[CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:29

Ik ben weer een stap verder met de onderschildering en heb nu wel een beetje het idee waar ik heen wil. Het paard gaat aan de schaduwkant nog donkerder worden. Afbeelding

@roodvos, bedankt heb hem uiteindelijk uitgeveegd en ben opnieuw begonnen.

@_san87_, ziet er goed uit. Knap om hem al helemaal zo af te maken. Ik moet een tekening altijd in lagen opbouwen anders klopt er niets van maar jij hebt hem in 1x klaar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:52

NESCAFE schreef:
Ik ben weer een stap verder met de onderschildering en heb nu wel een beetje het idee waar ik heen wil. Het paard gaat aan de schaduwkant nog donkerder worden. [ [url=m/BmcNWu.jpg]Afbeelding[/url] ]

@roodvos, bedankt heb hem uiteindelijk uitgeveegd en ben opnieuw begonnen.

@_san87_, ziet er goed uit. Knap om hem al helemaal zo af te maken. Ik moet een tekening altijd in lagen opbouwen anders klopt er niets van maar jij hebt hem in 1x klaar.

Haha dank je. Ik vind dat het fijnste werken :D. Ben alleen nog lang niet klaar, er komen nog twee paarden bij :P.

Jouw schilderij wordt mooi. De maan is super mooi mysterieus. Ik ben benieuwd.

Jorex

Re: [CHALLENGE] tekenen/schilderen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 16:59

Wat knap en gedetailleerd San!

@Roodvos, ja daar ging het dus mis. Hij staat boven de inkleurlaag, maar ik had m per ongeluk in de achtergrond gemaakt dus vandaar dat ik gedeelten had weggegumd en gedeelten nog wit hebben. :+

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:09

Voor een volgende keer: Met het toverstafje (of naja, zo ziet ie er in photoshop uit maar dat zal in gimp wel niet heel anders zijn) kan je alles dat één kleur heeft selecteren. Dan kan je bijvoorbeeld al het zwart selecteren en dat naar een nieuwe laag kopieren en plakken, of je kan al het wit selecteren en verwijderen en dan een nieuwe witte laag maken en die als achtergrond gebruiken :)

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:12

_roodvos_ _/-\o_ Prachtig! Heb het boekje net, licht gniffelend vanwege de herkenning (op de boot na dan), met veel plezier gelezen en bekeken. Heerlijk werkje. En uiteraard heb je je punten. Moet niet gekker worden >;) .
Ik weet ook niet of je wil weten van de eend en de slak, maar toch maar even twee linkjes met het sneue nieuws:
https://www.nationalgeographic.nl/diere ... zijn-soort
https://www.nu.nl/dieren/5709021/trevor ... leden.html
Mooi licht filosofisch stukje ook over pakken en essenties en zo. Is vaak juist zó moeilijk om goed te vangen, daarom teken ik liever vreemde dieren dan eigen.

_San87_ Oh, knap begin alweer!
NESCAFE En jouw werk wordt spannend!
Erg benieuwd naar de eindresultaten van beiden. :j

Hier weer lekker gefröbeld. Zonder vilt of witte gelpennen, die zijn vrij zeldzaam hier en dan moet ik eerst op queeste en aangezien het regent lijkt me het niet zo handig om in harnas te gaan.

5-2
Dan zie je leeuwen op tv en dan moet je ook. Leeuwen tekenen. Lang leve Pixabay, zo'n website met foto's die je gratis mag gebruiken. Net een snoepjeswinkel. Helaas is de blik iets minder gelukt. In plaats van die licht verveelde uitdrukking kijkt ie alsof ie een scheet heeft gelaten en 'm ruikt.
Referentieplaatje en potlood:
"Chips :oo "
Afbeelding

6-2
Dat je vergeet dat de dag daarvoor Chinees Nieuwjaar was. Het jaar van het Varken en laat ik nu net een zwijn zijn, dus dat sprak aan.
Referentieplaatje uit boekje met varkentjes, ecoline, plofpen en stift:
新年快樂
Afbeelding

