[VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-25 11:30

Jajajajajjjajajajaj O:)

54.
6 januari 2022 (vervolg)

Of: Hoe ik $17.000 per maand aan advies kreeg waar ik niet om had gevraagd.

Thuis, uren later belt hij. Bubblegum tilt zijn kop op, maar besluit dat wat Tom me ook gaat vertellen, het zijn slaap niet waard is.
‘Ik heb maar vijftien minuten,’ begint hij, en ik hoor een deur dichtvallen aan zijn kant. Hij is waarschijnlijk naar buiten gelopen, weg van wie er ook maar bij hem is. ‘Dus luister goed, en onderbreek me niet. Ik wil niet dat dit slecht eindigt voor ons.’
Dat klinkt veelbelovend. Niets zegt 'gezonde afsluiting' zoals een getimede monoloog om drie uur 's nachts.

Ik trek mijn knieën op tegen mijn borst, voel de kwijl in mijn mondhoek – sexy, Nina, heel sexy. De rode lingerie van eerder ligt ergens op de grond, een stille getuige van mijn misplaatste optimisme.
Ik kan het op Vinted zetten?
'Sexy rode lingerie, één keer gedragen met Oud & Nieuw, heeft helaas niet gewerkt, geen terugkerende vluchten geboekt naar Miami, geen mysterieuze vlekken, wel wat mascara op het bandje van het huilen, verder in perfecte staat!’
Victoria’s Secret? Meer Victoria's Teleurstelling.

‘We zijn fundamenteel incompatibel,’ verklaart hij feitelijk. ‘We konden niet meer van elkaar verschillen. Als de één noord is, is de ander zuid. Als de één oost is, is de ander west.’
Een man die voor zijn werk letterlijk tegengestelde punten op de aardbol met elkaar verbindt, vindt dit blijkbaar onoverkomelijk.
‘Maar,’ probeer ik, ‘we hadden toch ook—’
‘Nee! Gewoon nee! Onze persoonlijkheden matchen niet! We waren constant in strijd.’ Hij snijdt me af. ‘Je doet het weer!’ bijt hij. ‘Dat is je belangrijkste probleem – je luistert niet!
Constant in strijd. Hij zegt dit terwijl hij me letterlijk niet laat praten. Maar goed, hij heeft een punt. En misschien bedoelt hij luisteren als: schrijf mee, straks heb je materiaal voor je boek.

‘Je bent zo koppig,’ gaat hij door, en nu hoor ik het – die ondertoon van frustratie die hij krijgt wanneer dingen niet gaan zoals hij wil. ‘Zo in ontkenning. Je manipuleert mensen om van je te houden.’
Manipuleren. Van de man die boos werd als ik niet binnen drie minuten op zijn berichten reageerde. Die belde tijdens mijn werkvergaderingen om te checken waar ik was. Die systematisch mijn hele bestaan heeft afgebrand.
Maar ík manipuleer.
En toch. Ik wil me verontschuldigen.
‘Sorry dat ik niet goed gen—’
‘Niet dat slachtoffergedoe. Niet weer.

De lijn valt stil. Ik hoor zijn ademhaling, het geruis van wind aan zijn kant.
‘We moeten gewoon realistisch zijn,’ gaat hij verder. ‘Ik hou van ambitieuze vrouwen. Eigenlijk zijn al mijn exen succesvol.’
Succesvol. Wat hij bedoelt: rijk.
Ik ben óók ambitieus! wil ik zeggen. Ik ben junior ontwerper, ik droom van een collectie die ertoe doet.
Maar dat telt niet, want het staat niet op mijn bankrekening.
‘Een captain die ik ken,’ vervolgt hij, ‘die wist dat hij wilde trouwen toen een vrouw hem tweehonderdduizend dollar gaf. Dat is liefde. Dat is partnership.’
Ik druk mijn nagels in mijn handpalm. Hard genoeg om halve maantjes achter te laten. Tweehonderdduizend dollar. Ik heb drieduizend euro op mijn spaarrekening en ben daar al trots op.

