[GAME] Een paard in 5 minuten deel II

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Re: [GAME] Een paard in 5 minuten deel II

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:43

wendyoost: die is echt leuk :D
lippenstift _O-

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 14:56

Haha, owkee dankjulliewel :D

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 15:36

Afbeelding

een bont hartjes paard? _O-

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:11

jaaaa!!
net als amika die een hartje? op dr hoofd heeft :')

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 16:18

Het nieuwe thema voor deze week is;

Honger

De opbrengsten van het vorige thema, chic:

~ Pebble
Afbeelding

~ PolleMaster
Afbeelding

~ Kiwi1990
Afbeelding

~ _Bitje_
Afbeelding

~ StippTwingo
Afbeelding

~ Dribbel
Afbeelding

~ Lara_Silver
Afbeelding

~ Kyno
Afbeelding

~ Fenna1995
Afbeelding

~ DaisyDarling
Afbeelding

http://i50.tinypic.com/2h2nivb.jpg

~ Forever_Jana
Afbeelding

Afbeelding

~ alena
Afbeelding

~ Bonjoy
Afbeelding

~ Inney
Afbeelding

~ Rachelle_K
Afbeelding

~ Wendyoost
Afbeelding

~ Britt_Sisi
Afbeelding

Thema's die al geweest zijn:

- Vrolijk
- Boos
- Verlegen
- Treurig
- Welsh pony
- Veulen
- Oud paard
- Prins op het paard
- Schattig
- Appaloosa
- Paard en regen
- Fjord
- "Blonde" paarden (domme paarden)
- Hollands Next Top Horse
- Stoer
- Tinker
- Vrijheidsdressuur
- Ezel
- Jeuk
- Western
- Trekpaard
- Kleur
- Shetlander
- Droompaard
- Lente
- Verschil
- Verre streken
- Mystiek
- Ziek(te)
- Close up
- Klassiek
- Mythologie
- Evolutie
- Dressuur
- Liefde
- Oosters
- De 5 elementen; aarde, water, lucht, vuur en metaal
- Paardenvirus
- Springen
- Show
- Strepen en stippen
- Fries
- Herfst
- Stereotype
- Gangenpaard
- Crossen
- Beroemde paarden
- Detail
- Vriendschap
- Sneeuwpret
- Brutaal
- Paardenspreekwoorden
- Mennen
- Grootheidswaanzin
- Angst
- Manegepaard
- Chic

Veel succes en plezier met het nieuwe thema!

Heb je een idee voor een leuk thema? Stuur een Pb naar mij, dan zet ik het bij het lijstje onderwerpen. :)

Fiffill schreef:
De bedoeling van dit topic is om een tekening te maken in 5 minuten. Deze tekening probeer je binnen de tijd zo 'goed' mogelijk te maken (bijv. anatomisch correct etc. ;) ), dit is een goede oefening; je hebt niet veel tijd voor details en je moét gewoon vrij snel schetsen. Het hoeft dus ook niet perfect.
Je zal merken dat hoe vaker je dit doet, hoe beter het gaat. Zo krijg je meer feeling voor wat je maakt, qua (ver)houdingen, uitdrukkingen enz.

Kleine cartoontjes zijn leuk, maar is niet per se de opzet van dit topic. Het sluit niet zozeer aan op het bovenstaande (tenminste, veel dingen die ik hier voorbij zie komen de laatste tijd dan. Natuurlijk kan je ook een cartoontje maken met wel de bovenstaande instelling).

Citaat:
de eerste keer :D
mijn hoogzwangere merrie in de wei :+
in 3 min. heel snel afgeraffeld, ze heeft ook een beetje een lelijke kleur maarja :o

*Ik pak dit gewoon even als voorbeeld*
De opdracht is teken een paard in 5 minuten. Het werkje afraffelen in 3 minuten slaat dus nergens op, heeft niks met de opdracht te maken. Ik zie hier steeds vaker werkjes voorbij komen die of snelsnel zijn gemaakt en meer om het idee gaan dan om het tekenen. Of er zijn juist tekeningen die (veel te) uitgebreid zijn, met hele achtergronden etc; allemaal prima, maar dat is niet de intentie van dit topic. Het is een paard in 5 minuten, niet nog een boom en een weiland en een stal etc.
En "de achtergrond viel niet binnen de 5 min." is ook niet de bedoeling, het zijn niet voor niets 5 minuten. En een paard.
Je hoeft ook helemaal niet alles hier neer te zetten. Stel, je maakt 4 5-minutentekeningetjes, 2 ervan zijn niet zo mooi, 1 is heel mooi en de ander ook wel; dan zet je die laatste twee hier neer. Je kan elkaar ook helpen met commentaar; de bedoeling van dit topic is vooral dat de tekenaars er iets van kunnen leren. Het leuke aan deze opdracht is dat iedereen mee kan doen, en dat je niet supergoed hoeft te kunnen tekenen. Maar het moet wel bij het idee van het topic blijven. ;)

Er is een apart OneMotion-topic. Hier kan je je gewone, leuke en grappige tekeningetjes neerzetten. Tekeningtjes waar je langer dan 5 min. over hebt gedaan, of misschien wel minder, gewoon je eigen dingen: daar is dit topic niet voor bedoelt.

