[VER]Gebroken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 18:12

Straks komt deel II...

Vrijdagavond 7 februari 2020

“Goedemorgen” appt Els terwijl ik op mijn werk zit, “hoe is het nu eigenlijk met jou?”. Ik heb Els nog niet verteld dat ik al meer dan een week geen contact meer heb gehad met Prem, bang dat ze zou denken: ‘daar heb je haar weer’. Maar op dit moment kan het me niet meer schelen wat ze denkt en wil ik gewoon mijn ei kwijt.
“Gaat totaal niet goed” app ik haar naar waarheid verdrietig terug. Ik heb me de afgelopen dagen gestort op mijn werk, mijn hond en mijn paard, maar het brengt me niet de rust die ik gehoopt had.
“Ik begrijp je wel. Deze maand zal erg confronterend voor je zijn”. Els doelt op het feit dat ik deze maand uitgerekend zou zijn. Ook dat nog.

Ik besluit Els alles te vertellen – over het Lithium incident, over alles wat al dagen door mijn hoofd spookt. “Ik kan dit gewoon niet meer - bij hem zijn. Elke keer breekt hij mijn hart weer. Ik moet aan mezelf gaan denken". Ik twijfel, maar stuur dan toch: "Ik ga aan het einde van de maand wel even lekker een verre reis maken. Even twee weken weg. Dat zal me goed doen”. Ik heb dit nog tegen niemand verteld– alsof ik het zelf nog niet helemaal besef.

“Leuk, waar ga je naartoe?” vraagt Els – een vraag die ik negeer, waarop ze vervolgt: “weet je, het probleem is dat je je verhaal moeilijk kan delen omdat weinig mensen weten over de abortus en alles wat er verder is gebeurd. En dan de ziekte van je vader erbij... Dus je wilt sterk zijn voor de rest. En bij Prem heb je ook nooit je ei niet kwijt gekund”. Ik zucht verloren. “Maar vertel, waar ga je naar toe? En met wie ga je?” vraagt Els nogmaals.

“Ja, mijn vader gaat ook zo slecht. Er is gewoon geen goed moment om het mijn ouders te vertellen” ik zucht verdrietig. Prem en ik hebben nog nooit zo lang geen contact gehad. Maar het heeft me wel de tijd gegeven om goed na te denken, om van alles (wat beter) op een rij te krijgen. “Met Prem zit ik gewoon op een dood punt. Het lijkt wel op friends with benefits - met alleen maar benefits voor hem”. Het is iets wat ik me meer en meer realiseer: “Prem wil helemaal niet veranderen, die vindt het wel prima”.

“Het is allemaal ku*t voor je en ik moet zeggen: het valt mij zo tegen van Prem” antwoordt Els. “Ik had dit niet achter hem gezocht. Zo’n slappe hap. Toch blijf ik het ook niet snappen want hij was altijd zo vol lof over je en noemde je ook in de oratie”.
En juist op dat moment komt er een berichtje binnen van Dev – van de man die ik slechts een keer gezien heb en die nu een ticket voor me geboekt heeft naar zijn woonplaats San Diego. Het berichtje tovert direct een grote glimlach op mijn gezicht. “Ik neem je in Californië mee naar een winetasting, meiske” appt hij speelt. Onze eerste ontmoeting bezorgde me sinds lange tijd weer vlinders in mijn buik.

“Nou neem maar afstand van Prem, want jij gaat hieraan kapot. Er klopt gewoon iets niet” appt Els weer. “Ga alsjeblieft nu verder met je leven en zet Prem even weg... Als jij blijft terugkomen, blijft het makkelijk voor hem. Jij komt toch wel - je bent toch een soort vangnet. Maar als hij je niet meer heeft, móét hij wel nadenken wat hij wil met de rest van zijn leven. Je hebt echt een mooi leven, Nien. En nogmaals: als Prem en jij voor elkaar zijn bestemd, komt het wel”.

“Het is een goede man, het komt wel goed met hem, mij heeft hij niet nodig” verzucht ik. Natuurlijk had ik iets anders gehoopt, natuurlijk had ik gehoopt dat hij als een ridder achter me aan was gekomen. “Ik hoop dat Prem met een goed gevoel op onze relatie terugkijkt. Ik heb mijn best gedaan en nooit iets lelijks gezegd over hem. En ik hoop dat hij in gaat zien dat ik niet de oorzaak was van alles”.