7-2
Het waaide. En dan waait het binnen ook, als in kat die op een meter hoogte langs komt vliegen. En daar dan ook niet mee ophoudt. Dat je het dier tegen de bank aan ziet vliegen. Niet erop, nee, er tegen aan. En dan woei weer door de lucht. Dan wil je als huismuis wel met een pluutje lopen.
Vliegende katten wilden er niet uit komen, muis wel. Vandaar.
Uit het hoofd met ecoline, kroontjespen en stift.
"It's raining cats, mostly"
Afbeelding

8-2
Vandaag weer een beetje drukdrukdruk, dus maar 'simpel' een kopje.
Referentieplaatje van Pixabay, potlood en stift
"Graafschappenpaard"
(lol, zo stond het er, uiteraard betekend dat Shire Horse)
Afbeelding

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 12:40

oh je varkentje! Wat leuk!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 14:36

Pluizebolpum schreef:
-knip-

Heel erg leuk :D. Vooral t biggetje, ik ben fan van biggels <3.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 17:35

Thanks, ik vond het biggetje ook wel heul erg aandoenlijk. Die Chinese tekens staan trouwens voor Gelukkig Nieuwjaar. Volgens Google Translate dan. Die weet niet alles dus ik hoop dat er niet iets onfatsoenlijks staat := .

Alweer druk bezig geweest:
9-2
Leuk. Ik ga Eend tekenen. Het lievelingsspeeltje van de kat. Min één vleugel. Die is ooit geamputeerd geraakt. Per ongeluk. Denk ik. Was nog een heel karwei. Niet zo zeer het eendje, dat ging op zich wel, maar zodra ik het speeltje op tafel legde stond kat er naast en op. Vooral op. :')
Potlood, stift, eend en kat:
Kwakkadoedel
Afbeelding

10-2
Mja, 'gewoon' even een vlugge krabbel met ecoline en potlood en gimp.
Blauw
Afbeelding

11-2
Van Pixabay plaatje met mijn favoriete vulpotlood, lekker krassen en krabbelen.
Paard
Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 21:09

Mooi je blauwe paard. De andere ook maar ik heb een zwak voor de kleur blauw :). Herkenbaar van de kat, die van mij wil altijd met je potlood/pen/kwast spelen of gooit het spoelwater om wat tot een beetje een paniekreactie leidt mijnerzijds.

_roodvos_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:49

Lekker uitgestorven is het hier :P

Ik heb me de afgelopen week vermaakt met het tekenen van mijn eigen materiaal.

Copic marker:

Afbeelding

Gum:

Afbeelding

Verfwate.. Eh uh nee wacht stop, dat was dat andere glas:

Afbeelding

Realistische weergave van mijn hand na/tijdens een les flink kliederen met ecoline, ik ben niet zo goed in dingen schoon houden :P Op ongeveer a2,5 formaat of zo.

Afbeelding

Pagina 21:

San:
Ik blijf het ongelooflijk vinden hoe je dat zo doet zonder schets :P Gebruik je eigenlijk een voorbeeld of komt het helemaal zo uit je hoofd? :)

Pagina 22:

Nescafe:
Nu zie ik ook een schimmel! :D Ik vind de kleur van de achtergrond heel mooi zo samen met het paard, blijft die een beetje zo of wordt dat nog echt heel anders omdat het een onderschildering is? Dat je er nog met hele andere kleuren overheen gaat of zo?

Pluizebolpum: Aggut :') "sla rechtsaf na de eend", prachtig.
Ik moet nu ook elke keer lachen als ik langs die leeuw scroll nadat ik dat stukje over die scheet heb gelezen he :') Voordat ik dat las keek hij nog best normaal verveeldeleeuwachtig.

Oh de muis weer! Superleuk :D De kat is er niet bovenop geland zeker? Volgende stormbui weer een kans :P

Leuk geprobeerd, google translate? :') Mooi paard :)

Nog een keer pluizebolpum
Dat kuiken komt me bekend voor, het zou wel eens kunnen dat ik er zo eentje in die hele grote zak met knuffels heb zitten :') Geweldig met dat kattenhoofd erbij. Hij ziet er ook echt uit als zo'n sneu half afgevroten dierenspeeltje. Paarden zijn ook weer mooi, net als de vorige. De blauwe lijkt wel gemaakt van water.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 20:58

Leuk zeg, roodvos :D.