‘Je gedraagt je als een wees,’ zegt hij nu. Momentum opbouwend. ‘Of een kind dat nooit genoeg liefde kreeg. En ik snap het niet – ik heb je familie gezien. Maar blijkbaar heb je nooit geleerd wat liefde is.’
Mijn familie?
MIJN FAMILIE?
Mijn moeder die me elke dag een appje stuurt. 'Heb je al gegeten, schatje?' en ‘Ik heb net naar een documentaire gekeken over burnout bij jonge vrouwen - herkenbaar?'
Mijn vader die veertig jaar lang om zes uur 's ochtends opstond, zijn boterham smeerde, en naar een chemieconcern fietste waar hij zich van onderaf opwerkte tot businessmanager wereldwijd. Zonder ooit te klagen. Zonder ooit te zeggen dat wij hem iets schuldig waren.

Mijn ouders die hun hele leven hebben gespaard, maar toen wij een pony wilden, zeiden: 'Hier is een lege spaarpot en een Sofinummer. Succes.'
Mijn familie die bij elke familieverjaardag vraagt hoe het met me gaat, en daarna twintig minuten luistert naar mijn verhalen over mijn paard, mijn werk, mijn date van vorige week. Zonder te oordelen, zonder ongeduldig op hun telefoon te kijken.
Mijn familie die me leerden dat liefde vooral bestaat uit kleine, onzichtbare dingen.
Dat is mijn familie.

Hij kan zeggen dat ik koppig ben. Emotioneel onvolwassen. Manipulatief zelfs. Wat hij maar wil. Ik heb het allemaal al gehoord van hem, maandenlang, in verschillende tijdzones.
Maar mijn familie? Die misschien niet perfect is maar wel van me houdt zonder voorwaarden, zonder tijdlimieten, zonder vliegschema's?
Dat pik ik niet.
‘En daarom denk ik dat je echt professio—’
Ik hang op.
Midden in zijn zin. Midden in zijn diagnose. Midden in zijn $17.000-per-maand-analyse van mijn jeugdtrauma's die niet bestaan.
Klik.
De stilte is oorverdovend.

Dan explodeert mijn telefoon:
Dat was ONGELOOFLIJK respectloos
Je kunt niet zomaar ophangen
Dit bewijst precies wat ik zei
Je bent emotioneel niet volwassen genoeg voor een relatie
Ik probeerde je te HELPEN

Vijf berichten in dertig seconden. Hij typt sneller als hij beledigd is.
Ik zet mijn telefoon op vliegtuigmodus.
Hoe toepasselijk.

Morgen schrijft hij een essay. Drie pagina's minimum. Met links naar artikelen over borderline die hij half heeft gelezen. Over waarom ophangen emotioneel geweld is.
Over hoe hij alleen maar het beste voor me wil.

Maar vanavond?
Vanavond laat ik de rode lingerie op de grond liggen. Morgen gooi ik het weg. Of niet.
Vanavond draai ik me om en val ik in slaap.
Vanavond adem ik.
Morgen belt mijn moeder en vraagt hoe het gaat en zeg ik 'goed' en meen ik het voor het eerst in maanden.

To be continued...

Mijn familie <3 !
Afbeelding
Toen we in de USA woonden (paar jaar geleden :D )
Laatst bijgewerkt door astridastrid op 18-09-25 11:46, in het totaal 1 keer bewerkt

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 11:36

Ik ga voor het 2e stuk.

Zonder te weten waar het overgaat, weet je het wel direct. De diepgang en de emoties in dit stuk vind ik heel sterk.

En het nieuwe hoofdstuk: Goooo Nina! Eindelijk!!

Suzanne F.

Re: [VER]Anatomie van een Moderne Relatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:14

Hé hé eindelijk. Goed zo.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 14:23

Ik zeg, 2e stuk.

