[INFO] Breitopic, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 14:33

Mi_Amore schreef:
Hoi,

mag ik hier even binnenvallen? :D

Mijn oma breide vroeger elke winter heeeeerlijk warme sloefjes voor in huis.
Oma is ondertussen alweer 2 jaar overleden, en op koude dagen zoals deze hunker ik naar die gebreide sloefjes...

Ik zou dus graag dit zelf leren maken :)

Iemand een idee welke wol en welke breinaald geschikt zijn om mee te beginnen?

Als het goed is, krijg je via deze link 5 pagina's met sloffen te zien: http://www.garnstudio.com/lang/nl/search.php
Garen. Tja, je kunt voor (dikke) wol kiezen omdat dat lekker warm is maar ook beginnen met acryl van de Wibra om het eerst eens uit te proberen. Bij de Wibra betaal je 1 euro voor een bol....
Naalddikte zou ik denk ik aanhouden voor 4 of zo. Niet te dun iig.

En serieus: ik ga een legging breien en wollen onderhemden :P. Misschien dat als ik daarmee aan de gang ga, het weer EINDELIJK omslaat. Ik hoef echt geen 30 graden hoor maar om nou iedere dag drijfnat te regenen :\.
Ik heb nog even gebruik gemaakt van de uitverkoop van wintermaterialen bij Drops O:). Even mijn voorraad aanvullen :=.
De patronen:
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 23&lang=nl (= legging maar dan in andere kleuren)
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 18&lang=nl (= onderhemd uit grootmoeders tijd! Ook andere kleur)
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 17&lang=nl (in precies dezelfde kleuren)
http://www.garnstudio.com/lang/nl/visop ... 23&lang=nl (deze worden voor mijn moeder. Die is gek van de kerst en heeft zo snel koude voeten in bed. Dus die ga ik haken voor haar verjaardag!)
Voor deze 4 patronen heb ik dus wol gekocht. Plus nog 2 strengen kant garen; 1 voor mijn moeder en 1 voor mij.
Lekker OT: mijn moeder wordt 70 in juli en ik wil 7 cadeautjes hebben: 1 voor ieder kroonjaar. Ik zit nu op 6 cadeautjes... Die sloffen zijn niet zó bewerkelijk en makkelijker dan mijn vaders sokken (die hij afgelopen donderdag NIET heeft gekregen).

Maartje_M

Re: [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-13 16:40

Welkom mi_amore!

Haha, patpen, had je nog niet genoeg? Maar ga jij maar voor de zomer zorgen, topidee!
Doe vandeweek even je linkjes kijken, zit nu op mn telefoon namelijk.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-13 21:12

Maartje_M schreef:
Haha, patpen, had je nog niet genoeg? Maar ga jij maar voor de zomer zorgen, topidee!

Genoeg :?. Kan een breister genoeg wol voorraad hebben???? Nee toch!
Maar zodra ik met wat zomers begon of kocht, sloeg het weer om. Dus wie weet als ik nu eens ga breien voor de winter, misschien wordt het dan wat fatsoenlijker weer.
Koop zonnebrandcrème: 2x gebruikt en het weer sloeg om.
Paar weken later beter weer: koop werksandalen en het regent sindsdien pijpenstelen.
In de auto: zonnetje schijnt, zet zonnebril op en hoppa, het is direct bewolkt. Zet gewone bril op, zonnetje! Reik naar zonnebril en het is meteen weer bewolkt :+.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 09:02

Nee, oké daar heb je dan wel weer gelijk in! Maatr ik meende me te herinneren dat jij jezelf op rantsoen had gezet.

Jij hebt gewoon direct invloed op het weer! Vanaf nu alleen nog winterjas en gevoerde laarzen aan :j

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:34

Ik brei hier gewoon vrolijk door met sokken, en het week blijft knudde... Alleen is inmiddels het wollensokkengedeelte in mijn kast wel zo goed als vol...

Verder moet ik even terugzoeken of ik al een foto van mijn laatste aapje heb gepost hier, en zo nee, hoe ik dat dan met een ipad voor elkaar krijg :)

Paloedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 13:43

Afbeelding
Het rode aapje was er al, de ander is nieuw.. En die heeft me al een avonturen meegemaakt!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-13 20:12

Wat een leukerd Paloedie!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-13 19:01

Leuke aapjes!

Afbeelding
Mijn wolpakket is binnen :9.
Wol links boven (oranje en oranje streep) is voor de legging.
Rechts boven (oranje en grijs) is voor 2 hemden.
Links onder (dik rood, wit en naturel) zijn voor de kerstsloffen.
Dan 2 bollen sokkenwol.
En rechts onder (3 kleuren grijs en naturel) voor de Noorse trui. Van de donkere grijs heb ik 16 bollen; er staat er maar 1 op de foto...
Verder ligt er links nog een rode streng kantgaren. Die heb ik ook in paars/violet gekocht voor mijn moeder. Daar heb ik nog geen directe bestemming voor :=. Maar het is prachtig garen en met 35% korting kon ik de verleiding niet weerstaan O:).
Mooie aanvulling op mijn voorraad! Alleen heb ik voor bijna alles nu een directe bestemming. Nu eerst eens die sokken voor mijn vader afbreien, ondertussen voor de afwisseling die kerstsloffen haken, en daarna beginnen met de legging. Denk ik... In ieder geval wil ik EERST die sokken voor mijn vader breien voor ik hiermee aan de gang ga. Anders blijven die sokken liggen en ze worden zo mooi!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-13 19:51

Mooie kleuren hoor! Ben benieuwd naar de resultaten!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 18:27

En vandaag is de wol uit Noorwegen gekomen:
Afbeelding

In het boek staan 50 prachtige patronen. Nu moet ik toch echt eens GOED Noors leren breien ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 18:32

Oeh die paarse is gaaf!

