Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:16 juli 2016 Write a story set in outer space
Het is donker. Het is stil. Ik zwijg. Ik luister naar het ritme van mijn hartslag en de zachte ademhaling. Een vaag gevoel gaat door mijn lichaam heen. Ik kan het gevoel niet plaatsen. Ik knipper met mijn ogen en probeer om me heen te kijken. Langzaam begin ik contouren te zien. Mijn hartslag versnelt iets en ik blaas wolkjes warme adem uit. Ik vang een soort piepgeluid op. Ik kijk om mij heen om te zien waar het geluid vandaan komt. Het zicht blijft vaag maar langzaam kan ik beetje bij beetje zien waar ik mij op dit moment bevind. Ik staar naar een bed. Een ijzeren bed met een dun matrasje. Een simpel deken ligt gedrapeerd over een lichaam heen. Het hoofd, van de persoon die voor mij nog onbekend is, ligt op een plat kussen. Het donkerbruine haar ligt gevlochten naast het hoofd. Aan het bed staan meerdere mensen. Ik hoor hun stemmen vaag. Ik hoor snikgeluiden, gejammer. Het gepiep blijft gestaag op dezelfde toon door piepen. De stemmen, van de mensen rond het bed, worden steeds duidelijker. Een andere persoon komt de kamer in gelopen. Ik focus mijn blik op deze persoon en begin langzaam te zien dat het een vrouwelijke dokter is. ’Ik heb minder goed nieuws’, begint de vrouw. Geïnteresseerd blijf ik luisteren, mij niet afvragend of ik gezien kan worden. ’Jullie dochter heeft een dusdanige hersenbeschadiging dat..’, de vrouwelijke dokter stopt even. Met open mond blijf ik de persoon aankijken. De personen die rond het bed staan dringen op de vrouw aan en ik zie een andere vrouw haar hand voor haar mond slaan. Langzaam begint het te dagen dat dit wellicht de familie is van de dochter. De vrouwelijke dokter zucht een keer en vervolgd dan het gesprek, ‘Het is in onze ogen onverstandig om haar uit de coma te halen’, net als de familie schrik ik van dit bericht. Wat erg voor de dochter van deze mensen. Wat is er gebeurd met haar dat ze dit heeft moeten overkomen? Voorzichtig schuifel ik dichterbij het bed. Het gaat moeizaam en vooral erg traag. De dokter probeert de familie gerust te stellen maar, na zulk nieuws, is dat niet mogelijk. ’Er is echt niets wat wij nog kunnen doen’, legt de dokter uit, ’Het spijt ons’. En met deze woorden is het duidelijk dat de familie afscheid zal moeten nemen van de dochter. Het is voor mij nu duidelijk dat de persoon die op het bed ligt een meisje is. De, vermoedelijke, moeder van het meisje wrijft met haar hand langs het gezicht van haar dochter. Een brede man, die naast het bed staat, buigt zich voorover en duwt zijn lippen op de voorhoofd van het meisje en wrijft dan met zijn hand door haar haren heen. Eén voor één nemen de familieleden op hun eigen manier afscheid van dit meisje. Op het moment dat ik mijn handen op het bed plaats staar ik recht in de ogen van de man. Een schok gaat door mijn lichaam heen. Papa. Een huivering gaat door mijn lichaam heen en ik kijk snel naar de vrouw, die nu naast de man staat. Opnieuw schrik ik en deins een stukje achteruit. Mama?. Angst. Paniek. Het overmand me. Ik draai mijn hoofd met een ruk om en kijk naar het meisje dat op het bed ligt. Ik hap naar adem en probeer het uit te schreeuwen. Ik kijk naar mezelf! Ik lig daar op het bed! Terwijl doet mijn familie een stap naar achter als de dokters komen aan lopen. De vrouwelijke dokter wordt gevolgd door nog twee andere dokters en langzaam beginnen ze alle draadjes en plakkertjes van het lichaam te halen. Mijn lichaam! Een pijnlijke schok gaat door mijn lichaam heen. Het zicht wat net zo duidelijk leek begint langzaam te vervagen. Ik staar naar het lichaam dat op het ijzeren bed ligt. Opnieuw gaat er een pijnlijke schok door mijn lichaam heen wat er voor doet zorgen dat ik door mijn benen heen klap. Ik hap naar adem en kom er achter dat er niets meer is om naar te happen. Ik zie hoe de personen, die nu enkel nog troebel zijn, zich huilend over het lichaam buigen.
Ik zie hoe de vrachtwagen op mij af rijd.