Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ik heb wel het idee dat het oog wat te hoog zit. Teken je alleen de omlijning, en dan zo na van de foto? Dan lijkt het me wel heel moeilijk om alles op de goede plek te krijgen eigenlijk.. Zou het niet helpen om wat extra lijnen en vormen te tekenen? Een beetje het paard in vlakken of kanten opdelen om zo wat meer te kunnen snappen waar alles moet zeg maar, in plaats van het vanaf de foto te moeten schatten? En dan voor het uiteindelijke ding een ander blaadje pakken waarop je alleen de belangrijkste lijnen zet. (of je gumt de rest uit, maar dat wordt bij mij vaak een rotzooi)
Maar ik trek vaak wat lijntjes om te zien waar de neusgaten op dezelfde hoogte uitkomen in dat specifieke perspectief enzo, zo iets bedoel ik.
Al is het hier nog nooit misgegaan, stiekem. wel tientallen keren bijna.
Of over de kat en de muis maar meteen?
Heel verhaal in een tekening meteen inderdaad
Twee keer per jaar hebben we een periode (1x 4 weken en 1x 2 of 3 weken) waarin je zelf een project mag bedenken zolang het maar iets bijdraagt aan je studie en daarvoor heb ik dit dus gemaakt
Mooi gelukt! 

Ik had door tegen wie je het had.
Kijkt zo van het papier af. Hoe lang ben je er al aan bezig dan?

elke keer als ik ergens een vos zie moet ik tegenwoordig aan je denken Telpeva schreef:Dat terugkerende vosje vind ik sowieso super leukelke keer als ik ergens een vos zie moet ik tegenwoordig aan je denken
Nee oke, eigenlijk is het geen vooropgezet plan maar het is wel leuk. 
(en dan nog een achternaam uiteraard)
Die eenhoorn lijkt wel metallic! En het geheel heeft een heerlijk dromerig sfeertje.
).
, wat wordt ie mooi! En had al zo'n idee dat er wat verward was, kan gebeuren.
. Wel netjes getekend al had ik wat moeite met een conceptje, iets met hoe naaktslakken lijmpistolen vast zouden kunnen houden. Niet dus, want ze hebben geen handjes.

). Onderzoekers hadden een vastgeplakte kikker aan een boom gezien en waren er zo achter gekomen dat slak in kwestie niet alleen dweilslijm maakt om vooruit te komen maar ook plakslijm heeft waarmee hij dus kikkers vastplakt. Er stond alleen niet bij hoe het diertje dat precies doet. En daar zat ik dus een beetje mee. Hoe teken je een knutselende slak? 

heel leuk ja! Slakjes en meloenen vind ik heel leuk verzonnen en geestig. De paardjes met stoft zijn ook gaaf! Dat trekpaard heeft echt een lastige houding om te tekenen lijkt me
#genieten
Je ziet het wel vaker bij pastel, maar ook bij digitaal, dat dan de achtergrond zo mooi vaag is (dept of field in Engelse camera termen) waardoor je dan nog meer een foto-gevoel krijgt. Knap hoor._roodvos_ schreef:Of misschien wil ik dat trouwens eigenlijk helemaal niet, en gewoon genieten van de gedoseerde beetjes humor met briljante tekeningen die eruit komen, dat lijkt me wel veiliger.
Doe dit maar. Ik word af en toe al gillend gek van mijn hoofd, daar moet je als buitenstaander dan niet in willen. Denk alleen al aan schaapjes tellen. Dan lig ik de hele nacht wakker omdat ik niet weet hoe je schapen zo traint dat ze over een hek springen (moet je dat wel willen) en omdat al die schapen dus tegen het hek zijn gelopen, vast staan en in een soort wolharige blèrende bal zijn veranderd. En dan breekt het hek, heb je een schaap tsunami en hoe tel je dat dan?!? Bovendien, ik weet niet of je die filmpjes kent met ronde dieren? Briljant trouwens, moet je anders even opzoeken, dan veranderen die schapen in rondjes en stuiteren ze het beeld uit. Sheep Mayhem. Zie dan maar dat je nog slaap krijgt.
Dat ratje is ook erg leuk.
Prachtig dat plauwe paard, de laatste ook mooi, ziet er uit alsof het al een heel leven achter zich heeft.
Doe ik vaak, ook met fotografie.
Die Eekhoorn met die vinger boven de knop, heel leuk!
Prachtig die beweging van het laatste paard, Mooie stijl.