[CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 19:36

Pluizebolpum schreef:
DianneM, Moet zeggen dat het toch wel wat heeft, zo die collagetekeningen van jou, vind ze erg leuk.
Fnanne, Mooi weer zeg. Heb nogal een zwak voor valkjes dus logisch dat deze me dan wel heel erg aanspreekt. Die appeltjes en die halslijn, prachtig!
Sjolvir, O wat een leukie!
SIEMxFUNNY Dan krijg je ook geen tips maar zeg ik alleen dat ik 'm mooi vind. Zitten een stel hele mooie lijnen in, en die snuit klopt gewoon helemaal.
yvanna, voor een krabbel ziet ie er goed uit hoor. Vooral het idee van de appeltjes is goed gelukt.
Wat voor een programma gebruik je eigenlijk?
Ik gebruik zelf Gimp, omdat ik dat ook voor foto's gebruik, maar ben wel benieuwd wat anderen gebruiken.

@ mayoxy Ik geloof dat daar het aanvraagtopic voor is: [UK] [CENTRAAL] Aanvraag topic paarden tekenen #5

Was eigenlijk wat anders van plan om te tekenen maar zit al een hele tijd met een idee in mijn hoofd dat ik heel graag wil uitwerken. Had daar zomaar voor de gein even een schetsje van gemaakt om alvast een idee te krijgen van wat ik ongeveer ga willen. Had 'm tot mijn eigen verbazing in, geloof ik, nog geen 10 minuten staan en vond 'm stiekem te mooi om hem niet tot paard van de dag uit te roepen.
Even voor de duidelijkheid, ik kan dus geen mensen tekenen. Dit gelooft natuurlijk niemand meer. :')

Flamenco:
[ Afbeelding ]

gaaf gemaakt!

ow dankje! jat is n heel gaaf maar raar programmaxD fresh paint. ik zag het op mijn nieuwelaptop staan en dacht ff kijken wat t is. geweldig realistisch programma (bedoel jekan allemaal kwasten kiezen verf mengen. water bakje. waterverf of acryl of potlood of krijt. echt geniaal haha alleen zo super goed werkt t niet maar om er mee te knoeien is wel erg leuk. ik weet niet of het te downloaden is het stond al op mijn laptop maar ik denkwel dat je het kan downloaden. het is n best grappig programma maar niet voor professioneel te gebruiken. xx

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 20:11

Moet ook eens op mijn computer gaan zoeken of er zoiets op zit, lijkt me wel gaaf om een keer te proberen.

Flamenco, mooi! Zo simpel met lijnen en toch treffend.
SiemFunny, goed gelukt.

Nou was heel wat van plan maar in een half uur en eten kokend kwam ik niet veel verder dan dit.
Eigenlijk ook een soort doodle, maar nu met kleurtjes, stiftjes gekocht voor 99 cent bij de zeeman. :+

Afbeelding

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:09

bah ik mag wel weer eens gaan scannen :P time flies

Hier is nog nummer 10/365

Looking at it....
Aquarel 10.5*15 cm
Afbeelding

Sjolvir

Re: [CHALLENGE]2015: een paard per dag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 22:11

SS, mooi hoor!!!!!

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:12

Oeh wat mooi allemaal!! Ik ga morgen weer aan de tekening van de week beginnen. Morgen is het tekendag :)

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 23:38

Wat een geweldige tekeningen allemaal weer!

Mijnes, nog steeds in de zwarte stiften modus :-) (foto wederom uit het aanvraagtopic)
Afbeelding

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 19:30

Sjolvir, wat een leukerd! Ik vind hem echt té snoezig. <3
SilverStorm, gewoon weer zo mooi he. Ik vind je achtergronden ook altijd zo prachtig.
DianneM , ook weer zo'n knappe schets. Moeilijke houding, geloof dat Nienke die foto ook geprobeerd had. Leuk om te zien hoe verschillende mensen eenzelfde foto 'vertalen'.

Heb voor vandaag een schetsje van een referentiefoto gescand en voor de gein digitaal nabehandeld. Schets is het paardje, oorspronkelijk gewoon potlood op papier, de achtergrond was lekker stempelen en kliederen, en daarna een beetje verkleurd.
Paard tussen de Pluisjes:
(weer eens wat anders dan Pluis tussen de Paardjes :D )
Afbeelding

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-15 20:18

Pluisjeswerk is aansprekend pluizebolplum :) mooi hoe die het beeld in komt zetten.
DianneM: moeilijke houding, knap neergezet.
Silverstorm; prachtige sfeer weer, mag zo in een lijstje :)
Sjolvir; heerlijke doodle, zou zo op een kaart gedrukt kunnen worden.

Afbeelding
15/365
Valt het al op dat is Gericault leuk vind? O:)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:22

Oehh dit komt even heel goed uit trouwens. Schets genaakt. Wil deze gebruiken voor mijn HARPG. :)

Han21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 20:34

heey iedereen! Ik ga ook meedoen *\o/* maar dan wel voor het paard per week (als ik dat haal _/-\o_ ) Ik heb namelijk een erg druk rooster... Maar hier mijn inzending!

