[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xStephanie

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 3.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-10 16:13

pernill: Mooi gemaakt maar sluit me aan bij kurida1. Dat laatste paardje lijkt trouwens op ons veulie :)

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 18:16

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-10 19:16

ik vind m niet verkoopwaardig. maar zeker dooroefenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:27

Ik ga ook weer mee taxeren, ik lees dit topic toch altijd door dus zal er nu ook eens voor gaan zitten.. Ik ben niet goed in taxeren, dus weeg er vooral niet te zwaar aan als je je beledigt voelt. :) Ik begin gewoon bij 1 en zal steeds een stukje erbij doen.

Pagina 1:
Horseydude: €10, het oog lijkt heel 'suf', en ik heb het idee dat de tekening gewoon niet af is. Hoofdstel is wèl heel mooi opgezet, jammer dat je niet verder bent gegaan met het invullen van het paard. Als dat wel was gedaan, had ik er €25,- voor overgehad.
_Bitje_: Heel schattig, heel mooi hoofdje heb je het gegeven! Achtergrond vind ik er ook mooi bijpassen, ik vind alleen dat je het iets te snel afgewerkt hebt. €45,-.
casperzot: €12,50. Ik vind dat je hem niet af hebt eigenlijk, zoals bij de oren en de neus heb ik het idee dat er meer lagen op zitten, dan bij de rest van het hoofd..
Wuis: Neus had in mijn ogen wat langer en smaller gemogen, €35,-.
Horse_Art: €70,-, heel erg mooi.
XxJustinexX : Ik vind dat je te eentonig bent geweest in kleur en dat je het iets te snel hebt afgewerkt. Hoofdstel is ook niet echt iets aan gedaan? Ik zou er persoonlijk nog niet iets voor geven.
Rock: Mooie dromerige sfeer, €30,-.
Kyno: €10,- Ik vind dat je een beetje krasserig werkt. Verder vind ik de verhoudingen wel goed kloppen.

Pagina 2:
Wuis: Ik vind dit niet zo'n goed werk van je :n. Ik kijk vooral heel raar naar het linkeroog aan, ook is het neusje te klein. €15,-
alena: Mooie tekening, lieve blik heeft de hond. €15,-
_Denise_ Eerste: Heel erg mooi, geen idee wat zoiets waard is.. €30,-
Tweede: Ik vond je eerste mooier, maar ik vind deze ook zeker wat hebben. €20,-
Wuis: Heel erg mooi, mooi kleurgebruik, €60,-
_l_amanda_l_: €40,-, vind hem wel wat grof.
bokker88: €10,-, vind de overgang onderaan de benen erg storen.
BlackDancer: Wauw, erg mooi, is dit de kat van een bokker trouwens? ik geloof dat ik de foto herken namelijk. Alleen vind ik het linkeroog niet zo mooi, beetje vaag. €25,-.
Fnanne: €120, heel mooi portret! +:)+

Pagina 3:
Pebble: €17,50, je mag nog iets dekkender kleuren en de onderkant iets mooier afwerken.
Red_Savage: Ik denk, voor de liefhebber, €50,-.
Wuis: De kleur van de haflinger in combinatie met je achtergrond maakt het erg lief! <3 €60,-.
Horseydude: Heel erg leuk zo, met dat kader. €40,-, jammer dat je onder het kader het blauw niet zo mooi hebt aangebracht.
SarahLynn: €10,-. Je werkt erg vegerig en erg grof, wel mooie oogjes!
Wuis: Shetlander: Fantastisch die blik! :') Echt shetlander, €40,-.
Ijslander: Mooi droomplaatje, €55,-.
Fries: Ik vind deze van je tegenvallen.. erg grof. €15,-.
_Bitje_: Vogeltje is erg mooi, vooral de buik, zonde dat je de achtergrond niet iets beter uitgewerkt hebt. €25,-.
Koetje10: Je bent erg eentonig in kleur.. €25,-.
HorseyDude: Ik zou hier niks voor over hebben, zie wel echt duidelijk je eigen stijl er weer in terug! +:)+

Jeetje is toch meer werk dan ik dacht! :')

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-10 16:37

Horse_Art: mooi, maar jammer vna de ketting. 60 euro

Fnanne: Erg spreken 100 euro

Casperzot: Neus klopt idd niet helemaal 20 euro

Snne_: verhoudingen kloppen niet en ben er niet gecharmeerd van. 0 euro.