Goed zo Nina, en nu volhouden

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 15:11

Jaaaaa Nina!! You go girl *\o/* _/-\o_

en nog steeds gruwelijk nieuwsgierig naar dit:
Voor Gianni’s staat hij stil. Slechte timing, denk ik. ‘I really want to make an honest woman out of you,’ zegt hij zacht.

Maar we wachten (on)geduldig af, want het is nog niet klaar met Tom... toch?

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-25 15:48

different1 schreef:
Jaaaaa Nina!! You go girl *\o/* _/-\o_

en nog steeds gruwelijk nieuwsgierig naar dit:
Voor Gianni’s staat hij stil. Slechte timing, denk ik. ‘I really want to make an honest woman out of you,’ zegt hij zacht.

Maar we wachten (on)geduldig af, want het is nog niet klaar met Tom... toch?

JAaaaa hier kan ik niet op antwoorden natuurlijk hahahahaha!

Maar ik denk dat je morgen meer antwoorden hebt.

Er is in ieder geval iets aan het verschuiven en het is niet Tom!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 19:07

Het 2e stuk vind ik ook.. heel emotioneel. Ook een beetje herkenbaar. De pijn is leesbaar.

Wat een vreselijke narcist... p dit moment zou ik hem zelfs willen bellen om hem te vragen of hij aan grootheidswaanzin lijdt..
Ik haat hem voor jou.. of nina..

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 19:12

Fantastische foto, en een fantastische actie van Nina :j

Lucia88

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 19:14

Oeh ik zou ook echt poepwoest zijn als dat over mijn familie gezegd zou worden! Geen excuses meer mogelijk!

Go Nina! Heb maar een keer haar op de tanden hoor *\o/*

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 19:47

Wat een sterk stuk!

Heeft Tom bij Nina EINDELIJK een grens bereikt zeg _/-\o_

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 19:53

2e stukje!

En ik had ook opgehangen... alleen al veel eerder :o

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-25 20:41

LEKKER Nina

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 07:29

Sunshinedaan schreef:
Wat een sterk stuk!

Denk je?
Hopelijk wel maar vermoed dat deze man weer een kans krijgt.

Hopelijk uiteindelijk niet meer. Wat een rare kerel. De vormen van zijn spieren compenseren zijn hersenen ofzo. Wat een psycho die man...
Engerd... gelukkig was het via telefoon.

Sunshinedaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 10:26

Mellow schreef:
Sunshinedaan schreef:
Wat een sterk stuk!

Denk je?
Hopelijk wel maar vermoed dat deze man weer een kans krijgt.

Hopelijk uiteindelijk niet meer. Wat een rare kerel. De vormen van zijn spieren compenseren zijn hersenen ofzo. Wat een psycho die man...
Engerd... gelukkig was het via telefoon.

Ik bedoelde tijdelijk, in dit telefoongesprek. Nina is weer om, zodra hij 2 lieve woordjes zegt.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 10:49

Koekie73 schreef:
2e stukje!

En ik had ook opgehangen... alleen al veel eerder :o

Hahahahaa Bokt had in December 2021 al opgehangen :D !

Er is duidelijk iets aan het verschuiven...

Oh, en gisteren...!
Het stuk van 2,000 woorden (weglopen/ verjaardag) was PERFECT! Reacties natuurlijk op de schrijfstyle, maar ook: WAT EEN NARE MAN. Hahahahaha en die mensen hebben alleen dit kleine stukje gelezen :') .

Alsmede het voorleesstukje. Ze vonden het contrast juist heel mooi. Vond het wel heel moeilijk om voor te lezen ;( .

Dit weekend ga ik ook wat voordragen op het Debutanten-boekenbal dus ik ga weer even wat verzinnen. Misschien gewoon wel uit de OG eerste versie.

