[SCH] Schilderen op nummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxelviraxx

Re: Schilderen op nummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:56

Zo dat is balen. Hopen dat je het kan oplossen.

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:15

ik ga er ook 1tje bestellen maar ik kan niet kiezen.....

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:58

ik ga voor de olifanten :)

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:25

Toevallig nog iemand kandidaat om een 'schilderen op nummer' op de halen in de winkel, en zo op te sturen naar België? Want de verzendingskosten van hobbyhuis zijn zoooo abnormaal duur naar België :(
Iemand had gezegd dat die dit zou doen, maar heb er een tijdje al niets meer van gehoord dus vrees dat er niets van gaat komen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:57

als jullie op hobbyhuis bestellen, bestellen jullie dan van ravensburger? Je kan uit verschillende dingen kiezen als je op schilderen op nummer klikt..

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:13

De meeste bestellen van Schipper. Ik heb die ook , alleen het minpuntje is dat de kwast niet goed is. Ik moet nog steeds een andere kopen dus ik kom nu niet ver.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 22:21

heb toch besloten om te gaan borduren. Lekker ouderwets, maar zo leuk :')

Woeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 23:13

arsiana_x schreef:
Toevallig nog iemand kandidaat om een 'schilderen op nummer' op de halen in de winkel, en zo op te sturen naar België? Want de verzendingskosten van hobbyhuis zijn zoooo abnormaal duur naar België :(
Iemand had gezegd dat die dit zou doen, maar heb er een tijdje al niets meer van gehoord dus vrees dat er niets van gaat komen.

wil ik best doen, maar ik weet niet of ik in roermond kan afhalen.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 00:23

zit er een winkel van het hobbyhuis in roermond dan ja.. ?? :P

Ik ga morgen proberen het over te verven.. Ben benieuwd of het lukt..

BYS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:09

Woeps schreef:
arsiana_x schreef:

wil ik best doen, maar ik weet niet of ik in roermond kan afhalen.

Dat weet ik ook niet :+ Staat er ergens een lijst met waar winkels van hobbbyhuis allemaal gevestigd zijn? Want op de site vind ik maar 1 adres. Als er nou ergens een winkel van hobbyhuis (of een andre) vlak over de grens ligt, kan ik het eventueel ook zelf gaan halen. Maar ik vind niet zo direct iets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 11:12

Alleen in Goes toch?

Ik ben nog druk met de orchideetjes bezig. Als alle drie de panelen af zijn ga ik alles nog nalopen, kleuren nog wat verdiepen en dan lekker lang laten drogen en in de vernis :j

En daarna ga ik het fruit vierluik bestellen :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:43

Ik ben vandaag ook een eindje verder gekomen.
Had al een hele tijd niets meer gedaan!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 20:47

Elke keer denk ik 'En nu ga ik weer verder' .. En dan komt het er gewoon niet van :')
Ik ben dus nog steeds net zo ver als een maand geleden _O-

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 22:57

Ik ben aan het nadenken wat mijn volgende projectje word..

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:02

Hoera, kan ook eindelijk hier posten! *\o/*

Ben sinds een jaar hopeloos verslaafd aan schilderen op nummer. Liep op vakantie in de VS bij toeval tegen een PbN (paint by number) van een schimmel Arabische hengt aan, en was meteen verkocht.

In een ver verleden natuurlijk wel eens een Ravensburgertje gemaakt, maar gelukkig zijn er met de komst van het internet heel wat meer opties om aan PbNs te komen, van andere bedrijven, waarvan sommige naar mijn idee ver boven Ravenburger uitsteken, vooral wat betreft de details van de schilderijen.

