[CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 18:56

Tot nu toe heeft nog niemand anders zich gemeld voor de mei challenge, dus voor mijn part best :)

Daar kan je ook heel leuk mee spelen Polarize, goede manier om je kleuren te mengen :))
Dat doet me denken aan toen ik net met mijn faber castell potloden begon en ik hoorde dat die potloden op oliebasis zijn en je ze dus kan blenden met olie. Alleen ik had alleen maar lavendel olie in huis en papier zuigt die olie echt op dus uiteindelijk zat alles onder de olie en rook het hele huis naar lavendel :')

Ezellover25

Re: [CHALLENGE] Tekenen/schilderen 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 21:55

Zou iemand mij daarin eve n kunnen helpen met wat ik moet doen in de maand mei?

Moet ik het ook bijhouden.

Mag ook via pb

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 22:07

Afbeelding

Zo de eerste stap is gezet.
Kan totaal geen paard tekenen.

Nu zentanglen.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 23:04

Potverdorie tazzey, wat een rotsituatie.
Dat zoiets kan inderdaad in ons rijke landje, echt belachelijk :(
Heel veel sterkte, ik hoop dat je medicatie snel weer normaal verkrijgbaar is Y;(

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-25 23:16

Ezellover25 schreef:
Zou iemand mij daarin eve n kunnen helpen met wat ik moet doen in de maand mei?

Moet ik het ook bijhouden.

Mag ook via pb

Dit is wat de oorspronkelijke omschrijving was van hoe de challenge werkt, ik geloof niet dat het verandert is:

Citaat:
Om de titel weer eer aan te doen lijkt het mij leuk dan er elke maand (op de eerste) een ‘challenge’ is. Als we één voor één een woord, een inspiratiebron een kleur of kleurencombinatie of een DTIYS (draw this in your style) plaatsen.

Er zijn geen regels voor de challenge, geen verplichting, puur een drijfveer om te gaan tekenen en schilderen.

Dus je bedenkt iets, dat kan van alles zijn (een woord, een zin, een liedje, een kleur, een afbeelding), en iedereen, inclusief jijzelf, kan de aankomende maand een werk maken dat daarop geinspireerd is. Aan het einde van de maand verzamel je alles en maak je een nieuw topic waar alles op een rijtje staat. Je kan vragen of mensen je willen pben met wat ze gemaakt hebben, maar in praktijk vergeet bijna iedereen om dat te doen en is het makkelijker om even het topic door te scrollen voor de afgelopen maand en alles wat mensen geplaatst hebben als "dit is mijn challenge resultaat!" in je topic te zetten.

Overigens, de ongeschreven regel is een beetje dat wie tekeningen plaatst, ook reageert op tekeningen van anderen, het is wel leuk als je dat ook af en toe doet :)

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 00:09

vikawiek schreef:
Tot nu toe heeft nog niemand anders zich gemeld voor de mei challenge, dus voor mijn part best :)

Daar kan je ook heel leuk mee spelen Polarize, goede manier om je kleuren te mengen :))
Dat doet me denken aan toen ik net met mijn faber castell potloden begon en ik hoorde dat die potloden op oliebasis zijn en je ze dus kan blenden met olie. Alleen ik had alleen maar lavendel olie in huis en papier zuigt die olie echt op dus uiteindelijk zat alles onder de olie en rook het hele huis naar lavendel :')

Ja dat blenden ging ineens wel heeel makkelijk toen ze goed warm werden :j

Oh je kon daarna zeker een tijdje geen lavendel meer ruiken :') ik had dat ook wel eens gezien ja, maar zag het al niet goed komen met mijzelf en olie + papier :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 06:27

@Vikawiek, gaaf die Fjord onder de bloesem, mooie sfeer <3.

@Malenka, mooi werk. Ik herinner hem me, volgens mij heb je ooit een topic geopend. Zou wel tof zijn hem eens opnieuw te maken.

@Polarize, haha wax smelt ja :)). Het heeft wel een mooi werk opgeleverd!

Hier nog niks meer gedaan, hopelijk morgen als ik niet hittebevangen op de bank hang :').

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 08:53

-roodvos-

Dus als ik het goed begrijp:

Dus einde van de maand een topic maken van de mei challenge.

Op de mensen reageren die mee gedaan hebben.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 08:55

@Vikawiek: Oh wat mooi zo op en top lente! Vika meets van Gogh zo met dat heldere blauw en bloesemboom. Heel leuk ook dat de boom uit het kader groeit.

@Malenka: Wat mooi zo die combinatie van heel gevoelig gedetailleerd zoals de mondhoek en het hele grote van de manen. Hij leeft echt zo.

@Polarize: Dat is ook een manier van op gaan in je kunst, gewoon jezelf volsmeren met materiaal. :')

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 09:51

Ezellover25 schreef:
-roodvos-

Dus als ik het goed begrijp:

Dus einde van de maand een topic maken van de mei challenge.