“Droog je tranen, Nien, love yourself. Geen man is zoveel tranen waard”.
“Tranen zijn er genoeg en zullen er nog genoeg komen helaas. De man is zeker niet al die tranen waard, maar kindje wel…
En natuurlijk snap ik dat zijn kinderen voorgaan. Maar ik vind dat het een het ander niet uit hoeft te sluiten. Daar had hij dan wel energie in moeten steken. Maar hij bleef energie steken in zijn gevechten.”
“…en een kindje komt echt, ook voor jou!” troost Els.

‘Heb jij nu het contact totaal afgekapt?” vraagt ze even later nieuwsgierig.
“Nou, ik denk dat het wel duidelijk is, nu. Als hij wat te vertellen heeft, mag hij me contacten. Maar dat doet hij toch niet”. En natuurlijk stelt me dat enigszins teleur. Even ben ik bang dat Prem het nog via Els gaat spelen. En dus vul ik aan: “als hij wat over mij zegt tegen jou, niet doorsturen hoor. Ik probeer er juist een beetje van los te komen”. Ik wil even niets zien of horen van Prem. Want ik ken mijn zwakten - en Prem ook.
En dus besluit Els niet te vertellen dat Emma vanavond haar verjaardag viert. En dat Prem en Manfred ook komen.

“Tja... je weet het niet bij jullie” antwoord Els. “Jullie zijn twee magneetjes - trekken elkaar enorm aan - maar stoten ook weer af”.
Ik moet lachen. Dit keer voelt het anders – alsof mijn magneet omgedraaid is. “Ik heb er wel gelukkig een hele leuke waardevolle toffe vriendin aan overgehouden – jij” antwoord ik. “En hopelijk weet jij ook dat ik geen ho*er/ ruziezoeker/ geldwolf ben”.

“Inderdaad” beaamt Els. “Maar met wie ga je nu naar San Diego?”

Ik besluit Els te vertellen over de eerste de beste jongen die me enigszins aansprak op de datingapp die ik – bij wijze van afleiding – weer geheractiveerd had na het Lithium-incident. Dev woont in de Verenigde Staten maar was voor familiebezoek in Nederland. We hebben samen gelunched. “Ik ga zeker niet gelijk in iemand anders’ armen rennen, maar voor het eerst sinds lange tijd voelt het weer alsof ik meewind heb in mijn leven” besluit ik.

Maar helaas is niets zo onvoorspelbaar als het weer. Want zoals elke keer als het net goed lijkt te gaan, gebeurt er weer iets wat alles weer compleet door de war schudt.

wordt vervolgd

Tieneke

Re: [VER]Gebroken

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 18:27

Els is wel héél nieuwsgierig...

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:21

Zo jammer dat ze gelijk weer met een andere man gaat.. ;(
Maar goed, na Prem kan het alleen maar beter worden, haha.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 19:47

Arnon schreef:

Ik twijfelde of ik het erin moest verwerken en of ik het hier erin moest verwerken. Misschien beter van niet.

Maar eerst dit. Het meest warrige stuk denk ik, maar het was/ is ook warrig. En het is nog niet over. Want hoewel vuurwerk dit jaar verboden is, was dit het aan het begin van het jaar niet :evaw: .

Heel raar om over Nina in de derde persoon te praten haha.... Weinig tijd voor emoties en tierelantijntjes... Hou het even rauw - zou er anders denk volgende week nog aan zitten haha. Dus even een stuk zo rauw en droog als sushi :)) .

Vrijdagavondavond 7 februari 2020

In Noordwijk waait het altijd, maar vanavond lijkt het windstil. En juist in die stiltes gebeurt het – als je het niet verwacht. En er dus ook niet klaar voor bent. Want Nina kan – terwijl ze met haar vingers de nacho’s met de meeste kaas uit de schaal vist – niet vermoeden dat het in Amsterdam, in het huis van Els en Roberto, al wel stormt.

Wouter en Nina zitten bij eetcafé “het Deurtje” in Noordwijk – iets wat inmiddels vaste prik is op de vrijdagavond: rode wijn in glazen met (uiteindelijk) vette vingers erop, wit stokbrood met alioli, nacho’s met kaas – of eerder kaas met nacho’s - en vooral veel geklets. De sfeer is ontspannen en ‘I heard it through the grapevine’ klinkt door de speakers van het eetcafé met de houten stoeltjes en –tafels welke bedekt zijn met papieren placemats. Precies zoals een eetcafé bedoeld is.

