[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-13 17:00

Grrrr! Frustratie tot en met bij het rond haken met stokjes.
Ik blijf maar van die gaten houden.
Wilde voor dit patroon eigenlijk ook nog om de toer van kleur wisselen maar dat laat ik dan maar zitten.

:(

Krissis

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-13 18:02

Rondhaken met stokjes geef al snel gaten!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 15:00

Komende zaterdag een knutselmiddagje bij mij thuis, en dan hoop ik ook weer lekker te kunnen haken. Nu zag ik laatst van die lieve paarden sleutelhangertjes voorbij komen, waren dat gratis patronen? Heb al even op ravelry.com gekeken maar daar zag ik nog geen echt leuke patronen voorbij komen, dus als iemand iets heeft, ik hou me aanbevolen! We willen ze graag met de studentenrijvereniging maken om te verkopen voor Brooke Hospital for Animals (goed doel).

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:51

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 12:15

Thanks! Daar staan idd ook een paar leuke tussen.
Haken werkt verslavend, zo erg dat m'n werk er ondertussen ook onder begint te lijden... een nacht te weinig slapen helpt overigens ook niet echt voor de concentratie.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 22:11

Mijn 1e "Pim" is klaar. Deze is bedoeld als proef (niet slecht) maar ik ga toch een 2e haken. Volgens beschrijving haaknaald 2 nodig, ik heb al 2,5 gebruikt maar ik vind hem nog té strak. Geeft niet, ik heb lekker kunnen oefenen ;)
Afbeelding

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-13 13:22

Hij is leuk geworden Patpen!
(leuk je hier te treffen ;) )

Mochten jullie nog een grannystripe willen maken (of poncho of whatever) maar hebt geen idee voor een kleurenpatroon? Probeer dan deze site eens.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 19:32

Ik heb nu 2 Pim's gemaakt! De eerste was een proef:
Afbeelding
Deze helpt in Maartensdijk mee met het bezorgen van de post.

Omdat de postbezorgers geen pet meer dragen, heb ik de 2e een kapsel gegeven :D. En deze gaat mij meehelpen met het bezorgen van de post. Voorlopig alleen nog lopend maar straks ook op de fiets!
Afbeelding

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 09:46

Ik vind ze leuk! En echt zo knap hoe je dat patroon dan op gevoel aanpast, daar heb ik nog wel wat extra handigheid voor nodig. Altijd fijn, zo'n extra handje tijdens het werk :D

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:01

Sofy: het kapsel heb ik geleend van een ander poppetje uit dat boekje. Dus het is niet zelf verzonnen ;). Blootshoofds vond ik ook geen optie, petten worden niet meer gedragen bij de post dus dan meer een kapsel!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:42

Ah ok, beetje geleend dus en zelf gecombineerd. Nou, ik vind het super leuk staan, dus alsnog goed gedaan!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 14:23

Ik wilde hier toch nog even mijn tweede creatie showen, Valentijn de muis:

Afbeelding

Hier kun je wel nog goed zien dat ik nog te grote gaten in m'n werk krijg, sindsdien ben ik overgegaan op een haaknaald 2,5 en is het al een stuk minder. Zal vanavond eens foto's van werkje nummer 3 (een cupcake) plaatsen.

Ondertussen ben ik bezig met een cupcake versie 2.0 (patroon beetje zelf aanpassen, zodat je hem niet uit drie losse delen opbouwt, gaat tot nu toe erg goed!) en met Floor het schaap in wit en gemeleerd blauw flosdraad. Is ook wel erg leuk maar licht frustrerend omdat je daar erg slecht je eigen steken in ziet.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 18:48

Ohhhhhh die is leuk!!!

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:29

Thanks Essie!
Ondertussen ook het volgende grote project al weer af:
Afbeelding

En een kleintje voor tussendoor, een etui-hanger/geluksbrenger voor m'n broertje die volgende week eindexamen doet:
Afbeelding

Iemand anders nog leuke dingetjes gemaakt de laatste tijd?

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 18:56

Ik heb bergen met tashangers gemaakt, zal later even foto maken

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-13 19:09

Ik heb een zonnehoed gehaakt maar ben momenteel bezig met breien. Haken ligt even stil maar komt binnenkort wel weer. Ik heb gewoon te veel hobby's :o

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 10:38

Breifoto's mogen hier ook hoor! Vind ik iig ook leuk om te zien.
En ik ben erg benieuwd naar de tashangers, dat zijn mijn volgende projectjes maar ik kan nog niet zo veel leuke, makkelijke gratis patroontjes vinden dus wie weet, nog inspiratie voor mij?

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 11:54

Sofy schreef:
Breifoto's mogen hier ook hoor! Vind ik iig ook leuk om te zien.
En ik ben erg benieuwd naar de tashangers, dat zijn mijn volgende projectjes maar ik kan nog niet zo veel leuke, makkelijke gratis patroontjes vinden dus wie weet, nog inspiratie voor mij?

Die staan in het breitopic ;) [UK] [CENTRAAL] Breitopic, deel 2

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-13 12:07

Ah okee, my mistake :)

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 21:17

Die my little ponies zijn echt gaaf! En slinkie is ook lief. Ik moet toch eens wat grotere projectjes gaan ondernemen, die zijn toch wel erg leuk :).