Hier mag je gebruik maken van alle materialen die je wilt. Wil je een paard tekenen in 5 min. met koffie, dan kan dan. Met potlood, met pen, met Photoshop.. OneMotion is een handig programma'tje, waar je erg leuk mee kan tekenen, een soort erg versimpelde versie van het brush-deel van Photoshop. Het is dus prima als je hier graag mee werkt, maar neem de regels en het idee van dit topic in acht. :)

Feedback mag gegeven worden, maar het hoeft niet. Als je zelf graag feedback op je tekening wilt kan je daarom vragen. In de eerste instantie leer je door jezelf telkens te verbeteren als je meerdere 5 minutentekeningen maakt (dat gaat eigenlijk automatisch, die vooruitgang, al doende leert men) maar als je bijv. ergens vastloopt of gewoon graag tips wil dan is dat natuurlijk geen probleem.

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:40

Mijn eerste mislukking het hoofd is echt veels te klein :+ paard kan niet bij het eten; en kijkt zielig..
(het eten kun je niet zo goed zien maar het zit achter prikkeldraad..)
Afbeelding

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:29

volgens mij past dit ook wel bij honger _O- de pudding was errruug lekker :))
Afbeelding
van pudding en slagroom :+:
:')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:30

Geweldig Bitje _/-\o_

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 16:47

Geniaaal :')

Wendyoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:52

Oeh, Bitje!! Geniaal! erg leuk gedaan! :D

koetje10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 18:01

volg dit topic al een tijdje, en vind het altijd maar weer knap waar jullie de inspiratie vandaan halen! Al weet ik vrij zeker dat niemand die geniale van Bitje gaat overtreffen, maar wil toch wat posten!
Afbeelding

(hoop trouwens dat ik de '?!' erachter mag zetten??)

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-10 19:31

Moderatoropmerking:
Ook al is de 'tekening' van Bitje heel erg origineel ;) Het is wel de bedoeling om enigszins serieus in 5 minuten een redelijk goed kloppende tekening proberen te maken. Alleen dan heeft de oefening (want dat is het eigenlijk) echt zin en leer je steeds beter kijken en verhoudingen in te schatten. Hou er rekening mee dat oneliners niet zijn toegestaan en dat het fijn zou zijn als er onderbouwde commentaren volgen op de geplaatste tekeningen/schetsen.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:10

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:17

Ik zie helaas niks, CRos95 :n

En koetje10; waarom zou dat niet mogen?

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 16:28

Ik zie ook niks..

NogSteedsGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:11

Afbeelding

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 18:11

Saar___ schreef:
Ik zie helaas niks, CRos95 :n

En koetje10; waarom zou dat niet mogen?

jammer, hij is helaas verkeerd opgeslagen en ik had hem op n online programma gemaakt waardoor die nu weg is ;(

janique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 22:37

Afbeelding

:(:)

SarahLynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 23:08

Aaaaaaaaaah.

Die benen ook, je hebt de houding echt perfect weergegeven! :j

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 10:05

wow echt heel mooi! ik doe het je echt niet na!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:36

Mooi gedaan, Janique +:)+

Pebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 11:39

Volgens mij zijn we al aan een nieuw thema toe :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:07

Het nieuwe thema voor deze week is;

Hackney

De opbrengsten van het vorige thema, honger:

~ Pebble
Afbeelding

~ _Bitje_
Afbeelding

~ Koetje10
Afbeelding

~ IrisP92
Afbeelding

~ janique
Afbeelding

Thema's die al geweest zijn:

- Vrolijk
- Boos
- Verlegen
- Treurig
- Welsh pony
- Veulen
- Oud paard
- Prins op het paard
- Schattig
- Appaloosa
- Paard en regen
- Fjord
- "Blonde" paarden (domme paarden)
- Hollands Next Top Horse
- Stoer
- Tinker
- Vrijheidsdressuur
- Ezel
- Jeuk
- Western
- Trekpaard
- Kleur
- Shetlander
- Droompaard
- Lente
- Verschil
- Verre streken
- Mystiek
- Ziek(te)
- Close up
- Klassiek
- Mythologie
- Evolutie
- Dressuur
- Liefde
- Oosters
- De 5 elementen; aarde, water, lucht, vuur en metaal
- Paardenvirus
- Springen
- Show
- Strepen en stippen
- Fries
- Herfst
- Stereotype
- Gangenpaard
- Crossen
- Beroemde paarden
- Detail
- Vriendschap
- Sneeuwpret
- Brutaal
- Paardenspreekwoorden
- Mennen
- Grootheidswaanzin
- Angst
- Manegepaard
- Chic
- Honger

Veel succes en plezier met het nieuwe thema!