Heb het afgelopen jaar heel wat schilderijen gemaakt, de slechtsten die ik ben tegengekomen zijn van Royal & Langnickel. Blijf er ver van weg, de verf is waardeloos, je kan tien lagen over elkaar schilderen en dan nog zie je de (veel te donker en dik gedrukte) lettertjes en randen van de vakjes er doorheen. Reeves vind ik ook vrij waardeloos: tenzij je dus zelf echt creatief bent en goed kan schilderen (!), dan komt je uiteindelijke schilderij nog niet eens in de buurt van wat er op de cover art staat. Ik zie het maar als basis schilderijen die je dan nog helemaal zelf detail moet gaan geven. :(

Mijn favorieten zijn twee Amerikaanse bedrijven, Paintworks (by Dimensions) en Plaid. Prima verf, en de details, wow.

Deze twee schilderijen zijn beide van Paintworks.

Afbeelding

Afbeelding

Ben nu met eentje van Plaid bezig, maar die is 30 x 40 cm, dus dat duurt wat langer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 18:13

Ik ben nog niet klaar met de orchideetjes, zitten nu flink in de verhuisrommel dus even geen ruimte om te schilderen. Denk dat ik het voorzichtig ga meenemen naar mijn schoonouders vandaag :j

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 19:04

Wooow dallista, die zijn gaaf!

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 21:58

Dallista die 2e is onwijs gaaf zeg..!!! <3

Ik moet echt hoognodig met die van mij weer aan de gang gaan.. na mijn ''foutje'' ben ik niet meer verder gekomen.. :+

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:01

Marit schreef:
Wooow dallista, die zijn gaaf!

:j Wat een schatjes, he? Voel me echt zo'n penny meisjes als ik dit soort dingen aan het schilderen ben, maar ze *zijn* gewoon mooi! En dit is dus echt 100% in de vakjes schilderen, ik heb er geen streepje of kleurtje extra aan toegevoegd. Veel andere schilderen van PbN bedrijfjes geprobeerd, maar ze halen het gewoon niet bij deze twee. Alleen die van Schipper lijken wel gedetailleerd genoeg, maar ja, dan zit daar net niet iets bij wat ik mooi vind om te schilderen...

Dus voorlopig houd ik het bij Paintworks en Plaid (voornamelijk de eerste, daarvan heb ik twee weken geleden een mega order gedaan... een eng hoog bedrag aan shipping betaald, en natuurlijk greep de douane de doos ook nog eens, maar het was wel mooi binnen 72 uur (!!!! en dat met een zaterdag en zondag erin) hier vanuit de VS.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-12 22:08

XxLiEsJuHhxX schreef:
Dallista die 2e is onwijs gaaf zeg..!!! <3

:o Ben ik wel een paar maanden mee bezig geweest. Het is niet een super high resolution foto, maar de details zijn echt freaky, al die haartjes, en alle verschillende tinten grijs, argh! Je moet dus ook heel veel kleuren mixen, net wat meer grijs, net wat meer naar het witte etc. Phew. Het was mijn eerste PbN in, nou, denk wel twintig jaar, en ik zwoer er nooit meer 1 te maken. Maar ja... dan ga je on-line, en kom je op ebay of amazon, en voor je het weet ben je toch aan het zoeken naar nog meer paardjes... en unicorns, en pegasus-es, en...

Er staan er trouwens nog een paar in mijn profiel, maar die halen het qua kwaliteit echt niet bij deze twee.

Ik doe ook aan scraperfoil, maar op het moment kom ik niet echt toe aan die stapel. :D

edit: net even rondgeneusd in het topic, wow, er komen echt prachtige schilderijen voorbij hier! Ben heel benieuwd naar het herfsttableau en de Taj Mahal!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:09

Hierbij nog een paar PbNs van onze geliefde viervoeters (plus vleugels en/of hoorn). :)

Beetje scheve foto, maar vind het persoonlijk wel een leuk schilderij.
Afbeelding

Deze moet je eigenlijk vanaf een afstandje zien, dan komen de kleurencombinaties echt goed tot hun recht.
Afbeelding