Pernill: zelfde als Snne_. 0 euro.

Afbeelding
A4 tekenpapier en oliepastel

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 01:40

ik zal mijn taxaties weer eens bijwerken...

blz 21 was ik gebleven..
lalunamyo: nr 1: wat een vreemde sfeer weet jij toch te creeëren :D ergens vind ik em een beetje "naar"(das niet het goede woord, maar kan het niet uitleggen) maar toch blíjf je ernaar kijken! Zwartwit vind ik een goeie keuze, jouw stijl of niet :+ €75
nr 2: leuk op die panelen! lekker levendig en "aaibaar" :+ €85
marjoke: daar istie dan.. zucht wat is ie gaaf geworden! Niks op aan te merken ;) €225
casperzot: vind em een beetje tegenvallen, als ik naar je andere tekeningen kijk! Beetje krasserig, en wat je zegt, mooi als oefening snel tussendoor, maar niet echt iets waar ik geld voor zou geven.. ;)
maudk123: de verhoudingen kloppen niet helemaal, zoals je zelf al aangaf, en dat stoort me een beetje, maar je tekenstijl vind ik erg leuk! €25
meelanor: vind hem wat simpel, wel leuk voor een kinderkamer idd :j €15

blz 22
Horse_Art: voor een eerste keer is ie goed gelukt! Alleen de voor ons linkerwang lijkt wat vreemd van vorm, verder mooi gedaan! €50
Fnanne: spetterend, dynamisch! Mooi contrast dat "gelige" en het blauw! €120
casperzot: weer vind ik de kaak wat te breed, maar zo'n pentekening heeft zeker wel wat :j er had misschien wat meer nek opgekund? om het "omhoog-kijk-effect wat te versterken.. €20
Snne_: hij is behoorlijk uit verhouding, gewoon blijven oefenen ;) (bv. de neus, loopt op de tekening vanaf de ogen rechtdoor naar de neusgaten... Meet maar eens op je voorbeeldfoto, daar zit verschil in ;) )
pernill: zelfde als mn commentaar hierboven, de verhoudingen zijn voor mijn smaak nog een beetje zoek.. het hoeft natuurlijk niet perfect, ieder zn ding, maar ik zou hier (nog) niks voor geven..

blz 23
Dribbel: lekker felle kleurtjes :D maar een beetje krasserig, en het mist dat "iets" waardoor je wil blijven kijken, zou er (nog) niks voor geven..

***************************************************************************************
Mijn werkje, is al wat ouder, maar ben er nog steeds tevreden mee :j
Is eh, dinges, paard van KiWiKo hier op Bokt ;)
Digitale tekening, Adobe Photoshop Elements, uurtje of 6, 7 aan gewerkt, originele grootte 3500x2400px
Afbeelding
k vind dat mijnalbum de kleurtjes IETS minder maakt, maar da's haast niet noemenswaardig...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 16:29

Pag. 22

Fnanne: Leuk schilderijtje, i.m.o. komt zoiets wel beter tot z'n recht als het op groter formaat is.
150 euro? Ik heb echt geen idee.

casperzot:
Ik vind het een leuke, aparte stijl. Maar wel meer iets voor in een stripverhaal dan om zo in huis op te hangen. 10/15 euro?

Snne_:
Dit vind ik nog niet verkoopwaardig. De verhoudingen kloppen totaal niet (de neus teken je bijv. even dik als de kaak, dat kan natuurlijk nooit kloppen. :)) ).

