[CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ShettepretJarig

Re: [CHALLENGE] 2017: Een tekening per dag/week/maand

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 08:52

Even vanaf Telpeva een reactierondje!

Telpeva:
Wat is ie ontzettend leuk en aaibaar geworden!
Vind dat wel heel gaaf, airbrush. Is het niet lastig om daar details mee te maken?

Joey lover:
Ik vind je otters heel erg leuk! Moest wel even kijken wat die lijn onder de koppies moest zijn maar het is nu duidelijk. Ligt ook meer aan mij dan aan je schets hoor!

Renskefrea: Vind het kleurgebruik in je raaf echt heel mooi!

Joey lover: je wolf, wauw... gewoon wauw!!

Gisteren bezig geweest met mijn 1/12... gaat ergens iets niet helemaal goed, dit komt of door mijn pastelkrijt of door mijn fixatief.
Op de 1 of andere manier lijkt de nieuwe laag niet te willen pakken. Dus of mijn fixatief is niet goed (meer) of de krijtjes maken het papier te glad waardoor de volgende laag niet pakt, verzadigd ofzo.
Vanmiddag weer even worstelen. Hopelijk lukt het en hoef ik niet opnieuw te beginnen..

Nora_lovely

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 09:45

Tanks allemaal voor de goede tips!
Seven, jouw oog is echt prachtig! _/-\o_

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 11:53

Reactierondje voor zo ver ik terug kan bladeren :)

Malenka: gaaf je haan met al die kleuren, de highlights vind ik ook mooi gedaan. Dat katje is een leuke bonus <3
Evaluna: vind je kritiek ook fijn? Ik vind het altijd wat lastig om kritiek te geven, ik wil nooit dat iemand er een rot gevoel van krijgt. Het viel mij op de beentjes niet helemaal hetzelfde zijn, bij de ene lopen ze taps toe (vind ik leuk!) Maar bij een paar anderen zijn ze recht. Verder vind ik het idee leuk, afgezien van de beentjes passen ze echt goed bij elkaar imo, door de manier van tekenen en inkleuren, en uiteraard het achtergrondje :D
Sanneb: lekker apart zo met meerdere technieken van schilderen, het natte en droge(e) door elkaar. Maakt het boeiend om naar te kijken
Renskefrea: is toch best goed gelukt? Ik krijg medelijden met hem als ik er al naar kijk, liefst zou ik hem opdrogen en opwarmen met een handoek. Gnoe vind ik ook gaaf, dat is weer zo'n diersoort die je niet zo vaak ziet, weer eens wat anders. De blauw tinten vind ik ook leuk gekozen, past er goed bij vind ik.
Seven: hoe meer ik van jouw werk zie hoe meer ik ook een witte pen wil hebben :') jij gebruikt hem zo leuk!
Eclair: wat mij opvalt is al je verschillende technieken en verschillende diersoorten, jij deinst nergens voor terug. Soms is het makkelijker en voelt het veiliger om je bij een diersoort, of bij een techniek te houden waar je al ervaring mee hebt, ik vind het erg leuk dat jij uit die comfortzone gaat om meer dingen te ontdekken en te oefenen :)
Michelle_s: erg mooi geworden, ik wou dat ik dat kon
Nienke: hmm... vind het moeilijk om te zeggen maar ik vind dit een minder mooie tekening als wat ik normaal van je zie, het onderwerp vind ik erg leuk maar ik denk dat het door de vlek bij zijn achterste komt. Dat stuk lijkt wat viezig, alsof hij aan de diarree is met spetters en vliegjes eromheen. De manen en het kleurgebruik is weer helemaal zoals ik je werk ken, erg mooi, het hoofd vind ik ook weer erg goed gelukt.
Seven: ik vind het helemaal niet storend dat je snuitjes normaal groter zijn, ik vind dat wel wat hebben :) mooie arabier, mooi kleurgebruik. Als ik een zeikert mag zijn, dan vraag ik mij een beetje af hoe je dit halster op en af krijgt want ik zie geen gespen, maar misschien horen die er ook niet bij (ik heb weinig verstand van arabieren). Verder heb ik geen op of aanmerkingen, hij is gewoon mooi en leuk geworden!
seven2: lastig is dat he!! Ik heb daar ook pogingen voor gedaan, en het zou mogelijk moeten zijn om ook realistisch met markers te kunnen werken maar het is behoorlijk moeilijk. Ik vind het oog erg goed gelukt, hij oogt ook echt vochtig, heel gaaf.
Joey lover: awww otter kusjes <3 antwoord op je vraag, ja het is inderdaad wat lastig om die airbrush goed onder controle te hebben en te houden, wanneer je de stand van je vingers bijvoorbeeld een millimeter afwijkt dan zit je alweer met overspray en dat spuit je over de details van eerdere verflagen heen. Als je dat dan wilt repareren spuit je weer over andere details heen, en zo gaat dat cirkeltje rond. Ik ben gisteren op een gegeven moment maar gestopt :o
renskefrea: gaaf die vogel! Ik vind vogels zelf altijd erg moeilijk, de veren en snavel vind ik mooi gelukt daar heb ik zelf altijd moeite mee
Joey lover: die kleuren en sfeer vind ik echt wow <3
shettepret: ja is op zich best lastig, daarvoor moet je echt wel controle hebben over je apparaat, niet alleen om de details er in te maken maar ook om ze er netjes in te kunnen houden. Als je houding met je hand en vingers al een paar millimeter afwijkt kan je al in de problemen komen door overspray, en dan ben je alle onderliggende details weer kwijt. Ik heb zachtjes wat gevloekt gisteravond :o :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 12:38