Ik gebruik referentiefoto's. Maar ik maak ook dingen uit mijn hoofd of moet dingen verzinnen omdat het niet of niet duidelijk op de foto staat.

En idd rustig hier. Mijn Zeeuwen zijn nog niet klaar, deze week ivm werk niet zo veel tijd. Hopelijk dit weekend weer.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:01

Als jullie het te rustig vinden, meld ik me graag weer aan :P
Had in december het topic gevonden maar niet gevolgd en had even gewacht tot na m’n afstuderen voordat ik het tekenen weer oppak. Dus doe graag vanaf nu mee :)

Ik ga maar even het topic rustig doorkijken.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:05

Roodvos, ik vind de kleurcombinatie ook mooi zo dus ik moet nog even kijken wat ik er mee doe. Ik denk dat ik linksonder ook donkerder maak.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:06

Selina schreef:
Als jullie het te rustig vinden, meld ik me graag weer aan :P
Had in december het topic gevonden maar niet gevolgd en had even gewacht tot na m’n afstuderen voordat ik het tekenen weer oppak. Dus doe graag vanaf nu mee :)

Ik ga maar even het topic rustig doorkijken.

Sure, leuk :j.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 11:18

blz 17
_roodvos_, wat een prachtig en indringend werk.
Marrie_L, Weet niet zo goed wat ik zie, wel het stuk gezicht wat ik heel mooi vind.

blz 18
Pluizebolpum, Mooi! Lijkt wel maanlicht op het paard. Prachtig dat winterkoninkje, mooi zacht. Mooi kleurgebruik bij blue.
NESCAFE, Prachtig zacht weer.
Wendy15, Wat een verbetering! :j
_roodvos_, Heel gaaf! Zou zo als logo voor een boswachterij of iets door kunnen gaan. Wat leuk! Ze kijken beide van sja ik weet het ook niet. :D
sanneb, mooi die Gouache kleuren.
Lisette1205, Heel gaaf!
_San87_ Prachtig!
Jindai, Mooie kleuren! Mooie schets en leuk dat je de datum er bij zet. :j
vikawiek, Heel lastig om met een slechte foto iets moois te maken, ik heb mezelf voorgenomen dat niet meer te doen, al helemaal niet meer in opdracht. Vind die van jou mooi geworden, verhoudingen kunnen iets beter.
sanneb, wat een schatje, mooie verfstreken.

blz 19
eclair98, Mooi dat blauw en roestbruin. <3 Weer eens wat anders het achterhoofd, leuk.
Malenka, Gaaf, en wat een lastig project lijkt me.
Fnanne, Prachtig!
_San87_, Cute!
sanneb, Heel gaaf, dat goud en zilver maakt het af. Ben dol op flamingo's. <3
Fnanne, Prachtig! Ja hè vind ik ook, heel aansprekend doek juist daardoor. Ja die ken ik. :j Denk dat het best gaaf is om met een schetsboek naar Naturalis te gaan.
Sjolvir, Wat leuk gedaan! :D
Pluizebolpum, Wat een gave sfeer bij het eerste paard! De rest ook mooi.
_San87_, Mooi, mooie diepe kleuren.
Wendy15, Heel gaaf!
Pluizebolpum, Wat leuk! :D

blz 20
_roodvos_, _O- Die laatste van je moeder, geweldig!!
Wendy15, Wat een schattig plaatje.
Telpeva, je bent er weer! Verhuizing achter de rug? Mooi die uil. Paardmuis!! <3 <3
_roodvos_, Zooo leuk die verhalen!!
Sjolvir, Heel schattig en mooi. Echt goed gelukt dat eekhoorntje met die kleuren, bijzonder. Mooi ook die zeehond.
Pluizebolpum, Regenboogpaard vind ik super!
_San87_, Ziet er goed uit!
NESCAFE, Mooi, heel benieuwd hoe hij gaat worden.
vikawiek, Wat gaaf!
eclair98, Mooi!
Pluizebolpum, Mooie cyperse!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:27