Probeer ook zorg te bestede aan de achtergond, en niet maar wat weg te krassen omdat het een groot vlak is.
Kreukels doen ook echt afbreuk aan het geheel.

pernill: Dit vind ik ook nog niet verkoopwaardig. Probeer ook veel meer kleur te gebruiken!

Pag. 23

Dribbel:
Ook bij deze net als bovenstaande, niet verkoopwaardig..

_l_amanda_l_:
Zijn uitdrukking is echt super! Dat heb je echt prachtig vastgelegd. Het oog is heel mooi gedaan. Wel staan de ogen scheef t.o.v. de neus, of het paard moet al net een friemelbeweging maken met zijn bovenlip, dat zou kunnen. :))

Kleurgebruik kun je echt nog heel veel aan verbeteren, in deze tekening is dat erg eentonig en saai. Doe gewoon eens gek!!

De fine streepjes overal op het lijf vind ik echt jammer.

Maar ik kan wel zien dat je echt talent hebt.

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-10 18:14

Blz 21
Lalunamyo: Apart, anders, maar wel goed! Maar eigenlijk heb ik er geen verstand van. Dus als ik er echt een bedrag aan zou moeten kleven: 50 euro.
Lalunamyo: Mooi geschilderd! Geldt eigenlijk hetzelfde.. 100 euro.
Marjoke: Wauw! Toch zeker wel 100 euro. Het voegt écht wat toe :D .
Casperzot: Sorry. Ik zou het nog niet verkopen, ik heb beter werk van je gezien .
Maud: 15 euro. Weetn iet zogoed waarom. Misschien omdat hij zo alleen op het papier staat. Zóveel leeg eromheen.
Meelanor: Opzich leuk, maar hier en daar klopt ie niet. 5 euro.

Blz 22
Horse _ art: Leuk. Alleen vind ik de wangen wat raar. Misschien is dat op de foto ook zo, maar hier doet het echt afbreuk aan je tekening. 20 euro.
Fnanne: Zeker 50 euro :D!
Casperzot: Leuk. Vind het niet echt voor de verkoop. Daarvoor zou ik het ieets verder uitwerken. Maar toch wel 10 euro hoor.
Snne_: Ik zou hem nog niet verkopen. De verhoudingen kloppen namelijk echt niet.
Pernill: Ik zou ook deze nog niet verkopen.

Blz 23
Dribbel: Ik zou er nog niks voor geven. Wel leuke kleurtjes om naar te kijken
Amanda: Het een en ander staat wat scheef, maar op het eerste gezicht zag ik dat niet. Ik vind hem erg leuk gelukt! Hij heeft alleen een wat rare bubbel in z’n nek, maar dat kan zo horen natuurlijk. 30 euro.

Nu mijn eigen tekening :D

Afbeelding
Vulpotlood, op A3 Canson Mi Teintes papier ( de gladde kant ) De tijd weet ik niet.. heel lang iig.
Het papier is gewoon wit in het echt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 13:06

LeonieL: mooi peerdje! :D Zou ik toch zo'n 30 euri voor neer willen leggen!

_l_amanda_l_: heel mooi die digitale, net een echte foto! € 20,- (heb je daar toevallig niet een speciale filter eroverheen gedaan zodat het lijkt alsof het geverfd is, zo lijkt het mij tenminste)

Dribbel: mij iets te simplistisch (spijt me vreselijk) maar hier wil ik niks voor geven...

Dan de mijne:

Afbeelding

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 14:10

HorseyDude schreef:
_l_amanda_l_: heel mooi die digitale, net een echte foto! € 20,- (heb je daar toevallig niet een speciale filter eroverheen gedaan zodat het lijkt alsof het geverfd is, zo lijkt het mij tenminste)

Nope, ik hou niet van filters... :+ is gewoon airbrush en penseel ;)

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:32

LeonieL: Toch zeker wel 50 euro! De verhoudingen kloppen ook wel alleen (voor het paard) vind ik het rechteroog een beetje raar? Of ligt dat aan mij :+
HorseyDude: Mooi gemaakt! Hoe groot issie en met wat heb je gewerkt?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:05

Hij is niet echt supergroot hoor, denk zo'n 50 cm...
Potlood en delen voorzichtig uitgewreven, lastig karwei!