Op de mensen reageren die mee gedaan hebben.

Ja, en je moet vandaag of morgen ook nog even aankondigen wat de challenge dan is, vrij cruciaal onderdeel. :)) het liefst met een aankondiging in groot lettertype, dan leest niemand er overheen.

Dat reageren is niet zozeer voor de challenge maar meer hoe dit topic überhaupt werkt. Iedereen die hier tekeningen neerzet zegt ook soms wat leuks over het werk van anderen. Anders wordt het hier alleen zo’n “dump je kunst” topic zonder dat daar ooit nog van iemand reactie op komt.

kallipooh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:22

Even druk met werk dus geen tijd om te tekenen, maar ik geniet wel van jullie werk.

vikawiek: Tekening van Elonia is echt heel sprekend geworden, supermooi <3 En ik moest echt lachen om je paarsestippenstrip :')
Ezellover: Leuke paastekening!
Polarize: Coole OC! Doet me denken aan die goeie ouwe DeviantArt-dagen :D
Thats_Me: Creatieve collage! Heel tof. Die verschillende texturen maken er een leuk plaatje van.
Laurora: Wat een mooie bijdrage aan de challenge, met een pakkend verhaal erbij. Heel ontroerend.
Vikawiek: Mooi sfeertje in je fjordentekening. Uitdagend perspectief zo!
Jis: Ah, dat is echt een schattig diertje :D Lijkt inderdaad wel verzonnen, grappig.
Tazzey: Wat onzettend rot dat je zoveel pijn hebt :( Hopelijk heb je snel je medicatie. Heel veel sterkte!
Malenka: Die kleuren! Echt knap. Zeker met die titel erbij heel passend voor de challenge!
Polarize: Oeh heeeerlijk in het zonnetje! Slimme oplossing voor je waskrijtjesprobleem joh! Goed bedacht.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:30

julius_juut schreef:
@Polarize: Dat is ook een manier van op gaan in je kunst, gewoon jezelf volsmeren met materiaal. :')

Als ik gewoon zeg dat het met opzet was is het ineens heel kunstzinnig :j

@kallipooh, ja af en toe mis ik die DeviantArt tijd wel hoor! Wat heb ik me toen een werken gemaakt, zat laatst eens terug te kijken en ik zou nu niet meer paarden in die houdingen kunnen tekenen als 17-jarige Moon deed :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 10:48

Ooh Deviant Art, daar heb ik ook nog een account en portfolio gehad :D.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 11:27

Benieuwd wat je er van gaat maken Ezellover :j

Ik ben vandaag 2 uur aan het schilderen en de tijd hijgt zo in mijn nek dat het helemaal niet wil lukken, ik ga lekker van het weer genieten, deadline mislukt -O-
Maar ik ben wel trots op wat ik in ruim 3 weken neer heb kunnen zetten en ga er nog even voor de komende tijd voor een goed resultaat. Eerst nog lekker naar Ierland.

Wil de herinnering die ik voor deze challenge had gekozen wel al laten zien.
Remy, het kleine welpje wat in het nieuws kwam in 2018 toen hij in een bench in een weiland bij Tienhoven werd gevonden. Hij woont sinds een jaar met Leeuwin Luna in Afrika.

Op marktplaats stond de perfecte lijst ervoor en die heb ik inmiddels binnen. Als hij af is laat ik het nog eens in het geheel zien. Wordt gedoneerd aan stichting Leeuw waar Remy opgroeide.

50x70 portretlinnen met olieverf (referentiefoto Stichting Leeuw).
Afbeelding

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 11:47

Sodeknetters wat gaaf Jis :oo

Over deviantart gesproken: wat is nu nog een goede plek om je werk het internet op te gooien? Ik had altijd alles op instagram staan zodat ik mensen die vroegen wat ik dan maakte daarnaar door kon sturen en een soort openbaar logboek van mijn werk had, maar ik heb recentelijk mijn hele instagram leeggehaald want Meta is poedersuiker en AI ook. Dus nu zoek ik een nieuwe plek. Ik zat vroeger ook wel op deviantart en overwoog daar naar terug te gaan, maar is dat nog iets dat een beetje serieus te nemen is tegenwoordig? En verder is er Cara dacht ik, is er nog iets wat ik nu compleet over het hoofd zie? Zijn er hier mensen die er iets anders dan instagram op nahouden?