Heb je een idee voor een leuk thema? Stuur een Pb naar mij, dan zet ik het bij het lijstje onderwerpen. :)

Fiffill schreef:
De bedoeling van dit topic is om een tekening te maken in 5 minuten. Deze tekening probeer je binnen de tijd zo 'goed' mogelijk te maken (bijv. anatomisch correct etc. ;) ), dit is een goede oefening; je hebt niet veel tijd voor details en je moét gewoon vrij snel schetsen. Het hoeft dus ook niet perfect.
Je zal merken dat hoe vaker je dit doet, hoe beter het gaat. Zo krijg je meer feeling voor wat je maakt, qua (ver)houdingen, uitdrukkingen enz.

Kleine cartoontjes zijn leuk, maar is niet per se de opzet van dit topic. Het sluit niet zozeer aan op het bovenstaande (tenminste, veel dingen die ik hier voorbij zie komen de laatste tijd dan. Natuurlijk kan je ook een cartoontje maken met wel de bovenstaande instelling).

Citaat:
de eerste keer :D
mijn hoogzwangere merrie in de wei :+
in 3 min. heel snel afgeraffeld, ze heeft ook een beetje een lelijke kleur maarja :o

*Ik pak dit gewoon even als voorbeeld*
De opdracht is teken een paard in 5 minuten. Het werkje afraffelen in 3 minuten slaat dus nergens op, heeft niks met de opdracht te maken. Ik zie hier steeds vaker werkjes voorbij komen die of snelsnel zijn gemaakt en meer om het idee gaan dan om het tekenen. Of er zijn juist tekeningen die (veel te) uitgebreid zijn, met hele achtergronden etc; allemaal prima, maar dat is niet de intentie van dit topic. Het is een paard in 5 minuten, niet nog een boom en een weiland en een stal etc.
En "de achtergrond viel niet binnen de 5 min." is ook niet de bedoeling, het zijn niet voor niets 5 minuten. En een paard.
Je hoeft ook helemaal niet alles hier neer te zetten. Stel, je maakt 4 5-minutentekeningetjes, 2 ervan zijn niet zo mooi, 1 is heel mooi en de ander ook wel; dan zet je die laatste twee hier neer. Je kan elkaar ook helpen met commentaar; de bedoeling van dit topic is vooral dat de tekenaars er iets van kunnen leren. Het leuke aan deze opdracht is dat iedereen mee kan doen, en dat je niet supergoed hoeft te kunnen tekenen. Maar het moet wel bij het idee van het topic blijven. ;)

Er is een apart OneMotion-topic. Hier kan je je gewone, leuke en grappige tekeningetjes neerzetten. Tekeningtjes waar je langer dan 5 min. over hebt gedaan, of misschien wel minder, gewoon je eigen dingen: daar is dit topic niet voor bedoelt.

Hier mag je gebruik maken van alle materialen die je wilt. Wil je een paard tekenen in 5 min. met koffie, dan kan dan. Met potlood, met pen, met Photoshop.. OneMotion is een handig programma'tje, waar je erg leuk mee kan tekenen, een soort erg versimpelde versie van het brush-deel van Photoshop. Het is dus prima als je hier graag mee werkt, maar neem de regels en het idee van dit topic in acht. :)

Feedback mag gegeven worden, maar het hoeft niet. Als je zelf graag feedback op je tekening wilt kan je daarom vragen. In de eerste instantie leer je door jezelf telkens te verbeteren als je meerdere 5 minutentekeningen maakt (dat gaat eigenlijk automatisch, die vooruitgang, al doende leert men) maar als je bijv. ergens vastloopt of gewoon graag tips wil dan is dat natuurlijk geen probleem.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:42

Even snel tussen het leren door. Het lijkt alleen voor geen centimeter op een Hackney _O- Misschien dat ik morgen in de tussenuren nog wat op papier ga zetten wat tenminste op iets paardachtigs lijkt :')

Afbeelding

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:43

Huh? Waarom gooit 'ie hem nou opeens om dan? _O-