[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Emori

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:53

Vet gemeen! Ik snauw ook wel eens als ik bezig ben.
Zegt m'n vent Oh raak je de tel weer eens kwijt _O-

Mooie poncho, lekker warm!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 22:56

Afbeelding
Wat een.... K*t werk :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:29

_O-

3de poging is gellukt hoor *\%/* ik helemaal blij _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 08:13

MissToseland schreef:

Zullen we Dick en Jitse dan samen maar naar buiten sturen om iets van hout te maken. _O-

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 09:48

Straks voor het eerst naar KreaDoe dag. :):)

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 10:13

Mando schreef:
MissToseland schreef:

Zullen we Dick en Jitse dan samen maar naar buiten sturen om iets van hout te maken. _O-

Prima idee! +:)+ :')

Veel plezier giolli!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 11:46

Veel plezier!!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 12:47

Ik verbaas me er over hoe snel de steken over m'n haaknaald vliegen!!! Als je t eenmaal tr pakken hebt!!

Work in progress :D
Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 16:48

Nou, ik ben geslaagd. Heel erg leuk gehad!
Jeetje het was ook zo druk.

Ik heb gekocht:
- 12 verschillende kleuren katoen
- 3 haaknaalden met grip, maar 2,5-3,5 en 4.
- 1 boek "Mijn knuffels van sokkenwol" van Kristel Droog-Dekkers.
- 2 zakken vulling
- 3 zakken oogjes
- 2 zakken neusjes
- 1 paar kattenogen
- 2 losse patronen
- steekmarkeerders
- Belletjes voor in je knuffel

Schade: Meer dan 85,-€ :')
Laat mijn vriend het maar niet horen. :=
Ik hoor hem al roepen... "en waar moeten al die spullen in godsnaam staan?!"

"Tja schat, daar over...ik heb echt een nieuwe kist nodig."

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:05

Mooie buit!! Was t verder ook leuk? Nog een workshop gedaan?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:17

Oh ik had ook zo graag naar de KreaDoe gegaan! Jij bent lekker geslaagd zeg :)
We hebben hier een soort van Afrikaanse versie waar ik heen ben geweest een paar weken terug, maar dat viel zo tegen. Er stonden misschien 30 standjes waarvan de helft eten was en niks aan workshops!
Ze verkochten er Tshirt garen voor R150 per bol, wat ik hier normaal voor R30 per kilo kan krijgen :=
(1 euro is 15 Rand)

Haken ligt bij mij even stil. Het is voorjaar en er moet veel in de tuin gebeuren. Verder ben ik aan t breien, een tanktop voor de zomer dus die moet eerst af en dan mag ik de haaknaalden weer oppakken van mezelf :)

Besef mij nu dat ik de bloemen voor mn African flower veel te los gehaakt heb, nu ik wat meer haakwerk gedaan heb, daar zouden de vlokken vulling uit vallen dus die moet maar even opnieuw. Denk dat mijn volgende project toch wel weer de hippo zal zijn, of de mand voor de handdoeken die nog af moet, of.. of.. of.. ik heb teveel projecten!

Jolien, ik vind je col helemaal het einde, misschien ga ik daar over een paar maanden ook maar aan beginnen. Voor nu zijn het hier zomerprojectjes :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:23

Yonker schreef:
Mooie buit!! Was t verder ook leuk? Nog een workshop gedaan?

Geen workshop gedaan. We hadden echt geen zin meer terwijl we het wel hadden voorgenomen, m'n voeten waren ook zo moe en ik zit te springen om m'n spullen te sorteren en te gebruiken dus wilde naar huis. :')

Ja het was leuk hoor! Behoorlijk druk en al die stomme trolly's en karretjes. :n
Vond het gebrek aan zitplekken als je wat wilde eten wat minder leuk. Wij moesten op de grond.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:43

Afbeelding

:o Vol!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 17:59

Ik ben ook goed geslaagd. Wat nieuw katoen en nog wat andere dingetjes :)

Die trolleys moesten ze verbieden :+

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 21:55

Hallo allemaal, ik heb n kleine omslagdoek vraag! Ik heb er nu twee gemaakt (granietsteek), ze zijn helemaal leuk geworden, maarrr ik heb er een "uit de winkel" zeg maar en die heeft veel langere "punten" waardoor je m net iets makkelijker en mooier om kan slaan. Ligt dat aan de steken/het patroon?
Wat moet je doen om dat zo te krijgen?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:04

Hoe bewaren jullie je katoen en garen allemaal? Ik heb een kist van de action, zo'n kleintje. Rol m'n bolletjes altijd wel netjes op, maar door het graaien komt alles los en zit alles in 1 grote knoop. Heb kleine en grote bolletjes en alles zit door elkaar soms. Mijn kist is te klein dus ga een grotere kopen, maar misschien hebben jullie nog betere oplossingen...