Ik ben niet per se heel erg geinteresseerd in likes/comments/veel views, ik vind het vooral belangrijk dat ik iets van een goed overzicht heb van wat ik maak wat ik makkelijk naar andere mensen op kan sturen (zowel die willekeurige oude kennis van je moeder die op bezoek komt als potentiele opdrachtgevers, momenteel niet echt aan de orde maar het is leuk als het toekomstbestendig is, ik hoop als ik afgestudeerd ben weer wat meer te kunnen gaan maken ook). Extra fijn als mensen niet hoeven in te loggen om alles te kunnen bekijken (zoals bij Instagram nu wel zo is) en zeker iets wat niet je werk gebruikt om aan AI te voeren :')
Het is wel een voordeel als het een platform is dat veel mensen gebruiken omdat de kans dan het grootst is dat ze ook een account hebben en je kunnen blijven volgen, maar ik weet niet of er naast instagram nog iets bestaat waar ook werkelijk echt veel mensen op zitten? Denk het niet he.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 11:57

Dank je!

Op Expo.nl kun je werk plaatsen, ik geloof 15 werken gratis, voor uitgebreider moet je gaan betalen wel.

Een website maken/laten maken?

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 12:53

Zo dan Jis!! Dat is waanzinnig gaaf geworden zeg.

Ik ben gisteren gebeld door de apotheek, een lokale farmaceut heeft een heel kleine batch van mijn medicijn gemaakt waarmee ik, hopelijk, de tijd tot het origineel leverbaar is kan overbruggen. Het is niet optimaal met echt 1000% verschil met de andere medicijnen die ik nu kreeg. Ik hoop dit weekend langzaam iets meer te kunnen doen.

Over je werk op internet. Ik deel nu mijn tekenwerk op mijn eigen Instagram pagina maar ik wil er toch wel iets meer mee gaan doen. Ik heb Tiktok overwogen maar de reacties zijn vaak erg toxic. Deviantart heb ik ooit wel iets over gehoord maar ik heb er nog nooit gekeken. Dat moet ik toch maar eens gaan doen.
Expo.nl ga ik ook even bekijken.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 13:06

Sorry het is exto.nl mijn mobiel heeft er expo van gemaakt.

Dank je Tazzey en wat fijn nieuws voor jou!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 13:14

Ja, heel blij mee. Hopelijk binnen een paar dagen weer gewoon lekker aan het werk en tekenen.

Ik wou net zeggen dat het inderdaad niet werkt. Ik ga dus even op exto.nl kijken hihi :D

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 15:18

Jis, elke keer weer ben ik zo onder de indruk van jouw werk. Ik denk dat het met name zit in het gebruik van licht.

Ezellover25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 16:45

Mei CHALLENGEPaard met zentangle erin.
Afbeelding

Afbeelding

Bovenstaande foto's zijn voorbeelden.

Ik heb door omstandigheden niet 1 kunnen voorbereiden.

Ik wens iedereen veel plezier.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 21:57

Jis_ schreef:
Benieuwd wat je er van gaat maken Ezellover :j

Ik ben vandaag 2 uur aan het schilderen en de tijd hijgt zo in mijn nek dat het helemaal niet wil lukken, ik ga lekker van het weer genieten, deadline mislukt -O-
Maar ik ben wel trots op wat ik in ruim 3 weken neer heb kunnen zetten en ga er nog even voor de komende tijd voor een goed resultaat. Eerst nog lekker naar Ierland.

Wil de herinnering die ik voor deze challenge had gekozen wel al laten zien.
Remy, het kleine welpje wat in het nieuws kwam in 2018 toen hij in een bench in een weiland bij Tienhoven werd gevonden. Hij woont sinds een jaar met Leeuwin Luna in Afrika.

Op marktplaats stond de perfecte lijst ervoor en die heb ik inmiddels binnen. Als hij af is laat ik het nog eens in het geheel zien. Wordt gedoneerd aan stichting Leeuw waar Remy opgroeide.

50x70 portretlinnen met olieverf (referentiefoto Stichting Leeuw).
[ Afbeelding ]

kanonne wat is deze fantastisch!
wat een werk zit daar in joh!

wanneer ie echt af is vragen we gewoon aan een modje om m even toe te voegen in het verzameltopic :D

tevens nog een keer het verzoek even je werk naar me toe te pben voor het verzameltopic (wat ik morgen even ga maken want druk druk druk) zodat ik niemand vergeet! O:)

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 07:48

Wow Jis_ die is echt fantastisch aan het worden. Je maakt grote sprongen vooruit, zo leuk om te zien.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 09:00

Jis, wat geweldig <3. Doet me qua gebruik van licht denken aan Vermeer.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-25 11:21

Dank jullie wel! <3 Heel leuk die complimenten over het gebruik van licht :):)

Laurora schreef:
wanneer ie echt af is vragen we gewoon aan een modje om m even toe te voegen in het verzameltopic :D

:D <3

Wat leuk Thats_Me, ik zie ook vooruitgang, zeker als ik hem vergelijk met mijn poes Horus die ik in, ik geloof 2018/19, heb geschilderd (geveild voor catshelter).

Afbeelding

Leuke Challenge Ezellover, hele drukke maand voor de boeg maar ik ga kijken of ik wat tijd over heb, leuke uitdaging wel want ik maak nooit zentangles. Jij ook veel plezier bij deze challenge.