En IMJ jaaaa ik ben ook benieuwd! Laat hem maar struikelen, op Schiphol, als je hem ziet (en geloof me: kan niet missen. Maar daar komen we nog op).

SUPER TOF allemaal,
Straks komt er weer een stukje.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 12:45

Ik denk dat ik er voor de definitieve versie nog wel 1-2 break-ups uit ga halen (heb er nu al 3 geschrapt hahahahaha hopeloos) maar voor nu moeten jullie het er nog even mee doen!

Sorry!

55.
10 januari 2022

Of: Hoe ik bijna trouwde met een man die mij niet op facebook wilde.

Je denkt dat je klaar bent. Gesprek afgekapt, hart aan stukken, therapeutische diagnose van $17.000-per-maand-expert ongevraagd ontvangen (zijn woorden, niet die van een echte therapeut), einde verhaal. Maar het probleem met ex-vriendje is dat ze niet dood gaan. Ze gaan gewoon naar tropische belastingparadijzen en sturen je 's nachts screenshots van hun social media.

Laat me dat even verduidelijken: ZIJN Facebook. Die Facebook waar ik niet op mocht—hij had uitgelegd dat het teveel gedoe zou geven omdat vrouwen dan gaan graven in elkaars geschiedenis. Die Facebook die blijkbaar wel plaats had voor Breanne en Kendra die hartjes onder zijn zonsondergangfoto’s plaatsten. Maar niet voor mij, zijn officiële vriendin die letterlijk ambassadepapieren moest invullen om te bewijzen dat we een serieuze relatie hadden.

De screenshot: ‘Dunno what you got til it’s gone… soooo missing my therapy… many countries, airplane rides etc, no place like home.’
Zijn bericht. Om 03:51. Het soort cryptische poëzie dat mannen posten wanneer ze willen dat je reageert maar ook willen kunnen zeggen dat ze je niet nodig hebben.

Dus wat doet elke zichzelf respecterende vrouw van 38?
Absolutely fiets nothing.
Nou ja, bijna niets. Ik lag te staren naar mijn slaapkamerplafond en voelde me tegelijkertijd machtig (ik reageer NIET!) en diep ellendig (maar ik WIL reageren!).

Ik moet slapen, heb de volgende dag drie Teams-calls, en bovendien ben ik nog steeds herstellende van zijn recente speech over mijn fundamentele defecten als menselijk wezen. Dat hele verhaal over hoe ons 'experiment'—want zo noemde hij onze relatie—was mislukt. Hoe we Noord en Zuid waren, Oost en West, Boeing en oma-fiets.

De volgende dag, 18:11: ‘hello’.
Als ik niet reageer: heartless bitch. Als ik wel reageer: desperate ex-girlfriend. Het is een prachtig spelletje, werkelijk.
Maar ik vertoon dan wellicht 'het gedrag van een weeskind'—omdat ik... checks notes... wilde dat mijn vriend af en toe zei dat hij van me hield—ik antwoord niet.
Om 19:10 belt hij. Ik neem niet op. Vraag me later nog af waar ik de kracht vandaan haalde.

19:13: ‘hey.’
19:27: hij belt opnieuw. Nog steeds: ik neem niet op.
Kijk mij, grenzen stellen! Natuurlijk was het eerder omdat mijn handen trilden van de adrenaline, maar het eindresultaat bleef hetzelfde.
Om 19:27: ‘some thing’s never change.’
En daar was het. De Tom Greatest Hits collectie. De man die me drie dagen geleden informeerde dat ik ‘mensen manipuleer’ was nu verontwaardigd omdat ik niet binnen 0.3 seconden zijn telefoontje beantwoordde.

