[INFO]Amigurumi (Haken) #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien87

Re: [CENTRAAL]Amigurumi (Haken) #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 09:30

Ik vind katoen ook echt het fijnst haken. Toevallig vanmorgen een hele partij acrylgaren aangeboden op fb want ik doe er helemaal niets meer mee. Als het goed is wordt het morgen opgehaald, fijn om iemand blij te maken en ik heb zo weer meer ruimte op zolder. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:31

OMG, dit: Droomdeken CAL.
Het is alleen een flinke klap geld zo ineens, maar ik ben bang dat er gedoe met verfbaden is wanneer je de wol in etappes aanschaft. En het stomme is: ik ben over een paar weken jarig en mijn vriend heeft met veel moeite iets weten te bedenken wat hij mij moest geven en hij heeft het ook al gekocht. En nu zie ik dit haakpakket. :')

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:33

Wel gaaf maar idd flinke klap geld zo ineens!
Ik wil nog wel en deken gaan maken ooit maar koop dan gewoon losse bollen paar per maand, dan is het niet zoveel geld ineens :+

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:52

Jolien87 schreef:
Het is alleen een flinke klap geld zo ineens, maar ik ben bang dat er gedoe met verfbaden is wanneer je de wol in etappes aanschaft. En het stomme is: ik ben over een paar weken jarig en mijn vriend heeft met veel moeite iets weten te bedenken wat hij mij moest geven en hij heeft het ook al gekocht. En nu zie ik dit haakpakket. :')

Je kan het patroon gewoon volgen toch? Ik zeg lekker Royal Bollen bij de Zeeman halen :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:55

BloemBloem schreef:
Jolien87 schreef:

Je kan het patroon gewoon volgen toch? Ik zeg lekker Royal Bollen bij de Zeeman halen :D

Ja klopt, maar ik wil wel een beetje goed garen hebben. Niets iets wat na 2x al gaat pluizen.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:56

Royal valt reuze mee vind ik :)
Wassen in een kussensloop doet overigens ook wonderen :-)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:05

Ik krijg altijd jeuk van garen als Royal en Saskia. (Daarom ligt die partij ook nutteloos op zolder. :') )

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:11

Jolien87 schreef:
Ik krijg altijd jeuk van garen als Royal en Saskia. (Daarom ligt die partij ook nutteloos op zolder. :') )

Wat zonde :)

Lammy Yarn No. 1 is ook een fijn acryl garen, maar wellicht kan je daar
dan ook niet tegen :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:15

BloemBloem schreef:
Jolien87 schreef:

Wat zonde :)

Lammy Yarn No. 1 is ook een fijn acryl garen, maar wellicht kan je daar
dan ook niet tegen :)

Als het goed is wordt de partij vanavond opgehaald zodat ik iemand anders er blij mee kan maken. :)

Het is echt de pure acryl waar ik niet tegen kan. En stiekem vind ik de Phil partner een mooie uitstraling hebben. :)

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:51

Acryl pluist ook best wel toch?

Ben nu met katoen aan het haken van de voordeelboekenshop winkel. Haakt wel fijner vind ik maar.... die draadjes die los van elkaar gaan. Of ben ik de enige die daar last van heeft? Hoe kan ik dat tegengaan?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:54

Yonker schreef:
Acryl pluist ook best wel toch?

Ben nu met katoen aan het haken van de voordeelboekenshop winkel. Haakt wel fijner vind ik maar.... die draadjes die los van elkaar gaan. Of ben ik de enige die daar last van heeft? Hoe kan ik dat tegengaan?

Katoen splijt helaas snel. Of ik nu met katoen van de zeeman, katia, phildar of drops haak, ik heb het ook altijd :D :))

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 13:55

Awh niks te te doen dus, jammer :')
Was al even bang dat t aan mij lag :D

Hoe is het met je kleed Bloem?