Opeens ziet Nina haar telefoon oplichten. Iets wat niet per se zorgwekkend is. Maar als ze ziet dat het berichtje van Emma, de 13-jarige dochter van Els afkomstig is, is dat wel vreemd. Want eigenlijk bestaat er maar een dun lijntje tussen die twee. En dus zit ze inmiddels al even naar het grote, rode hart te staren welke Emma haar stuurde. Vreemd.

Wouter lijkt niets door te hebben en kletst vrolijk verder over zijn laatste date, terwijl Nina naar de nieuwe plaatjes kijkt die op haar telefoon binnenkomen. Want een hartje is al vreemd, maar het volgende plaatje maakt haar zelfs boos. “You’re dumped” verschijnt er groot op mijn scherm, gevormd door een beertje die de woorden “bad idea” vasthoudt.

Nina voelt de woede door haar aderen stromen en twijfelt geen moment. Want hier is maar een verklaring voor, en dat is dat Prem het aan Manfred vertelt heeft, die het weer doorgesluisd heeft naar Emma. Die dit natuurlijk ook nooit had moeten sturen, maar dat is een ander verhaal. Voor nu.

“Wat valt dit me van je tegen” stuurt ze haar inmiddels ex vriend direct, samen met een screenshot van Emma’s bericht.
“Wat dan?” antwoordt hij direct, zonder de screenshot te openen. “Jij loopt midden in de nacht weg, Nien. Geen idee wat er gaande is. Jij gaat hier kapot aan en ik ook. Gewoon ku*t allemaal”.

Opeens weet Nina het zeker, ziet ze voor zich hoe het gegaan is en ze voelt de kleur uit haar gezicht trekken. En Wouter ziet het nu ook.
“Tja” zegt hij, als Nina hem ingelicht heeft. Wouter is net Zwitserland is de Tweede Wereldoorlog en blijft altijd neutraal.
“Sorry” verontschuldigd ze zich naar hem, “ik moet dit even afhandelen”. Wouter begrijpt het direct en maakt van de gelegenheid gebruik om het toilet te bezoeken. Het zal niet de eerste keer zijn dat het uit is tussen Prem en Nina, en dat het niet veel later weer aan is, denkt hij. En dat gebeurt altijd net op het moment dat hij meer naar Nina toegroeit. Perfect.

Nina veegt haar kaassausvingers af en begint te typen. Hoe eerder dit klaar is, hoe beter. Wat een zak, dat hij het op zo’n manier gaat spelen. En dan nu doen alsof hij gek is. Ja, ja. “Het valt me tegen dat jij stoer tegen Manfred vertelt dat jij mij gedumpt hebt, om bij hem in een goed daglicht te komen. Weet je hoeveel pijn me dat doet? Ik ben blij dat jij er blij mee bent, maar ik vind niet dat ik dit verdien”.
Nina hoeft niet lang te wachten op Prem’s reactie: “Waaaaaaaaat. Ik heb helemaal niks verteld tegen hem. Helemaal niks. Wie zegt dit weer??? Ik heb tegen niemand iets gezegd. Alleen met Els gesproken. Wat is dit nu weer?”.

Weer stuurt Nina het plaatje. “You’re dumped”. Nina wordt misselijk als ze naar het plaatje kijkt wat de dochter van haar vriendin gestuurd heeft – iets wat ook gelijk een stempel drukt op hun vriendschap. Top. “Ik had op wat meer respect gehoopt. That’s all”.

“Nien, zij weten hier niks van” antwoordt Prem. “Echt niet. Manfred en Baukje denken dat wij nog steeds elkaar zien. Ik praat niet over ons met hun. Echt niet. Manfred weet niks over ons en wat er gaande is. Alleen net met Els over ons gesproken en verder niks. Jij loopt steeds weg. Midden in de nacht. Ik niet”.

Even is Nina geneigd Prem te geloven – het kan toch haast niet anders – en besluit ze Els om opheldering te vragen. Zou zij het dan…?
In haar ooghoek ziet ze Wouter uit de toiletten komen. Op het moment dat hij haar blik vangt, wendt hij zich af en gaat hij met een – wel erg jong – meisje met blond haar en een klein zwart jurkje aan de bar praten. Top.

Els reageert resoluut, direct. “Neeee, dit meen je niet. Nien, Emma weet het niet eens van jou en Prem. Ik weet zeker dat ze dit niet gestuurd heeft. Wat erg! Ik ga met haar praten. Ik heb nog meer rare berichten gekregen van ouders. Ik weet niet wat er aan de hand is”.