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:16

Dat is idd moeilijk!
Vind hem echt heel erg mooi :D
Zo'n 60 euro :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 19:54

Oeps, ik zie net dat ik bij Amanda alleen commentaar had gegeven, ben helemaal vergeten er een bedrag bij te zetten. Dus hier alsnog:

20 euro. Met meer kleur en minder streepjes zal dat bedrag behoorlijk omhoog gaan.

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-10 18:00

HD: ik vind het nog meer een korte schets die je zo even maakt voor oefening. Nee, voor mij is ie nog niets waard.
Met nog iets meer contrast en details, zal hij al snel veel mooier worden!

leoniel: mooie zachte opzet, leuke style! 40,-

amanda: jij gaat echt zo vooruit, echt ik houd van jouw digitale style, heel mooi! 60,-

dribbel: hmm.. nee, ik zie dit meer als een tekening op de basischool die door een meisje/jongetje is gemaakt.
Geen duidelijk mooi contrast. ik vind het nog niks waard :)

pernill: leuke tekeningetjes, je bent al op de goede weg, maar het is nu nog niks waard vind ik :)

snne: ziet er al leuk uit! alleen ik mis de schaduwen en het realistische, nog niks waard vind ik :)

********************************************************************************
nu mijnes;
Beau de haflinger
gemaakt van olieverf van de action, veel uren mee bezig geweest iig! :=
de manen zijn helaas veel minder geworden, aangezien er allemaal stukjes in de olieverf bleek te zitten ,
maar goed. :) Mijn tweede schilderij :
ong. 50 x 50 cm
Afbeelding

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-10 12:07

Pagina 23.
Dribbel: Ik heb veel betere werken van je gezien. Hier geef ik niets voor, het is erg fel en slordig. Probeer daar wat aan te werken. :)
_l_amanda_l_: Je gaat echt vooruit! Al lijkt bij deze het rechter oog niet helemaal op zijn plaats te staan. € 25,-
LeonieL: Mooi gedaan zeg! Hier en daar vind ik hem een beetje 'stippelig', sommige highlights lijken op een cirkel. En dat vind ik erg zonde. Verder heel mooi gedaan. Misschien had er iets meer contrast in gekunt? € 30,-
HorseyDude: Hij heeft iets, maar is daarbij wel erg uit verhouding lijkt het. € 10,-
_Bitje_: Zoals ik al eerder had gezegt: heel knap gedaan! Die manen blijven een punt, maar alsnog: € 25,-

Die van mij:
Afbeelding

As formaat, gemaakt met grafiet. Een kleine vier uur aan gewerkt.

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 14:59

_l_amanda_l_; Super mooi geworden!
LeonieL; Super mooi, misschien de hals overlaten lopen in wit inplaats van een lijntje. Ongeveer: €35,-
HorseyDude; Mooie tekening, maar ik vind zelf dat het meer ingekleurd mag zijn. €10,-
_Bitje_; mooie tekening, die manen is het enige min punt. Ongeveer: €20,-
casperzot; Mooie tekening, alleen het paardenhoofd vind ik iets minder. Ongeveer €20,-

Wat denken jullie van mijn potlood tekening? Ik ben er zelf nog niet helemaal tevreden over. Ergens klopt het niet..
Maar het is best wel lastig want het is een erg grote tekening. Aangezien ik normaal kleiner teken. :o

Afbeelding
(beetje klein uitgevallen plaatje)

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:50

tinekehorses: heel leuk, die rechter ziet er al heel goed uit!
Die linker, het hoofd is niet echt in verhouding, net zoals de hals, maar hij is wel 10 euro waard :)

Casperzot: jij kan zo geweldig inkleuren! echt wauw! :j
de verhoudingen zijn soms niet optimaal, maar toch wel 30,- :j

alweer 1 af :j
A4 met een v&d potloodje 6B
paar uurtjes mee bezig geweest;
Jolinda
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 18-10-10 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 20:52

Dribbel; Mooie vrolijke kleuren :j er mist alleen iets waardoor hij verkoopwaardig word. Nu nog niks, maar zeker blijven dooroefenen!