Dan, 01:24: een foto. Niet zomaar een snapshot. Een zorgvuldig geregisseerd tableau: Tom, zijn beste vriend Chuck, en Chucks vrouw Sue (26, kapper, trust fund baby—Tom herhaalt zo vaak dat ze ‘geweldige ideeën over geld’ heeft dat het inmiddels een vriendin van mij voelt.). ‘Hope whatever you blew my call off was worth it. Good luck ✌️ [emoji peace-teken]

Het passief-agressieve vredesteken was een schitterende touch. Dit van de man die een Corvette Stingray bezit die hij elke zondag poetst met een specifieke microfiber doek, een bouwproject van $2.3 miljoen in de Cayman Islands, en die communiceert als een dertienjarige die net ontdekte wat emotionele chantage is.

Ik staar naar de foto van mensen die ik niet ken, in een land waar ik nog nooit ben geweest, terwijl ik probeer te ontcijferen of dit betekent: ‘Dit is wat ik wil’ of ‘Dit is wat ik heb’ of ‘Dit is waar ik ben en jij niet, nah nah nah.’

Ik scroll door onze chat- en belgeschiedenis. December vorig jaar: ‘You're the only good thing in my pathetic life.’ (Romantisch!) Juli: ‘Nobody understands me like you do.’ (Klassiek.) Oktober: ‘Sometimes I think I need professional help.’ (Eindelijk iets waar we het over eens waren.)
December: ‘Your family probably never taught you how to love properly.’
Die laatste zin was de druppel geweest. Of eigenlijk meer een complete emmer vol ijswater over mijn hoofd.

En ja hoor, daar ga ik. Mijn rationele brein ligt al uren te slapen, dus wie blijft er over? Precies: de versie van mij die die denkt: ‘Nu antwoorden lijkt me een uitstekend plan.’ Hé, ik heb nooit beweerd dat ik slim ben. Ik heb alleen beweerd dat ik een paard heb.
Ik typ: ‘Tom, je hebt het uitgemaakt. En eerlijk gezegd wil ik niet eens DENKEN aan iemand anders. Je kent me volgens mij helemaal niet.’
Het is niet mijn beste werk. Het is zelfs niet mijn op-vier-na beste werk. Maar het is 04:01 en ik functioneer op twee uur slaap en een dieet van Hershey's Kisses.

Vier minuten later: hij belt.
Natuurlijk neem ik op. Slap, maar ook eerlijk: ik wil hem horen.
‘Did you move on?’
Niet: ‘hallo.’ Niet: ‘hoe gaat het.’ Niet: 'sorry'. Gewoon: HEB JE ME AL VERVANGEN DOOR IEMAND ANDERS?
Ik: ‘…I don’t und—'
Hij: ‘Want als dat zo is, zeg het gewoon dan bel ik je niet meer.’
De romance druipt van mijn telefoonscherm.

Ik leg uit—weer—dat hij heel duidelijk was in het gesprek van maximaal 15 minuten.
‘Het was niet duidelijk,’ zegt hij. ‘Ik moest gewoon gaan.’
Natuurlijk. Een man van 58 die 'gewoon moest gaan' midden in een gesprek waarin hij uitlegde dat mijn familie me blijkbaar nooit had geleerd wat liefde betekende.
‘I’m in a good place,’ zegt hij. ‘En ik zou willen dat je hier was.’
Good place. Letterlijk op een tropisch eiland, omringd door blonde vrouwen met symmetrische gezichten die hartjes onder zijn foto's plaatsten.

De woorden komen eruit voordat ik ze kan tegenhouden: ‘Je hebt geen idee wat je me hebt aangedaan. Ik was kapot.’
En dat was ik.
Ik huilde bij Gaby op de bank terwijl zij mijn telefoon confisqueerde en dreigde hem in de Herengracht te gooien als ik nog één keer zou reageren. (Ze had gelijk. Ze heeft altijd gelijk. Waarom luister ik nooit naar mensen met verstand?)

