[ART] Bullet Journal

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-17 00:27

Ik heb een beetje vals gespeeld, ik heb hem op de computer gemaakt en voor het 'harde werk' heb ik een machine :+ .

Maar dit zou op zich ook met de hand kunnen, met een embossing tooltje :) die zijn te vinden in hobbyzaken, meestal liggen die tooltjes in de buurt van artikelen om kaarten te maken.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 21:44

Ben weer even los gegaan met mijn journal O:)
Dit is een countdown pagina voor de Art Challenge, ik doe dit jaar om de dag een tekening maken en hierin kan ik ze afvinken 8-) De icoontjes zijn mijlpalen (in de vorm van slagroomtaartjes), 1/3 van de challenge, 1/4, op de helft van de challenge, 2/3 en 3/4. En de laatste 10 tekeningen kan ik letterlijk aftellen van 10 tot 0, als soort van eindsprint.
Afbeelding

tHidJu

Re: Bullet Journal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:58

Die is gaaf Telpeva :wow:

Mijn bullet journal heeft een hele verandering ondergaan, van strak in het zwart naar los en kleurtjes :+ Maar ik gebruik hem nu veel meer, en vindt het ook veel lekkerder werken :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 16:48

Ik zocht al langer een manier om mijn verzamelingen bij te houden en ik vind de bullet journal best leuk daarvoor eigenlijk. Ik spaar de steden mokken van Starbucks, want vrijwel elke stad waar ze een vestiging hebben heeft een eigen mok met unieke opdruk. Hier hou ik bij welke ik al heb
Afbeelding

Missy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 22:25

Heb de laatste paar dagen het topic doorgelezen en ben helemaal enthousiast geworden! Als ik een bullet journal ga beginnen wordt t vooral voor lijstjes enzo, vind het wel fijn om nog een 'echte' agenda ernaast te hebben. Ben op pinterest al een beetje aan het kijken wat ik erin zou willen :) Die handschriften/lettertypes die jullie gebruiken, doen jullie dat zelf of is daar een speciaal trucje of iets voor? Ik ben echt a-creatief haha

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 23:18

Ik doe dingen na die ik op Pinterest tegenkom :D En zo krijg ik andere lettertypes onder de knie. Maar het is heel veel oefenen (en falen) :Y)

sunnybellami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:40

Ik heb momenteel ook geen tijd hiervoor.

Als mn studie begint zal ik het weer gaan oppakken want het werkte wel goed

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 10:41

Ik heb deze week mijn nieuwe boekje binnen gehad. Mijn vorige bujo was vol. Nu een mooi boek met dik papier en puntjes. Dat werkt een stuk makkelijker dan lijnen zeg!
Hierbij al wat foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 13:23

Ziet er goed uit!
Ook ik maak nog elke dag gretig gebruik van mijn Bullet Journal, vind het zo fijn! Ook voor werk.

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:03

Is dat een Nuuna boekje Cabelona? :D

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 14:48

Ja klopt! Ben er erg blij mee

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 15:04

BarbaravdW schreef:
Hoi allemaal, ik ben op zoek naar een goedkoop alternatief op het midori travelers notebook. Wie kan mij aan tips helpen? Ik wil het liefst blanco of dotted papier voor de notebooks. De cover kan ik ook zelf maken tzt, maar een goedkoop simpel alternatief is heel fijn

Op Aliexpress kan je wel het eea vinden!

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 16:41

Leuk topic! Ik ben zelf een paar dagen terug wat filmpjes tegengekomen op YouTube, onmiddellijk enthousiast en een blauwe Moleskine in huis gehaald. Ik heb al een paar jaar een gewoon dagboek in een zwarte gelinieerde Moleskine, maar het idee van het maken en versieren van pagina's om dingen te ordenen en bij te houden maakte me heel enthousiast :D

Ik ga hem alleen niet als agenda gebruiken, ik weet van te voren dat ik dat niet bij ga kunnen houden en dan voel ik me er eerder slecht over dan gemotiveerd. In plaats daarvan maak ik een heel beknopt overzicht van de maand (gewoon om het gevoel van wat me te wachten staat een beetje te pakken te krijgen) en dan een aantal pagina's met de bekende trackers en logs. Die wil ik elke maand opnieuw gaan maken. Daarna wordt het weer een dagboek, maar dan met de nadruk op creativiteit en versierseltjes. Ook is dit een poging om mezelf aan te moedigen weer wat meer creatief te gaan schrijven. Tot nu toe word ik er erg blij van in ieder geval! Misschien dat ik binnenkort nog wat foto's plaats.

Leuk ook om de projecten van anderen te zien!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:39

Ik heb een heel simpel notitieboekje, wat highlighters en een pen gekocht :+ Mag ik mee doen?

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:48

Uiteraard :D
Ik ben eerst ook begonnen met een goedkoop notitieboekje, om te kijken of ik het wat vond. Is ook zonde om een duur boekje aan te schaffen als je nog niet zeker weet of het echt iets voor je is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 17:49

:j Precies! Ben wel zo iemand die er dan 3 dagen wat mee doet en het dan vergeet :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-17 22:03

Wat een mooie pagina's Cabelona! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 09:17

Ik gebruik mijn boekje ondersteboven zodat die randjes aan de onderkant komen :=
Heb zelf wat op de voorkant geschreven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:12

Ohhh en BuJo topic! Cool!

Ik hou er ook 1 bij:
Afbeelding
Afbeelding
Twee delen per dag, een voor schooldingen en de ander voor privedingen!

Afbeelding
Afbeelding
One of many spreads :o. Beetje overboard gegaan met m'n washi haha.

Afbeelding

Ivm druk schooljaar heb ik deze aan t begin van t jaar in 1x gemaakt. Lekker simpel en strak. Inmiddels dus half vol, maar wil nu alweer een andere. Zit te kwijlen bij de nieuwe Rhodiarama Goalbook <3. Twijfel om die te halen voor als ik ga werken (nieuwe fase in je leven enzo), maar aan de andere kant is het zonde van deze haha.
Maar ik irriteer me zo aan de ghosting in mijn Leuchttrum!

Leuk om dingen van anderen te zien trouwens! Dat embossing ziet er zo gaaf uit! Embossing tools staan 'ineens' op m'n wishlist, lol. Net als zo'n minc foil applicator.. en meer bujo-ish dingen. Lol.

goriginal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:20

Wauw mooi strak handschrift hierboven! :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:24

Gaaf! Ik wil er voor volgend schooljaar ook 1 beginnen om dingen in te plannen en dat soort dingen enzo, ben alleen bang dat ik er gauw weer mee stop :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:35

Daar was ik ook bang voor Vero! Maar valt reuze mee. Het is echt mijn agenda geworden :j.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:37

Whoaaaaa die is zo mooi en ook netjes geschreven zeg! Nu ben ik jaloers op jouw handschrift :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 17:38

Haha nou valt wel mee hoor XD

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-17 18:23

Heb voor nu bedacht:
index
key
planners per week
year in pixels
series
movies I've watched
Books I've read
wishlist
birthdays page

Maar eerst maar een leuk boekje vinden en dan in de zomervakantie alvast beginnen met de layout :P