[INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

soleillover

Re: [INFO] Hoeveel is mijn tekening waard? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 13:52

Hier ook wat van mij...
Het was eigenlijk voor school Knipoog
Het zou leuk zijn als jullie meteen het cijfer raden dat ik ervoor kreeg(vooral die van de roofvogel)!
Ik ben benieuwd wat jullie denken.
Tips zijn natuurlijk altijd welkom. De tekeningen zijn met contékrijt gemaakt. Ze staan op volgorde van datum dat ik ze gemaakt heb.

Moderatoropmerking:
Zo als Lontje al gepost had:
Het aantal te posten tekeningen per keer is een aantal van maximaal 3. Indien er toch meerdere tekeningen gepost worden kan er op de TEM knop gedrukt worden, en worden meerdere tekeningen verwijderd. Dit om het overzichtelijk te houden.

Ik heb daarom de hele lijst tekeningen uit je post gehaald. Je kunt zelf een selectie maken en die opnieuw posten. Lachen
Laatst bijgewerkt door Mireille op 19-09-07 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: opmerking

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-07 14:01

Je foto's doen het niet..

Lontje

Woonplaats: pak de kaart van NL, hou hem voor je en kijk recht vooruit... daar woon ik!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 16:57

@ soleillover de afbeeldingen moeten zichtbaar zijn daarnaast heb jij een hoeveelheid neergezet die niet toegestaan is.
Citaat:
Het aantal te posten tekeningen per keer is een aantal van maximaal 3. Indien er toch meerdere tekeningen gepost worden kan er op de TEM knop gedrukt worden, en worden meerdere tekeningen verwijderd. Dit om het overzichtelijk te houden.

(Zie eerste post op pagina 1 de uitleg van de bedoeling van het topic.)
Ook wil ik opmerken dat een cijfer raden wat je ervoor op school gekregen hebt niet de bedoeling is van dit topic. Als je zelf je post niet meer kunt aanpassen kun je een Mod vragen dit te doen voor je Knipoog

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 19:51

Hey allemaal!
Ik heb zelf geen verstand van taxeren, maar zal zo even kijken bij de laatste posten. Ik doe zelf alvast een bijdrage in de vorm van schilderijen. Ik doe namelijk mee aan een expositie en op een blaadje moet ik voor de verzekering invullen wat de geschatte waarde is van het werk Clown Ja, weet ik veel?

Tadaa:
Afbeelding
Acryl op doek, 40x50 cm. geloof ik

Afbeelding
Acrylverf op doek, erg veel detail in bv de haren, jammer genoeg niet te zien op de verkleining.
60x70

Afbeelding
Acryl op doek, ik geloof 20x30

Nou, brand los! Haha!

hoefnagel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 21:15

Hey,

Ik heb weer een tekeningetje af. Helaas heb ik nu even geen tijd om te taxeren, maar dat zal ik komend weekend wel even doen. Op de eerste foto is het oog wat weggevallen door de flitser van de digi. Op de tweede foto is het oog wat duidelijker.

Gemaakt met tekenpotlood en grafietpotlood op A3-formaat.
Afbeelding
Afbeelding

Ps. Bedankt voor alle taxaties en tips van mijn vorige tekening!

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-07 22:28

Poging tot taxatie van mij:

Vandaag
XxxLietjuhxxX: €10,- á €15,- Het is wel mooi getekend, de basis zit er zeker goed in, maar je mag nog met meer contrast werken. Door middel van contrast komt er meer leven in je tekening. Meer diepte en meer spanning. Het is me nu nog nét iets te vlak, maar ene paar keer oefenen en dan heb je een geweldige tekening OK dan!

16-09
Colorado: Ik vind hem erg mooi. Het is niet heel erg realistisch, eerder suggestief en daar houd ik wel van. Het geeft de verbeelding iets om over na te denken. Dit komt vooral door de grove toets van je kwast.
Op wat voor materiaal heb je het gemaakt? Met acrylverf denk ik he? A4? Papier? Zo ja, dan zou ik er minstens €20,- voor geven. Is het schilderij groter, of op doek, dan kun je meer vragen.

