[Info] Het digitaal tekenen topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

d4rkhorse

Re: [Info] Het digitaal tekenen topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 20:44

leuk om te weten! maar neemt het dan niet veel geheugen in op je pc?

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-18 20:47

Nope, zowiezo neemt CPS minder RAM in dan PS. Je download ook niet direct heel die Assets library hé, meer dat je gewoon de app download en dan kunt downloaden qua brushes etc wat je wil.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-18 16:15

Portretje van mijn oude paard :)

Afbeelding

Koekeldoedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 14:16

oeeeh! Die is wel heel erg leuk. Hij ziet er zo zacht uit. <3

Koekeldoedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:19

Iemand die tips heeft voor de achtergrond? Ik vind het idee leuk, maar de uitvoering is nog ver van ideaal... :')
(Als je tips hebt voor het paard, mag je die ook uiteraard zeggen. ^^ )

Afbeelding

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:26

Ik vind de achtergrond heel erg gaaf, ik zou alleen meer dynamiek aanbrengen in de bomen, de natuur is niet zo exact als dat je weergeeft en hoewel het geheel mooi is leidt het in ieder geval op dit moment wat af. (Herhalende patronen hebben sowieso de neiging dat te doen). Eventueel kan je ook wat atmospheric haze toepassen (bomen meer naar de achtergrond toe een waas op aanbrengen als ware het stof of vocht dat de achtergrond wat diffuus maakt). Verder, ga zo door, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:27

Ps. Deviantarters, kunnen jullie mij toevallig uitleggen hoe het zit met die Llama badges en de commissions? Waar vragen jullie wat voor en waarom of hoe pas je het precies toe?

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:30

Inderdaad, maak het wat minder perfect. Geen een boom ziet er precies hetzelfde uit, de ene staat een beetje scheef, de andere heeft wat happen dr uit etc.

Koekeldoedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:31

Xyris schreef:
Ik vind de achtergrond heel erg gaaf, ik zou alleen meer dynamiek aanbrengen in de bomen, de natuur is niet zo exact als dat je weergeeft en hoewel het geheel mooi is leidt het in ieder geval op dit moment wat af. (Herhalende patronen hebben sowieso de neiging dat te doen). Eventueel kan je ook wat atmospheric haze toepassen (bomen meer naar de achtergrond toe een waas op aanbrengen als ware het stof of vocht dat de achtergrond wat diffuus maakt). Verder, ga zo door, ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

Super bedankt voor de tip. Ik heb 1 boom getekend en deze dan gekopieerd voor al de bomen te maken. Ik zal minder lui zijn en wat andere bomen proberen te tekenen. ^^ Maar nu je het zegt, zal het inderdaad de symmetrie zijn die afleidt, ik wist dat er iets niet klopte, maar ik wist niet wat precies. Bedankt! :D

Het is trouwens een YHH voor op deviantart, dus het zal nog even duren eer ik er dan verder mee kan gaan. Hier is mijn deviantart voor als je heel nieuwsgierig bent haha: https://koekeldoedeltje.deviantart.com/

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:33

Koekeldoedel schreef:
Xyris schreef:

Super bedankt voor de tip. Ik heb 1 boom getekend en deze dan gekopieerd voor al de bomen te maken. Ik zal minder lui zijn en wat andere bomen proberen te tekenen. ^^ Maar nu je het zegt, zal het inderdaad de symmetrie zijn die afleidt, ik wist dat er iets niet klopte, maar ik wist niet wat precies. Bedankt! :D

Het is trouwens een YHH voor op deviantart, dus het zal nog even duren eer ik er dan verder mee kan gaan. Hier is mijn deviantart voor als je heel nieuwsgierig bent haha: https://koekeldoedeltje.deviantart.com/

de tekening is echt al mooi! ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat!
misschien een domme vraag maar wat houd een YHH precies in?

Koekeldoedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:41

Xyris: Die llama badges hebben niet echt een nut. Ze zijn leuk om te verzamelen en het kan ook wel helpen om wat extra aandacht naar je account te brengen. Soms kom ik accounts tegen die al meer dan 100.000 llamas hebben weggegeven. :')

En wat wil je precies weten over commissions? Ik ben er ook zelf nog redelijk nieuw mee, maar ik kan je wel wat verder helpen denk ik. :)

d4arkhorse: Sorry, 'YHH' betekent 'Your horse here'. Hierbij teken je een achtergrond (soms met de line van het paard er al bij zoals bij mijn DA nu) en deze bied je aan. Mensen kunnen dan bieden en als zij winnen, teken je het paard dat zij willen in de lineart. :) (Sorry als de uitleg wat vaag is).