Dan — plotseling, alsof iemand een knop omdraait in zijn brein — wordt zijn stem zachter. ‘Ik vond gisteren een haar van je op de trap en ik moest glimlachen.’
Wacht. Wat? Een haar? Deze man. Deze 58-jarige man. Die mijn HAAR had gevonden en had GEGLIMLACHT. Dit was het meest romantische wat hij ooit heeft gezegd.
‘Het was fijn toen ik er was,’ zeg ik, omdat blijkbaar mijn standaarden zo laag zijn geworden dat een haar-op-de-trap-verhaal me ontroert.

‘Ik ben nu 58,’ gaat hij verder ‘Het enige wat nog ontbreekt in mijn leven is stabiliteit.’
Stabiliteit.
Natuurlijk. Niets stabieler dan 200 appjes per dag en vijf gemiste oproepen.
En toen. TOEN. Kwam het moment waar deze hele situatie van ‘toxische ex-drama’ (Gaby’s woorden) overging naar ‘wacht, wat gebeurt hier in godsnaam’: ‘Wil je trouwen?’
Mijn hart springt op.
Mijn ratio huilt.
Dit is het moment waar al die maanden van ellende naartoe hebben geleid? Een huwelijksaanzoek om 04:23?

Ik denk terug aan die avond bij Gianni’s. November 2021. Het gouden hek, de mensen die fluisterden ‘is he going to propose?’, de manier waarop hij snel naar een beachcraft seaplane wees in de blauwe lucht om de aandacht af te leiden toen iemand zei dat we er ‘serieus’ uitzagen.
Nu vraag ik me af of hij het al die tijd heeft gepland. Of dit zijn manier is om controle terug te krijgen.
‘Ik wil gewoon bij je zijn,’ zeg ik, omdat ik blijkbaar incapabel ben om een direct antwoord te geven op de meest directe vraag die hij me ooit heeft gesteld.

Hij: ‘Ik zeg alleen maar. Vorig jaar was ik alleen met jou. Niet met iemand anders.’
De lat ligt zo laag dat hij praktisch in de hel ligt, en toch slaagt hij erin eronderdoor te gaan. 'Ik was je niet ontrouw' is blijkbaar het nieuwe 'ik hou van je'. Romantiek in 2022.
‘Oh,’ antwoord ik. ‘Nou, dat hoop ik dan maar.’
Hij lacht.
En ik lach mee. Omdat ik verliefd ben. Omdat ik dom ben. Omdat dit mijn fulltime baan is: verliefd zijn op iemand die me had verteld dat ik mensen ‘manipuleerde’ om van me te houden. Die VIER DAGEN GELEDEN had gezegd dat we zo verschillend waren als Noord en Zuid, Oost en West, als een Boeing en een oma-fiets.

We praten nog een uur. Hij is lief. Hij is grappig. Hij is de versie van zichzelf die me deed vallen als een baksteen.
Hij vertelt over zijn nieuwe route naar Tokyo, over het huis in de Caymans waar nu de fundering lag ($847,000 alleen al voor de foundation, had hij gespecificeerd), over hoe hij bijna een speedboat had gekocht maar zich bedacht omdat hij ‘niemand had om mee te varen.’
Ik maak de juiste geluiden. ‘Mm.’ ‘Oh wow.’ ‘Dat klinkt geweldig.’

Dan, uit het niets: ‘Weet je wat een stel zei bij Oprah? ‘We never stopped loving each other at the same time’.’
Hij citeert Oprah. Tom—die elke avond precies om 20:00 naar CNN kijkt terwijl hij zijn avondmaaltijd nuttig (altijd hetzelfde: gegrilde zalm, broccoli, zoete aardappel, gewogen op zijn digitale keukenweegschaal)—citeert Oprah Winfrey.

Ik ben totaal in de war als we ophangen.

Natuurlijk gil ik van binnen 'JAAAA!' Want ik ben een idioot.
Een hopeloos romantische idioot.
Maar ergens, heel diep, fluistert een stemmetje: kun je dit nog een keer aan?
Want we hadden dit allemaal al eens gedaan. Deze dans. Deze cyclus. De afwijzing, de stilte, het kruipen, het exploderen, de verzoening, repeat.
En het was echt, écht niet gezond.

