[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:54

Naar mijn idee is de neus te groot en zijn de oren te klein.

vikawiek

Berichten: 1556
Geregistreerd: 24-10-16
Woonplaats: Grunn

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:12

Ik zie ookal waarom.. ik heb de afbeelding verkleint maar het nieuwe deel niet genoeg
Ik ga maar bed, ‘t is genoeg geweest :')

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 21:48

Vikawiek: Oef, ik zie het verschil amper eigenlijk :') Ik heb wel het idee dat het oog wat te hoog zit. Teken je alleen de omlijning, en dan zo na van de foto? Dan lijkt het me wel heel moeilijk om alles op de goede plek te krijgen eigenlijk.. Zou het niet helpen om wat extra lijnen en vormen te tekenen? Een beetje het paard in vlakken of kanten opdelen om zo wat meer te kunnen snappen waar alles moet zeg maar, in plaats van het vanaf de foto te moeten schatten? En dan voor het uiteindelijke ding een ander blaadje pakken waarop je alleen de belangrijkste lijnen zet. (of je gumt de rest uit, maar dat wordt bij mij vaak een rotzooi)

Sorry, ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen :') Maar ik trek vaak wat lijntjes om te zien waar de neusgaten op dezelfde hoogte uitkomen in dat specifieke perspectief enzo, zo iets bedoel ik.

Selina: Veel te rustig, kom vooral meepraten :D

pluizebolpum: Dat van dat water is zo slim :oo Al is het hier nog nooit misgegaan, stiekem. wel tientallen keren bijna.

Aaaaw die muis.. Komt er ook een boekje over de muis? O:) Of over de kat en de muis maar meteen?

Je giraffe is echt geweldig, je kan de verbazing van die man aflezen zo :P Heel verhaal in een tekening meteen inderdaad :)

Telpeva: niet helemaal, het zijn N2, N4 en N5 (en zwart) :)
En doe niet meer dan je aankunt! Ik kijk uit naar je twee tekeningen :D

Myrsky:
Eigenlijk kwam er geen vervolg op de druide, maar uh tja, over een paar dagen denk ik?
Het prentenboek: één pagina verder dus :P

Nevony: Ik zal maar even aannemen dat je mij bedoelde over die verhuizing en studie, ik studeer illustratie :) Twee keer per jaar hebben we een periode (1x 4 weken en 1x 2 of 3 weken) waarin je zelf een project mag bedenken zolang het maar iets bijdraagt aan je studie en daarvoor heb ik dit dus gemaakt :)
Nu zijn we weer bezig met een normale opdracht en is het allemaal weer iets minder leuk :')

Project rembrandt heb ik de eerste aflevering gezien, de rest moet ik nog kijken als ik tijd heb. Vond het wel tof, kreeg zelf ook meteen zin om verder te gaan :D

Malenka: Oh heel fijn, met al die kleuren :) Mooi gelukt!

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 23:28

Sorry, ik zie dat ik jou en Pluizebolplum heb verward!
Haha dat kan ik me voorstellen.

Gaaf Malenka, mooi gebruik van al die kleuren!
Ik ken die Art challenge dan weer niet, ga ‘m opzoeken!

Vikawiek: soms kunnen de verhoudingen op de foto zelf ook vertekend zijn. Bijvoorbeeld als een groot paard van te dichtbij is gefotografeerd. Dan heb je vaak een te grote kaak tov de oren, hoe goed je ‘m ook natekent :)

Ik ben hieraan bezig, maar het is nog work in progress en schiet niet erg op :))
Afbeelding

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 19:14

Nevony: Geeft niet hoor :D Ik had door tegen wie je het had.