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:20

Kist is te klein trapt mijn man niet in helaas _O-
Ik heb een kist van hout waar het allemaal i zit, maar doordat die eigenlijk te klein is, zwerft een deel door het huis heen :=

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:23

Giolli schreef:
Hoe bewaren jullie je katoen en garen allemaal? Ik heb een kist van de action, zo'n kleintje. Rol m'n bolletjes altijd wel netjes op, maar door het graaien komt alles los en zit alles in 1 grote knoop. Heb kleine en grote bolletjes en alles zit door elkaar soms. Mijn kist is te klein dus ga een grotere kopen, maar misschien hebben jullie nog betere oplossingen...

Vriendin van mij gebruikt zo'n bak waar je ook kerstballen in kan bewaren. Ik weet niet of het handig is in de praktijk heb het nog niet uitgeprobeerd

_Noah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:28

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 06:43

Ik heb mijn boekenkast leeg gehaald
Ligt alles netjes in.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:06

Ik heb de bovenste plank van de speelgoedkast ingepikt en heb het in bakken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 09:43

Ooh nu snap ik het Mando. Opzich is dat niet zo lastig, kom je er een beetje uit?

Yonker, dat gedraai ken ik. Nu heb ik de handigheid er wel in gevonden maar sjongejonge, wat heb ik daarmee geworsteld in het begin. Mooi dat het uiteindelijk toch is gelukt. Driemaal scheepsrecht hm. ;)
Wat gebruik je leuk garen! Lekker dik. Zijn het nu allemaal stokjes die je haakt?

Mijn vriend is inmiddels goed geconditioneerd, hij kan aan de stand van mijn frons zien of het wel of niet handig is om tegen me te praten. :')

MT, dat is inderdaad een gedoe met het pluisgaren, maar ik vind die manier toch echt stukken beter dan het direct haken met dat garen. Dan is er helemaal geen beginnen aan.
Ik heb ooit deze gemaakt en was ook direct genezen van mijn liefde voor pluisgaren:

Afbeelding

Wauw Giolli, wat een geweldige buit! Altijd leuk om die spulletjes mooi te sorteren en in te delen. Gewoon deels verstoppen en dan over een tijdje zeggen: 'ja, dat heb ik heel lang geleden eens gekocht'. ;)
Trolleys, karretjes en kinderwagens zijn echt de schrik van iedere beursbezoeker volgens mij. Levensgevaarlijk en mensen met die krengen denken vaak ook nog eens dat ze er overal voorrang mee hebben.

Iris, balen van je flowers. De poncho is inderdaad wat warm voor in de zomer. :P
Jammer dat ze daar niet echt een leuke beurs hebben, gelukkig kun je via dit topic een beetje meegenieten.

WowAmigo, was de omslagdoek in de winkel ook met de granietsteek gemaakt? Deze kun je namelijk op twee manieren maken, namelijk waarbij er wordt gemeerder aan de randen zodat de toeren horizontaal lopen. Maar je kunt ook meerderen in de punt, dan lopen de toeren diagonaal. En als ik me niet vergis krijg je dan inderdaad een andere vol, maar pin me er niet op vast.

Ik bewaar mijn garen in ladekastjes, heel simpele van de Action. Ik haak altijd van binnenuit de bolletjes, dus ik heb geen gedoe met dat de bolletjes uitrollen en de etiketten blijven er zo mooi omheen zitten.

Het rendiertje ziet er nu wel een beetje gek uit, maar hij wordt superschattig. Hij komt uit het boekje 'Christels knuffels' en ze hebben allemaal een buikje. Zo schattig. :=

Afbeelding

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 11:21

Jolien, die heb ik gister ook in een boekje gezien op de beurs! Je haakt heel mooi vind ik.
Ik heb 1 keer geprobeerd met pluisgaren te haken. Dat ging helemaal mis, zag letterlijk geen steek en zou niet weten hoe ik het voor elkaar moet krijgen dus die projecten sla ik altijd over, helaas. :n

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 12:00

Jolien87 schreef:
Yonker, dat gedraai ken ik. Nu heb ik de handigheid er wel in gevonden maar sjongejonge, wat heb ik daarmee geworsteld in het begin. Mooi dat het uiteindelijk toch is gelukt. Driemaal scheepsrecht hm. ;)
Wat gebruik je leuk garen! Lekker dik. Zijn het nu allemaal stokjes die je haakt?

PFfffffff nou ik zat echt te schelden op een gegeven moment _O-
En nu baal ik een beetje want ik had eigenlijk de ketting met een grotere haaknaald op moeten zetten.. hij trekt een beetje, maar goed tis mn eerste sjaal dus niet perfect. Garen komt van de zeeman, is met haaknaald 8 geeft een lekkere stoere uitstraling vind ik en daar hou ik van!! Ik haak eerste en toer vasten dan een toer stokjes dan weer een toer vasten.

Leuk dat rendiertjes!!

Pluisgaren is erg leuk maar jammer dat het zo rot haakt, ga mezelf daar nog niet aan wagen hoor :') En als ik zo de verhalen hoor ga ik dat nooit doen :+

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 17:22

PS: Jolien, is jouw rendier ook van Kristel? Zag hem op de beurs!