Afbeelding

Commentaar en tips:graag! Maar houd het vriendelijk,, ik ben pas 13 :j

Oja, beoordelen doe ik de volgende keer,, nu leren :D

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 22:32

nou hier vast maar 11 en 12, aangezien 13+14+15 niet echt te scannen zijn ivm de kleuren schijnbaar :( dus daar ga ik nog even op pielen 8-) iemand daar nog tips over trouwens? op het moment dat er wit in zit of doorschijnt valt eigenlijk d hele tekening weg als k hem scan.

beiden aquarel en inkt 10,5 x 15 cm, eerste blokje ook weer vol

bloodlust
Afbeelding

I wish.....
Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:14

Even wat reageren:

DianneM: leuk gedaan met die streepjes. Dat maakt het 'rommelig' en dat is heel leuk.
Pluizenbolpum: creatief bedacht. Ik moet er best om lachen hoe je het beschrijft op het einde. Een paard tussen de pluisjes _O-
Fnanne: mooi. Mooie manier van schilderen
Hannah_kika: Mooi gedaan. Ik ben ook 13 hoor (bijna 14). Het enige waar ik vreemd tegenaan kijk is achter de voorpluk. Daar zit wel haar maar dat lijkt zo bol. Ik weet niet hoe ik het moet uitleggen. Voor de rest vind ik het heel mooi.
SilverStorm: mooi. Jammer dat het scannen niet lukt. Nouja ik heb er geen verstand van dus vraag mij maar niks XD. Die eerste daar schrok ik in eerste instantie van :')
Die tweede is zo sprookjesachtig. Dat vind ik mooi.

Nu mijn eigen bijdrage. T&C zijn altijd welkom hoor
3/52
Afbeelding

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:42

Ik duik mn bedje in, morgen weer vroege dienst.. =morgenavond eindelijk tijd om uitgebreid te reageren..

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-15 23:48

En over het scannen.. Ik denk dat de tekening op die plekken dan te weinig contrast heeft om goed de details te reflecteren.. Zou toch een foto proberen te maken..

SilverStorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 00:12

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 07:57

Wat creatief Silverstorm echt ik zweer je is super mooi

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 13:48

HARPG? Wasda? :+
Hannah: hij is leuk, enig commentaar wat ik zou hebben is misschien wat meer in vlakken werken in plaats van in lijnen?
Silverstorm: mooie werken weer, die eerste geeft me wel kriebels moet ik bekennen... :=
Drawerlover: tribal-tattoo style! Leuk!

16/365
Afbeelding
Acryl op papier, naar een werk van Gericault.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 14:59

Ik loop echt enorm achter met uploaden en posten, maar ben wel gewoon elke dag bezig. Inmiddels heb ik weer wat geupload en ik zal komende tijd wel even 2 tekeningen per keer posten totdat ik weer bij ben :+

011/365
Oefening lastige pose, kreeg hem ook niet binnen een dag af. Ik heb voor mijzelf afgesproken dat 24:00 de deadline is, en daar wil ik niet overheen. En dan krijg je lelijkerds zoals deze }>
Afbeelding
Materiaal: tablet, autodesk sketchbook pro
Half uur, 3 kwartier werk

012/365
Oefening lastige pose, en ik heb geleerd van mijn tekening van de dag ervoor :+ 'wanneer je weinig tijd hebt, teken dan enkel een hoofd en niet ook nog een heel lijf' zodoende :D
Afbeelding
Weer op een tablet, sketchbook pro, kwartiertje (hij was om 23:57 af! Net op tijd :D )

Commentaar mag wel maar hoeft niet per se. (Het lijkt mij ook moeilijk om deze van commentaar te voorzien, zulke oefen schetsen waarin tijdnood het grootste probleem is)

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 15:04

Ik ga snel wat zeggen op iedereen nu helaas geen tijd :+

Was ook erg inspiratieloos dus maar een simpele art van een kwartiertje.

Week 3 (:
Afbeelding

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 17:20

Harpg is horse art role playing game. :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:07

Fnanne schreef:
Valt het al op dat ik Gericault leuk vind? O:)
Nee hoor...Denk dat we daar nog een heleboel werken voor moeten zien om dat door te krijgen. :D En nee, dat is beslist geen straf, mag graag kijken naar wat jij maakt. O, die tweede is ook wel heel erg mooi weer hoor...
Hannah_Kika Hoi! Volgens mij wordt het hier sowieso wel aardig gehouden, of je nu 13 of een heel stuk ouder bent. Ik vind het er in ieder geval al gaaf uitzien. Mooie snuit, ogen en oren en lekker volle bos manen ook.
SilverStorm, 't wordt wat saai maar jeetje, wat maak je toch mooie dingen. Bloodlust, geweldig! Creepy maar toch ook zo gaaf. Mmm...misschien dat het door mijn voorkeur voor merries komt dat ik 'm dan niet eng vond? :')
drawerlover, knappe tattoo-art-ding (hoe noem je zoiets eigenlijk :o? )! Mag daar ook altijd zo graag naar kijken. Mooi hoor.
Telpeva, die onderste, die is echt best wel erg gaaf hoor. Van de bovenste vind ik een aantal lijnen wel heel erg mooi.
xCynthiaVos Wauw, knappe Arabierensilhouet!