Ik vind m heel mooi :oo Kijkt zo van het papier af. Hoe lang ben je er al aan bezig dan?
Wel jammer dat de oortjes eraf vallen, eigenlijk vragen ze om net twee kleine driehoekjes boven het papier geplakt zodat ze er nog op kunnen :P


Ik heb voor het eerst sinds lang weer wat digitaals in elkaar gezet, voor de cover van een afbeeldingenarchief voor een schoolopdracht.
Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 23:02

Dankjewel! Ik moet bekennen dat de oortjes eigenlijk nog wat meer zijn afgesneden op de foto. Ik had het idee om een soort kader te maken om de tekening .. maar toen was ik al fanatiek de achtergrond aan het inkrijten en was ik dat idee weer vergeten :))
Hij ligt hier alweer een week of drie, en ik teken vaak op zondagavond lekker voor de tv en dan steeds een stukje. Maar ben steeds een half uurje bezig en dan ga ik weer even dit doen en dan weer dat :p aandachtsboog van een .. kort in ieder geval.

Mooi werk van jou, je hebt mooi de combi van digitaal en archief (wasr je toch snel een analoog idee bij hebt) gemaakt. En de klerencombi vind ik ook vet, eveneens de vos.
Is Roodvos nou jouw achternaam? Zo ja, super vet!

Telpeva

Berichten: 14925
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-19 12:14

Dat terugkerende vosje vind ik sowieso super leuk :D elke keer als ik ergens een vos zie moet ik tegenwoordig aan je denken

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:31

Telpeva schreef:
Dat terugkerende vosje vind ik sowieso super leuk :D elke keer als ik ergens een vos zie moet ik tegenwoordig aan je denken


Ik ben blij dat mijn marketingstrategie een succes is O:) Nee oke, eigenlijk is het geen vooropgezet plan maar het is wel leuk. :D

Nevony, niet mijn achternaam, maar het is wel officieel-officieel mijn naam. Ik heb van mijn ouders een voornaam, een roepnaam en een nickname gekregen :P (en dan nog een achternaam uiteraard)

Knopjes:
Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 13:14

Malenka Hoe gaaf! :wow: Die eenhoorn lijkt wel metallic! En het geheel heeft een heerlijk dromerig sfeertje.
vikawiek Ik zie het niet zo heel erg goed, maar heb een beetje het idee wat Nevony ook zegt, als de foto vertekend kun je schetsen tot je een ons weegt maar dan gaan de verhoudingen nooit kloppen. Het lijkt ook echt een beetje op hoe het eruit ziet als ik een camera onder de neus van een paard douw (waarom? dat geeft soms weleens gekke effecten en dat is leuk).
_roodvos_ Hihi, met dat water, inderdaad, bij vlagen ben ik briljant (alleen zo jammer dat het vaak windstil is -O- ).
Mooi digitaal werkje. Duidelijk, fijn gebruik van één kleur en dat vosje is snoezig.
Eekhoorn is ook leuk, dat kraaloog en dat ene vingertje. Wat gebeurd er als ie op De Knop drukt?
Nevony Oh :oo , wat wordt ie mooi! En had al zo'n idee dat er wat verward was, kan gebeuren.

Zal trouwens heel vlot weer wat uploaden want ik loop, geloof ik, hopeloos achter :o . Wel netjes getekend al had ik wat moeite met een conceptje, iets met hoe naaktslakken lijmpistolen vast zouden kunnen houden. Niet dus, want ze hebben geen handjes.

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 19:34

Bij deze dan. Beetje bijeen gevoegd anders wordt het zó'n * armen wijd uit elkaar * post.

Krabbeltje met stift en "Groen Vingers", poging tot het tekenen van een hand. Mijn hand. En omdat ik tegenwoordig een huiskamer tussen mijn planten heb, mét groene vingers. Overigens met potlood en ecoline. En witte gelpen. Eigenlijk moesten het highlights zijn maar het lijkt hier net na een verfexperiment. En dus eigenlijk ook niet eens zo vreemd. :P
Afbeelding