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-13 22:00

Sofy schreef:
Die my little ponies zijn echt gaaf! En slinkie is ook lief. Ik moet toch eens wat grotere projectjes gaan ondernemen, die zijn toch wel erg leuk :).

Beide zijn gratis patronen

My little pony:
http://knitoneawesome.blogspot.co.uk/2012/11/my-little-pony-friendship-is-magic.html
Mijn applejack (de oranje) wijkt af van de kleuren op deze foto, daglicht/schemer gaf een rare kleur, maar het is gewoon oranje met gele manen (hoewel de geel wel dicht tegen oranje aanligt)

Slinky kun je hier vinden (als je een google account hebt moet je even inloggen, anders kun je het niet zien, heb je geen google account stuur dan even een pb met je email dan stuur ik hem naar je toe):
https://docs.google.com/file/d/0Bwy0HYSDaYCvalNvRHp4czhUcDA/edit

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 09:41

lol
Ik zat mijn post even na te kijken...
Degene met de titel: nog een schaapje... is geen schaapje :P
Die titel had onder de eerste foto gemoeten :')

Dat is natuurlijk een ezeltje, als het herkenbaar is tenminste want de kleuren zeggen nu niet bepaald 'ezel'

Verder ben ik momenteel bezig aan een ander patroon van Mala-design, en heb ik al driekwart jaar een onafgemaakt project van Mala liggen die daarna eerst maar eens afmoet omdat die zo goed past bij degene die ik nu aan het maken ben en helemaal past in het lente thema lol.

Misschien helpt het als ik mijn onafgemaakte projecten hier neerzet, geeft het net dat extra duwtje om het wel af te maken... ook heb ik hier nog Maximus de leeuw in stukken liggen, alle stukken zijn gehaakt, hij moet alleen nog in elkaar gezet worden (die rottige manen bestaan uit 18 verschillende onderdelen)

En ik ben op zoek naar advies van mensen die wel eens kleding haken. Ik heb nog nooit eerder kleding gehaakt en zoek een wolletje wat in de wasmachine kan, niet teveel acryl percentage (ivm zweten), in zomer/herfstkleuren (geel/oranje/rood) en mag best wat kosten (leg er geld voor opzij, dus ik kan even sparen).

Heb in mijn hoofd zoiets te maken:
Afbeelding
Maar dan met uitlopende mouwen eraan zoals dit:
http://farm8.static.flickr.com/7121/7649229372_bd5a3e064a_z.jpg
En een 'muts' eraan, zo'n hele wijde die een beetje in een punt tussen je schouderbladen valt (dus net boven 'de circel' van het design op de rug)

Mocht iemand advies hebben wat betreft wolkeuze heel graag! Ik kreeg van iemand al de tip scheepjeswol invicta (een sokkenwolletje) en dat lijkt me een zeer mooi en geschikt wolletje waar het niet dat deze niet in de kleuren te vinden is waarin ik mijn project wil maken. Dus iets vergelijkbaars? Het moet in de wasmachine kunnen (ik ben lui) en niet pillen.
Verder moet het wel wat warmte geven, maar hoeft niet super dik te zijn oid, ik zal er niet in de winter buiten mee gaan lopen zonder jas, maar in het voorjaar/najaar ipv jas (mits het weer en temperatuur het toelaat) misschien wel
Ook ben ik nog altijd op zoek naar de juiste zoektermen (hoe heten de dingen die ik wil maken lmao) in het engels, of als je een plaatje tegenkomt en je hebt het idee dat het lijkt op wat ik wil maken... zeer welkom, ik moet ws nl toch verschillende patronen combineren.
Hoeft niet perse in dit topic, want dat is misschien teveel offtopic maar tips/hints etc per pb zijn zeer welkom want ik heb nog nooit kledingstukken gemaakt, elke beginnertip is welkom, ook wat betreft maat/maat opnemen/maat houden

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-13 12:49

Ik denk dat je je vraag over de wol ook goed kan stellen in het breitopic, gezien daar heel veel kleding wordt gemaakt en men daar wel verstand heeft van draadjes. Want ermee breien of haken maakt natuurlijk niet veel verschil.

patpen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-13 18:48

Krissis schreef:
Ik denk dat je je vraag over de wol ook goed kan stellen in het breitopic, gezien daar heel veel kleding wordt gemaakt en men daar wel verstand heeft van draadjes. Want ermee breien of haken maakt natuurlijk niet veel verschil.

_O- _O- _O-
Jij verandert ook niet Krissis!

Maar Annemiek80: ik denk dat ik wel een adres weet waar je geschikte wol voor dit project kunt vinden. Veel ervaring met kleding haken heb ik (nog) niet maar weet wel veel van breien. En dus van draadjes :'). Niet alle breiwol is geschikt of prettig om mee te haken. Ik zal eens even gaan snuffelen of ze daar die wol hebben met de gewenste kleurtjes geel/oranje/rood. Moet toch op die site ff zoeken naar een haakpatroon. Ik wil een soort pelerine gaan haken namelijk.
Voor welke naalddikte zoek je eigenlijk?