Ik heb wat goede ideeen nodig Ik ben begonnen aan een dekentje voor een baby, maar ik ben iets te enthousiast geweest waardoor het dekentje nu 1,35 meter breed is. Ik ben al veel te ver om nog uit te gaan halen, en daar heb ik ook eigenlijk geen tijd meer voor. Is het een idee om de breedte als de lengte te nemen en door te haken tot ongeveer 90/95 cm? Of is dat lelijk? Je krijgt dan horizontale strepen aangezien ik met verloopgaren haak.
Ja, dat had ik van tevoren opgezocht inderdaad. Wilde 90 cm breed maken en ongeveer 120 centimeter lang, maar dat was ik blijkbaar alweer vergeten toen ik eenmaal begonnen was. M'n eigen schuld, ik haak dit soort dingen tijdens het tv kijken en dan gaat het niet altijd helemaal goed.
Gisteren de laatste hand gelegd aan Vos Victor, hij moet alleen nog in elkaar ( stomste werk ), vraag me alleen af of het wel goed komt met zijn snuit......
En ik heb een set breiringen aangeschaft, ingepakt, en voor mezelf onder de boom gelegd
Tijd voor een grote bijlees, ik ben een tijdje afwezig geweest aangezien ik met van alles en nog wat bezig ben geweest. Onder anderen met haakwerk maar daarover later meer.
LinSa en Mando, ik schijn inderdaad een flink hoog haaktempo te hebben, maar daarnaast heb ik ook een erg lange spanningsboog dus ik kan echt hele dagen zitten haken als het moet. Heeft zo zijn voordelen.
Mando, hoe vond je kennis het katje? Het poesje met de kuif is heel leuk geworden, de kuif maakt het af. Uil Floortje is ook zó leuk, lekker eigenwijs! Stoere kleuren ook.
MT, wat een geweldige muts zeg! Ziet er echt keurig uit en dat in zo'n korte tijd. Is Macho nu niet jaloers? De foto met je zoontje zegt 1000 woorden, hij staat hartstikke leuk en zo te zien kan hij er nog wel even mee door. Wat heb je dat leuk bedacht met die bijtring, is dat van het mini patroon van Piem? Hoe vond je cliënt het rendiertje? Heel leuk gevonden met dat kaartje eraan. Balen van de oogjes van Piem, maar dat soort dingen kunnen altijd gebeuren, het blijft eenmaal handwerk.
Giolli, wat een schattig konijntje. Heb je inmiddels weer garen voor de kangoeroe?
Kim, hoe gaat het nu met je?
B_F, wat zijn die lappenpoppen leuk he? Voor wie heb je die gemaakt? Het mandje is ook leuk gemaakt, textielgaren vergt inderdaad wel heel wat van je handspieren, ik heb er nog nooit zonder kramp mee kunnen werken.
MaartJ, wat een leuke werkjes allemaal! De poncho met capuchon ziet er heerlijk warm uit. Zitten er nu glitters in?
Kaplaars, wat een mooie krans. Was je moeder er blij mee?
silby, wat haak jij netjes! Echt heel mooi haakwerk. Ook de muts ziet er mooi uit, kan zo uit de winkel kopen.
spatter, geen paniek. Gewoon eerst wat proeflapjes haken zodat je de steken onder de knie krijgt. Het is zonde als het ten koste van de knuffel gaat. En als je hulp nodig hebt dan kun je het altijd hier aangeven, er zijn velen die je willen helpen.
LinSa, hoe heb je het probleem van de deken nu opgelost?
Goed, nadat ik mijn droomdeken van Wolplein bijna af had, besloot ik dat ik hem toch te klein vond en ook niet zo gek, want ik had nog 10 bollen over. Dus ik was er even klaar mee, daarom ben ik in de tussentijd begonnen aan een nieuwe deken voor mijn schoonzusje. Het was de bedoeling dat hij voor kerst af was maar dat was iets te ambitieus. Enfin, ik heb hem vanavond afgemaakt en hij zit nu in de wasmachine, daarna ga ik hem spannen zodat alle hobbels en bobbel verdwijnen en dan is hij klaar om weg te geven. Uiteindelijk heb ik er 2,5 week over gedaan, nog snel. Hij meet 140x150 cm. Ik heb hem gehaakt met Royal van de Zeeman.
En close-upjes van de verschillende steken. In het oorspronkelijke patroon zit ook de spikkelsteek maar die vind ik niet zo leuk staan dus die heb ik vervangen door de lemonpeel stitch. De rand tussen de verschillende steken bestaat uit vasten en halve vasten. De buitenrand om de deken bestaat uit vasten, halve vasten en stokjes.
Van beneden naar boven: vasten, granietsteek, halve stokjes, open halve stokjes.
Van beneden naar boven: vasten om en om in de voorste en achterste lus, stokjes, verspringende stokjesclusters, lemonpeel stitck.
Van beneden naar boven: lemonpeel stitch (zelfde baan als hierboven), dubbele stokjes, mossteek.
Ik denk dat ik morgen mijn eigen droomdeken uit ga halen en opnieuw begin. Heel erg zonde van het gedane werk maar ik ben er nu liever iets langer mee bezig zodat ik er later meer plezier aan beleef.
Heerlijk als je zo lang kan haken. Ik heb vanochtend omdat ik toch vrij was het uiltje af gemaakt. Die moest af
Ja ze vond het poesje erg leuk.
Ik ben nu met een knuffelkussen bezig. Dan moet ik echt beginnen aan de baby deken. Heb nog 2.5 maand Dat wordt opschieten zal morgen even de wol halen.
spatter
Geplaatst: 27-12-16 22:09
Jolien wat mooi
Voordeel van zo'n deken is dat je tenminste niet iedere toer wat anders moet en meer in de soort steek komt. Vind het echt heel mooi!