Krabbeltje, weer, met nieuwe witte metallic stift op zwart papier, meer uitprobeersel maar per ongeluk aardig gelukt. En Meloenen op Road Trip. Dat je een meloen krijgt met de mededeling dat ze Uit Ghana komen. En dat dan de fantasie op hol slaat, je meloenen op op reis ziet en dat dan tekent. Eigenlijk moest het een hele motorgang worden maar ik ben niet zo goed met motoren. Gewoon lui heet dat. Met potlood, stift en ecoline.
Afbeelding

Potloodtekeningetje met referentieplaatje van Pixabay en krabbeltje met fineliner en stift. Die ik stiekem ergens wel wat vind hebben. :o
Afbeelding

En als ik geen meloenen met Een Verleden krijg dan lees ik wel weer wat in de krant waarvan mijn fantasie op hol slaat. In Australië woont de rode driehoek naaktslak. Zijn strategie om vijanden onklaar te maken is door ze vast te lijmen (geniaal! :)* ). Onderzoekers hadden een vastgeplakte kikker aan een boom gezien en waren er zo achter gekomen dat slak in kwestie niet alleen dweilslijm maakt om vooruit te komen maar ook plakslijm heeft waarmee hij dus kikkers vastplakt. Er stond alleen niet bij hoe het diertje dat precies doet. En daar zat ik dus een beetje mee. Hoe teken je een knutselende slak?
Zo dus; met stift en fineliner.
Afbeelding
Deze moet je trouwens niet opeten. Dat deed een rugbyspeler na een weddenschap, waarbij hij verlamd raakte en dood ging. En ja, de slak ziet er echt zo uit. Geen rode driehoekslakken eten dus. Helix Aspersa schijnt wel eetbaar te zijn. Voor de liefhebber dan.

_roodvos_

Berichten: 1319
Geregistreerd: 20-02-12

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 21:12

Oh, dus dáár komt de gevarendriehoek vandaan! :D

Ik wil in jouw hoofd kijken, geniaal wat daar allemaal uitkomt. Hoe bedenk je het.
Of misschien wil ik dat trouwens eigenlijk helemaal niet, en gewoon genieten van de gedoseerde beetjes humor met briljante tekeningen die eruit komen, dat lijkt me wel veiliger.

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-19 22:23

:)) heel leuk ja! Slakjes en meloenen vind ik heel leuk verzonnen en geestig. De paardjes met stoft zijn ook gaaf! Dat trekpaard heeft echt een lastige houding om te tekenen lijkt me :oo #genieten

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 23:56

Vanmorgen heb ik heerlijk wat tijd gehad om mijn werk van februari af te maken. Met al die half-affe werken die hier op de grond (schaamschaam) liggen, is het wel een lekker gevoel om deze lig te kunnen afronden :)

Afbeelding

Pluizebolpum

Berichten: 5006
Geregistreerd: 01-09-07
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 10:59

Nevony, hij is mooi! :wow: Je ziet het wel vaker bij pastel, maar ook bij digitaal, dat dan de achtergrond zo mooi vaag is (dept of field in Engelse camera termen) waardoor je dan nog meer een foto-gevoel krijgt. Knap hoor.

_roodvos_ schreef:
Of misschien wil ik dat trouwens eigenlijk helemaal niet, en gewoon genieten van de gedoseerde beetjes humor met briljante tekeningen die eruit komen, dat lijkt me wel veiliger.

:D Doe dit maar. Ik word af en toe al gillend gek van mijn hoofd, daar moet je als buitenstaander dan niet in willen. Denk alleen al aan schaapjes tellen. Dan lig ik de hele nacht wakker omdat ik niet weet hoe je schapen zo traint dat ze over een hek springen (moet je dat wel willen) en omdat al die schapen dus tegen het hek zijn gelopen, vast staan en in een soort wolharige blèrende bal zijn veranderd. En dan breekt het hek, heb je een schaap tsunami en hoe tel je dat dan?!? Bovendien, ik weet niet of je die filmpjes kent met ronde dieren? Briljant trouwens, moet je anders even opzoeken, dan veranderen die schapen in rondjes en stuiteren ze het beeld uit. Sheep Mayhem. Zie dan maar dat je nog slaap krijgt. :')