Deze is echt slecht: het idee om op stretch canvas te schilderen is natuurlijk leuk, en het plaatje ook wel aardig, maar de verf 'pakt' niet goed, en zoals je ziet had ik erg veel moeite met het donkerblauw. Ik was niet happy met het feit dat er maar 1 kleur donkerblauw bij zat (waardoor de bergen en de lucht precies dezelfde kleur hadden!) en ben aan het experimenteren gegaan, maar da's niet goed uitgepakt, en tot nu toe ben ik te lui geweest om er wat aan te veranderen. Dus nu heeft de lucht een aantal verschillende tinten. :o
Afbeelding

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 10:50

@Dallista via welke website bestel jij die Paintworks? En wat betaal je dan aan shipping kosten?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:29

amazon.com
http://www.amazon.com/s/ref=nb_sb_ss_i_ ... Caps%2C319

ebay.com (geloof dat ik daar de eenhoorn vandaan heb)

en hun eigen website
http://paintworks.eksuccessbrands.com/

Moet ik er wel even bij vermelden dat ik niet zeker weet of amazon.com ze naar NL stuurt. De meeste paintings zijn namelijk nogal groot, dus weet niet of dat iets uitmaakt. Mijn bestelling bij amazon.com heb ik namelijk naar een vriendin in de VS laten sturen, binnenlandse post dus (= gratis shipping!), en zij heeft het samen met een aantal andere goodies naar mij doorgestuurd met een cheape mail oplossing (waar de douane geen sjoeger om gaf, dus geen import- douane, inklarings etc. kosten)... die er uiteindelijk een week over deed i.p.v. de 6-8 weken die ervoor staan!

De mega order (7 paintings, 5 grote, 2 kleinere) heb ik via Paintworks zelf gedaan. Was echt super, kan ik alleen maar lovend over zijn... mits je bereid bent de big bucks eraan uit te geven. :-/ Ik wilde mijn vriendin daar niet mee opzadelen, het was echt een grote doos, phew. Maar goede en super-speedy service dus (mag ook wel voor dat bedrag aan shipping!). Bestelling was net boven de $ 100, shipping net onder de $ 100, bij elkaar kleine $ 200, maar ze hebben eigenlijk altijd wel een sale lopen op die site, in dit geval had ik 20 % off de paintings en gratis shipping, maar ja, dat laatste natuurlijk alleen binnen de VS, maar goed, dan nog, voor 7 schilderijen vond ik het voor 1 keertje een acceptabel bedrag (dollar staat lager dan de euro, dus dat scheelt ook nog wat). Helaas pakte de douane de doos natuurlijk ook nog even voor de inklaringskosten, dus er kwam nog zo'n 20 euro bovenop, als ik me goed herinner.

Je kan ze ook op bv. amazon.co.uk en amazon.de vinden (ook van third-party sellers), maar daar schiet je niet zoveel mee op, omdat ze, voor zover ik weet, allemaal in de VS zitten, dus hoe goedkoop het ook lijkt als je ze in je mandje doet, bij het uitchecken krijg je ineens een eng hoog bedrag aan shipping erbij. En de douane grijpt het dan sowieso ook nog eens.

Ik ben wel eens bij toeval tegen een paar Paintworks schilderijen aangelopen in een hobbywinkeltje in Assen, maar verder zou ik niet weten waar je ze kunt vinden in NL (of elders in Europa). Heb vorige maand in Londen de hele stad afgesjouwd, zo'n beetje alle grote hobby winkels in de omstreken bezocht, maar alles is daar Reeves. American brands zijn lastig te krijgen. :(

joke165

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 11:55

Bedankt voor je antwoord Dallista. Shipping is dus inderdaad prijzig. Maar wat staan er mooie tussen bij Paintworks! Een paar tegelijk bestellen is dus wel handig. Wel erg leuk om met de kerst aan iets nieuws te kunnen beginnen.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 12:20

Graag gedaan! Ja, heel prijzig, ze geven ook alleen maar een dure optie voor shipping, dus geen keuze om het goedkoper en dus langzamer te laten komen. Was best bereid een maand te wachten, maar ja...
Het was trouwens Emmen waar ik er een paar heb gezien, niet Assen.