To be continued...

Spoiler:
Alleen even komende paar uur! Let op: onherkenbaar, maar spoiler-foto:
https://astridalida.com/6740-2/
(Alleen via directe link, niet vindbaar)

Beelden maken het toch levendig :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 13:45

OMG. Heeft Nina een blok voor haar hoofd of een heel appartementencomplex? _O- _O-

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 14:12

Niet alleen bord voor haar hoofd, maar de hele serviesfabriek.

Ik vind het zo ontzettend sneu dat zo'n leuke meid zo met zich laat sollen.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 14:18

O my... -O-
Deze man is krankzinnig!
Arme Nina... en ja, ook een beetje domme Nina maar gevoelens zijn rare dingen en rationeel weet ze heus wel wat ze eigenlijk moet doen, maar het hart hè :(:)

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 14:28

Oeioeioei

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 14:50

Aaaah en ze begon zo goed!!

Nirvana_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 14:51

Ik vond het bijna jammer dat hoofdstuk Tom afgesloten leek. Maar neeeee, never!

Arme Nina inderdaad, ik ben oprecht benieuwd hoe deze vrouw nog functioneert in haar werk/normale leven met zulke schommelingen en nachtelijke gesprekken/appjes :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 15:04

Ach ik herken het wel, dat aantrekken en afstoten en geen ruggengraat hebben. Het is dat er een andere vrouw tussenkwam die me eigenlijk ‘gered’ heeft, (zo zag ik het toen niet uiteraard) anders had ik er nooit vanaf gekomen. Flinke herstelperiode daarna gehad van jaren. Inmiddels al 18 jaar heel gelukkig alleen.
Maar het is frustrerend om het bij anderen te lezen/te zien, al begrijp ik het heel goed.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-25 15:06

Wat een toffe reacties,
HEEL leuk!

Ik ben altijd een beetje bang om dit soort hoofdstukken te plaatsen :brr: !

Nirvana_ schreef:
Ik vond het bijna jammer dat hoofdstuk Tom afgesloten leek. Maar neeeee, never!

Arme Nina inderdaad, ik ben oprecht benieuwd hoe deze vrouw nog functioneert in haar werk/normale leven met zulke schommelingen en nachtelijke gesprekken/appjes :')

Hahahaah volgens mij ben je de enige :+
Maar het is denk ik ook een interessant inkijkje. Deze dingen gebeuren (dus blijkbaar!).

Je laatste is een heel goede observatie, dit komt later nog aan de orde. Want dat heeft het zeker! Goed dat je dat al opmerkt.

Suzanne F. schreef:
Ach ik herken het wel, dat aantrekken en afstoten en geen ruggengraat hebben. Het is dat er een andere vrouw tussenkwam die me eigenlijk ‘gered’ heeft, (zo zag ik het toen niet uiteraard) anders had ik er nooit vanaf gekomen. Flinke herstelperiode daarna gehad van jaren. Inmiddels al 18 jaar heel gelukkig alleen.
Maar het is frustrerend om het bij anderen te lezen/te zien, al begrijp ik het heel goed.

Precies!
Dankjewel!

Nu snap ik ook wat beter waarom je heel kritisch bent :) . Ik denk dat mijn bullshit radar nu (ook voor anderen) heel scherp staat.
(En helemaal gelijk!)

Morgen komt weer een plottwist waar niemand op zit te wachten :') Maar zijn wel weer mijn favo hoofdstukken om te schrijven.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-25 16:36

Ik denk niet dat Nina heel dom is maar Tom is ontzettend slim. Hij weet precies wat ie wanneer moet zeggen om een reactie te krijgen. En eenmaal een reactie, is de muur weer weg. Gewoon een hele slimme, maar nare vent.