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:36

Blz 21

Nevony, Mooie wolf en die achtergrond vind ik helemaal geweldig.
_San87_, Mooi geworden. :j
Jorex, wat een grappig figuurtje, leuk gedaan
Pluizebolpum, Wat gaaf zo met al die streepjes, goed gelukt. Lijken wel van die vingerpoppetjes, heel leuk. Bijzonder kleurgebruik bij dat paard.
NESCAFE, Ziet er al goed uit, wat voor verf gebruik je?
_roodvos_, Geweldig!
_San87_. Mooi, heb het idee dat de keelriem wat te ver zit of zie ik dat verkeert en is dat bij de voorbeeld foto ook zo?

Blz 22

NESCAFE, Heeft iets mysterieus, wordt mooi.
Pluizebolpum, Ahhh dta varkentje. <3 Dat ratje is ook erg leuk.
Pluizebolpum, Een zwaar leven speelgoed zijn voor een huisdier, goed getroffen. :D Prachtig dat plauwe paard, de laatste ook mooi, ziet er uit alsof het al een heel leven achter zich heeft.
_roodvos_, Hele mooie werken! :j
Pluizebolpum, Die giraf is geniaal bedacht! <3
Malenka, Mooi, prachtig die kleuren.
vikawiek, verhoudingen kloppen denk ik niet helemaal.

Blz 23

Nevony, Wordt heel mooi, ik hou wel van een krappe kader. :j Doe ik vaak, ook met fotografie.
_roodvos_, :D Die Eekhoorn met die vinger boven de knop, heel leuk!
Pluizebolpum, Mooi weer. die hand is goed gelukt, vind dat zelf best lastig. Die Meloenen. _O- Prachtig die beweging van het laatste paard, Mooie stijl. :j
Nevony, Prachtig geworden!

Ik ben nog steeds bezig met een schilderijtje wat bij de laatste loodjes niet echt op schiet. Als vanouds :o :D

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-19 11:44

Meeste werk zit nog in de kleding.

Afbeelding

Afbeelding

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 14:33

Ik heb al lang niet meer gepost, ben nog net optijd om de challenge niet te falen! :D Ik heb deze maand eigenlijk vooral gewoon wat kleine dingetjes gemaakt.


Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 22:38

Die appel is mooi.

Vanavond even met een nieuw schilderijtje 40x30 begonnen. Referentiefoto komt uit het aanvragen topic. Met Golden open, 2 en een half uur aan gewerkt. Wil proberen het max 10 uur te geven.


Afbeelding

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 12:03

Anderhalf uur verder

Afbeelding

marley93

Berichten: 6054
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:25

Aaah, nog snel op de valreep voor deze maand! Al een week of twee geleden gemaakt, maar steeds vergeten te posten. Strakjes doe ik een comment post, als ik achter mijn laptop ben gekropen. :)
Afbeelding

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:22

Oooh Jis wat maak jij mooie schilderijen!

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:49

Dankjewel anniekow! :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 42092
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 12:03

Jis_ schreef:
Anderhalf uur verder

[ [url=m/a6STge.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi zeg <3.

Jis_

Berichten: 11781
Geregistreerd: 13-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:01

Dankjewel _San87_!

Uurtje verder, denk dat ik nog anderhalf max 2 uur nodig heb.

Ik maak, naar mijn idee, nog steeds de fout om te snel naar de lichtste kleuren te gaan.
"Perfectie" (als in foto niet meer kopieren) loslaten gaat nu goed. :D

Afbeelding

Nevony

Berichten: 3961
Geregistreerd: 20-12-05

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:32

En wat ben je met veel leuke dingen tegelijk bezig!
Ik ben echt verrast over de details in het gezicht van die dame, knap dat je dat met een kwast voor elkaar krijgt en het licht valt er ook erg mooi in.