Bedankt Telpeva
Ja ik heb gecheat bij de Arabier ik haat gespen tekenen :oo volgende uitdaging dus

Dat witte pennetje is echt top je kan er zo veel details mee aanbrengen ik zou zeggen bestel er 1 :j

Poging tot realistischer werken deel 2 een uiltje :D
Afbeelding

Heb stiekem ook meer markers besteld ik vind het zo lekker werken wil nu eens kijken wat ik van de watermarkers vind dus daar een set van besteld :j

ShettepretJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:03

Citaat:
shettepret: ja is op zich best lastig, daarvoor moet je echt wel controle hebben over je apparaat, niet alleen om de details er in te maken maar ook om ze er netjes in te kunnen houden. Als je houding met je hand en vingers al een paar millimeter afwijkt kan je al in de problemen komen door overspray, en dan ben je alle onderliggende details weer kwijt. Ik heb zachtjes wat gevloekt gisteravond :o :+

Oh dat kan ik me zo voorstellen!! Ik zou wss hardgrondig vloeken! :o

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:13

Hier ook schuldig... van de week was ik naar de speciaalzaak geweest (ik zou nog laten weten welk papier ik mee had genomen! Helemaal vergeten!) En ik ging dus voor papier en één fineliner refill. Maar ben uiteindelijk thuisgekomen met 2 blokken papier (daler rowney bristol papier voor de airbrush en daler rowney heavy voor de pastels, de ene is dikker en gladder en de ander is stevig maar met structuur) en ja ook extra markers want die kon ik niet weerstaan. Ook wat extra meuk oor de airbrush en een nieuwe map... kortom, te veel geld uitgegeven maar het was te leuk om te laten liggen... De witte pennen heb ikook naar gezocht maar de genoemde merken hadden ze helaas niet. Welke pen of welk merk gebruikte jij nu momenteel, dan kijk ik of ik hem online kan vinden. Hij is eerder in het topic al genoemd maar ik weet niet meer op welke pagina dat was :)

Het pastel papier dat jullie genoemd hadden kon ik ook niet vinden, alleen in losse bladen en niet in blok of dummy vorm dus ik ben uiteindelijk voor een daler rowney papierblok gegaan. Ik heb hem ook al cadeau gegeven en degene voor wie het bedoeld was leek er erg blij mee :) bedankt voor het meedenken, het cadeau was geslaagd!

Shettepret: ja ik was op een gegeven moment ook maar gewoon gestopt met werken er aan, je komt op een gegeven moment in een cirkeltje terecht van overspray, repareren, overspray, repareren, weer overspray, weer repareren... ugh _O-

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:47

Ik heb deze bij Bruna besteld
Pentel Hybrid gel grip staat erop
Laatst bijgewerkt door Seven op 15-01-17 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:48

Oke, ik MOET een vleermuis van mezelf tekenen :') Het is nog best wel een beetje boel lastig. Ik heb een kleurplaat achtig ding na geschetst en die ging goed, maar het inkleuren met markers :') :j

EDIT: ik wil ook voor een wit pennetje gaan, nu doe ik het met acryl verf en dat wordt lelijk en te breed :+

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:51

Leuk een vleermuis, in vlucht?