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:50

Heb je toevallig net toegevoegd :p.

Wat je evt. kan doen, wat ik nog wel is doe, is in 1 boom zoveel afwisseling aanbrengen dat zelfs bij herhaling in combinatie met een warp (als je het beeld selecteert met ctrl-t krijg je zo'n warp optie bovenin je scherm) of puppet warp het beeld te herhalen en dus aan te passen. Is vaak afdoende als je beeld toch naar de achtergrond gedrukt wordt.

Wbt commissions weet ik eigenlijk niks, het enige dat ik weet is dat je er een premium account van kan kopen en dat het gedoneerd kan worden. Maar volgens mij zag ik dat je voor bepaald items een bepaald aantal commission points vroeg ofzo? Ik snap het in ieder geval niet helemaal :').

YHH is trouwens een leuk concept. Moet je je daarvoor ergens aanmelden oid?

Koekeldoedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:11

Xyris schreef:
Heb je toevallig net toegevoegd :p.

Wat je evt. kan doen, wat ik nog wel is doe, is in 1 boom zoveel afwisseling aanbrengen dat zelfs bij herhaling in combinatie met een warp (als je het beeld selecteert met ctrl-t krijg je zo'n warp optie bovenin je scherm) of puppet warp het beeld te herhalen en dus aan te passen. Is vaak afdoende als je beeld toch naar de achtergrond gedrukt wordt.

Wbt commissions weet ik eigenlijk niks, het enige dat ik weet is dat je er een premium account van kan kopen en dat het gedoneerd kan worden. Maar volgens mij zag ik dat je voor bepaald items een bepaald aantal commission points vroeg ofzo? Ik snap het in ieder geval niet helemaal :').

YHH is trouwens een leuk concept. Moet je je daarvoor ergens aanmelden oid?

Bedankt om me toe te voegen! Ik twijfelde of het jou was haha, ik durfde niets te zeggen. :p

Klopt het dat Ctrl + T niet werkt in gimp? :) Maar ik weet wel wat je bedoelt met de warp, maar tot nu toe heb ik nog geen tool oid gevonden die hetzelfde doet in gimp als warp in photoshop. Ik zal het misschien eens opzoeken. Bedankt. :)

Ik zal zo goed mogelijk proberen uit te leggen wat ik weet. ^^
Ik werk enkel nog met points maar ben bezig om paypal aan te maken. Points is zoals je waarschijnlijk wel weet het betaalmiddel op deviantart. Er zijn 2 manieren om points te ontvangen. Via 'Gift' en via een widget (dat zijn die dingen voor die adoptables op mijn profiel). Als er via gift betaald wordt, kun je die niet omzetten in echt geld. Maar met points kan je inderdaad Core membership kopen en natuurlijk ook betalen voor art aan andere mensen.
Via een widget kan je de points die je hebt verdiend, omzetten in echt geld via paypal. 100 points is dan 1 euro. Ik gebruik enkel widgets omdat ik zelf points niet gebruik.
Veel mensen hebben ook een paypal account en vragen of ze rechtstreeks daarop willen storten. Dat is handig voor de mensen die geen points hebben (hoewel je ze sowieso kan kopen met gewoon geld dacht ik).

Dat is denk ik het voornaamste over betaalmiddelen. De rest is vrij straight forward. Ik upload bijvoorbeeld een YHH en zeg een beginbod (SB), minimaal ophogen van bod (MB) en een meeneemprijs (AB) mensen kunnen dan via de comments bieden. Eens iemand gewonnen is, zend ik zelf meestal een note en vraag wat ze precies willen. Je kan natuurlijk ook dingen aanbieden voor een vaste prijs.

Je kan ook Journals uploaden met commission informatie, dat ben ik nog van plan te doen ook.

Over de prijzen kan ik vrij weinig zeggen. Ik ben er wel van verschoten hoeveel mijn bewerkingen waard zijn. Voor mijn laatste fullbody YHH heb ik 35 euro gekregen. Maar dat hangt ook wel af van DA tot DA. :)

Voorlopig kan ik niet echt iets bedenken dat ik nog doe. Hoogstwaarschijnlijk ben ik dingen vergeten of ken ik zelf nog dingen niet. :p

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:39

Ohja, ik vergeet elke keer dat niet iedereen met photoshop werkt |o sorry.

En fijn om te weten! Eens zien of ik dat kan gaan integreren op de 1 of andere manier.

Leuk ook van die YHH, achteraf wel logisch natuurlijk maar ik had niet gedacht dat dit soort projecten toegepast werden op deviantart. Leuk bijverdienen zo!