Blijkbaar heeft Els niet alleen met Emma gesproken, maar ook met Prem. En die weet inmiddels heel goed wat er aan de hand is. Zo snel als mogelijk, nog voordat Els haar een berichtje kan sturen, pakt Prem zijn kans en appt hij Nina.
“Manfred had tijdens Emma’s verjaardagsfeestje vanavond een weddenschap met Emma afgesloten en zij hebben hun telefoons geruild en berichten naar contacts gestuurd. Sorry over Manfred. Net hem aangesproken. Hij zegt dat hij alleen een hartje naar jou gestuurd heeft. Niet de rest. Sorry Nien. Ik heb hem toegesproken. Hij weet/ wist niks. Emma ook gesproken. Sorry. Wat erg”. Prem is duidelijk in paniek. Maar Nina kent Prem al wat langer dan vandaag. Dus voordat ze er verder op ingaat, stuurt ze Prem’s bericht linea directa door naar haar vriendin.

En die reageert direct. Want ook zij weet inmiddels hoe de vork in de steel zit. “Dat is echt niet waar wat Manfred heeft gezegd, Nien… Ze hebben niet geruild van telefoon - Manfred heeft vanavond gewoon haar telefoon gepakt en naar tig mensen ku*t berichten gestuurd. Manfred is totaal losgeslagen.
Manfred heeft echt de meest vreselijke dingen gestuurd vanuit Emma’s naam. Dit loopt totaal uit de klauwen. Emma zou dit nooit doen. Ik heb besloten dat ik morgen naar Manuela ga. Haar gedrag gaat nu ook mijn leven beïnvloeden. En ik pik dat niet”.
Want nu zet Manfred haar dochter in een slecht daglicht. En dat gaat haar net te ver. En Els is niet bang voor Manuela. Voor de vrouw die ze al heel wat jaren kent. En zo ook haar streken.

Maar eerst besluit Els nog een bericht te sturen naar Prem, hoewel hij nog maar net vertrokken is vanuit haar huis. Prem vertelde wel dat Rob en Manfred vreselijke ruzie hebben. ‘Zo hoef ik Manfred niet’, heeft Manuela letterlijk tegen Prem gezegd, die hem verantwoordelijk houdt voor zijn gedrag. Toen vond ze het nog vreselijk zielig voor Manfred. Maar nu is ze witheet. Hier gaat ze het niet bij laten zitten.
“Dit gaat mij echt te ver” begint ze, waarbij ze Nina’s screenprint naar hem doorstuurt. “Manfred moet gewoon nu zelf excuses maken aan iedereen. En ook aan Nina”.
“Ik heb hierover met hem gesproken” antwoordt Prem. “Hij baalt ook hiervan. Hij is heel erg geschrokken. Hij heeft therapie nodig. Ik heb net ook de moeder van Claudia - Emma's vriendin - gebeld om excuses aan te bieden”.

En dat nadat ze vanavond lang met Prem gesproken heeft – ook over Nina. Schijnbaar wil hij nog graag kinderen. Ook met Nina. Althans, dat zegt hij.

Prem’s wereld schudt. Eindelijk heeft hij weer contact met Nina, maar het is niet op de manier hoe hij gehoopt had. En dus doet hij, voordat hij gaat slapen, nog een poging om het recht te breien.

“Man zegt sorry. Ik zou trouwens tegen niemand zeggen dat ik jou gedumpt heb” begint hij een berichtje aan haar. Zijn hart klopt snel. “Aan de ene kant is dat niet waar en aan de ander kant ben jij veel te dierbaar”.

wordt vervolgd

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 19:59

Blokkeren..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 20:07

Arnon schreef:

Dit. Zegt ze niet gelijk in de armen van een ander te rennen... Dat is juist wat ze doet. :')

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:22

IMJ schreef:
Blokkeren..

Inderdaad. Dit is echt niet gezond :n

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:30

Zertab schreef:
Arnon schreef:

Dit. Zegt ze niet gelijk in de armen van een ander te rennen... Dat is juist wat ze doet. :')

Nou echt he

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 21:54

Zertab schreef:
Arnon schreef:

Als het een betekenis heeft dat ze gelijk weer bij een andere man is. Dan zou ik het laten staan. (Iets met , ze kan niet alleen zijn). Als het toeval is, maak er dan lekker een vriendin van ipv een man.