NynkeMarit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 13:58

Ik denk dat ik toch maar ga proberen 2 tekeningen per maand te doen, blijf wel in de mensen denk ik. Afbeelding
Vooral het haar en de rug van de man vind ik een beetje mislukt, maar dit is ook pas de 4e (?) keer dat ik serieus aan het tekenen ben met mensen.. Vind hem verder best leuk :)

Ik ga straks ook mar even reageren op de voorgaande tekeningen denk ik :D

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:14

16/365
Het is een koe geworden :+ Met promarkers en wat verf. Ik heb geprobeerd om details te maken in het wit!
Im hoop dat de foto goed staat!

Afbeelding

Blackbirb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 14:23

Ik maak straks even een lijstje. Ik loop echt vreselijk achter :|

Afbeelding

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 16:41

Vanmiddag even een uurtje getekent en daar kwam deze uit. Eindelijk iets meer tevreden over het oog! Oren wat minder, kreeg die fluffige oren er niet op :+ en op de ffoto is de verhouding met zulke oren niet raar, hier wel wat :+

Afbeelding

Zit nu op 4/52

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:09

Wat een leuke reacties op m'n wolf, dank jullie wel! Zeker omdat ikzelf nog niet helemaal wist wat ik er van moest vinden, vooral omdat het resultaat dus helemaal niet was wat ik in eerste instantie in m'n hoofd had.

oooh, Seven, ik vind je uiltje leuk! En zie ook al een erg gave 'sugar rabbit' voorbij komen. Heb nu geen tijd om uitgebreid te reageren op iedereen, dus dat zal ik tzt nog wel doen.

Pfff, Telpeva, dat zou dus echt niets voor mij zijn, dat gepriegel met zo'n airbrush als je er niet eens 1 mm naast mag zitten :') Kan me ook heel goed voorstellen dat je op een gegeven moment maar gewoon gestopt bent. Maar ik vind de handjes en het oog al wel echt goed gelukt hoor, met veel detail.

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-17 21:32

15/365

Afbeelding

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 00:31

Ik fietste vandaag terug van de supermarkt en toen zag ik ineens een ijsvogel zitten op een rand bij de sloot. Zo jammer dat ik geen fototoestel bij me had!
Dus vandaar de inspiratie er maar eentje te tekenen :D

Pastelpotloden en krijtjes in mijn schetsboekje:
Afbeelding

joey_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 02:00

Blijkbaar had ik vandaag toch niet zoveel zin om met olie pastel te werken. Alleen kwam ik daar pas achter toen ik al begonnen was := Hem dus maar even iets sneller afgemaakt dan dat in eerste instantie de bedoeling was :+

15/01
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 10:48

Vanmorgen vroeg wakker dus even wat getekend,
Kat met mijn normale alcoholmarkers
Haas met copymarkers die ik gister van de buurvrouw hem gekregen :D

Afbeelding
Afbeelding

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:06

16/365
Schets van een jong olifantje. Wel te vrede :)
Afbeelding

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 11:48

Dit topic wordt op de voorpagina genoemd, onder "Community Nieuws" :)

zwanepol

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 14:26

joey_lover schreef:
Blijkbaar had ik vandaag toch niet zoveel zin om met olie pastel te werken. Alleen kwam ik daar pas achter toen ik al begonnen was := Hem dus maar even iets sneller afgemaakt dan dat in eerste instantie de bedoeling was :+

15/01
[ [url=m/LtoHuf.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 15:02

16/365
Afbeelding

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:00

Hier alvast 2 pagina's van een poosje terug. Jammer trouwens dat sommige mensen veel plaatsen maar weinig op anderen reageren :)

Pagina 18:
Joeylover: De haas in een uurtje gemaakt?! Doe je goed! Gaaf is hij, en ik vind hem erg realistisch. Misschien dat je nog wat aan de oren kan doen, als je hem nog uitgebreider zou willen maken. Als dit bewust zo is gemaakt vind ik hem ook erg leuk.

Eclair: Leuk aapje! Schattig. : )
Evaluna: Leuk gedaan, ook dat je door middel van schetsende beweging toch een mooie tekening krijgt. Meisje ook knap gedaan!

Sanneb: mooi zeg, ook gaaf hoe je zo met kleuren durft te spelen in je tekening. Dat ecoline lijkt me ook wel erg tof, dat staat nog een keer op mijn lijstje :D

Seven: Mooi gedaan met pastel. Ik weet niet of het bewust is gedaan, dat de vogel wat vervaagd is terwijl het snaveltje en het oog (eigenlijk heel het kopje) scherper is ? Vind ik in ieder geval erg gaaf! :D Je aandacht wordt getrokken naar het kopje dus geslaagd vind ik :D Kleuren vind ik ook mooi gedaan.