_|_Amanda_|_; Geweldig! Erg mooie uitdrukking in de ogen. €35,-

LeonieL; Erg mooi contrast, jammer dat de ogen wat scheef staan. €40,-

HD;
Het is meer een schets dan een tekening, nu nog niks.

_Bitje_; Erg zonde van de manen. Maar erg mooi kleurgebruik. de achtergrondkleur is ook heel erg goed gekozen :j €30,-

castperzot; Jammer van de oren. Ik blijf me verbazen hoe geweldig jij kan tekenen voor je leeftijd. €35,-

TinekeHorses; De achtergrond vind ik erg mooi gedaan. alleen het contrast en de verhoudingen kloppen nog niet. Verder vind ik het donkere deel in de hals van let linker paard erg storend. maar hij heeft toch wel iets :j €10,-

Nu mijne :j
Hij is voor een vriendin die morgen jarig is. Dus ik verkoop 'm niet, maar ik ben wel benieuwd wat jullie 'm waard vinden. Ik ben er zelf niet zo vervreden over en de foto (met mobiel) is erg slecht, hij haalt het meeste contrast eruit.

Afbeelding
op A3 met potlood, zo'n 4/5 uur bezig geweest

Vanky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:05

Erg zonde van de ongelijke (plaats en grootte) ogen en de strepen in de hals. maar ik vind je tekeningen echt geweldig!! €25/30,-

xStephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-10 21:15

_Bitje_: Die is supermooi! Echt heel erg mooi! 150 euro!
casperzot: 45 euro!
Tinekehorses: Mooi, het linker paard heeft alleen een beetje een rechte neus :o 35 euro!
_Bitje_: Jammer dat het hoofd zo breed is! Verder super mooi! 45 euro
Xfeno01X: 35 euro.

Iemand die eens zin heeft in een opdracht? (A)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 11:58

Xfeno01X; €10,-

Heb er gister nog snel eentje getekend want ik had echt niks te doen.
Hij is niet spectaculair maar ik heb er ook maar even aan gezeten:

Veulen
1Afbeelding

Heb er nog een, was meer uit verveling:

Moorlands Totilas
2Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:04

Je taxeert er eerst 5, dan plaats je je eigen tekening en dan weer één taxatie en weer een eigen werkje.. misschien kan je iets meer taxeren?

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 12:07

Ja, zak ik voortaan doen, sorry. Maar die hier boven had ik allemaal al gedaan, en er was maar 1 nieuwe bij gekomen.. (Heb alleen dribbel vergeten :o)

Dribbel; sorry, wil hier niks voor geven. Felle kleurtjes kan leuk zijn, maar ik vind het zo een tekening van een kind lijken. Je kan vast beter tekenen. ;)

soeboenoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-10 18:02

Dribbel, zou er niks voor geven sorry... vind het iets te kinderlijk
_l_Amanda_l_ Mooi joh! €30
LeonieL Vind m apart, maar er mist nog "iets" €40
Horseydude sorry geef er niks voor.. vind m niet geweldig..
_bitje_ Mooi schilderij! Wauw! alleen wel jammer van de manen.. €60/70
Casperzot Mooi hoor! €35/45
Tinekehorses vind m niet zo mooi... te krasserig en de verhoudingen kloppen niet.. zou er niks voor geven sorry
_bitje_ jammer van de verhoudingen.. €10
xFeno01x €5
Tinekehorses.. ben nog steeds geen fan.. €5
en je veulen dan €10