Ben vandaag maar eens losgegaan met acrylverf. Had daar nog nooit mee gewerkt dus even wat kladdertjes gemaakt om het spul een beetje te leren kennen. Weer heel anders dan pluisjespaard, geloof ik. :D
Afbeelding

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 20:32

Die doodle van Sjolvir is echt heel leuk gedaan

Silverstorm; tja wat kun je daar over zeggen? Kuntswerkjes stuk voor stuk. Vind die bloodlust overigens ontzettend gaaf zeg.

DianneM; mooie schets. Is toch een moeilijke houding, maar hij is echt heel goed gelukt.

Fnanne: ook jouw werken zijn schitterende kuntswerkjes.

Dat tribalpaardje is ook heel leuk gedaan. Geslaagde tribal

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:04

@Pluizebolpum : Mooi werkje, paardje in de pluizen! Het heeft wel iets, gedetaileerd, maar toch ook niet, gaaf!

@Fnanne, waanzinnig veulentje, mooi door zijn eenvoudige kleuren, gave uitstraling. Past prima in mijn interieur :9

@Hannah_Kika: Mooie potloodtekening. Probeer met potlood de "omlijning" een beetje los te laten. De manen kunnen echter gaan lijken, als je de haren wat langer tekent, in plaats van kortere krasjes maakt.

@SilverStorm: you scary oliebol!!! _/-\o_ _/-\o_ Waanzinnig gaaf en dood eng hahahah. En de eenhoorn heeft dan weer iets magisch lieflijks , wat een contrast :')

@drawerlover : Mooie Tribal, maar vind hem persoonlijk iets te "vol", als in, de zwarte lijntjes komen te dicht bij elkaar. Het idee is wel echt geweldig!

@SilverStorm: wutttt!! zo klein maar! Tjeee, das letterlijk pielen op de vierkante cm! Petje af!!!

@ Fnanne, weer zo'n gaaf schilderijtje!

@Telpeva: mooie schetsen!

@xCynthiaVos: Simpel misschien, maar wel heel mooi!

@ Pluizebolpum: gaaf! Mooi ook door eenvoud en gebrek aan detail :j Vooral lekker hiermee doorgaan, ziet er gaaf uit!

Geen idee of ik vandaag nog wat ga tekenen, ben erg moe.. Heb afgelopen dagen wel veel meer getekend dan alleen de paardjes van hier, maar ja, die mogen hier niet he :D Zal er van het weekend eens voor gaan zitten!

KimL86

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:07

Ik zal ook weer eens wat reacties geven.
Al vind ik ze eigenlijk bijna allemaal mooi dus heel veel kan ik er ook niet over zeggen.
Echt super wat iedereen kan maken in een korte tijd.

Pluizebolplum, leuk hoor. Ik hou er wel van niet te ver uitgewerkt.
Vooral de rechtse vind ik erg gaaf.

Cynthia, mooi de sfeer die je vast hebt kunnen leggen in een vlugge tekening.

Telpeva, lelijk vind ik ze zeker niet. Vooral de eerste vind ik iets hebben.

Fnanne, ooit hoop ik net zo goed met acryl overweg te kunnen als jij. Echt mooi, al je werken.
Gericault ken ik niet. Zal t eens opzoeken.

Silverstorm, jouw fantasy style is echt zo gaaf.
Heb hier ook nog een tekening van je staan die je jaren geleden in opdracht voor me gemaakt hebt.

Drawerlover en Hannah, allebei super goed bezig. Helemaal zo jong. Ik ben nu pas begonnen met tekenen/schilderen op mijn 28e.
Dus jullie hebben nog heel wat jaren voorsprong op mij.

En dan mijn week 3.
Ik was eigenlijk best goed begonnen. Helaas heb ik hem verpest toen ik aan t lijf begon en ben ik teveel gaan kliederen waardoor het er niet meer uit ziet.
Toch maar over een deel heen geschilderd zodat ik toch iets heb voor week 3.
Wel heb ik deze keer helemaal geen zwart gebruikt. Ook niet om te mengen. En dat werkt toch inderdaad wel veel beter dan zwart. En ook had ik eerst de achtergrond gemaakt. Alleen heb ik daar weer overheen moeten gaan door dat mislukte lichaam. De manen zien er trouwens niet uit, maar omdat de rest toch al mislukt was had ik geen zin om dat nog af te werken.

Afbeelding

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:29

Dankje voor alle lieve reacties. Dat te vol weet ik ook wel. Had beter de dikte van mijn stift moeten inschatten :')