[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BloemBloem

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 13:40

Wat gaaf dat planned pooling ( zo was het toch :+ )

Feyenoord deken ziet er goed uit, je kan het nog een klein stukje :')

Ik ben druk met Victor Vos bezig, wat een heerlijke patronen blijven dat toch van haar :). En ben dolverliefd op het Catania katoen, nog nooit met zulk fijn garen gewerkt, al blijf ik sokkenwol toch een leuker effect vinden.

Hebben jullie nog meer tips voor patronen van bosdieren? Eekhoorn, Egel?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 22:21

BloemBloem schreef:
Wat gaaf dat planned pooling ( zo was het toch :+ )

Feyenoord deken ziet er goed uit, je kan het nog een klein stukje :')

Ik ben druk met Victor Vos bezig, wat een heerlijke patronen blijven dat toch van haar :). En ben dolverliefd op het Catania katoen, nog nooit met zulk fijn garen gewerkt, al blijf ik sokkenwol toch een leuker effect vinden.

Hebben jullie nog meer tips voor patronen van bosdieren? Eekhoorn, Egel?

Er is ook een speciale haakgroep voor waar heel veel mensen om hulp jammeren, dus het zal nog best pittig zijn denk ik :D

Bosdieren? Een mestkever! :D

Grapje! Misschien een uil? Specht?

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 06:26

ik meld me ook weer is , door niet lekker in me vel te zitten door een knieblessure waar ik mee zit en waarvan ik eerst niet wist wat het was en nu wel eindelijk

ik heb nu dus weer de rust gevonden om te haken en heb gelijk drie bestellingen binnen voor omslagdoeken dus de komende half jaar hoef ik me niet te vervelen ( zit nog ruim een half jaar met die knie blessure ) .

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:53

Ik heb al tijden geen tijd gehad om te haken :=
Ga we volgende week met een paar collega's naar de KreaDoe :D

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:55

ohh daar zou ik met mijn moeder graag heen willen zouden we eigenlijk dit jaar doen maar nu ik met krukken loop is dat niet te doen

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:03

Misschien kunnen jullie me helpen

Ik wil een babydeken haken voor een vriendin.
1. Met wat voor garen kan ik een deken het best maken, wordt katoen niet te zwaar voor een baby?
2. Weet iemand toevallig wat de afmetingen zijn?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 15:10

Ik ben fan van Phildar detente. Lekker licht <3
Ik denk dat je met 80x80 al een heel eind komt

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 14:01

Hoi allemaal :wave:

Ik ben een poosje weg geweest uit dit topic. 3 verhuizingen later en ik ben weer in rustiger vaarwater. :+(ha-ha, rijmpje)

Sinds kort weer begonnen en wat leuke creaties gemaakt voor mijn schoonzus en mijn broer die volgende week hun kleine verwachten. Dat is altijd leuk natuurlijk!

Nu ben ik ondertussen een beetje door mijn restjes heen en moet ik weer wat nieuwe dingen aanschaffen. Ook heb ik nu al die tijd geleefd van gratis haakpatronen en zou ik het leuk vinden nu wat (mooiers) groters te haken en ook een patroon te kopen!
Voorwaarde is dat het wel amigurumi moet zijn én een Nederlands patroon.
Heeft iemand een idee van een website waar ik uitsluitend nederlandse patronen kan vinden? Op google zie ik soms door de bomen het bos niet meer.

Nog een vraag, als ik een patroon koop... krijg ik dat dan via de mail binnen een paar uur of gaan daar een aantal dagen overheen?

Ik ga maar weer eens aan de zoek. :D

Winna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:27

Wat voor amigurumi's wil je maken? Ik heb patronen van Stip en Haak. Erg leuke knuffels en goed te volgen patronen. My Krissie Dolls heeft ook erg leuke patronen.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 15:29

Winna schreef:
Wat voor amigurumi's wil je maken? Ik heb patronen van Stip en Haak. Erg leuke knuffels en goed te volgen patronen. My Krissie Dolls heeft ook erg leuke patronen.

Oh stip en haak, helemaal vergeten. die zijn fantastisch! <3
Ik heb net oogjes en neusjes besteld bij Caro's atelier. Kent iemand dat? Leuke site. :j

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:54

Hier nog een fan van my krissie dolls. Victor Vos waar ik nu mee bezig ben is daar ook 1 van.

Deze hadden jullie nog tegoed. Vloerkleed voor in de kamer van mijn dochter bij Opa en Oma.
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 19:59

Mooi

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:06

Hier ligt het even stil. Ik ben de tel kwijt geraakt tijdens een toer terwijl ik minder moest. Nu moet moeders even helpen tellen en vertellen hoe ik nu weer verder moet.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 20:54

Prachtig zeg bloem <3

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-16 23:06

Tussendoor even een muisje gemaakt. Gratis haakpatroon van Stip en Haak is dit.

Toch nog twee uurtjes mee bezig geweest, jeutje wat een priegelwerk. :=
Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:45

Oef, ik heb het de laatste week erg druk gehad dus eerst maar even een bijlezertje van mij.

Yonker, weet je al wat je met het babydekentje gaat doen? Voor een baby zou ik niet te pluizig garen nemen, dus laat het goedkope acrylgaren in dat geval vooral links liggen.

