Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Wauw dat wordt al prachtig, Eva!
Van oud papier nieuw papier maken is best simpel. Je versnippert het oude papier (dit waren A4-tjes met toetsen van mijn school - kranten maken grijs papier) en doet het in een bak/afwasteil. Dan giet je er (liefst kokend) water op en laat je het weken, hoe langer hoe liever (ik doe het meestal een nachtje). Dan verpulver je het papier heel makkelijk tot het een brij wordt. Als je papier met zo min mogelijk 'stukjes' wil kun je er nog even met de staafmixer doorheen.
Vervolgens maak je een schepraam (je kunt ze ook kopen, maar alles wat plat is en kan zeven is goed - ik gebruikte zelf een leeg fotolijstje met een panty eromheen). Je zet de pulp flink onder water, roert het goed door en gaat dan 'scheppen'. Zeefraam verticaal erin, daarna horizontaal en een beetje 'schuddend' naar boven halen. Even laten uitlekken en omkeren op een stuk vilt/handdoek/theedoek/ microvezeldoek/wat ook maar water opneemt. Zeefraam eraf halen en laten drogen.
Er staan op internet vast ook wel veel tips!
[ [url=m/txkHS5.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DZ392M.jpg]Afbeelding[/url] ]
_San87_ schreef:Dais, dat meen je niet! Wat jammer...
Hopelijk kom je er snel weer bovenop.
Daisyree schreef:Ooh die word vast weer mooi Jis!
Ik heb vandaag lekker geschetst. Geen grote werken, hoeft ook niet altijd gewoon lekker je vingers soepel houden.
[ [url=m/KcXIB1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/l0jri2.jpg]Afbeelding[/url] ]
Deze 2 tijdens de zwemles van Aedan (zoon).
En vanmiddag ben ik aan het oefenen geweest met het Zorn palet.
Misschien de volgende keer eerst schetsen dan kloppen de verhoudingen ook.![]()
[ [url=m/D0arNs.jpg]Afbeelding[/url] ]