NESCAFE Oi, dat kan ik me voorstellen. Gelukkig komt Caítlin verder niet storen, heel zoet katje, maar met de eend was een Ding. :')
_roodvos_ Blijft gewoon heerlijk om naar te kijken, jouw werk. Dat verfwa..ho, thee, is erg bekend. Daarom heb ik het drinkglas altijd links. Dan moet je een langere beweging maken om je kwast te dopen en dat geeft tijd tot nadenken. Bij mij werkt het. Meestal. :P
Hand is ook gaaf en vooral herkenbaar. Die van mij zijn opgegeven, qua kleur. Ik heb wel eens mensen flink in de vlekken (lol) gekregen omdat ze dachten dat ik mijn hand beurs verongelukt had. En dan moet je weer uitleggen dat je die kleuren ook leuk krijgt als je met pastel gaat werken. Of verf, of stiften, of ecoline etc. Jammer dat ik nooit precies weet wat ik doe, anders had ik een leuke carrière switch kunnen maken als grimeur. Zag er echt wel beurs uit := .
Eend is ook echt een afgekloven speeltje. Ze heeft er drie. Eén nieuwe, eentje zonder ogen en deze. Alleen de nieuwe heeft nog de oorspronkelijke eigeel en wit kleurcombinatie. En een dergelijke vorm zie je inderdaad vaker bij pluche eenden. :j
Selina Gezellig, kom er maar bij hoor!
En jis, bedankt voor de complimentjes!

Was inderdaad lekker rustig zo. Hier ook druk met werk, dingen en Gebeurtenissen. Dinsdag bij de dierenwinkel naast teveel lekkertjes voor de kat (maar we doen niet aan wijn, no way! >;) ) toch maar een diervriendelijke val gekocht. Kat is een jaloers kreng en ik besteedde teveel aandacht aan Piep dus Piep werd regelmatig gestalkt en het idee van een dode Piep ging me steeds meer tegenstaan. Vandaar.
Woensdagavond was ik toch thuis dus maar de val gezet. Binnen een half uur.

13-2
A klein met stift
Jailbite
Afbeelding
Och, die oogjes, zo zielig. ;(

14-2
Weer A klein (ik had een blokje ansichtkaart formaat papier gevonden, dat moest op) met stift en ecoline
Dag Piep :evaw:
Afbeelding
En dan zo'n diertje toch missen... -O-

15-2
Dat kat 's ochtends alvast op zoek gaat naar de avondhap. Mevrouw kan niet zo goed klimmen en springen en dat weten de vogels. Ook die duif, die vrolijk over de schutting bleef paraderen terwijl kat kwijlend op de grond zat.
A klein en stift
"Lunch"
Afbeelding

16-2
En vandaag maar weer even wat met vulpotlood werken. Een giraffe leek me een leuke uitdaging. En toen had ik eigenlijk geen zin om ál die vlekken nog te tekenen. :o Ik kan natuurlijk geen simpele staande giraffe nemen, nee, miepje gaat natuurlijk voor een onmogelijk liggend geval. Waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. Nog niet helemaal correct, de hals is te kort en rechtsachter is niet oké, maar je ziet dat het een giraffe is. En die vlekken?
"Daar hebben we een mannetje voor" :D
Afbeelding
Vulpotlood en referentieplaatjes van Pixabay

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:38

Die giraf is geweldig, het vertelt meteen een verhaal!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-19 21:51

Geweldig leuke tekeningen weer Pluizebolpum, de muis en de giraffe! Je kat kan geloof ik ook meteen een eigen stripverhaal beginnen, leuk karakter heeft die, ik hou wel van dit soort achtergrondverhalen!