Plaudar: Ik vind het knap gedaan, maar het is totaal niet mijn stijl. Ik vind het iets te plat en vegerig. Misschien had je wat meer contrast aan kunnen brengen, maar ik weet niet zeker of het daaraan ligt. Ik heb in elk geval veel betere werken van je gezien Knipoog €20,-

15-09
HorseFury: Erg leuk gemaakt. Mooi die uitdrukking op het gezicht van het paard en het gras maakt het speels. Ik vind hem wel nog wat vlekkerig, ben ook wel erg benieuwd naar een foto van ná het gummen Knipoog Ook rond de €20,-

10-09
XxLietjuhxX: Je verhoudingen kloppen niet en dit maakt het beeld erg vreemd. Je details zijn wel erg mooi en je contrast is ook erg goed en dan met name bij de merrie. Rond de €5,- á €10,-

08-09
Plaudar: Erg mooi schilderij met oog voor detail. Ook de uitdrukking van het paard is erg mooi gedaan. Ik vind het bij dit werk ook mooi hoe je met de kleur van het papier hebt gewerkt. Hier en daar schijnt het paard door en dit geeft een bepaalde sfeer. €50,- á €60,-

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-07 17:54

Annetje schreef:
Poging tot taxatie van mij:

16-09
Colorado: Ik vind hem erg mooi. Het is niet heel erg realistisch, eerder suggestief en daar houd ik wel van. Het geeft de verbeelding iets om over na te denken. Dit komt vooral door de grove toets van je kwast.
Op wat voor materiaal heb je het gemaakt? Met acrylverf denk ik he? A4? Papier? Zo ja, dan zou ik er minstens €20,- voor geven. Is het schilderij groter, of op doek, dan kun je meer vragen.

Het is op doek 40x50, acryl idd Ja Dankje Haha!

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:04

Ik blaas weer ff wat leven in dit topic:

Vanaf halverwege pagina 21:

HorseFury: Hele mooie tekening, ik vind je stijl wel iets aparts hebben. Toch kan het ook wel een beetje grof en snel getekent op me overkomen. Ik zie wel welke bokt-pony het is geloof ik Lachen, dus wat dat betreft erg goed. €30

Plaudar: Erg mooi gemaakt. Ik weet niet, maar ik vind je manen wel erg wit. €30

Colorado: Ik vind je tekening ietwat uit verhouding, hier en daar. Ook zou ik zeggen dat je misschien iets meer had kunnen mengen, want het lijkt erop alsof je alleen wit en zwart gebruikt hebt voor de hond. €10-15

Annetje: Zo, wat een kleurgebruik! Echt heel mooi!
1) €30
2) Vleugels en achtergrond zijn erg mooi, het elfje is misschien een beetje uit verhouding. €25-30
3) Iets simpeler dan de andere 2, ik persoonlijk vind je kleurkeuze wel erg fel, maar dat is je eigen stijl en dat waardeer ik zeker. €25

XxLietjuhxX: Veel beter dan die van de vorige bladzijde. Mooie verhoudingen, goed detail. Het oog mag wel iets 'boller' €10-15

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:06

Afbeelding
Derwent A4
Amber van capopjekop @ bokt.