En jemig, ze moet nu wel duidelijk zijn richting prem hoor.

Voor het verhaal verwacht ik eigenlijk ook wel bijna een we dig. We gaan toch niet weer in hetzelfse cirkeltje. Dus of Nin wordt eennkeer duidelijk. Of de bom ontploft en manuele valt door de mand whatever.

Maar nu weer naar hem terug en over je heen laten lopen, nee. Dat is ook niet meer geloofwaardig. Zelfs bij een ongezonde relatie niet. Dan was ze bij hem gebleven en ging ze dingen voor hem rechtbreien (oftewel, nog verder in de oliebol) of ze is sterk en trekt zich er uit.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 22:01

Haha don’t worry.
Het is niet voor niks dat ik nu zo doorschrijf (iets met einde/ vuurwerk/ oud en nieuw). Maar er komt nog wat vuurwerk.

SumSum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:37

Nina... als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg.

Wanneer gaat ze inzien dat Wouter haar perfecte match is? :')

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-20 22:44

Vind het verhaal top, maar dit laatste stukje beetje moeilijk te volgens wie nou wat zegt tegen wie....of het ligt aan mij.
Maar schrijf vooral door, heel benieuwd naar je volgende stuk :D

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-20 22:53

marije1109 schreef:
Vind het verhaal top, maar dit laatste stukje beetje moeilijk te volgens wie nou wat zegt tegen wie....of het ligt aan mij.
Maar schrijf vooral door, heel benieuwd naar je volgende stuk :D

Dankjewel!
Ik was er ook wel een beetje bang voor. Het volgende stuk gaat wel meer duidelijk geven erover. Ik had het denk ook beter gewoon vanuit Nina kunnen doen.

Even kijken wie de meeste haren gaat verliezen hahaha... In de klassieke bitch-fight. Alleen het schrijven is al leuk - kan me er helemaal op verheugen hahahah!

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:29

Ben ik de enige die medelijden heeft met Wouter?

ikheetesmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 00:36

rink schreef:

Nope hier nog een :+

Echt super spannend allemaal weet TS! Ben zooo benieuwd naar wat er allemaal komen gaat. Hoop dat nina nou, in ieder geval voor een langere periode, van prem weg gaat en op haar eigen benen gaat staan!

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 02:32

Ooh hier geen moeite met het laatste stuk wie wat zegt etc.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 08:14

Zo dan....
Arme Wouter, alweer

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 08:26

Joltsje schreef:
Ooh hier geen moeite met het laatste stuk wie wat zegt etc.

Nee hoor. Ik ook niet!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 09:38

Oeh ja, hopelijk gaat Els het hele zaakje een keer aanpakken! Er moet toch een keer IEMAND zijn die dit geouwh*er niet pikt.....

Myka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:05

rink schreef:

Ja, ik ook wel, het gaat wel altijd over Prem :knuffel: En die jongen zit ook nog met z'n eigen gevoelens haha

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:06

rink schreef:

Nee hier ook :') duidelijk iemand die gewoon meer wilt dan best friends zijn. Maar forever friendzoned is. Echt sneu, arme man. :knuffel:

En die Prem..ja blokkeren. Laatste stuk 'je bent te dierbaar' ja sure, dat is ook echt te merken. :')

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:16

Eh wouter was ook wel getrouwd he >;)

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:31

Hehe poekkie, eindelijk iemand die dat ook nog weet. Ja ja arme wouter die er gewoon een neukertje bij zoekt.

Maar ik heb geen medelijden met nina. Als je gewoon na 1 koffie date gelijk een ticket naar de usa aanneemt, dan zal ik maar niet zeggen wat ik daar van denk...

Ik weet nog steeds niet of ze nou echt zo dom is of juist hartstikke uitgekookt en berekend.
Laatst bijgewerkt door neetoch op 29-12-20 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:44

Nee met Nina heb ik ook geen medelijden. Ze strooit met tegeltjes wijsheden maar vervolgens negeert ze al die wijsheden :')

Het lijkt alsof ze het allemaal opzoekt. Maar dan zit er vast een diepliggende reden achter en krijg ik wellicht nog wel medelijden met haar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-20 17:54

Ik denk dat Nina gewoon hoopt op het sprookje, iemand die alles ineens op zijn plek laat vallen voor haar... beetje te romantisch ingesteld ofzo. Het kàn natuurlijk....maar kans op perverts is natuurlijk ook wel heel groot zo....