Jis: nope, de verhuizing moet nog beginnen, ben wel al aan het inpakken en bezig met dingen uitzoeken kopen en bestellen (ik kan geen meubelzaak of vloerbedekking zaak meer zien, waaaarghh). Momenteel is er een aannemer bezig in het huis, het is nog niet leefbaar.

_roodvos_ Je tekeningen zijn weer oh zo herkenbaar, I love it! Ik spot daar geloof ik een Copic Classic, is het een C5? De 2e zie ik even niet goed wat het is, is het een gum? en het glas... hahaha, jep ook hier weer herkenbaar.

Ik ga voor voorlopig een poging doen om 1x per week 'iets' te maken, vaker dan dat gaat denk ik zeker weten falen met het verhuizen en verbouwen dat nog gaat komen. Jullie hebben er nog 2 tekeningen van mij te goed, die heb ik wel al af maar moet ik nog scannen

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:50

Weer een flinke bijleesronde :D voor de mensen die het nog willen weten: op mijn tekening stonden twee gezichten vlak voor ze zouden zoenen :'D maar de ene mond is wat raar geworden dus dat valt niet zo op haha.

p18:
Pluizebolpum: wauw, heel mooi weer! Die jump is zo duidelijk te zien, terwijl toch maar de helft getekend is.
Nescafe, het eindresultaat van de fries is echt mooi geworden! Die zachte uitstraling is er nog steeds, en die manen zijn ook echt mooi.
Wendy15, dat tweede oog is al een stuk beter. Leuk om zo de vooruitgang naast elkaar te zien :)
Roodvos, leuk hert :D en wanneer komt het sprookjesboek van de druide en het roze konijn?
Sanneb, heel mooi kleurgebruik! Ik ken het materiaal niet maar het ziet eruit als leuk materiaal.
Jis, al een heel gaaf begin! Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
Lisette1205, hij is leuk geworden!
San87, wat leuk :) die past zo in je hertjesreeks thuis!
Jindai, prachtige bloem! Ik vind de kleurovergangen heel erg mooi. Die schets is ook leuk.
Vivawiek, wat een verschil al met de vorige versie! heel leuk om de vooruitgang zo te zien.
Sanneb, wat een leuk vosje :)

p19
Jis, ik vind jouw kleurgebruik hier toch wel zo mooi!
Eclair, ook al zo leuk! Het zou zo in een informatief kinderboek kunnen :)
Malenka, oeh dat ziet er ook leuk uit! Ik ben benieuwd wat je ervan maakt!
Fnanne, die collages hebben wel iets bijzonders. ik blijf er maar naar kijken. En dat roodborstje is zo leuk <3
San87, ook al zo schattig!
Sanneb, mooie flamingo!
Fnanne, weer zo'n leuke vogel :)
Sjolvir, 'haas-je-over-leden' :') heel leuk zo met die woordspeling, en uiteraard de tekening!
Pluizebolpum, ze zijn weer leuk! Vooral 24 en 25 zijn erg leuk!
San87, heel mooi begin :)
Wendy, gaaf!
Pluizebolpum, je muis vermaakt zich wel zo te zien! Heel leuk weer!

p20
Roodvos, geweldig weer :D wanneer komt het prentenboek over de verhuizing uit?
Wendy, erg leuk!
Telpeva, ook erg leuk! Die paardmuis <3
Roodvos, zo heerlijk beeldend weer :D de scharnieren van de deur kwijt is wel erg handig :')
Sjolvir, mooi hoor! Op die schommel straalt zo'n sereniteit uit. Je eekhoorn en zeehond zijn ook leuk.
Pluizebolpum, ze zitten wel lief samen nu <3 allebei niet meer eenzaam. Die houding van de kat is ook wel typisch iets dat katten alleen kunnen haha. Dat regenboogpaard is gaaf!
NESCAFE, al een mooie schets hoor!
Vikawiek, heel herkenbaar schilderij! Mooi!
Eclair, weer zo leuk :D
Pluizebolpum, ja, een echte tuintijger. Ik vind dat je die vacht heel mooi hebt gedaan.