Mijn taxatieronde volgt deze week Sigaar

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 20:18

Cyntje: Erg mooi! Heel veel detail aanwezig, fijn kleurgebruik. Ik zit alleen alsmaar naar de neus te kijken, er klopt naar mijn mening iets niet helemaal, waarschijnlijk is die iets aan de roze kant. €35-40

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 01:01

Verveling allom Gaaaap dus dan maar taxen Ja

blz 20
XxlietjuhxX: 12,50 mag wat meer diepte in zitten.
Highwaykind: 40 euro, ik mis wat kleine details zoals snorharen en haartjes enzo.
Fnanne: zeker 50 + , topwerk! ( al vind ik het ietsjes te blauw )
Rooslovertje: 20 euro, mooi detail. Toch mis ik wat...
WannieSannie: 12,50... probeer goed naar de verhoudingen te kijken.
Fiffil: 20 euro... mooi neergezet, maar de oren zijn te klein,...
Sexy Back: 20 euro.
Colorado: 12,50, vind de compositie niet speciaal.
Lontje: 50 + , hier valt niks op aan te merken Huilen van het lachen
Fiffil: Dit is dan weer erg mooi! Zeker 30 euro Ja
Astridjhu: 12,50 ik vind hem een statisch geheel hebben.

blz 21
Elanor: 50 + , prachtig werk! OK dan!
Plaudar: 25 euro
XxlietjuhxX: 5 euro, let op de verhoudingen! Knipoog
HorseFury: 17,50.
Plaudar: 20 euro, mis wat schaduw bij het hoofdstel.
Colorado: 10 euro, hou zelf niet zo van het grove...

blz 22
Annetje: 1. 40+, erg mooi werk! 2. 30 euro, vind de benen niet mooi. 3. 30 euro.
XxlietjuhxX: 15 euro

En dat was het weer Tong uitsteken Nou kan ik naar de WC Lips are sealed

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:00

Afbeelding

Grafietpotlood - A4 - 11 uur werk Lachen

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 09:20

Mijn taxatie's;

Blz. 20:
Cyntje; Tijger; Wauw, erg mooi! Hij is ook lekker harig, super! 25,-
Arabier; Mooi plaatje! Ook mooi gedaan met die witte strepen door de manen, geeft een mooi effect. 25,- euro
XxLietjuhxX; Leuk gedaan! Ik vind het alleen jammer dat er vlakken in zitten die helemaal niet gekleurd zijn. 10,- euro
highwaykind; Wauw, super!! En dat met acryl! De afsnijding in de hals daarintegen vind ik wat minder.. Maar toch 30-40,- euro!
Fnanne; WOW! Wow! Je hebt jezelf overtroffen 10! Geweldig! 60,- euro
WannieSannie; Sorry, maar door de lichte foto kan ik niet goed taxeren.. Hij is wel erg harig, de manen heb je mooi gedaan! Het neusje lijkt alleen wat klein. 15,- euro
Fiffill; Hij is super geworden ! Die details in het hoofdstel, géweldig! 25,- euro
sexy_back; Erg leuk gedaan! Hij spreekt mij alleen niet echt aan, sorry... 10,- euro
Colorado; Je kleurgebruik is erg goed! Super dat je het lef hebt om met kleuren te experimenteren ! 5 - 10,- euro
Lontje; Lon Bloos! Wauw! Ik val gewoon stil... Minstens 80,- euro !
Fiffill; En weer een gaaf werkje van je Bente! Diepte zit er goed in! Alleen het oog vind ik wat dood.. 15,- euro
astridjhu; Behalve de wat hoekige neus is hij super geworden !! 15,- euro
Cyntje; Leuk, een keer wat anders dan een paard! Mooi gedaan. 15,- (wegens formaat)

Blz. 21:
elanor; Gaaf gedaan ! Het is een sprekende tekening. Ook het hoofdstel heb je perfect gedaan!! Ikvind alleen de omlijning wat minder, maar dat is een kwestie van smaak. 25,- euro.
Bianca; Je weet al wat ik er van vind. Ge-wel-dig!! Hij is supergaaf geworden ! 30,- euro
XxLietjuhxX; Leuke tekening! Je moet alleen goed letten op de verhoudingen. Zo zie ik hier dat de hals van zowel het veulen als de merrie niet kloppen. Lachen 5,- euro
HorseFury; Leuk plaatje! Ik vind hem alleen wat te vlekkerig, niet alleen om de tekening, maar ook in de tekening zelf. Ook wat te weinig detail. 10,- euro
Bianca; Pfff.. *jaloers* Ben sprakeloos. Ook gaaf gedaan met die andere kleuren. 35,- euro
Colorado; Leuke stijl heb je toegepast! Moet je vaker doen ! Haha! 25,- euro