Een vriendin van mij heeft het me vorige week laten zien en het ziet er erg leuk uit. Op http://www.plannedpooling.com kun je zelf invoeren met welk garen je werkt en hoe breed je werk moet worden en dan krijg je een afbeelding van hoe je patroon eruit komt te zien. Op die manier kun je zelf uitvogelen wat je precies wilt en hoe dat je dat voor mekaar krijgt.

Jeetje, Kim, wat een klus is die deken! Maar hij wordt wel erg mooi.

BloemBloem, in het boek Amigurumi & forest friends staan een boel bosdieren.
Je vloerkleed is prachtig geworden! _/-\o_

Maatje, wat rot van je knie. Hoe gaat het inmiddels? Krijg je ook therapie of moet je gewoon braaf je rust nemen?

Welkom terug, Giolli! :wave:
Heerlijk he? Restjes opmaken. Ik ben er ook aan begonnen maar het schiet nog niet echt op. Ik heb wel erg veel restjes. :=
Wat een schattig muisje. :)

ItsMe2: heb je de draad inmiddels weer opgepakt?

Ik heb er eindelijk aan gedacht om veertjes te kopen voor de zwarte Piet dus Sint en Piet zijn eindelijk af verklaard. Nu heb ik alleen mijn twijfels over de pet van Piet. In het oorspronkelijke patroon heeft deze namelijk dezelfde kleur als de 'broek', dus in mijn geval had ik hem blauw moeten maken. Maar om één of andere reden heb ik hem groen gemaakt. Nu twijfel ik of ik hem gewoon zo zal laten of dat ik toch een blauwe pet maak. Wat denken jullie?

Afbeelding

Ik ben nu begonnen aan de poncho van Stip&HAAK, maar ik heb er zelf nog een col bij bedacht zodat hij lekker warm is voor in de winter. Alleen dit is wel een flinke, dus voorlopig ben ik daar nog wel even mee bezig. :')
Ook kreeg ik de laatste tijd zoveel haakopdrachten dat ik voorlopig even een opdrachten stop heb. Werkelijk bij alles wat ik op facebook showde kreeg ik de vraag of ik ook iets op bestelling kon maken. Ik heb dit altijd maar aangenomen, maar ik merkte dat ik er de laatste weken een beetje krankjorum van werd, dus de komende maanden haak ik alleen nog maar voor mezelf of als ik er zin in heb. :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:47

Staat echt leuk Jolien!!

Ja ik denk dat het babydeken van creacriek wordt (op youtube) en dan ga ik garen hier halen bij de wollenwinkel :+ Even laten adviseren wat het beste is. Lastig vind ik alleen dat katoen zo zwaar kan worden en dat wil je ook niet..

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 10:52

Wat een mooie bijlees Jolien! Je piet is toch enig zo?
Ja, maar dan moet ik wéér een boek aanschaffen, mijn vent wordt dol :+

Bedankt voor de complimenten voor het kleed :)

Voor een babydeken gebruik ik vaak een mix van katoen en acryl, dat is het zachts en blijft het mooiste :j

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 11:38

Ik wist het jolien toen ik die foto voorbij zag komen op facebook haha is erg leuk zo

Ik moet ook naar de fysio ik moet bepaalde spieren trainen waardoor mijn knieschijf weer op zijn plek gezet word

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 13:03

maatje987 schreef:
Ik wist het jolien toen ik die foto voorbij zag komen op facebook haha is erg leuk zo

Ik moet ook naar de fysio ik moet bepaalde spieren trainen waardoor mijn knieschijf weer op zijn plek gezet word

Hihi. :o

Dat klinkt erg pijnlijk! Hoe is dat zo gekomen?

Thanks BloemBloem en Yonker. Ik denk ook dat ik de Piet zo laat, puur omdat ik te lui ben om het te veranderen. :')

maatje987

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:17

Ik ben woensdag zeven weken gelden gevallen met sporten denk je dat eindelijk alles een beetje goed gaat en ben je bezig met afvallen en dan vl je zelf maar ik ga er nu hard aan werken om zo snel mogelijk weer op de been te zijn

Mijn eerste bestelling is bijna af een granietsteek omslagdoek in het zwart :D

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 16:07

Ik ben inmiddels bezig met een melamart omslagdoek en nog steeds aan het bedenken welke garen voor een babydeken ik ga gebruiken. Ik kan het best voor een mix gaan met katoen denk ik?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 21:44

Vandaag een nieuwe kist gekocht voor al mijn haakspullen. (Oogjes, neusjes, spelden etc) alleen geen plek voor de naalden. Dus nu een etui aan het haken van (weer) restjes. :D
Vind grijs/roze zelf een leuke combi en werk nu voor het eerst met stokjes omdat ik normaal alleen maar amigurumi maak.

Afbeelding

Afbeelding

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 22:49

Leike kleurencombinatie. Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.

De col van mijn poncho is eindelijk af dus ik kan bezig met de poncho zelf.

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 23:04

Ik vind roze en grijs ook super bij elkaar!

Haken is best nog inspannend! Het is in ieder geval niet goed voor de gewrichten in je hand en pols! :) ben met een aapje bezig, maar dat kleine werk wordt op een gegeven moment best pijnlijk. Ik merk ook dat mijn rechterhand (waar ik mee haak) steeds meer begint te kraken en knakken. :=
Volgens m'n moeder haak ik vreemd, maarik vind het wel meevallen :D