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-13 19:48

Ja, het is een mooi pakket! Die witte bol heeft kleine pailletjes erin (zie je niet echt op de foto).

Enne...nog ff terugkomend op die willy warmers die ergens in dit topic staan. Ik heb een aangetrouwde Schotse neef en ik ben nu eindelijk achter het best bewaarde geheim van een Schot gekomen :=. Hoewel het van man tot man verschilt, wordt er in principe niet onder een kilt gedragen. Maar: in de winter dragen de meeste dus een willy warmer. Misschien hou ik van het oranje garen van de legging genoeg over om mijn echtgenoot happy te maken _O- _O- _O- _O-

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-13 20:20

Ik heb mijn halster afgebreid :D
hij is echt heel cool geworden!! :)
Er komen zsm foto's!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-13 08:14

Ah, dus daar komt de willy warmer vandaan ;)

Ben erg benieuwd zesteigert!

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-13 20:16

Ik zit weer met een probleempje. Moet eerste en 10 oneven toeren averecht breien maar heb maar 8 even toeren. Moet ik dan 2 toeren averecht achterelkaar breien?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-13 20:31

magriet schreef:
Ik zit weer met een probleempje. Moet eerste en 10 oneven toeren averecht breien maar heb maar 8 even toeren. Moet ik dan 2 toeren averecht achterelkaar breien?

Dat klopt niet. Als ik het goed begrijp, brei je averechtse tricotsteek (heen averecht, terug recht). Na de 1e en 10 toeren averecht moet je in totaal 11 toeren averecht en 10 toeren recht hebben gebreid.
Brei je op een rondbreinaald of gewone rechte naalden?

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 10:00

rechte naalden. Vervolgens moet ik 3 toeren recht breien dus dan kom ik wel weer goed uit denk ik. Er zitten meer fouten in. Heb 16 steken. dan moet ik 1r 1m 8r 1m 6r 1m 1r en dan uitkomen op 19 maar k heb al 19 nodig om dit te doen.

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 11:28

magriet schreef:
rechte naalden. Vervolgens moet ik 3 toeren recht breien dus dan kom ik wel weer goed uit denk ik. Er zitten meer fouten in. Heb 16 steken. dan moet ik 1r 1m 8r 1m 6r 1m 1r en dan uitkomen op 19 maar k heb al 19 nodig om dit te doen.

Ik begrijp de 10 oeven toeren nu. Die meten tussen de eerste en de tweede rechte die erachteraan komen ook nog een keer. Dan komt het weer uit. Boekje bevat foutjes en als beginnend breister vind ik het soms moeilijk volgen maar ik kom er wel uit

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-13 11:31

magriet schreef:

Je hebt 16 steken, die 3 steken moet je nu gaan meerderen. En dan kom je op die 19 steken uit. Klopt dus precies ;)

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-13 08:44

Even heel erg offtopic, maar heeft iemand het xenos foldertje al gezien? Moest meteen aan dit topic denken := ze hebben willy warmers voor vaderdag :=

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-13 08:51

_O- _O- _O- _O-
Zo weet je bij wijze van niet van het bestaan van een willy warmer en zo zijn ze bij de Xenos te koop. Zou het hier een nieuwe rage gaan worden :=. Ik heb het nog niet gezien in de folder maar zal straks toch eens kijken!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-13 20:23

*meelezer komt ook maar eens wat melden*

Zijn er echt mensen die die willy warmers nu pas zien? Ik ken ze al járen. :P Heb alleen nooit de behoefte gehad er één te kopen. :+

Ik ben btw Ardine, en ik ben een beginnend breister. Ik kan recht en averechts, en zelfs dat nog niet zo heel netjes. Het ligt op het moment ook een beetje stil, omdat ik het zo druk heb, maar ik heb allerlei plannen om dingen te breien. :')

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-13 22:49

Welkom Dinniej!
Nee, die willy warmers komen al een tijdje voorbij in dit topic. Maar daarvoor had ik er nog nooit van gehoord ;).

En meer dan recht en averecht is er niet in het breien. Veel oefenen dan wordt het werk vanzelf regelmatiger :j. Foto's zijn welkom!!!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-13 07:52

Welkom!

Dinniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-13 21:35

Bedankt voor het welkom heten!
Haha, misschien omschreef ik mijn "breiniveau" een beetje verkeerd. :P Ik brei recht en averechts met fouten erin, maar meerderen en minderen lukt me nog niet zo goed. Dus ik ben echt nog niet zo ver.

Zodra ik foto's van iets heb zal ik ze posten, maar op dit moment heb ik nog niets echt afgemaakt dus niets te laten zien.. :=