Blz. 22
Annetje; Aparte tekeningen, alledrie. Maar wel gaaf gedaan met het kleurgebruik! Allemaal rond de 15-20,- euro
XxLietjuhxX; Leuk gedaan! die manen zijn geweldig Haha! ! de rest van de tekening is wat te licht, en het oog is een beetje dood. Lachen 10,- euro
Cyntje; Pfff.. Je gaat wel goed he? Nagelbijten / Gniffelen Hij is echt supergaaf! De kleuren zijn ook echt 'haflingerkleuren'. Gaaf gedaan ! 20,- euro

Zo Nagelbijten / Gniffelen

Kathmandu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 11:29

rooslovertje: Erg leuk getekent! De neus is wel een beetje uit verhouding, verder vind ik het leuk dat het niet zo'n standaard afbeelding is met een paardje met de oren naar voren Ja. €10

alena

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 12:06

zo ik heb ook eindelijk weer een nieuwe Lachen
het is een shetlanderxwelsh A veulentje !
A4 geheel bladvullent HB t/m B9 potloden

Afbeelding

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 13:03

Even voor de mensen die mijn werken hebben getaxeerd. Ik heb ze nu in een expositie hangen en heb de mensen van daar laten taxeren voor de verzekering. De grote (elf) is getaxeerd voor €175! Wow!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-07 17:55

En ik doe ook weer mee Lachen

Pagina 20

Colorado: Wat is het formaat en is dit op doek of gewoon op papier? Als ik uitga van papier (A4 formaat) zou ik zeggen 15,-. Iets groter formaat op doek zal de prijs wat hoger liggen. Denk aan 20 -25 euro.

Pagina 21

Annetje:
1 - Zit veel diepte in! Ik vind de vlammen wat minder, maar het paard zelf is erg mooi. 50,-
2 - Apart. 80,- voor de liefhebber yes
3 - Deze vind ik het minst mooi. Het simpele bevalt me wel, maar toch mis ik iets. 30,-

Lietjuh: Leuke tekening. De verhoudingen kloppen niet helemaal. 10,-

Cyntje: Knalt van het papier Lachen Mooie kleuren gebruikt. 30,- voor deze

Muur: Leuk Haha! Je begint echt al je eigen stijl te creëren yes 15,-

Alena: Jammer dat het lichaampje vrij licht is getekend. Toch vind ik dit een mooie tekening. 20,-

Afbeelding
Pastel (2 kleuren bruin en wit gebruikt) op A4 papier.

Ben benieuwd. Lachen

x_britjj_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 11:09

1.Afbeelding

2.Afbeelding

3.Afbeelding
Hoeveel waard??

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-07 18:07

@ x_britjj_x: Je afbeeldingen doen het niet Knipoog

EvelijnS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 08:19

Bij mij wel, maar wil je ze wel even draaien? Anders krijg je al snel dat mensen jouw tekeningen niet taxeren omdat ze hun hoofd moeten draaien.

x_britjj_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 16:46

sorry ik weet niet hoe dat moet, voor de mensen die weten hoeveel ze waard zijn zeg het maar:D

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 17:04

Draaien kan je heel makkelijk via je pc in de mappen of met het programma Paint!

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-07 20:56

ze doen het bij mij ook niet...
zal van de week weer ff taxeren als ik tijd heb...

Muurp

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:13

Alena; Leuke tekening ! Alleen het mocht van mij wel wat meer contrast hebben. 15,-

Bianca; Woooeeei! Hij is zó gaaf geworden Wow! 40,- euro, minstens !

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-07 09:43

Moet zeggen dat ik ook niet veel zin heb om een tekening te taxeren als niet eens de moeite is genomen om die even te draaien Bloos