) .

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 20:55

Zo.. pakketje binnen..
Helaas is hij niet compleet.. ik mis wat telpatronen..
Maargoed,daar ga ik niet op wachten, ik begin gewoon met het begin..! :D

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:50

Laat ik mij ook maar eens melden. Sinds een maandje ongeveer ben ik ook begonnen met borduren. Ons huis hangt vol met borduurwerken van mijn oma en heb besloten dat ik het ook eens wilde proberen. Ik moet zeggen, het bevalt uitstekend en vind het erg leuk en verslavend :D

Op het moment ben ik bezig met een klein werkje van Winnie de Poeh en een grotere van een dalmatiër pup. Ik wil nog eigen foto's gaan maken, maar daarvoor wilde ik toch eerst wat andere projecten oefenen ;)

Ik zag een site voorbij komen waar je een foto om kan laten zetten in een patroon, maar kennen jullie deze al? http://www.pic2pat.com/index.nl.html

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 16:56

xingridx schreef:

Volgens mij massa's, te veel om te maken in één leven, denk ik.

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:01

Bucephalus schreef:
xingridx schreef:

Volgens mij massa's, te veel om te maken in één leven, denk ik.

Jaa zeker, heb nu ook alleen nog maar patronen via google gevonden. Staan er zo verschrikkelijk veel op, dat je die zeker niet in 1 leven af kan krijgen.

Bucephalus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:06

Truf schreef:
Jaa zeker, heb nu ook alleen nog maar patronen via google gevonden. Staan er zo verschrikkelijk veel op, dat je die zeker niet in 1 leven af kan krijgen.

Hahaha, ja, dat klopt! Ze staan alleen meestal door elkaar en dan wordt het een hele zoektocht om iets van je gading te vinden.

_Bloem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 17:37

Truf schreef:
Ik zag een site voorbij komen waar je een foto om kan laten zetten in een patroon, maar kennen jullie deze al? http://www.pic2pat.com/index.nl.html

Hmm nee die site ken ik niet.. Maar heb het even uit geprobeerd en het ziet er niet verkeerd uit :). Nu weet ik natuurlijk niet hoe het er uit ziet als je het gaat borduren... Maar misschien eens met een klein lapje gaan proberen?

Truf

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:17

Ja idd, heb het ook nog niet geprobeerd en niet elke foto komt er even goed uit. Zal eens kijken of ik een foto heb die wat minder gedetailleerd is om in het klein te proberen

Jenny21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:25

Zie dit topic en heb opeens zin om eens zo'n compleet pakket te halen en te beginnen!!
Waar kan ik het beste complete pakketten bestellen??
En is er een merk wat beter/duidelijker is??

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 12:48

Ik heb vorige week eindelijk mijn pakket binnen gekregen, dus ik ben gelijk begonnen :D

spotless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:26

Hallo allemaal,

Ongeveer een jaar geleden liep ik dit topic tegen het lijf.
'Vroegah' heb ik heel veel geborduurd. Ook hele grote dingen (40x60 ofzo) en sommige heb ik zelfs 2x gemaakt omdat iemand 'em zag en zó gaaf vond...
De laatste jaren kwam er weinig meer van terecht, geen tijd met een man en een dochter en werk en op een gegeven moment 3 paarden.

Maar nu kreeg ik toch weer zin en ik kon ook wel wat bezigheidstherapie gebruiken i.v.m. mijn echtscheiding. Vooral dat borduren van een foto leek me wel gaaf. Dus, hup naar de site en een leuke foto gekozen. Hondje is bij ex gebleven dus dan is dat extra leuk en ach, 5 euro kun je je geen bult aan vallen.
Op zolder lag nog wel het een en ander dus nadat ik de nodige aanvullingen bij elkaar gescharreld had ben ik vol goede moed begonnen.

Pffff, ik heb dus best wel wat ervaring maar dit is een pittige, hoor! Heel veel bijna dezelfde kleurtjes, 2 steekjes van die, 3 steeksjes van die. Vooral van dat gras wordt je aardig tureluurs... %) Ik heb 'em dus ook een poosje opzij gelegd op een gegeven moment. Tussendoor ook nog verhuisd dus ik denk dat ik alles bij elkaar nu een maand of 6 er echt aan heb gewerkt.

Inmiddels ben ik ook nog eens in de WW geraakt dus tijd zat! Ik ben nu maar gaan afstrepen op het telpatroon (dat heb ik nog nooit hoeven doen, maar ja je wordt ouder hè ;) ) en nu gaat het veel beter.

Aangezien jullie mij weer aan de gang hebben gekregen leek het me wel leuk om hier af een toe mijn vorderingen te laten zien.

Dit is dus de foto die ik heb gekozen
Afbeelding

En zo ziet het telpatroon eruit (28 A4tjes.... :7 )
Afbeelding

Dit zijn alle 81 kleurtjes....
Afbeelding

En zo ver ben ik nu
Afbeelding

Aangezien ik ooit eens van een professionele inlijst-meneer complimenten kreeg over de nette achterkant zonder knoopjes en lange loshangende draden (waardoor hij beter/mooier kon inlijsten) daar ook maar een fotootje van - misschien heeft iemand anders daar wat aan :o
Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik hier en daar ook wel wat smokkel, ik ga écht niet voor 3 steekjes een draad aan- en afhechten. Maar over het algemeen zit er 'in de buurt' ook nog wel wat dus dan pak ik ze mee.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden :wave:

Marion

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:48

Ik kan niet anders zeggen dan: Wat gaaf!!!

Ik ben pas net begonnen en bij mij ziet de achterkant er niet zo netjes uit hoor. Je hebt je draadjes ook netjes geordend opgeruimd. Erg mooi.

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 13:48

Wat gedetailleerd! Maar hij zal wel mooi worden.

Ik ben nu weer bezig met mijn borduurwerk, het is zo mooi om te zien dat als net die ene volgende kleur gedaan is het ineens van een raar vlak in een echte paardenneus is veranderd.