8nnemiek: Leuk, die schetsen. Zag pas in de Donaldduck een pagina hoe ze strips maken, ook met eerst schetsjes, dan iets strakker en als laatst op de pc ze scherp en inkleuren. Leuk om dat zo terug te zien. Ook verhoudingen vind ik mooi. En het naambordje vind ik nog mooier! Supermooi ;)

Pluizebolpum: Wat kan jij goed zorgen voor kleuren die bij elkaar matchen :D Heel mooi allemaal bij elkaar.

Seven: Heel wat anders, maar wel heel gaaf! Ik vind jouw werk zo mooi :D Zelf weet ik niet of ik ook gekozen had voor de witte strepen op het hoofd, maar aan de andere kant vind ik het ook wel weer wat hebben. Gedurfd in ieder geval, leuk! :D

Anniekow: leuk gedaan, de koe. Verhoudingen lijken ook goed te zijn :D Wel kijk ik wat raar aan tegen het onderbeen aan de rechterkant. Hij lijkt wat dikker en hij zit ook dicht tegen het achterbeen aan, denk dat het daardoor komt. Verder mooi gedaan.

Telpeva: Gaaf gedaan zeg! Heel mooi. Doe je dat uit je losse pols?

Pagina 19:
Joeylover: Gaaf vosje! Mooie verhoudingen en ik vind het geen saai werkje, maar interessant om naar te kijken! Verder zeg je dat je moet oefenen op poten, ik vind ze helemaal niet mislukt hoor! Er zou misschien wat meer details in kunnen, of zijn linkervoorpootje in een iets andere verhouding, maar dat is ook alles!

RenskeFrea: Mooie schetsen! De eerste spreekt mij zelf niet zo aan, maar kan ook aan een kwestie van smaak liggen :D Nee, ik vind hem leuk gedaan maar zie er verder niet zoveel in, maar daarvoor is het natuurlijk ook nog een schets. Die daarna vind ik trouwens erg leuk! Leuke kleurkeuze en hij is schattig :D

Kallipooh: Wat istie gaaf! :D En erg knap hoe je dat gedaan krijgt met die haartjes. Hij is echt aaibaar, leuk :D Ook mooi gedaan hoe je hem afsteekt tegen de achtergrond.

Eclair98: Mooi visje! Leuk hoe je dat gedaan hebt, met zoveel verschillende kleuren uit 1 kleur.

Sanneb: Gaaaaf werk! Ik vind jouw tekeningen met ecoline zo mooi! Vooral de kleuren die je gebruikt. Heel mooi! :D

Mhollander: leuke schets! Verhoudingen zien er ook goed uit. Misschien kan je iets meer details of de lijn langs zijn hoofd wat scherper tekenen, deze valt weg tegen de achtergrond waardoor het beeld wat wegvalt.

Kallipooh: Leuke schetsen! Je hebt een hele duidelijke stijl, leuk! Mooi ook met dat zwarte lijntje er om heen, dat heeft wel wat. Kies je daar bewust voor?

AmyLyklama: Ogen vind ik erg gaaf. Leuke kleurkeuze ook. Mooi gedaan!

sanneb

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 16:50

Jolandee, dank je voor he reacties.
Je hebt zeker gelijk dat het jammer is dat er niet meer reacties zijn. Ik maak me hier ook schuldig aan. Helaas is het zo dat ik vaak al blij ben dat ik aan mn Challenge toekom:). Het motiveert natuurlijk enorm als iemand tips heeft omfiets leuk te zeggen heeft dus ik ga nog harder m'n best doen ook vaker te reageren.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 17:21

Ik reageer ook niet altijd op alles, soms kom ik echt tijd te kort en dan probeer ik in ieder geval wel te reageren op zo veel mogelijk tekeningen. Als ik een keer enkele pagina's geen tijd heb of iemand vergeet, dan is het in elk geval niet expres. Momenteel ben ik even aan het wachten tot ik zelf weer wat te posten heb (vanavond) en dan neem ik meteen weer een reageerrondje mee bij het posten :) om antwoord te geven op je vraag, ja hij is uit de losse pols :) zelf verzinnen en creeeren vind ik leuker om te doen dan natekenen. Dank voor het compliment :D