p21
Nevony, heel gaaf! Hij steekt ook erg mooi af tegen de achtergrond.
San87, hij is zo gaaf geworden!
Jorex, leuk hoor! Ook slim van zo'n art prompt
Pluizebolpum, zijn dat nou allemaal streepjes? Knap gedaan! En die ovaaltjes <3 Dat paard is mooi hoor!
NESCAFE, wauw hij is zo al gaaf met die kleuren zeg! Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Roodvos, dat boekje! Geweldig! :D
San, ik had je topic erover al gespot, maar het blijft super gaaf!

p22
NESCAFE, hij wordt echt met de stap gaver!
Pluizebolpum, dat varkentje <3 at blauwe paard (en dat paard eronder haha) zijn ook gaaf!
Roodvos, dat verfwater is herkenbaar _O- die hand is echt gaaf
Pluizebolpum, wat een hoog shattigheidsgehalte heeft deze post :D

Ik zal kijken of ik vandaag of morgen de volgende tekeningen ook kan posten, gezien ze wel gemaakt zijn inmiddels.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 18:45

Gaaf dat we jouw schilderij kunnen volgen NESCAFE! Ben heel benieuwd hoe dat er straks uitziet. Het lijkt me lastig om nog goed over die donkere onderschildering heen te komen met wit, maar zo te zien gaat dat prima!

En wat een leuke werken weer PLuizebolplum! Varkentje springt er voor mij ook echt uit en de tekening van de giraf vind ik mooi qua tekentechniek én enorm leuk idee. Maar de rest is eigenlijk ook geweldig om te zien :)) Heb ook met een glimlach om mijn mond jouw boekje over de verhuizing zitten bekijken. Wat voor opleiding volg je? Lijkt me geweldig als je zoiets mag maken als schoolwerk, al kan ik me ook voorstellen dat het meteen een stuk minder leuk is als het 'moet'.

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 22:14

Pluizebolpum, het is weer een genot om je creaties te zien!

Dank je wel Myrsky en Nevony. Het ligt weer even stil wegens andere zaken maar volgende week weer verder hoop ik.

Nevony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 08:59

Konden we er maar fulltime mee bezig zijn hè? :))
Kijken jullie toevallig ook Project Rembrandt? Ik ben elke week weer zo verbaasd wat zij neer kunnen zetten in korte tijd.. en dan doe ik een maand over een tekening op A5 :oo

Malenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:23

Nevony schreef:
Konden we er maar fulltime mee bezig zijn hè? :))
Kijken jullie toevallig ook Project Rembrandt? Ik ben elke week weer zo verbaasd wat zij neer kunnen zetten in korte tijd.. en dan doe ik een maand over een tekening op A5 :oo

Ik heb het door dit bericht van jou online opgezocht. We hebben namelijk geen tv abonnement. Wat een leuk programma! Ik krijg helemaal zin om zelf ook zoiets te proberen. Qua snelheid ben ik min tekeningen ook aan het opvoeren. Dat is nog niet zo makkelijk. Maar de PV Art challenge helpt daar bijvoorbeeld wel bij.

Dit was mijn deelname van deze maand. Mijn eerste serieuze softpastel poging. Op a4 pastelpapier.

Afbeelding

NESCAFE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-19 19:51

Ik heb het ook ontdekt een paar weken terug. Ik heb ook geen tv maar je kan de afleveringen terugzien op de website van de AVRO. Heel leuk om te zien hoe ze die reproducties maken.

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 20:44

*kruipt weg onder het puin dat motivatieblock heet*

Ik heb 2 opdrachten maar god, ik ben zo klaar met traditioneel schetsen. Ik heb toen de schets niet klopte maar een foto genomen en het in Photoshop veranderd.
boven is voor, onder is na. Alleen ik twijfel nogal. Voor mijn gevoel klopt het nu, alleen ik heb zo vaak dat ik denk dat het goed is en dat als ik verder ben het toch niet zo is.
Wat denken jullie? in zo'n geval is het fijn om dat aan anderen te vragen die het objectief kunnen bekijken.
Afbeelding

Afbeelding