Ps, voor hen die actief een centje bij willen verdienen: Kijk eens bij http://www.patreon.com, dat is ook een heel erg mooi concept. Ik ben van plan daar volgend jaar mee te gaan starten.

Bimmerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:54

Al dit moois weer *\o/*

In gimp moet je vaak in plaats van de ctrl, de shift gebruiken. Dus als ctrl+t niet werkt, probeer shift+t meestal is dat de truc +:)+
Wat ik bij mn grafische opleiding leerde was dat je 3 verschillende objecten moest maken en die kan je vervolgens herhalen (lichte transform / warp, kleiner of groter schalen) dat geeft vaak het meest natuurlijke effect.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 00:38

Koekeldoedel schreef:
Iemand die tips heeft voor de achtergrond? Ik vind het idee leuk, maar de uitvoering is nog ver van ideaal... :')
(Als je tips hebt voor het paard, mag je die ook uiteraard zeggen. ^^ )

[ Afbeelding ]

Ik zou in ieder geval het water op de voorgrond wat uitwerken, het paard zal scherp zijn, dus alles wat ervoor kolt zal dat ook zijn tot op zekere hoogte. Blur ook de bomen op de achtergrond niet te veel, en probeer ook te spelen met verschillende vormen.

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:30

de problemen zijn eindelijk opgelost!
ik heb opnieuw photoshop kon met het andere programma niet overweg :o

hebben jullie nog tips voor deze tekening? :)
Afbeelding

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 11:38

Vooralleer je met haartjes begint, werk eerst de kleurgebieden meer uit. Verder probeer ik persoonlijk te verlijden dat ik overal elk haartje tegen, maar ze alleen aanbrengt op het lichaamsdeel dat dichterbij is. Bij het paard dat ik gisteren of eergisteren deelde heb ik ook niet alle haartjes getekent, zelfs niet alle manen, enkel die die dichterbij zijn. Zo creeer je een beter gevoel van diepte.

Hiraeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:16

Goed begin al d4rkhorse! :) Ik ga meet met Quebelle voor nu. :j Zelf zou ik ook nog iets meer kleurverschillen toepassen, maar ik ben dan ook de laatste tijd dol op experimenteren met kleuren. :')

Trouwens, Quebelle: wat kan ik genieten van jouw werk op instagram! Ik was even kwijt of ik je nou via bokt had gevolgd of niet. :D

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:17

Quebelle schreef:
Vooralleer je met haartjes begint, werk eerst de kleurgebieden meer uit. Verder probeer ik persoonlijk te verlijden dat ik overal elk haartje tegen, maar ze alleen aanbrengt op het lichaamsdeel dat dichterbij is. Bij het paard dat ik gisteren of eergisteren deelde heb ik ook niet alle haartjes getekent, zelfs niet alle manen, enkel die die dichterbij zijn. Zo creeer je een beter gevoel van diepte.

bedankt voor de tips! :D daar kan ik al zeker mee verder :)
Hiraeth schreef:
Goed begin al d4rkhorse! :) Ik ga meet met Quebelle voor nu. :j Zelf zou ik ook nog iets meer kleurverschillen toepassen, maar ik ben dan ook de laatste tijd dol op experimenteren met kleuren. :')

Trouwens, Quebelle: wat kan ik genieten van jouw werk op instagram! Ik was even kwijt of ik je nou via bokt had gevolgd of niet. :D

dankje!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:26

Bedankt voor het delen van jullie mooie tekeningen, het motiveert enorm om zelf ook weer wat te maken. Ik probeer nu Clip studio opnieuw te installeren, even kijken of de 30 dagen trial weer wil werken... anders doe ik hem geloof ik maar gewoon kopen ofzo. Vind het toch een mooi programma en kopen wil ik sowieso, maar liever met korting.
Paar weken terug was er korting maar toen was ik te laat, zul je altijd zien he...

Edit:
Lukt uiteraard niet, toch maar binnenkort kopen dan.

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-18 13:30

Ik denk dat ze weer een zomeractie houden algauw, of dat ze net een hebben gehad :j Zowiezo is het geen duur programma, en imo meer da. waard.

En dankje Hiraeth! :j

d4rkhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 14:57

ik heb het gevoel dat de tekening van de hond oranje uitslaagd... is dat bij jullie ook? :) ik heb net een nieuwe laptop dus zou het wel een beetje raar vinden :)

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-18 15:19

Daarom is je laptop nog niet juist gekalibreerd hé :j Vind hem wat oranje maar nu ook niet overdreven.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 15:29

Komt misschien ook omdat hij nog niet af is en nog niet alle kleuren er op zitten? De basiskleur is aan de oranje kant, maar sommige dieren hebben dat ook