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:16

Bijna af Yonker ben met de laatste toer bezig, volgens patroon had je 18 bollen nodig maar had er voor
de zekerheid 20 besteld, echter haak je met drie draden, dus kwam precies 1 bol te kort, boehoe.
Maar die is onderweg volgens wolplein, schandalig eigenlijk, was nu 5 euro kwijt voor 1 bolletje :X

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:22

Phoe das wel veel voor 1 bolletje :=
Ben erg benieuwd als die straks af is! Wel even alten zien :D

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:25

Yonker schreef:
Phoe das wel veel voor 1 bolletje :=
Ben erg benieuwd als die straks af is! Wel even alten zien :D

Denk dat het mij wel lukt om het vanavond af te krijgen :j

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:48

Klinkt heel gaaf je kleed Bloembloem, maar wel eeuwig zonde van dat ene bolletje wat dan heel duur wordt := .

Die CAL klinkt ook heel gaaf. En heel duur. Phildar Partner 6 haakt wel heerlijk trouwens. Maar qua duurheid... Dan doe ik liever mee met de CAL van bolletjeswol.com die is 46,50.
Nouja.. voorlopig mag ik toch niets erbij kopen. Eerst de huidige 5 projecten wegwerken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 15:54

Eeuwig zonde inderdaad, en belachelijk als je het mij vraagt want 1 bolletje
katoen kan makkelijk door de brievenbus.

Ennnieeeeweeej, voor €35,- heb je in ieder geval geen gehaakt vloerkleed met een diameter van 100cm :n :)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:24

BloemBloem schreef:
Bijna af Yonker ben met de laatste toer bezig, volgens patroon had je 18 bollen nodig maar had er voor
de zekerheid 20 besteld, echter haak je met drie draden, dus kwam precies 1 bol te kort, boehoe.
Maar die is onderweg volgens wolplein, schandalig eigenlijk, was nu 5 euro kwijt voor 1 bolletje :X

Dat méén je niet! Normaal gesproken kunnen ze die bollen toch heel plat versturen? Zonde. -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:34

Waarschijnlijk ga ik het haakpakket voor de droomdeken CAL voor mijn verjaardag krijgen. *\o/*

Ondertussen heb ik de southbay aan de kant gegooid en ben ik begonnen aan een omslagdoek in de ananassteek. Ik denk alleen dat ik morgen opnieuw ga beginnen met een grotere naald want hij wordt nu wel erg compact.
Afbeelding

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:36

Oh zonde. Ik word altijd zo ongelukkig van uithalen :')
Volgens mijn man gebruik ik mijn wol minstens 3x per project :=

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:40

LinSa schreef:
Oh zonde. Ik word altijd zo ongelukkig van uithalen :')
Volgens mijn man gebruik ik mijn wol minstens 3x per project :=

Zo heb je er wel lol van. :D
Ach, het heeft me een paar uurtjes gekost incl. uitvogelen hoe het patroon in mekaar zit, dus uiteindelijk zal ik daar weinig van merken als hij eenmaal af is. Maar het is wel een beetje jammer ja.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 21:57

Ziet er ingewikkeld uit! Maar wel leuk :)

Haken jullie met ergonomische haaknaalden? Of gewone simpele? En merk je veel verschil?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 22:04

Het valt uiteindelijk wel mee qua moeilijkheidsgraad, het is alleen weer even wennen aan een nieuw patroon.

Ik heb softgrip naalden, die kun je voor €8 per stuk in NL kopen maar ik heb ze via Aliexpress gekocht. Een set van 9 naalden voor amper €8. Het duurt alleen wat langer voor je ze in huis hebt maar ik ben er enorm blij mee. :D

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:25

Ziet er leuk uit Jolien!!
Ik wil ook nog zo'n set bestellen :) maar eerst maar wachten tot mn andere spulletjes van ebay binnen komen _O-

Ik zit stiekem toch te denken om het woondeken van wolplein mee te doen maar dan gewoon met andere wol.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 17:02

Jolien87 schreef:
Waarschijnlijk ga ik het haakpakket voor de droomdeken CAL voor mijn verjaardag krijgen. *\o/*

Ondertussen heb ik de southbay aan de kant gegooid en ben ik begonnen aan een omslagdoek in de ananassteek. Ik denk alleen dat ik morgen opnieuw ga beginnen met een grotere naald want hij wordt nu wel erg compact.
[ Afbeelding ]

Deze heb ik ook ooit gemaakt met precies dezelfde garen en dezelfde kleur. Ik weet alleen niet meer welke maat naald ik heb gebruikt :o