Mijn eerste werk van 2020

A4 formaat, derwent coloursoft en goud spray paint op wit karton.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Napie schreef:Wouw, heel apart en mooie combinatie materialen.
Ik heb mijn eerste portret gedaan. Maar gekozen voor een oud gezicht want die mag wat scheef en imperfect zijn.
[ [url=m/Mq8Yve.jpg]Afbeelding[/url] ]
Haar vind ik nog lastig. En het geheel niet te donker laten worden. Ik heb nu Max tot B4 gebruikt
Napie schreef:Dank je wel. Ik kom snel bij een B5 terecht en ik denk dat ik ook andersom moet werken dus eerst het licht aanzetten en dan naar donker. Ik doe ook eigenlijk alles verdoezelen met een doezelaar, wattenstokje of een dot wc papier maar misschien wel iets teveel van het goede.
Ik ben pas weer een week aan het tekenen. Het is net als fietsen, je verleerd het niet helemaal en als ik dit vergelijk met de tekeningen van 20 jaar geleden dan merk ik wel verschil in techniek. Toen had ik overigens alleen een HB potlood en een doezelaar.
Seven schreef:Dat is acrylverf gemengt met floetrol waardoor het goed uit loopt en op het canvas mengt zogezegd. Deze heb ik gemaakt met drie verschillende bekers en de flipcup techniek, (verschillende laagjes en kleuren verf in een beker omdraaien op doek en dan uit laten lopen)
Ik heb met die techniek nu ook twee dienbladen gemaakt, die drogen op het moment nog dus foto volgt later